Per ongeluk zwanger, wie is de vader?

20-05-2011 20:50 1194 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik bezwijk op dit moment zowat aan een panic-attack.

5 minuten geleden ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben. Dit is absoluut niet de bedoeling. Wat het nog erger maakt is dat ik niet weet wie de vader is. Ik heb ook geen idee hoelang ik al zwanger ben, aangezien ik de pil altijd doorslik en mijn laatste menstruatie al een paar maanden geleden heeft plaatsgevonden.

Ik ben 24 jaar en heb geen relatie. Mijn vrijgezelle studentenleven is al een tijdje erg wild en ik heb meerdere bedpartners in korte tijd gehad. Ik slik al jaren trouw de pil, maar blijkbaar is er iets misgegaan.

Weet nu echt even niet wat ik moet doen. Het liefst zou ik een ticket boeken naar ver weg, verdwijnen en nooit meer terugkomen, maar dat kan natuurlijk niet.

Ik ben dol op kinderen en wil ze heel graag, maar niet nu.. en niet op deze manier. Een kind moet toch op zijn minst kunnen weten wie de vader is?! Wat voel ik me dom dom dom!! Stomme trut die ik ben..

Heb het nog niet aan iemand verteld, ook niet dat ik me zorgen maakte. Hoe ga ik dit in godsnaam aanpakken? En die mannen..wat ga ik zeggen? Een aantal ken ik goed en kom ik regelmatig tegen. Ik zie het al voor me: Hoi ja hoe is het? Goh ehh ik moet wat vertellen.. ik ben zwanger en jij zou wel eens de vader kunnen zijn, maar dat weet ik ook niet zeker.

Abortus is niet echt een optie, ik kan me niet voorstellen dat ik dat ooit zou doen. En wat ik me net bedenk, ik heb al die tijd gewoon alcohol gebruikt en zelfs laatst nog xtc, wat heb ik dat kind aangedaan?!

Wat een zooitje heb ik ervan gemaakt, ik kan wel janken.

Ik moest mijn verhaal even kwijt om niet gillend gek te worden. Dit was het wel even.

Nu maar naar vriendin één om het te gaan vertellen.

(Ik zet het er maar even onder: ik ben gaan testen omdat ik al een paar weken menstruatie achtige kramp in mijn onderbuik heb, dacht eerst aan een soa dus heb me laten testen (dit doe ik sowieso zeer regelmatig) maar dat was het niet, dus toen een zwangerschapstest gedaan.)
himareable, je bent zwanger en je moet nu iets .

Je huisarts is een optie. Maandag meteen erheen?

Sites met betrouwbare info over ongeplande zwangerschappen vind je bij het FIOM, CASA en de startpagina voor abortus. (siriz is van gristelijke oorsprong - daar moet je van houden). Dan heb je a la minute iets meer info.

Je bent vast niet zover zwanger dat je de wieg al klaar moet zetten.

Waardoor je zwanger bent geworden (pillen wel of niet enz.) doet nu niet ter zake. Evenmin hoef je meteen te weten wie de vader is. Plus: verwijten helpt niet en hoeft niet. Wat nu telt zijn de vragen:

wil jij nu moeder worden en hoever wil ik je verwekker erin betrekken.

Jij hebt het eerste recht. Maar daarvoor zul je wat moeten kalmeren, want dit is schrikken.

Ik hoop voor je dat je snel in gesprek kunt met iemand om je emoties en gedachten te ordenen en dat je in je omgeving iemand hebt om dit goed mee te delen.

Je stelt:quote:[message=9135446,noline]himareable schreef

Abortus is niet echt een optie, ik kan me niet voorstellen dat ik dat ooit zou doen.

Wees even voorzichtig met krachtige stellingen. Een kat in het nauw maakt soms rare sprongen.

Take care.
heb totaal geen verstand van zwangerschappen en alle 'tecnische zaken' mbt drugs etc (al lijkt t me niet gezond )

Maar jesus meid, ik snap dat je geschrokken bent. Het is nogal niet wat.

Ik heb mazzel dat ik zonder kleerscheuren en ongewenste zwangerschappen door mijn wilde periode heen ben gekomen, al heb ik weleens in angst gezeten. Dus ik begrijp een klein beetje hoe je je voelt.

Als je geen abortus wilt, volg dan de wijze raad op om naar een verloskundige te gaan. En ga ook meteen gezond leven

Heb je steun in de zin van familie of vrienden? Niet te lang mee wachten hoor met het vertellen

Enne, een kind heeft niet veel meer nodig dan heel veel liefde, eten, kleertjes en een dak boven zn hoofd. En heel veel liefde, had ik dat al gezegd?

Sterkte ermee
Als je altijd keurig de pil hebt geslikt, snap ik best dat je volkomen overrompeld bent.
quote:Zamirah schreef op 20 mei 2011 @ 22:17:

Als je altijd keurig de pil hebt geslikt, snap ik best dat je volkomen overrompeld bent.Ik kan helaas uit ervaring vertellen dat dat nog best zacht uitgedrukt is. En bij mij was het de vierde. Kan je nagaan.

Als je altijd keurig de pil hebt geslikt, snap ik best dat je volkomen overrompeld bent.Ik zou me de touwtyfus schrikken
Het is natuurlijk helemaal niet handig en stom dat ze geen condoom gebruikt heeft. Maar, dat heeft TO heeft volgens mij voldoende zelfkennis om dat te snappen. Zeker nu.

En wat betreft de alcohol en xtc. Dat het schadelijk is weten we ondertussen wel maar TO kan daar nu niets meer aan veranderen.

Ze wist ten tijde van het alcohol- en drugsgebruik niet dat ze zwanger was en had ook nauwelijks tot geen reden om dat aan te nemen, ze slikt immers consequent de pil. Ik neem het niet op voor TO want zoals ik al zei het is gewoon niet handig. Ik heb in mijn omgeving al meegemaakt dat iemand een leuk feestje had met alle toeters en bellen en later (onverwacht) al zwanger bleek te zijn.

*duikt weg*
Je neukt onbeschermd in 't rond, je gebruikt allerlei rotzooi? Da's nu niet 't moment om opeens 'n principe te hebben. Maak 't jezelf niet onnodig moeilijk en laat 't weghalen. Schone lei en 'n frisse nieuwe start.
Ze neukt niet onbeschermd ze slikt de pil. En ook al gebruikte ze niets, als zij geen abortus wil dan wil ze geen abortus.

Als je altijd keurig de pil hebt geslikt, snap ik best dat je volkomen overrompeld bent.

Precies, buiten het feit dat ze risico´s heeft gelopen omdat er kennelijk geen condooms zijn gebruikt ging ze ervan uit in ieder geval wel beschermd te zijn tegen een mogelijke zwangerschap.

Kan me voorstellen dat je leven op z´n kop staat met 24 jaar, nog bezig met een opleiding en niet wetende wie de vader is.
Voor degene die het steeds hebben over een verloskundige: als TO zeker weet geen abortus te willen dan vind ik dat een goede optie maar als ze daar niet zeker van is (?) lijkt mij de huisarts prettiger.
quote:jansenenjanssens schreef op 20 mei 2011 @ 22:25:

Ze neukt niet onbeschermd ze slikt de pil. En ook al gebruikte ze niets, als zij geen abortus wil dan wil ze geen abortus.Ze neukt niet onbeschermd tegen zwangerschap nee.. wel onbeschermd tegen allerlei ziektes
quote:liselore schreef op 20 mei 2011 @ 22:28:

[...]

Ze neukt niet onbeschermd tegen zwangerschap nee.. wel onbeschermd tegen allerlei ziektesWe hebben het nu toch over zwangerschap? Daar heeft ze zich tegen beschermd.
Ik zou niet zo'n digitale test met conceptie-indicator nemen. Sowieso zijn er maar drie mogelijkheden: 1-2 weken (dus minder dan 4 weken zwanger), 2-3 weken (dus 4 tot 5 weken zwanger) en 3+ (dus 5 weken of langer). Als de kans groot is dat je verder bent dan 5 weken heb je er sowieso dus weinig aan, bovendien zat die conceptie-indicator er bij mij nog naast ook.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Wat zei je vriendin Hima? En ben je al een beetje van de schrik bekomen?
quote:jansenenjanssens schreef op 20 mei 2011 @ 22:25:

Ze neukt niet onbeschermd ze slikt de pil. En ook al gebruikte ze niets, als zij geen abortus wil dan wil ze geen abortus.Oh please!
quote:jansenenjanssens schreef op 20 mei 2011 @ 22:29:

[...]

We hebben het nu toch over zwangerschap? Daar heeft ze zich tegen beschermd.Ik weet niet wie je met we bedoelt, maar eerder in het topic is ook aan de orde gekomen dat het überhaupt stom is om het met meerdere mannen door elkaar te doen zonder condoom ivm soa's.
quote:hipperdepip schreef op 20 mei 2011 @ 22:27:

Voor degene die het steeds hebben over een verloskundige: als TO zeker weet geen abortus te willen dan vind ik dat een goede optie maar als ze daar niet zeker van is (?) lijkt mij de huisarts prettiger.

Het lijkt me dat een verloskundige nog wel eens verrassend uit de hoek kan komen. Zo'n lolletje is het niet om evt. de 20-weken echo af te moeten wachten en ik mag toch hopen dat het bij de plicht van een verloskundige hoort om het over de soort gevolgen te hebben die hier gesuggereerd worden (gesteld dat ze te horen krijgt van het drugsgebruik).

Een late AP is tig keer dramatischer dan een vroege. En die is al ingrijpend. Een gehandicapt kind krijgen lijkt mij persoonlijk de bron van een levenslang schuldgevoel, maar that 's me.

Kijk even hier:

http://www.trimbos.nl/ond ... xtc-algemeen/zwangerschap
quote:liselore schreef op 20 mei 2011 @ 22:33:

[...]

Ik weet niet wie je met we bedoelt, maar eerder in het topic is ook aan de orde gekomen dat het überhaupt stom is om het met meerdere mannen door elkaar te doen zonder condoom ivm soa's.Ik had het over de zwangerschap. We weten nu wel hoe stom eea is. Wat heeft de TO daaraan? Niets.
quote:jansenenjanssens schreef op 20 mei 2011 @ 22:29:

[...]

We hebben het nu toch over zwangerschap? Daar heeft ze zich tegen beschermd.

Dit dus. Ze heeft geen condooms gebruikt nee, en daarmee dus risico op ziektes genomen maar dát is nu eenmaal niet het geval.

Ze is zwanger en daartegen had ze zich wel beschermd.
Ik hoop voor TO dat je toch een soort lijstje kan maken, en als je weet hoe lang je zwanger bent, terug kunt gaan rekenen. Kan me niet voorstellen dat het dan niet te achterhalen is, of je hebt het wel echt bont gemaakt.
quote:doezel31 schreef op 20 mei 2011 @ 22:15:

[...]

Ik snap dat drugs slecht zijn tijdens de zwangerschap.

Het gaat om de discussie of het ook in de eerste weken van de zwangerschap schadelijk is...Hoezo eerste weken? Ze heeft geen idee hoe ver ze is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:JohnnyCake schreef op 20 mei 2011 @ 22:33:

[...]

Oh please!Hoezo o please? Ik snap je niet.
quote:jansenenjanssens schreef op 20 mei 2011 @ 22:39:

[...]

Hoezo o please? Ik snap je niet.Snap je wat MEDS en el ninjo bedoelen? Ik ben niet zo pro-abortus, maar wat ze zeggen staat als een huis.
quote:jansenenjanssens schreef op 20 mei 2011 @ 22:38:

[...]

Ik had het over de zwangerschap. We weten nu wel hoe stom eea is. Wat heeft de TO daaraan? Niets.weer we? Ik begrijp dat de stommiteit je duidelijk is, het is op een openbaar forum niet verboden je verbazing over uit te spreken.
Ik (let op Liselore IK) heb het over het zwanger worden an sich. Niet over de kans op een SOA.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven