Per ongeluk zwanger, wie is de vader?

20-05-2011 20:50 1194 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik bezwijk op dit moment zowat aan een panic-attack.

5 minuten geleden ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben. Dit is absoluut niet de bedoeling. Wat het nog erger maakt is dat ik niet weet wie de vader is. Ik heb ook geen idee hoelang ik al zwanger ben, aangezien ik de pil altijd doorslik en mijn laatste menstruatie al een paar maanden geleden heeft plaatsgevonden.

Ik ben 24 jaar en heb geen relatie. Mijn vrijgezelle studentenleven is al een tijdje erg wild en ik heb meerdere bedpartners in korte tijd gehad. Ik slik al jaren trouw de pil, maar blijkbaar is er iets misgegaan.

Weet nu echt even niet wat ik moet doen. Het liefst zou ik een ticket boeken naar ver weg, verdwijnen en nooit meer terugkomen, maar dat kan natuurlijk niet.

Ik ben dol op kinderen en wil ze heel graag, maar niet nu.. en niet op deze manier. Een kind moet toch op zijn minst kunnen weten wie de vader is?! Wat voel ik me dom dom dom!! Stomme trut die ik ben..

Heb het nog niet aan iemand verteld, ook niet dat ik me zorgen maakte. Hoe ga ik dit in godsnaam aanpakken? En die mannen..wat ga ik zeggen? Een aantal ken ik goed en kom ik regelmatig tegen. Ik zie het al voor me: Hoi ja hoe is het? Goh ehh ik moet wat vertellen.. ik ben zwanger en jij zou wel eens de vader kunnen zijn, maar dat weet ik ook niet zeker.

Abortus is niet echt een optie, ik kan me niet voorstellen dat ik dat ooit zou doen. En wat ik me net bedenk, ik heb al die tijd gewoon alcohol gebruikt en zelfs laatst nog xtc, wat heb ik dat kind aangedaan?!

Wat een zooitje heb ik ervan gemaakt, ik kan wel janken.

Ik moest mijn verhaal even kwijt om niet gillend gek te worden. Dit was het wel even.

Nu maar naar vriendin één om het te gaan vertellen.

(Ik zet het er maar even onder: ik ben gaan testen omdat ik al een paar weken menstruatie achtige kramp in mijn onderbuik heb, dacht eerst aan een soa dus heb me laten testen (dit doe ik sowieso zeer regelmatig) maar dat was het niet, dus toen een zwangerschapstest gedaan.)
quote:yette schreef op 20 mei 2011 @ 23:25:

[...]

Deze vragen zijn twee stappen te ver. Ik vind het vrij zinloos om er op dit moment op in te gaan. Eerst maar eens kijken hoe lang TO zwanger is en of de deskundigen vinden dat er te grote risico's zijn.Precies!
Nou blond009.

Een abortus is niet echt een optie. Dus niet absoluut niet, maar niet echt.

Snap je het verschil?

En die redenen die ik noem zouden zomaar eens een verschil kunnen maken voor TO.

En helaas zijn er een heleboel zwangerschappen die niet zo vlekkeloos verlopen.

Vooral niet als je ook nog eens drugs hebt gebruikt bijv. De kans op nare dingen is niet zo groot als een goede zwangerschap maar wel degelijk aanwezig.

Begrijp me niet verkeerd hoor, iedereen kan terug lezen dat ik nergens commentaar geef aan TO.

Ik geef advies. Daar vraagt ze om. Niet om afgebrand te worden. Vind ik persoonlijk ook niet nodig.

En omdat mij dit het beste het lijkt adviseer ik TO om de zwangerschap zolang ze nog nergens zeker van is zakelijk te zien. Voor zover dat lukt,

Waarom zou ze het zichzelf nu nog moeilijker maken?
Zakelijk zien is moeilijk als je in paniek bent.

ik denk dat ze gewoon echt eerst de huisarts of vk praktijk moet bellen. Het maakt niet zoveel uit wie, als het maar iemand is die haar verder op weg kan helpen.

Hoelang ze zwanger is, is zeker belangrijke informatie dus zo snel mogelijk een echo.

Dus hoop dat je niet afgeschrikt bent TO. Je weet zelf wel dat je niet slim bezig bent geweest maar de situatie is nu zoals hij is dus je moet nu actie ondernemen. Je hoeft nog niet meteen wat te beslissen. Eerst een echo en dan kijk je weer verder.

Ik hoop dat je je hier nog even meldt.
Toby or not toby

Tjonge. Bgb en ik crosspostte... !

Ik had het duidelijk over een andere post!

Dat had je wel door toch BGB
.
Hipperdepip: ik denk gewoon niet zo licht over een abortus.

Zou een zwangerschap dan ook nooit als iets zakelijks kunnen zien.

Vandaar.

Knap dat jij dat wel kunt, zelfs nu je zwanger bent. Waarvoor nog Gefeliciteerd!
quote:blond009 schreef op 20 mei 2011 @ 23:13:

Misschien is het xtc gebruik wel een reden om onder toezicht van de gyn te komen.

Hoop voor to dat die xtc gebruikt is vóór de zwangerschap. Dat is dan al een zorg minder.Ik had geen drugs gebruikt tijdens mijn zwangerschap, maar het feit dat ik gedronken en gerookt had was inderdaad een indicatie om bij de gyn te komen.
quote:hipperdepip schreef op 20 mei 2011 @ 23:34:

Toby or not toby

Tjonge. Bgb en ik crosspostte... !

Ik had het duidelijk over een andere post!

Dat had je wel door toch BGB (wist ik wel en ik was nog mosterd ook want je had het zelf ook al gezien)
quote:JohnnyCake schreef op 20 mei 2011 @ 23:26:

[...]

Da's een lijstje medicijnen, geen lijstje van Amsterdam's finest! Er staat gewoon nul komma niks in die hele bijsluiter over de gevolgen van drugs en/of alcohol op de werking van de pil. Waarom zetten ze het er dan niet in als het de werking verstoort?
XTC & Orale anticonceptie

In de literatuur staan geen interacties beschreven tussen het gebruik van XTC en orale anticonceptiemiddelen.

Volgens een bekende fabrikant van anticonceptiemiddelen is er geen enkele aanwijzing op verminderde betrouwbaarheid van de pil in combinatie met XTC. Wil je geen risico lopen, gebruik dan voor de zekerheid een condoom
quote:Sorcha_ schreef op 20 mei 2011 @ 23:45:

[...]

Er staat gewoon nul komma niks in die hele bijsluiter over de gevolgen van drugs en/of alcohol op de werking van de pil. Waarom zetten ze het er dan niet in als het de werking verstoort?Omdat het ook niet zo is! Dat klopt echt niet.
Blond009

Ik vind niks van abortussen.

Zelf zou ik er nooit een ondergaan kunnen/willen.

Mijn situatie is dan ook geheel anders als die van TO.

Ik woon samen, met 1 man , heb al een kind, mocht er hier een keer een ongelukje gebeuren al acht ik die kans zeer klein dan komt dat er wel.

En ik zie mijn eigen zwangerschap niet zakelijk hoor. Ik ben heel blij maar ook een beetje voorzichtig uit zelfbescherming.

Vandaar dat ik die echo even af wacht voordat ik 'gezellig' naar de verloskundige ga.

Ik wil gewoon heel graag zelf eerst een hartje zien kloppen!

Aaah toby ik dacht al dat je t wel wist
Is het misschien nog op tijd voor een overtijdbehandeling? Dat kan nog als je korter dan 16 dagen overtijd bent.
quote:lila01 schreef op 20 mei 2011 @ 23:52:

Is het misschien nog op tijd voor een overtijdbehandeling? Dat kan nog als je korter dan 16 dagen overtijd bent.O, ik lees net in je OP dat het al veel langer zou kunnen zijn.
och jee, wat een toestand.

Je zegt dat een abortus niet echt een optie is maar als ik vanaf mn computerscherm je situatie inschat word t toch wel redelijk een optie.

Je verteld redelijk wat one night stands te hebben (zoals ik het lees) Bij sommigen niet eens een week ertussen.

Je studeert nog

Ik neem aan dat je een druk leven hebt met studie, werk, en dergelijke.

Misschien woon je in een studentenhuis.

Dingen die je dus allemaal moet opgeven.

Een studentenhuis is geen plek voor een kind, al die mannen kunnen ook niet meer en een druk sociaal leven met een studie kun je ook wel in de ijskast zetten.

Een huis vinden is vrijwel onmogelijk in deze tijd. Zelfs voor zwangere vrouwen word al moeilijk gedaan over urgentie bij woonruimte in grote steden.

Een kind kost veel geld, misschien niet de eerste tijd want krijg je nog veel kleren en eten doet zo`n kind niet veel nog maar dat word steeds meer.

Zonder echte diploma`s kom je nergens.

Daarnaast mag je hopen dat je kind gezond op de wereld komt. Ik weet van een vriendin (ook een geval, oeps zwanger door de drugs jaren terug) dat ze bij de gynaecoloog moest komen. Ze zat in een soort junken iets. Dat was ze niet maar iedereen die zwanger was geworden door de drugs kwam daar automatisch in.

Extra controles en dergelijke, omdat de baby`s eerder doodgeboren werden of gehandicapt in welke zin dan ook.

Ook zij was een risico.

mijn gedachte is, ja, oerstom dat je zwanger bent en zonder condoom sex hebt maar ik zou het nog idioter vinden als je het houd.

Ik zag ergens de vraag of de rutger stichting nu de CASA was.

Ja, dat klopt. Je kan er heen zonder doorverwijzing.
Ik ben ook van mening, al ben ik persoonlijk ( dus voor mijzelf) tegen abortussen, nu want een mens veranderd ook nog eens,

dat niemand, maar dan ook niemand kan oordelen over een andere vrouw haar keuze.

Iedere situatie is anders, ieder mens is anders.

Daarom vind ik dus in het algemeen niks van abortussen.
Hipperdepip, het lijkt er gewoon een beetje op dat jij to de kant van een abortus opduwt, ondanks dat zij in (haar enige?) post zegt dat ze daar niet (echt) voor wil gaan. Vind het dan ook een beetje onnodig om daar zo over door te draven, en al die zaken erbij te halen die er misschien (onwaarschijnlijk) ook nog wel bij zouden kunnen komen, als 3lingen etc.

Trouwens, waarom zou ze geen roze wolk zwitsalbaby kunnen krijgen, zoals jij het zo mooi omschrijft in de post die je hebt verwijderd? Ze is echt niet de eerste alleenstaande moeder. Zeg niet dat het allemaal makkelijk zal gaan worden, maar om er nou van uit te gaan dat het alleen maar kommer en kwel gaat worden is het andere uiterste.
Nou ja, hipperdepip, ik bedoel niet echt de kant van aborstus opduwen, maar het er gewoon net iets teveel over hebben terwijl zij zelf al heeft aangegeven dat niet te willen.

Iets teveel die optie aanbrengen, zeg maar.
quote:JohnnyCake schreef op 20 mei 2011 @ 23:15:

Als mijn buurman met 200 km per uur zijn auto in de prak rijdt omdat het wegdek slecht is, dan kan ik hem een beterschapskaartje sturen, maar ik zal hem dan toch vragen wat hem bezielde en of hij niet beter een OV-jaarkaart aan kan schaffen in plaats van een nieuwe Audi.

Jammer genoeg kan ik niet meer aan mijn eerste grote liefde vragen, waarom hij niet uitkeek bij die ene bocht terwijl de ander toch echt van rechts kwam en toch echt te hard reed, want helaas hij is dood.

Jammer genoeg, durf ik niet tegen mijn schoonmoeder te zeggen dat roken en zout eten heel erg ongezond is, want ze zit al 20 jaar in een rolstoel vanwege een herseninfarct.

Jammer genoeg, schiet mijn collega die deze week gehoord heeft dat hij malaria heeft, er niks mee op als ik zeg dat het op vakantie gaan naar tropische landen nou eenmaal risico met zich mee brengt!

Houdt toch op zeg!
Uhm. De enige reden dat ik die abortus constant noem is omdat ik mezelf steeds aan jou moet uitleggen o.a.

Ga lekker even de berichten allemaal terug lezen. Ik heb gewoon gezegd dat de huisarts mij het verstandigst leek en daar is die hele abortus riedel van gekomen.

Omdat jij o.a. niet lijkt te willen begrijpen dat een verloskundige meer leuk is als niet leuk (zoals iemand zei met geboortekaarten en blije babydingen) terwijl TO het nog niet helemaal zeker weet.

Ik heb helemaal nergens (maar dan ook echt nergens) aangedrongen op een van beide keuzes.

Het is ook niet mijn keuze.

Als TO de baby wil houden, komt dat met een beetje gezond verstand goed. Hoe dan ook.

Een sociale huurwoning, vrienden/familie die oppassen terwijl to dr studie afmaakt, een kinderopvang, van mijn part de voedselbank.

Als ze het niet wil houden komt het ook goed.

Dan laat ze het weghalen en leert ze daar op een of andere manier mee leven. Al is dat ongetwijfeld erg moeilijk.

En zou je alsjeblieft dat stukje waarvan ik zelfs zei dat ik t weg ging halen omdat ik het onodig kwetsend vind willen weg halen?

Beetje kinderachtig niet? Leren begrijpend lezen
Uhm. De enige reden dat ik die abortus constant noem is omdat ik mezelf steeds aan jou moet uitleggen o.a.

Ga lekker even de berichten allemaal terug lezen. Ik heb gewoon gezegd dat de huisarts mij het verstandigst leek en daar is die hele abortus riedel van gekomen.

Omdat jij o.a. niet lijkt te willen begrijpen dat een verloskundige meer leuk is als niet leuk (zoals iemand zei met geboortekaarten en blije babydingen) terwijl TO het nog niet helemaal zeker weet.

Ik heb helemaal nergens (maar dan ook echt nergens) aangedrongen op een van beide keuzes.

Als TO de baby wil houden, komt dat met een beetje gezond verstand goed. Hoe dan ook.

Een sociale huurwoning, vrienden/familie die oppassen terwijl to dr studie afmaakt, een kinderopvang, van mijn part de voedselbank.

Dan laat ze het weghalen en leert ze daar op een of andere manier mee leven. Al is dat ongetwijfeld erg moeilijk.

En zou je alsjeblieft dat stukje waarvan ik zelfs zei dat ik t weg ging halen omdat ik het onodig kwetsend vind willen weg halen?

Beetje kinderachtig niet? Leren begrijpend lezen

Beetje kinderachtig niet?

Kortom je trekt conclusies die nergens op zijn gebaseerd en je zoekt sensatie door dingen te quoten die ik schreef om jou duidelijk te maken hoe moeilijk ze het zichzelf kan maken.

Ik ben uitgediscussierd met jou. Bah.
Ik heb niet alle reacties gelezen alleen openingstopic en gebaseerd op dat kan ik hier weinig sympathie voor opbrengen, behoorlijk rondneuken en dan verbaasd zijn dat je zwanger bent. En wat eerder geopperd is maar met de billen bloot bij alle mannen waar je het bed meegedeeld hebt dat ze evt vader kunnen wordeen, als je besluit het kindje te houden. Wil je toch sterkte wensen en hopelijk doe je hier iets mee voor in de toekomst.
Zo viva is lekker bezig met mijn bericht?! kan t niet weghalen met mn mobiel!

Solly allemaal
Ik heb geen meningen gehad over huisartsen of vk praktijken, kan me in beide namelijk vinden. (dus ook jij mag de berichten teruglezen )

Jij lijkt je te moeten verdedigen, maar dat hoeft toch helemaal niet? Ieder zn mening. Ik kom er rond voor uit dat ik tegen abortus ben. Hoef/wil ik me niet voor te moeten verdedigen, maar verklaart wel waarom ik er steeds op in ga.

Denk dat we het er nu genoeg over gehad hebben!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven