Entertainment alle pijlers

Gepest!! (TV)

05-05-2011 21:33 2867 berichten
Alle reacties Link kopieren
RTL 4

Confrontatie met oude pestkop

Confrontatie met oude pestkop

Mirelle had geen leuke middelbare schooltijd. Het meisje werd in de brugklas ontzettend gepest. Jongens riepen haar na, sloegen haar tijdens de les op het hoofd en lieten haar struikelen. Ze heeft er haar hele leven last van gehad. In het nieuwe programma Gepest zoekt ze de plaaggeesten uit haar jeugd op en confronteert ze hen met de ingrijpende gevolgen van het pesten.

Kwetsbare mensen

Peter van der Vorst stond aan de wieg van het programma en neemt ook de presentatie op zich. Hij bespeurde tijdens het draaien een aantal opmerkelijke parallellen tussen de kinderen die gepest werden. “Het zijn toch heel vaak kwetsbare mensen. Ze worden niet eens zo zeer gepest omdat ze er anders uitzien, maar gewoon vanwege hun karakter. Ze pakken plagerijen eerder op als pesten. Zodra mensen zien dat dit werkt, dan ben je pas echt de pineut.”

Rode draad

Ook in het vervolg van hun leven zijn er veel overeenkomsten tussen de slachtoffers van pesterijen. “Je ziet dat ze in hun leven opmerkelijk vaak in de zorg gaan werken. Bijna iedere brief die we binnenkrijgen is van iemand in de kraamzorg of de psychische hulpverlening. En ze zijn allemaal heel perfectionistisch, dat zie je ook aan Mirelle. Ze willen het graag goed doen, dat is een rode draad door alle verhalen.”

Signalen

Peter hoopt dat zijn programma een positieve gevolgen zal hebben voor slachtoffers van pesterijen. “Je kunt pesten nooit laten verdwijnen, maar de aandacht ervoor helpt. Net als dit programma: als mensen ernaar kijken, dan weten ze dat ze niet de enige zijn. Ouders en leraren zien het programma ook en gaan misschien beter op de signalen letten en die ook serieus nemen. Dat was eigenlijk ook het doel waarmee ik het programma ging maken. We dachten: prachtig thema, gek dat het er nog niet is. Hier kunnen we echt iets mee betekenen.”
Leuk zo'n directeur :-((
wat een ongelofelijke eikel die directeur!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Die directeur bagatelliseert het enorm, wat naar!
wat een varkens die sandra danielle en natasja
De 3 biggetjes are coming
nooit de school wat verweten vind ik wel btje slachtofferig / kontlikkerig klinken
Nou , zij hebben vast een gezellig weerzien met die gekke directeur, kunnen ze met zn 4en lekker kut gaan doen.
Oh wat verschrikkelijk verdrietig die reactie van de directeur..
Ze zingen: niemand vond hem leuk

Is een lied van veldhuis & kemper over een jongen die gepest werd en toen een geweer mee nam naar school ofzo.

Oh en btw, wat een eikel van een directeur! Overdrijven, tsss
De ergste heeft wel haar biggeshirt ervoor aangetrokken. Ze hoeft alleen nog maar te gaan knorren
jah hahaha het zijn echt de 3 biggetjes.
Knir, Knar en Knor
Your view of society screws up my mind like you\'ll never know
Pfff even inbreken hoor, jeeeezus wat zien die 3 eruit... aso gewoon... bah bah .. en ze weten ECHT nog wel wie Barbara was hoor ... smiechten !

Zo, ik ga weer..
Dat die drie aan kwamen lopen was wel het meest deprimerende televisiemoment van het jaar.

Mijn man zag het per ongeluk en nu wil ie nooit meer sex, zei hij.
Ja dank u zegt ze ook.
Ow, het ging over liedje *Steph dom zeg*
beh, beetje steun bij elkaar zoeken
.
sandra is trots dat ze aso is... kijk die kop
wat een aso volk...
Wat een klerewijf die met dat roze shirt. Bah!
Ik wil pesten an sich absoluut niet bagetaliseren hoor, maar als de directeur zegt dat het wel mee viel en drie zich haar niet meer in het bijzonder kunnen herinneren vraag ik me af of de waarheid niet wat meer in het midden ligt...
Godver de godver de gatverdamme schijtwijven die twee linkse!!
Gottogot, wat een wijven! Tis allemaal al gezegd.

Ik zou er nu nog geen mot mee willen hebben geloof ik.

DIe dikke Danielle is nu nog steed aan het stoken....
quote:rococo schreef op 26 mei 2011 @ 22:19:

Dat die drie aan kwamen lopen was wel het meest deprimerende televisiemoment van het jaar.

Mijn man zag het per ongeluk en nu wil ie nooit meer sex, zei hij.
Your view of society screws up my mind like you\'ll never know

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven