Feest organiseren

07-06-2011 13:10 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

mijn lieve vriendin is getrouwd, hoera hoera. Reden voor een feestje. Ze is op een maandag getrouwd en wilt dit in de zomer vieren. Ze heeft mij als ceremoniemeester gevraagd. Om het goed aan te pakken plaats ik mijn vragen hier:

Het budget is ¤ 1500,-. Ze hebben het feest als volgt voor ogen:

Rond 18.00 uur een BBQ voor +- 30 man. Rond 20.00 uur mag het feest beginnen en komt er +- 50man bij. In totaal 80 man dus.

Locatie is gevonden. Daar is een bbq aanwezig. Drank en eten mogen we zelf inslaan. Het budget is zeer minimaal, waar ze zichzelf ook bewust van zijn (maw, ze verwachten geen pracht en praal maar een simpel -en hopelijk gezellig?!- feest).

Nu mijn vragen:

Ik wilde uit gaan van 4 drankjes p.p. per uur. Is dit realistisch? En eten: zelf maken of cateraar laten komen? Wanneer gaat het goedkope op tegen gemak?

Graag wat ervaringen en goede adviezen!!
Zelfs het eten van een olifant gaat hapje voor hapje...
Wil het bruidspaar ook nog kadootjes ontvangen van de gasten, of is het een idee, ipv kadootjes een amerikaans feestje te geven?
Nope
Ik zou eens kijken of de plaatselijke slager een BBQ folder heeft. We houden hier jaarlijks een buurtBBQ, maar voor het geld en het gemak wat je daarvan hebt, hoef je niet zelf filetlapjes te gaan staan marineren.

4 drankjes 9 ppp uur vind ik enorm veel. Dat betekent dat je ieder kwartier een glas drinken achterover slaat? Ik denk dat 2 in een uur meer in de buurt komt.
Jij als ceremoniemeester moet het héle feest regelen?

Zo.......ik had mooi bedankt voor deze geweldige eer, zeg.

Waarom doen ze het zelf niet?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Een cateraar? Voor dat geld? Dream on....... het zal Lidl worden, met zelfgemaakte salades.

En 4 drankjes per uur.... sja; ligt maar helemaal aan het soort vrienden/familiekring.
http://www.wimskip.nl/bbq.php
Dat van die cateraar had ik misschien iets te snel geroepen :

BARBECUE PARTY POPULAIR

Salades

Aardappelsalade

Tomatenkomkommer

Vleesschotel (per persoon)

Kip drumstick

Braadworst

Twee stokjes saté

Hamburger

Stokbrood met kruidenboter

Diverse sauzen

Prijs per persoon ¤ 10.50 (inclusief barbecue vanaf 30 personen)

Begeleiding van uw BBQ door één of meer koks: prijs op aanvraag.

--------------------------------------------------------------------------------

BARBECUE MIXED GRILL

Salades

Aardappelsalade

Tomatensalade

Komkommersalade

Karbonade

Kip drumstick

Twee stokjes saté

Shaslick spies

Meloen

Diverse sauzen

Prijs per persoon ¤ 11,95 (inclusief barbecue vanaf 30 personen)

--------------------------------------------------------------------------------

BARBECUE SPECIAAL

Salades

Pastasalade

Aardappelsalade

Tomatenkomkommersalade

Visgerecht(per persoon)

Zalmpakketje met kruidenboter

Kip drumstick

Braadworst

Hamburger

Twee stokjes saté

Meloen

Diverse sauzen

Prijs per persoon ¤ 14,50 (inclusief barbecue vanaf 30 personen)

MEDITERRANE BARBECUE

Salades

Pastasalade

Griekse salade

Groene salade

Visgerecht (per persoon)

Spaanse gemarineerde gamba’s

Vleesgerechten (per persoon)

Griekse souvlaki gemarineerde spies

Italiaans gekruide steak

Pittig gemarineerde karbonade

Fruitsalade

Diverse sauzen

Prijs per persoon ¤ 16,95 (inclusief barbecue vanaf 30 personen)

BARBECUE WIM’S KIP

Salades

Pastasalade

Gevulde paprika

Groene salade

Visgerechten (per persoon)

Zalmpakketje met kruidenboter

Gamba’s

Vleesgerechten (per persoon)

Kipkarbonade

Lamskotelet

Varkenshaas in spek gewikkeld

Twee stokjes saté

Verse fruitsalade met crème fraîche

Diverse sauzen

Prijs per persoon ¤ 19,95 (inclusief barbecue vanaf 30 personen)

Lekker makkelijk van die vrienden om jou met hun werk op te zadelen. Als er iets niet helemaal goed is, ben jij 't ook nog die de schuld krijgt. Zou bedanken voor de eer.
Barbecuepakketten

BARBECUEPAKKET A

BARBECUEPAKKET B

- Hamburger

- Hamburger

- Barbecueworst

- Speklapje; gekruid

- 2 kipsaté (2 soorten)

- Karbonade

- Kipfilet; gaar

- 2 kipsaté (2 soorten)

Prijs pakket: ¤ 5,80

Prijs pakket: ¤ 6,20

BARBECUEPAKKET C

VEGETARISCH PAKKET

- Kipfilet; gaar

- Bakje met gekruide champignons

- biefstukspies

- Shaslick met gemarineerde tofublokjes

- 3 kipsatés: Indisch

- Groenteburger

Prijs pakket: ¤ 6,60

Prijs pakket: ¤ 4,25

PAKKET ZONDER VARKENSVLEES

SPIEZEN-BARBECUEPAKKET

- Kipshaslick

- Biefstukspies

- Runderworst

- 3 kipsatés

- 3 kipsatés

- Kipshaslick

- Runderburger

- Varkenssaté; 90 gram

Prijs pakket: ¤ 6,25

Prijs pakket: ¤ 7,50

Barbecuepakketten compleet

BARBECUEPAKKET COMPLEET, 10 personen

- 5 Hamburgers

- 3 soorten rauwkost

- 5 Worstjes

- Kruidenboter

- 5 Kipfilet; gaar

- 4 bakjes saus naar keuze

- 5 Spare-ribs

- Tzaziki

- 10 Kipsatés (gewoon/ Indisch)

- 3 Griekse plukbroden

- 5 Drumsticks

- 5 Karbonades

- 5 Varkensspiesen

Prijs per persoon: ¤ 9,95

BARBECUEPAKKET COMPLEET DE LUXE, 10 personen

- 8 Hamburgers

- Kruidenboter

- 8 Worstjes

- 4 bakjes saus naar keuze

- 5 Shaslicks

- bak satésaus

- 5 Kipfilets; voorgegaard

- 3 Griekse plukbroden

- 15 Kipsatés (gewoon/ Indisch)

- Tzaziki

- 8 Biefstukspiesen

- 4 Gambaspiesen

- 3 soorten rauwkost

Prijs per persoon: ¤ 11,95

SATÉPAKKET

- 2,5 kg Varkenssatévlees

- Bamboesticks

- 2 bekers satésaus Verstegen

Van ¤ 36,50 voor ¤ 30,00

Om misverstanden te voorkomen: géén bestelling per e-mail a.u.b.. Wij helpen u graag in de winkel.

Kinderpakket en visspecialiteiten

KINDERPAKKET

VIS SPECIALITEITEN

- Golfstick (2 ballen)

- Zalmmoten; gemarineerd, kant-en-klaar voor de bbq;

- Worstje

per stuk: ¤ 2,85

- Hamburger

- Gambaspies; gemarineerd;

Voor maar: ¤ 2,95

per stuk:¤ 2,35

Barbecue verhuur

Voor grotere gezelschappen hebben wij:

- Grote gasbarbecue, inclusief gas (20-30 personen)

per keer

¤ 23,50

- Koekenpan, inclusief gas (25-30 personen)

per keer

¤ 19,50

- Briketbarbecue, inclusief 3 zakjes barbecue direct

en 1 zak briketten (25-30 personen)

per keer

¤ 16,50

Verhuur barbecues alleen bij afname van vlees voor minimaal 10 personen.

Voor grote partijen ook:

- Rauwkost

per persoon

¤ 1,75

- Stokbrood

per stuk

¤ 1,30

- Sauzen, diverse soorten

per persoon

¤ 0,87

- Fruitsalade

per persoon

¤ 1,95

Prijsindicatie voor een compleet verzorgde barbecue-partij: vlees, sauzen, barbecue, kruidenboter, brood, rauwkost, rundvlees. ¤ 10,00 - ¤ 13,00 per persoon.

De werkelijke prijs wordt bepaald door de details: samenstelling van het vlees, gas- of brikettenbarbecue, wel of niet opgemaakte saladeschotel, wel of geen fruitsalade. Zie de voorbeeldpakketten elders op deze pagina.

http://www.vanschiphouten.keurslager.nl ... epakketten
Moet jij ook nog met alle kratten bier en dozen wijn gaan slepen?
Wil je bestek en glazen huren?

Wil je stoelen huren? (sta)tafels ?
AZ-bbq, 123-bbq hebben ook al dit soort pakketten. En dan zit servies en bestek erbij. Hoef je alleen schoon te vegen, terug in de kratten en zij wassen alles voor je af!
Nope
Ga met een lokale slager praten over de BBQ, zij hebben vaak goede prijzen, en je krijgt dan opgemaakte schalen vlees en salades, stokbrood, sausjes, alles erop en eraan.

Met een lokale slijter zou je kunnen afspreken dat ze voor 80 man drank komen brengen, flessen die nog vol zijn mag je vaak dan gewoon terugbrengen/komen ze weer ophalen. Bij hen kan je vaak ook glazen en een tap huren als dat nodig mocht zijn.
Het kan er niet vanaf om met iedereen te BBQen? Of is dat geen bezuiniging, maar een bewuste keuze?

1500 / 80 = 18,75 pp. Met een goedkope locatie en een niet te uitgebreide bbq, moet dat al bijna uit kunnen.
Ik zou het eten zelf kopen, vlees marineren, salades opmaken, etc. Maar ik vind dit nu eenmaal erg leuk om te doen.

Zo heb je meer budget over om het feest leuk aan te kleden. Glaasje bubbels vooraf. Statafels huren met mooie tafelrokken, van die lange tafels met banken. Evt. een goede geluidsinstallatie om er een goed feest van te maken.

Het aantal drankjes is helemaal afhankelijk van het soort gasten, zijn het wijndrinkers of bierdrinkers? Of drinkt de helft water. Dat moet je je vriendin vragen. Vaak kan je bij de plaatselijke supermarkt/slijter wel regelen dat je na afloop het overschot mag terugbrengen..

Succes!
Ingrediënten voor 30 personen

Voor op de barbecue: 30 hamburgers, 1 kg. gehakt, 2,5 kg. kipfilet, 1 kg. Grieksgekruide hamlappen, 20 koteletjes, 20 kipkluifjes, 1 Italiaanse worst (pepperoni, 1 blik kleine knakworstjes, 1 kg uien, 3 paprika′s, 1 groot blik ananas

Voor de salades: 2 kroppen ijsbergsla, 2 grote blikken mais, 1 blik mandarijn, 2 blikjes tonijn, 1 kg. tomaten, 4 komkommers, 2 ons fetta, 500 g. pasta, 1 pot Grand Italia pastasaladesaus, 1 bos bosuitjes, yoghurt, knoflook, mayonaise, peper en zout

Diversen: 8 stokbroden, kruidenboter, diverse sauzen, marsh mellows

Niet vergeten: borden, bestek, servetten, tafelkleedjes, muziek, koffie(kannen), verlichting

Hulpmiddelen

Barbecue

Bereidingswijze

20x Pizzaspies: kipfilet/pepperoni/paprika/ui

20x Griekse spies: gekruid varkensvlees/ paprika/ui; 20x Tropische spies: knakworstje/ananas/gehaktballetje(voorgebraden!); van het restant kipfilet sates maken door te marineren in ketjapsaus (ongeveer 50 stokjes)

Groene salade: ijsbergsla/mais/mandarijn

Tonijnsalade: ijsbergsla/mais/tonijn/ui

Griekse salade: tomaat/komkommer/fetta/ui/ olie

Pastasalade: pasta koken, saus erdoor, bosuitjes in ringetjes erdoor

Tzaziki: komkommer grof schaven, goed uit laten lekken, knoflook naar smaak erboven uitpersen, yoghurt toevoegen, peper en zout naar smaak evt. wat mayonaise
http://vanlinschoten.keurslager.nl/l/li ... oad/595446
quote:elninjoo schreef op 07 juni 2011 @ 13:20:

Lekker makkelijk van die vrienden om jou met hun werk op te zadelen. Als er iets niet helemaal goed is, ben jij 't ook nog die de schuld krijgt. Zou bedanken voor de eer.Eensgelijks.
Yes, bedankt al voor de uitgebreide reacties!!

Is dat juist niet het hele eieren eten van Ceremoniemeester zijn? Alles voor ze regelen? Ik heb nog een partnerceremoniemeester. Maar ehm.. Laten we zeggen dat ik de kartrekker ben.

Eerst met 30 man bbq'en is zowel een budgetkeuze als sociaal gezien.

Ik vind het zo lastig. Ik heb het gevoel dat ik tussen 2 scenario's moet kiezen:

Scenario 1:

30 man bbq'en vooraf en alles zoals beschreven in mn OP. Maar erg veel gepuzzel of alles binnen budget is, heeel veel werk op mn schouders halen. Ik vind zelf eten klaar maken ook erg leuk, maar wil mezelf die dag vrij houden voor andere activiteiten dan in de keuken te moeten staan (bereikbaar en flexibel zijn, zaal versieren, ad hoc zaken, etc).

Of, een feest voor 80 man dat begint om 20.00 uur, waarmee we meer kunnen met het budget (want 2 uur minder feest en geen eten vooraf).

Zo lastig!! Het moeilijkste van het organiseren vind ik dat ik hun wens zo graag wil respecteren. Mijn voorkeur heeft absoluut scenario 2.
Aanvullend: het wordt heel informeel en gevierd in een soort bruine kroeg. Dus geen statafels met rokken etc. Wel goed om rekening te houden met servies en al. Glazen zijn er, maar bestek!? BBQ staat er wel: 1 met kolen.
[quote]chatcat86 schreef op 07 juni 2011 @ 13:41:

Is dat juist niet het hele eieren eten van Ceremoniemeester zijn? Alles voor ze regelen?

Nee. Je helpt tijdens de dag een handje door een en ander in goede banen te leiden. Het is echt niet de bedoeling dat de cm alles van te voren regelt zodat het bruidspaar zelf geen ruk hoeft te doen.

Hieronder vind je alle taken die bij het ceremoniemeesterschap komen kijken. Toch verschilt het per bruidspaar wat en hoeveel een ceremoniemeester doet. Sommige bruidsparen vinden het heerlijk alles uit handen te geven, terwijl andere koppels liever zelf de touwtjes in handen hebben. Het is hoe dan ook slim om goed naar de wensen van het bruidspaar te luisteren, zodat er geen misverstanden ontstaan.

Taken van de ceremoniemeester vóór de trouwdag

Samen met het bruidspaar bespreek je de dagindeling. Het is slim om samen een gedetailleerd draaiboek te maken waar alle activiteiten en tijden in staan. Het is mogelijk om het bruidspaar (en misschien ook de daggasten) van een kopie te voorzien zodat iedereen weet wat de planning is. Houd wel ruimte over voor onverwachte dingen en uitlopende gebeurtenissen.

Trouwkaarten en persoonlijke briefjes!

De trouwkaarten worden bij jou afgeleverd en deze verstuur jij. Als ceremoniemeester heb jij zo de mogelijkheid persoonlijke briefjes toe te voegen. Zo kun je regelen wie er een speech doet en communiceren wat de cadeauwensen zijn van het bruidspaar (eventueel een gezamenlijk cadeau).

Vaak stuur je je contactgegevens mee, zodat gasten met vragen over de bruiloft bij jou terecht kunnen. Ook instrueer je de getuigen en de bruidskinderen van hun taken op de bruiloftsdag.

Als de getuige niet is aangewezen om het vrijgezellenfeest te organiseren, is er een kans dat dit jouw taak wordt. Jouw kans om een onvergetelijke party neer te zetten!

TIP! Zorg dat het vrijgezellenfeest niet wordt gehouden op de dag of avond vóór de bruiloft. Het bruidspaar moet natuurlijk wel fit zijn op de grote dag!

Het ceremoniemeesterschap op de trouwdag zelf

Op de trouwdag zelf ben je natuurlijk de vroegste vogel. Je zorgt dat het bruidspaar op tijd wakker is, en op tijd is voor de staande afspraken. Anders kun je achter komen te liggen op schema.

Ook zorg je ervoor dat de bruidegom (of de toegewezen getuige) het bruidsboeket en de trouwringen meeneemt en dat het trouwboekje op het juiste moment op de juiste plaats is.

Waarschijnlijk krijg je als ceremoniemeester van het bruidspaar een geldbedrag mee op de grote dag. Zo kun jij deze dag de betalingen doen en de eventuele fooien geven.

Neem de regie!

Bij de plechtigheid is het jouw taak om iedereen zijn plaats te wijzen en de corsages uit te delen aan de juiste personen. Als er een erehaag gevormd wordt, kun jij de regie op je nemen. Voorzie de gasten van rozenblaadjes, rijst of iets anders origineels en wijs ze hun plek. Als er foto’s gemaakt moeten worden, kun jij de gasten begeleiden naar de fotograaf en de plek waar de foto's geschoten worden.

Bloemen

Jij kan als ceremoniemeester de boeketten die het bruidspaar krijgt aannemen en het vervoer van de boeketten regelen. Gaan de boeketten ook mee naar de tweede locatie? In ieder geval kun je wellicht de boeketten ’s avonds samen met de cadeaus bij het bruidspaar thuis (laten) brengen.

Op de feestlocatie

Als er na de plechtigheid nog een feest of een diner is, zou je met de eigenaar van de locatie kunnen overleggen of er een plek is waar het bruidspaar zich even op kan frissen en eventueel om zou kunnen kleden. Het is ook slim om te vragen of er een plek is waar de persoonlijke, waardevolle eigendommen van het bruidspaar veilig opgeborgen kunnen worden tijdens het feest.

TIP! Voor de kinderen of bruidsmeisjes kun je tasjes met bijvoorbeeld kleurtjes en een snoepzakje maken zodat de kinderen zichzelf goed kunnen vermaken.

Het aanspreekpunt

De hele dag en avond ben jij het aanspreekpunt voor alle gasten. Als gasten vragen hebben zullen ze hiervoor bij jou komen. Niet alleen de gasten, maar ook het personeel van de locatie komt met vragen bij jou.

Zorg dat je goed zichtbaar bent als ceremoniemeester. Je kunt bijvoorbeeld een originele button of broche dragen. Of neem een aparte corsage zodat de gasten weten dat ze bij jou terecht kunnen.

Is het iets voor jou?

Het is belangrijk dat je van tevoren goed nadenkt over of je deze taak op je wil nemen. Je kunt waarschijnlijk niet onbezorgd genieten van het feest omdat je een hoop moet regelen. Het is handig als je snel beslissingen kunt nemen en over enig organisatietalent beschikt.

Ook al ben jij de ceremoniemeester, je kunt altijd hulp vragen als het je even teveel wordt. Tenslotte is het de bedoeling dat ook jij geniet van de bruiloft!

Willen jullie als bruidspaar niemand met deze taak opzadelen? Ook een weddingplanner biedt vaak zijn/haar diensten als ceremoniemeester aan!
Je hoeft het nog net niet zelf te betalen, die 1500 euro?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 juni 2011 @ 13:46:

Je hoeft het nog net niet zelf te betalen, die 1500 euro?

@TO; Je hebt 1 BBQ voor 30 man? Dan zou ik zorgen dat er 1 iemand daadwerkelijk gaat BBQ-en, of zorgen dat je meer van die dingen regelt.
Met 30 man bbq, zit je rond de ¤ 400,- bij één van die sites die ik zei. En dan heb je ook niet duurste of goedkoopste menu's.

Borden, bestek, opscheplepels en servetten zitten erbij. Ze leveren ook de bbq met de gasfles, dus die kan je dan ook evt. gebruiken, mocht die ene bbq te weinig zijn.

En dan heb je dus nog 1100,- over voor de drank.... En dat is dan ¤ 13,75 pp. Nou daar kan je je goed voor vol laten lopen dacht ik zo. Al zou ik ook wat te knabbelen regelen voor de avond.
Nope
Hahahaha, naaaah jongens, kom op. Ik was er zelf bij toen ik ja zei. En zoals BGB schrijft: we hebben vooraf besproken wat ze willen dat wij regelen en wat ze zelf doen. Zij behoren tot degene die het graag uit handen geven.

Vrijgezellenfeest komt er idd ook nog aan (ppfff).

Enne: nu ik toch jullie aandacht heb, heb ik nog wel een vraag:

De bruidegom vind het leuk om een persoonlijke wens van de gasten te krijgen. Hij wilde eerst een gastenboek. Mijn ervaring is dat mensen alleen hun naam opschrijven en meer niet. En zo'n boek verdwijnt in de kast. Dus in plaats van een gastenboek komt er nu een kalender: iedere gast noteert zijn/haar verjaardag, ik plak er een foto bij en er komt een mooie kalender op het toilet te hangen. Zo zien ze iedere maand wie er op hun bruiloft was.

Maar een persoonlijke wens... Ik wil voorkomen dat er 1 of andere fotolijst over 3 jaar op zolder staat. En allemaal flessen wijn versiert: dan heb je 80 lege wijnflessen, ook niet praktisch. Nog tips?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven