Back to my roots : emigreren naar Curacao!!

16-09-2006 15:58 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Ik weet dat er al een topic EMIGREREN bestaat, maar dat is al deel 8 en die mensen kennen elkaar door en door, dus ik dacht ik open gewoon een eigen topic.

De kogel is bij ons door de kerk.....na heel lang praten erover, informatie verzamelen, voor- en nadelen afwegen en vooral verlangen ernaar, hebben wij besloten om de gok te wagen. Wij gaan begin december emigreren naar Curacao.......Mijn man en ik en onze 2 zoontjes van 4 en bijna 3 jaar oud.

Wij vinden het zoooooo spannend en kunnen haast niet wachten tot het zover is.....we hebben het op het moment ongelooflijk druk met van alles en nog wat regelen. Zowel in Nederland als op Curacao....

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die deze stap al gezet hebben, of met de gedachte spelen om zo'n avontuur aan te gaan of mensen die ook minder leuke ervaringen hebben met het emigreren naar Curacao....

Ik hoop op veel (leuke) reacties....

Alvast bedankt voor het lezen en misschien ook reageren op mijn topic!

Groetjes,

Shayna:)
Hai hai,

Ik ben weer terug in ons kikkerlandje! Het was een super spannende week.....ik vond het heel erg om mijn kids achter te laten en mede daardoor kon ik niet echt genieten van die week op Curacao. Ik voelde mij zeer schuldig, vooral als wij met elkaar gingen bellen en ik ze huilend aan de telefoon kreeg. Mijn hart brak gewoon. Maar  ik ging ook met een heel ander doel. Ik had 3 sollicitatiegesprekken, en het ging heel goed. Voor 2 heb ik een 2e gesprek zodra ik daar ben in de eerste week van december. Van de 3e heb ik nog steeds niets vernomen. Strax heb ik misschien een luxe probleem: 3 keer aangenomen! Zou super zijn natuurlijk.....

Curacao is echt prachtig! Heerlijk weer, alleen op mijn laatste dag heeft het ontzettend hard en veel geregend. Verder was het heerlijk....nog 2 weken, ik kan amper wachten...

Ons huis is nu bijna leeg....alles wat we mee willen nemen staat al in de container....die gaat volgende week maandag weg....en komt na 13 dagen aan op Curacao.....misschien tegelijk met ons....

We hebben ook een heel mooi huis op het oog.....ik begin nu al te fantaseren over de inrichting enz.....

Dames, wordt vervolgd....heb het erg druk....

laterssssssssssss

groetjes,

Shayna:D
bon tardi!!

wat super 3 gesprekken!!!

ik kan je nu zeggen..die spullen heb je niet gelijk., die staan gerust nog 3 wkn bij de douane en het transport bedrijf, helaas...

Mijn vriend komt over 1,5 week, hihi hij maakt plaats voor jullie.

liefs uit nederland
Shayna : wat superrrrrrrrrr voor je .. Helemaal top hopen dat je 1 van die jobs krijgt..

Ik heb per 1 maart 2007 een job daaro .. Ti maar om mij te voorzien van eten en onderdak is het perfect. Misschien als ik daar een tijdje werk en dus ook een tijdje op teiland ben dat ik via via aan iets kom wat meer in mijn straatje pas (bij mijn opleiding aansluit e.d)

Maar de eerste maanden a jaar kan ik daar wel mee uit de voeten...

Ik heb ook wat spullen in de container gestopt van familie die is nu ook onderweg naar t eiland...

LiefsuitCura@ top , lekker hoor dat je vent snel naar NL komt.. Heerlijk gevoel zal dat zijn.
Hoi Hoi,

YES YES YES!!! Ik ben aangenomen als "Human Resource Manager". Een leuke uitdagende functie bij de overheid. Ik ben zo blij....ik ben dus niet voor niets naar Curacao gegaan voor de sollicitatiegesprekken. Ik ben zo blij....

Onze container is weg, voor ons is het nu echt aftellen. Nog 1 week.....

Liefs uit Curacao, wij tellen tegelijk af.....jouw mannetje komt terug en wij gaan weg.....we maken inderdaad plek voor elkaar....geinig....

Gisteren heb ik mijn laatste werkdag hier in Nederland gehad......het was best een emotionele afscheid.....ik heb toch 8 jaar daar gewerkt, dus het doet je toch wat.....maar we gaan een nieuwe uitdaging tegemoet en we hebben er met z'n allen heel veel zin in....

groetjes,

een dolgelukkige Shayna:D

quote:Hoi Hoi,

YES YES YES!!! Ik ben aangenomen als "Human Resource Manager". Een leuke uitdagende functie bij de overheid. Ik ben zo blij....ik ben dus niet voor niets naar Curacao gegaan voor de sollicitatiegesprekken. Ik ben zo blij....

Dan moeten wij zeker contact houden , wie weet kan jij ni de toekomst nog iets voor mij betekenen haha ...
pabien pabien!!!!  wat goed!!

Ik wil je heel veel plezier en succes wensen!!

nog een weekje.....

liefs uit nederland
Danki Danki!!  Thanx, Thanx!!

Mi ta hopi contentu......Ik ben zo blij!!!

De laatste loodjes.....a.s. woensdag moet ons huis leeg zijn, want donderdag leveren we de sleutels in.....vanaf woensdag gaan wij bij mijn zus logeren tot zondag.....ik ben nog bezig met de laatste wasjes te draaien....ik wil alles toch wel schoon meenemen....tenminste, wat mee gaat.....de meeste truien laten we hier gewoon achter.....ik neem wel wat lange mouwen mee, want ik ga in de airco zitten de hele dag, toch nog wat frisjes voor mijn gevoel.....

Verder denk ik dat jullie voor de komende tijd niet veel meer van mij zullen horen, omdat onze internet-abonnement opgezegd is en het kan ieder moment afgelopen zijn met het internetten. Wij verwachten a.s. maandag al. Dus mochten jullie niets meer van mij vernemen, dan is dat geen onwil, maar onmacht......Zodra we op Curacao zijn, zal ik gelijk weer inloggen....

Desert Rose, geen probleem, ik zal aan je denken!

groetjes en tot gauw,

Shayna
mijn laatste weekend in Nederland......spannende tijden breken aan.....ik ben aan het pakken.......bye bye winterjas, hello bikini!...............

Shayna
quote:mijn laatste weekend in Nederland......spannende tijden breken aan.....ik ben aan het pakken.......bye bye winterjas, hello bikini!...............

Shayna

jajajaja .. naaah nog 2,5 maand en dan kom ik gezellig naast je liggen aan t strand ;)

Ben druk bezig met allerlei dozen in te pakken, veel rotzooi weg te flikkeren (soms met pijn in mijn hart) Bij twijfeldingen schakel ik mijn zusje in die t vervolgens gewoon wegpleurt terwijl ik dan nog iets heb van ja maar toen en toen en aaah niet weggooien dat hoor das best leuk om te bewaren. Bij zusje gaan de haren rechtom hoog staan als ze bekijkt dat t kerstkaarten uit 2001 zijn en gilt * weg ermee* nouwww zegggg ..

Naja achteraf denk ik dan wel weer ,, ze heeft wel gelijk wat moet ik nou met een doos vol met kerstkaarten uit 2001 t/m 2005 ???

Kamer hier begint dus al lekker leeg te raken. Enige wat nog verhuisd moet worden richting mijn ouders zijn de grotere dingen als bed, kast , tafel fiets etc.

En tja de kleding .. winterkleding gaat naar mijn zusje kan zij ze aantrekken en ik ook als ik eens terug kom..

Zomerkleding gaat natuurlijk mee de koffer in , zit al wat postorderbedrijven op internet af te speuren naar koopjes, shirtjes e.d met lange mouw die in de aanbieding zijn enzoww.. Altijd handig als t wat koeler is op curacao sávonds... (of idd in de airco)

Deze maand beginnen met t aanvragen van mijn VOG (verklaring goed gedrag) en dan die richting t bemiddelingsbureau sturen die dit voor mij afhandelen wat betreft mijn verblijfsvergunning.
Wat een rust hier ??
Hoihoi iedereen!

Ik ga binnekort (11 dec) voor minimaal een jaar naar Cura, en vroeg me af wie er dan rond die tijd nog meer daar zitten?

Liefs Ninu!
quote:

Hoihoi iedereen!

Ik ga binnekort (11 dec) voor minimaal een jaar naar Cura, en vroeg me af wie er dan rond die tijd nog meer daar zitten?

Liefs Ninu! Ik kom 16 februari en SweetShayna vertrekt deze week naar Curacao
Hallooo

Me vriendje is er weer!!! joehoe

Hij heeft een supertijd gehad en heeft al weer geboekt voor mei (hebben ook een bruiloft op het strand, van vrienden)

Sweet hoe is het op het om op cur te zijn? Ik wil je heel veel succes wensen en veel geluk en vooral heeeeeel veeeeeel plezier!!!!!

Desert, lastig he om te beslissen wat nou weg moet en wat niet...

liefs uit nederland
LiefsuitCuracao@ Leuk heel veel geluk samen. Lekker he ? Om weer bij elkaar te zijn ..

Shayna@ als het goed is zit jij lekker nu op Curacao.. Hopelijk is de reis e.d allemaal goed gegaan en zit je heerlijk te genieten onder een palmboom.

Laat je snel wat van je horen hoe het gegaan is ?

Hier ben ik druk bezig met alles inpakken. Zomerkleding die mee moet in een doos zodat ik het kan uitzoeken in februari

Oude winterkleding die ik amper meer aandoe ook maar in een doos zodat zusje die kan uitzoeken wat ze nog wil hebben en kan gebruiken.

Kamertje wordt al mooi leeg, kledingkast ziet er ook best armoedig uitzo met alleen goede winterkleding haha

Deze maand worden mijn papieren voor de verblijfsvergunning in orde gemaakt. Hoef alleen maar wat in te vullen en terug te faxen en regelt het bemiddelingsburo het verder voor mij (voor 50 euro toppie scheelt een boel kopzorgen kan ik je vertellen)
Hoi Hoi,

Heb eindelijk de mogelijkheid om iets vanuit zonnige Curacao te vertellen. Het is hier fantastisch!!! Heerlijk gewoon.....ook de kinderen genieten iedere dag weer. We zitten hier nu bijna 1 week. A.s. zondag is het een week geleden dat we zijn aangekomen. Ik heb nog geen moment spijt gehad. Ik heb nog wel een beetje een vakantiegevoel. Gisteren nog een sollicitatiegesprek gehad en dat ging uitstekend. Strax kan ik kiezen uit 3 banen. Geweldig, zo'n luxe probleem....

Onze reis was wel iets minder pleasant......vertraging bij schiphol, 13 uur durende reis via Barbados, slechte service met martinair, dus bekaf aangekomen op Curacao met onze 2 kids. Gelukkig stonden daar al onze familie/vrienden/kennissen ons met open armen te wachten....we voelden ons echt welkom en dat maakte dat we de ellendige reis gauw weer vergeten waren.

Liefs uit Nederland,, geweldig he? Je mannetje weer terug! Geniet maar lekker van elkaar....veel geluk samen en wie weet zien we elkaar wel weer hier op dushi korsou!

Desert, succes met het uitzoeken en inpakken van alles....het gaat vast wel lukken....je komt echt in een supertijd! Carnaval! Misschien komen we elkaar wel tegen bij een of andere jump-up.....

Luitjes ik ga gauw weer.....ik zit achter de pc van mijn schoonvader en de mensen hier zijn erg zuinig op hun stroom, dus ik kan niet te lang hier achter blijven....

Ik kom gauw weer buurten....

groetjes,

Shayna : toppieeeee .. lekker dat je zo aan het genieten bent. Ik ben jaloers dat je daar nu al zit .. ikke wil ooook ..

Nog ff volhouden .. En ja Shayna hoop je echt te ontmoeten daaro op t zonnige Curacao..

Nah ik ga nog ff verder met inpakken want waarschijnlijk verhuis ik volgend weekend al mijn spullen richting mijn ouders.. En slaap ik de laatste maand bij mijn nicht ivm mijn werk die ik nog heb tot eind januaari..
Hoihoi iedereen,

heb de laatste tijd leuk meegelezen met iedereen over jullie ervaringen enzo, en heb er erg zin in gekregen!

Vertrek morgen al (hebben eerst een tussenstop op Aruba, hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt? Zo ja, moest je dan ook het vliegtuig uit, of kon je blijven zitten?), dus zijn nu druk aan het pakken en het huis aan het schoonmaken!

Ben erg benieuwd hoe het allemaal zal gaan :D

Groetjes Ninu
quote:

Hoihoi iedereen,

heb de laatste tijd leuk meegelezen met iedereen over jullie ervaringen enzo, en heb er erg zin in gekregen!

Vertrek morgen al (hebben eerst een tussenstop op Aruba, hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt? Zo ja, moest je dan ook het vliegtuig uit, of kon je blijven zitten?), dus zijn nu druk aan het pakken en het huis aan het schoonmaken!

Ben erg benieuwd hoe het allemaal zal gaan :D

Groetjes Ninu

Je kan gewoon blijven zitten. Het duurt ook een half uurtje a uurtje en je bent weer weg. Er gaan nl mensen uit en stappen weer mensen in.

En als je vanaf Aruba weer bent opgestegen is t maar een klein stukje en je bent op Curacao..  Geen zorgen dus ..

Succes met schoonmaken en ik ben jaloers ik wil morgen oooooohoook , maar moet nog ff tot 16 febr wachten helaas pindakaas
Shayna .. laat je snel weer eens iets van je horen ? Wil graag weten hoe t je afgaat op Dushi Korsow...

Hoe je het allemaal hebt gedaan met de verblijfsvergunning, inschrijving e.d
hoihoi,Ik ben van plan om binnenkort naar curacao of een van de andere eilanden te trekken, nu vroeg ik me af of het makkelijk is om snel ter plaatse een slaapplaats te vinden en werk.Mijn uiteindelijke plan is om werk te vinden in een duikschool, ik heb al een divemster certificatie, maar tot ik zo een baan vind sta ik open voor allerlei baantjes. Manon
Door alle drukte heb ik geen tijd gehad om even te posten, maar zo te zien zijn jullie ook druk....

sweet: hoe is het op het zonnige curacao?? Ben je al op de nodige pagara feestjes geweest? Dat mis ik nu wel dit jaar... heb al vele mailtjes gehad, dat het ook dit jaar super is!!!

desert; druk aan het inpakken al? voor jou schiet het ook al op... echt leuk!!

We hebben inmiddels ons huisje betrokken en heb een leuk curacao fotohoek gemaakt.

Goede jaarwisseling

liefs uit nederland
Hoi Hoi mensen,

De allerbeste wensen voor jullie allemaal voor 2007!

Wij hebben hier een gigantische jaarwisseling gehad op "Brion Plein". Echt geweldig. En natuurlijk de nodige "pagara-shows" bezocht.

Onze container is vorige week eindelijk bij ons afgezet. We hebben ons flatje eindelijk ingericht en ik kan zeggen dat ik me nu aardig gesetteld voel. Het heeft even geduurd, maar het resultaat mag er zijn.

Onze oudste zoon heeft a.s. donderdag zijn eerste schooldag. Voor de jongste moeten we nog een geschikte creche vinden. Wat we nu gezien hebben, valt niet in onze smaak. Het leek net een kleine gevangenis. Zo opgesloten zaten die arme kids. Wil ik mijn kind echt niet aandoen.

Verder gingen de formaliteiten voor wat betreft het inschrijven e.d. aardig goed. We hadden ons natuurlijk op het slechtste voorbereid, gelukkig maar, want het duurt inderdaad wat voordat je uiteindelijk de nodige documenten geregeld hebt.

Desert, mijn man en ik zijn allebei op Curacao geboren, dus wij hebben geen verblijfsvergunning nodig. We zijn alleen heel erg vernederlandst na 21 jaar. Wij hebben ons ingeschreven bij kranshi en 2 weken later konden we onze sedula ophalen. Je hoeft niet eens pasfoto mee te nemen, want die wordt ter plekke gemaakt. Dat ging aardig snel voor mijn gevoel.

Voor het ophalen van onze container, hadden wij een BB10 formulier nodig, want aangeeft dat je daadwerkelijk hier op het eiland bent komen wonen. Dat heeft ook ongeveer 2 weken geduurd.

Onze kinderen zijn nog steeds niet ingeschreven, want hun procedure duurt wat langer. Ze zijn wel kinderen van geboren antillianen, maar ze moeten eerst via immigratiedienst een formulier krijgen wat dit weergeeft, en daar wachten we al 4 weken op. Met dit formulier kunnen wij ze bij kranshi inschrijven.

Verder is het hier echt fantastisch. Ik heb het heel erg naar mijn zin.....ik begin binnenkort met mijn nieuwe baan en daar kijk ik heel erg naar uit. Echt een hele leuke uitdaging...

Het weer is fantastisch.....het regent wel veel de laatste paar dagen, maar het is maar heel even en daarna is het volop zon weer......dus dat valt reuze mee.

Er wordt hier ook zoveel gegeten, ik moet echt oppassen anders zie ik er ook uit als de gemiddelde Antilliaanse vrouw....big big big......hahahaha....overal zijn er eetgelegenheden en er wordt op de meest rare tijden gegeten hier.....maar ach, dat heb ik natuurlijk zelf in handen.

Luitjes, ik weet niet wanneer ik weer kan reageren, want we wachten nog op onze aansluiting van internet....en dat duurt ook al 2 weken....in de tussentijd zit ik bij mijn schoonvader, dus dat kan helaas niet regelmatig....

Nou veel plezier allemaal met het nieuwe begin van het jaar en tot gauw....

groetjes,

Shayna.. leuk weer wat van je te horen.

Fijn dat het zo goed gaat daar .. Ik hoef nog maar 45 nachtjes te slapen..

Ik hoop dat het buro dat mijn werk heeft geregeld bij t resort beetje opschiet met mijn papieren, daarmee kan ik mijn VOG gaan regelen bij t gemeentehuis. En als ik die heb en nog mijn geboorteakte kan ik zonder zorgen voorlopig naar Curacao...

Ons huis schiet ook al aardig op , geloof dat mijn vriend deze week binnen gaat beginnen met de electra enzo...

Mijn laatste werkweekjes .. nog 4 weken werken heerlijk heerlijk ..
Hoi Hoi,

Ik ben er wel, maar een beetje druk......:)Ik kom gauw wat vertellen:P.......Desert, succes met inpakken......gaat hard of niet?:D

groetjes,

quote:Hoi Hoi,

Ik ben er wel, maar een beetje druk......:)Ik kom gauw wat vertellen:P.......Desert, succes met inpakken......gaat hard of niet?:D

groetjes,

Shayna:Djaaaa nog maar 4,5 week t wordt steeds spannender.. Enige wat ik nog moet regelen is t VOG formulier. Maar ik wacht op papieren uit Curacao. Men zou t mij faxen/mailen aanvraagform moet door a.s werkgever ingevuld worden. Maar goed hopelijk komt dat deze week

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven