trouwerij vriendin

09-07-2011 11:46 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week trouwt er een vriendin van me. Heb een kaart gehad en ben uitgenodigd voor de receptie echter twijfel ik of wel moet gaan aangezien ik haar al 4 jaar niet in het echt hebgezien heb haal alleen maar gesproken via telefoon en sms daarbij is het dik 3 uur rijden enkele reis.

zouden jullie gaan?
Ja
Als je echt voelt dat ze een vriendin van je is, dan moet het toch geen probleem zijn om 3 uur te reizen om bij de mooiste dag van haar leven aanwezig te zijn?
Nee.
..popcorn?
Ja, ik zou wel gaan. Maar als jij dat niet de moeite waard vindt, dan kun jij je afvragen of de vriendschap nog de moeite waard is.
hmm.. maar je ziet haar nooit meer?

Als je haar wel eens ziet dan wel gaan.
..popcorn?
Nee!

Alleen voor 'n receptie uitgenodigd worden is 'n NO GO wat mij betreft. Verder heb je al niet veel meer met elkaar schrijf je, dus 'n felicitatiekaartje volstaat.
Volg je gevoel dit is je kans om

-de vriendschap te laten doodbloeden (niet gaan)

-of de vreindschap mss weer te laten opbloeien (wel gaan).

Bedenk voor je zelf wat je met deze vrienschap wil.
ken je er verder mensen?

ik denk het niet, alleen voor de receptie vind ik sowieso al raar, dan ben je niet leuk genoeg voor het feest blijkbaar, maar wel nodig als vulling op recepties.
quote:Rosalindaa schreef op 09 juli 2011 @ 11:51:

Als je echt voelt dat ze een vriendin van je is, dan moet het toch geen probleem zijn om 3 uur te reizen om bij de mooiste dag van haar leven aanwezig te zijn?

Als ze nog vriendinnen waren dan was het geen probleem geweest in de afgelopen jaren af en toe 'ns bij elkaar op bezoek te gaan. Daar waren beiden blijkbaar te beroerd voor en om geld af te komen geven op 'n receptie is ze opeens weer wel goed genoeg. Als ze nu nog voor het feest was uitgenodigd.... maar daar vindt haar vriendin haar blijkbaar niet goed genoeg voor.

Een bruiloft is ook nog 'ns een gelegenheid waarop je geen tijd hebt om met elkaar bij te kletsen, dus dan zit je 3 uur in de auto en enige waar je goed voor bent is die gevulde envelop. Nee dus!
Nee, iemand die je 4 jaar in het echt niet hebt gezien, terwijl het wel makkelijk zou kunnen, noem ik niet echt een vriendin.
precies wat el ninjoo schrijft dus.
Wat is het verschil tussen de receptie en het feest?? Ik bedoel; dacht dat dat hetzelfde was..

Je hebt de ceremonie zelf en dan savonds t feest, althans bij de bruiloften waar ik ben geweest..

TO Hoe ziet haar hele dag eruit dan? Om een beeld te schetsen..
Traditionaal gezien is er 'n huwelijksvoltrekking

daarna gaat het koppel foto's laten maken

dan wordt er gegeten met de naaste familie en beste vrienden

dan volgt de receptie voor de mensen die ze om beleefdheidsredenen moeten uitnodigen (buren, collega's, kennissen etc.)

en als de receptiegasten opgedonderd zijn wordt er feest gevierd met de familie en betere vrienden

Kortom: receptie alleen is puur 'n verplicht nummertje
Nee. Het is voor haar wellicht ook alleen een manier om je te laten weten dat ze gaat trouwen en wanneer. Ze wil je niet passeren maar jullie hebben niet genoeg meer met elkaar om uitgenodigd te worden voor het feest. Mooie kaart zou wat mij betreft voldoende zijn.
Als ik haar in die 4 jaar amper heb gezien/gesproken, dan ga ik niet 6 uur in een auto zitten voor een felicitatie.
eens met Lunax! stuur gewoon een mooie kaart !
Ik vind een receptie sowieso niks aan dus daar zou ik niet heen gaan tenzij het iemand is die je echt na staat.
Ja, ik zou denk ik wel gaan. Op onze bruiloft had ik mijn alleroudste vriendin uitgenodigt. Ook al jarenlang niet echt meer contact mee. Uiteindelijk kon ze niet komen maar ze gaf aan dat het haar vader wel heel leuk leek om te komen. Hij is geweest en we hebben nu weer regelmatiger contact. Ook mijn ouders hebben weer regelmatig contact met haar ouders. (onze moeders waren vriendinnen vroeger).

Het is een opening om weer contact met elkaar te krijgen. Als je niet gaat kan je ook zeggen (telefonisch) dat je haar heel graag wilt zien en spreken maar dat je denkt dat daar op de receptie niet zo veel van terecht komt. Doe meteen een voorstel voor een datum en spreek dan een dag af zodat je écht bij kan praten. Stuur dan op de trouwdag zelf een leuke kaart.
Een echte vriendin nodigd je niet alleen uit voor de receptie,(weet je gelijk hoe het met jullie ''vriendschap'' gesteld is)

Zou een mooie kaart sturen
Ben het eens met Elninjoo,

Ze voelt zich verplicht om je een kaartje te sturen, maar ze ziet je niet als close genoeg om op haar feest te mogen komen.

Ik zou het aan me voorbij laten gaan.
Sluit me aan bij Nien en Lunax en zou niet gaan. Als het naast de deur was zou ik het overwegen maar om de reden die Lunax dan waarschijnlijk toch niet gaan.
quote:thee schreef op 09 juli 2011 @ 12:26:

Sluit me aan bij Nien en Lunax en zou niet gaan. Als het naast de deur was zou ik het overwegen maar om de reden die Lunax dan waarschijnlijk toch niet gaan.

Ik sluit me hier ook bij aan.

Een mooie kaart van ons allemaal
Nee, ik zou niet gaan. Veel te ver weg voor die paar uurtjes. Ik zou een kaart sturen.
Het ligt er een beetje aan wat je met de vroegere vriendschap wilt. Niet gaan is waarschijnlijk helemaal einde vriendschap.

Als je er nog wel aan hecht, dan zou ik haar bellen en bedanken voor de uitnodiging. Zeggen dat je niet kunt maar wel graag nadien een keer de foto's wilt zien en wilt bijkletsen. En voor de dag zelf zou ik een mooie kaart sturen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven