trouwerij vriendin
zaterdag 9 juli 2011 om 11:46
Volgende week trouwt er een vriendin van me. Heb een kaart gehad en ben uitgenodigd voor de receptie echter twijfel ik of wel moet gaan aangezien ik haar al 4 jaar niet in het echt hebgezien heb haal alleen maar gesproken via telefoon en sms daarbij is het dik 3 uur rijden enkele reis.
zouden jullie gaan?
zouden jullie gaan?
zaterdag 9 juli 2011 om 11:57
quote:Rosalindaa schreef op 09 juli 2011 @ 11:51:
Als je echt voelt dat ze een vriendin van je is, dan moet het toch geen probleem zijn om 3 uur te reizen om bij de mooiste dag van haar leven aanwezig te zijn?
Als ze nog vriendinnen waren dan was het geen probleem geweest in de afgelopen jaren af en toe 'ns bij elkaar op bezoek te gaan. Daar waren beiden blijkbaar te beroerd voor en om geld af te komen geven op 'n receptie is ze opeens weer wel goed genoeg. Als ze nu nog voor het feest was uitgenodigd.... maar daar vindt haar vriendin haar blijkbaar niet goed genoeg voor.
Een bruiloft is ook nog 'ns een gelegenheid waarop je geen tijd hebt om met elkaar bij te kletsen, dus dan zit je 3 uur in de auto en enige waar je goed voor bent is die gevulde envelop. Nee dus!
Als je echt voelt dat ze een vriendin van je is, dan moet het toch geen probleem zijn om 3 uur te reizen om bij de mooiste dag van haar leven aanwezig te zijn?
Als ze nog vriendinnen waren dan was het geen probleem geweest in de afgelopen jaren af en toe 'ns bij elkaar op bezoek te gaan. Daar waren beiden blijkbaar te beroerd voor en om geld af te komen geven op 'n receptie is ze opeens weer wel goed genoeg. Als ze nu nog voor het feest was uitgenodigd.... maar daar vindt haar vriendin haar blijkbaar niet goed genoeg voor.
Een bruiloft is ook nog 'ns een gelegenheid waarop je geen tijd hebt om met elkaar bij te kletsen, dus dan zit je 3 uur in de auto en enige waar je goed voor bent is die gevulde envelop. Nee dus!
zaterdag 9 juli 2011 om 12:09
zaterdag 9 juli 2011 om 12:12
Traditionaal gezien is er 'n huwelijksvoltrekking
daarna gaat het koppel foto's laten maken
dan wordt er gegeten met de naaste familie en beste vrienden
dan volgt de receptie voor de mensen die ze om beleefdheidsredenen moeten uitnodigen (buren, collega's, kennissen etc.)
en als de receptiegasten opgedonderd zijn wordt er feest gevierd met de familie en betere vrienden
Kortom: receptie alleen is puur 'n verplicht nummertje
daarna gaat het koppel foto's laten maken
dan wordt er gegeten met de naaste familie en beste vrienden
dan volgt de receptie voor de mensen die ze om beleefdheidsredenen moeten uitnodigen (buren, collega's, kennissen etc.)
en als de receptiegasten opgedonderd zijn wordt er feest gevierd met de familie en betere vrienden
Kortom: receptie alleen is puur 'n verplicht nummertje
zaterdag 9 juli 2011 om 12:13
zaterdag 9 juli 2011 om 12:21
Ja, ik zou denk ik wel gaan. Op onze bruiloft had ik mijn alleroudste vriendin uitgenodigt. Ook al jarenlang niet echt meer contact mee. Uiteindelijk kon ze niet komen maar ze gaf aan dat het haar vader wel heel leuk leek om te komen. Hij is geweest en we hebben nu weer regelmatiger contact. Ook mijn ouders hebben weer regelmatig contact met haar ouders. (onze moeders waren vriendinnen vroeger).
Het is een opening om weer contact met elkaar te krijgen. Als je niet gaat kan je ook zeggen (telefonisch) dat je haar heel graag wilt zien en spreken maar dat je denkt dat daar op de receptie niet zo veel van terecht komt. Doe meteen een voorstel voor een datum en spreek dan een dag af zodat je écht bij kan praten. Stuur dan op de trouwdag zelf een leuke kaart.
Het is een opening om weer contact met elkaar te krijgen. Als je niet gaat kan je ook zeggen (telefonisch) dat je haar heel graag wilt zien en spreken maar dat je denkt dat daar op de receptie niet zo veel van terecht komt. Doe meteen een voorstel voor een datum en spreek dan een dag af zodat je écht bij kan praten. Stuur dan op de trouwdag zelf een leuke kaart.
zaterdag 9 juli 2011 om 12:28
zaterdag 9 juli 2011 om 12:33
Het ligt er een beetje aan wat je met de vroegere vriendschap wilt. Niet gaan is waarschijnlijk helemaal einde vriendschap.
Als je er nog wel aan hecht, dan zou ik haar bellen en bedanken voor de uitnodiging. Zeggen dat je niet kunt maar wel graag nadien een keer de foto's wilt zien en wilt bijkletsen. En voor de dag zelf zou ik een mooie kaart sturen.
Als je er nog wel aan hecht, dan zou ik haar bellen en bedanken voor de uitnodiging. Zeggen dat je niet kunt maar wel graag nadien een keer de foto's wilt zien en wilt bijkletsen. En voor de dag zelf zou ik een mooie kaart sturen.