Onaardig personeel

01-08-2011 15:16 323 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ga af en toe met mijn neefje een broodje halen bij de Hema, aangezien hij zo gek is op die broodjes hotdog.

Hier in het winkelcentrum vlakbij mijn huis is er ook een restaurantje bij en dan bestel ik een sandwich, echter hier verkopen ze dan weer niet de hotdogs binnen, die kun je alleen buiten bestellen.

Een half jaar geleden kwam ik daar achter, ik vroeg toen binnen om een broodje hotdog. Toen kon ik gewoon één bestellen en deed het meisje dat mij hielp deze bestelling aan de hotdogbalie om de hoek. Geen probleem dus.

Twee maand geleden, met mijn neefje even weer naar de Hema. Toen werd me op hele onvriendelijke manier gezegd dat ik zelf het hotdog broodje buiten moest bestellen en halen. Het was geen probleem om deze binnen in het restaurant op te eten. Ook prima...

Vandaag ging ik met mijn neefje naar de Hema. Direct maar buiten de hotdog opgehaald, en ik was net over de drempel van het restaurant toen het meisje op barse toon zei:

"Wil je wel onmiddelijk met dat broodje naar buiten, het is niet de bedoeling dat de klanten hier in en uit met de hotdogs gaan lopen". Ze rolde met haar ogen en een 'tssss' naar haar collega.

Ik leg verbouwereerd uit hoe het de vorige keer is gegaan. Waarop zij zegti: "dat mag niet, en regels zijn regels', maar goed, ik zie het deze ene keer door de vingers, laat het niet weer gebeuren'. (Stel je daar een heeeel belerend toontje bij)

Euhhhmmm... het stond daar vol met klanten en ik kon wel door de grond gaan, Maar goed je begrijpt wel dat ik daar nooit meer heen ga.

Zo even stoom afblazen ..dat lucht op.
Here I am - now what are your other two wishes...
Ik ben zo verbaast dat tegenwoordig de klant geen koning meer is, maar afval!
Dat wordt dus een andere zaak zoeken waar je je broodje kan kopen
Stond het niet ergens aangeplakt dat je niet mag lopen met een broodje worst? Zo nee; dan lekker lopen met dat ding.

Tjonge; hoe jaag je klanten weg....zo dus!
Ik zou er een klacht van maken. Niks is zo erg om als een klein kind belerend aangesproken te worden om zoiets. Zij moeten daarnaast duidelijker zijn wat wel en niet mag.
Net als het taalgebruik van veel personeel in de horeca! Hier en daar wil ik er wel zo'n programma op afsturen.
Nee dat staat nergens dat je niet met een broodje (uit hun zaak nog wel) naar binnen mag, in het restaurant. Uiteraard ben ik even goed gaan rondkijken.
Here I am - now what are your other two wishes...
Een slechte dag om broodjesverkoper te zijn....
quote:SeptemberGirl schreef op 01 augustus 2011 @ 15:26:

Een slechte dag om broodjesverkoper te zijn....
Niet HIER klagen, maar bij haar baas
In Nederland is het gemiddelde niveau van klantvriendelijkheid bedroevend laag.Dan heb ik liever dat overdreven, neppe vriendelijke gedrag wat je in Amerika tegenkomt. Maar ja, da's is weer zo ver weg voor even een hotdog.
quote:GiB schreef op 01 augustus 2011 @ 15:28:

In Nederland is het gemiddelde niveau van klantvriendelijkheid bedroevend laag.Dan heb ik liever dat overdreven, neppe vriendelijke gedrag wat je in Amerika tegenkomt. Maar ja, da's is weer zo ver weg voor even een hotdog.In Duitsland zijn ze er ook veel beter in. Heel vormelijk. Iedereen keurig met 'Sie' aanspreken ook al zijn de klanten jonger dan het personeel. Hier in Nederland wordt het al zo snel 'jij en jou.' Niet netjes!
quote:just-juul schreef op 01 augustus 2011 @ 15:21:

Dat wordt dus een andere zaak zoeken waar je je broodje kan kopen Inderdaad. In een zaak waar ik kom en ik word onbeschoft behandeld daar kom ik niet meer. Ook al vind ik hun broodjes oid erg lekker. Gelukkig zijn er nog steeds zaken waar klant wel koning is. Ik kom graag bij een groenteboer waar het personeel altijd zo vrolijk is dat ik graag bereid ben een paar kilometer om te rijden.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 01 augustus 2011 @ 15:31:

[...]

In Duitsland zijn ze er ook veel beter in. Heel vormelijk. Iedereen keurig met 'Sie' aanspreken ook al zijn de klanten jonger dan het personeel. Hier in Nederland wordt het al zo snel 'jij en jou.' Niet netjes!Eens in Duitsland is het ook al beter. Hoewel ik dan altijd enigszins verbaasd ben als ze afsluiten met Tschüß omdat ik altijd dacht dat dat heel informeel was maar dat zal dan wel weer niet (niet dat ik me daardoor beledigd voel hoor of zo maar meer dat ik dan dus twijfel aan mijn kennis van de Duitse taal en gewoontes).
Nederlanders lijken wel eens moeite te hebben met het fenomeen 'dienstbaarheid'. Personeel in winkels en vooral ook de horeca is vaak zo horkerig, om te huilen.

Ik ben (zeker bij horeca personeel) extra kritisch, omdat ik zelf jarenlang als serveerster heb gewerkt. Ik benader ze dus altijd heel vriendelijk en respectvol, krijg ik helaas niet altijd terug. Ik kom dan niet weer in zo'n zaak.

Ik moet er echter wel meteen achteraan zeggen, dat ook de hollandse klant vaak bedroevend onbeleefd is.
Zo heb ik me vorige week verbaasd in de supermarkt. Zo'n piepjonge cassiere, die 'hoi', 'dank je wel' en 'doei' zegt tegen een mevrouw van ergens in de 80...
Ik had denk ik acuut gevraagd om haar baas te spreken en anders maar te bellen. Dit alles op uitermate vriendelijke toon, geef je gelijk het goede voorbeeld. Durf erom te wedden dat ze direkt had ingebonden.

Ook ik verbaas me soms over de houding van personeel in winkels en horeca, maar mocht ik onvriendelijk behandeld worden haal ik direkt verhaal en kom nooit meer terug.
Klacht indienen bij haar baas.

Als je in het buitenland komt, merk je vaak pas goed hoe slecht de klantvriendelijkheid in Nederland is.

Volgende keer proberen om meteen te zeggen dat je het niet op prijs stelt dat er op zo'n belerende toon tegen je gepraat wordt. Dat je nu haar baas wilt spreken. Uiteraard alles op een rustige, vriendelijke toon. Maar goed, ik kan me ook voorstellen dat je dat niet zo gauw doet waar een kind bij is. Vaak ben je ook al gauw overbluft.

Tja, Nederlands personeel...:-). Alsof het een gunst is dat je bij ze mag eten of kopen.
Ik was net bij een kantoor om dingen te regelen, en de jongedame die me hielp was chagrijnig zeg. Ik voelde me echt teveel, terwijl het verdorie gewoon haar werk is om klanten te helpen! Ik wilde er bijna wat van zeggen, maar ja, wil wel dat mijn zaken goed en snel afgehandeld worden.

Het niveau is echt dieptriest hier.
Ik had dat broodje hotdog in d'r oren gepropt alvorens weg te lopen...
quote:ShamRock schreef op 01 augustus 2011 @ 15:16:

Euhhhmmm... het stond daar vol met klanten en ik kon wel door de grond gaan, Maar goed je begrijpt wel dat ik daar nooit meer heen ga.

Eh????

Wil je je alsjeblieft realiseren dat als er iemand hier van schaamte de grond in moet zakken, dat jij dat niet bent?!

Onbeschoft zeg! Tis dat je op zo'n moment te perplex bent om er wat van te zeggen....
quote:pimpelmeesje67 schreef op 01 augustus 2011 @ 15:39:

Zo heb ik me vorige week verbaasd in de supermarkt. Zo'n piepjonge cassiere, die 'hoi', 'dank je wel' en 'doei' zegt tegen een mevrouw van ergens in de 80...

Ze groette tenminste nog en praatte nog tegen die mevrouw.

Ik kom regelmatig in winkels dat twee cassieres tegen elkaar zitten te kwekken en dat ik daar tussen sta met 'Hallo...? Ik wil graag betalen. Ik wil t ook zo wel meenemen hoor, als ik ongelegen kom...'
Duitsers netjes? Ik was laatst een week in Berlijn en werkelijk, ik wist niet wat ik meemaakte, zo onbeschoft als het personeel in winkels en restaurants daar was.
Mee eens dat winkel-, en horecapersoneel veel vriendelijker moet. Helaas weet ik hoe moeilijk het is om vriendelijk personeel te vinden.

Het is geen excuus maar het is voor veel medewerkers heel moeilijk om om te gaan met onvriendelijke klanten. Zeg niet dat TO niet vriendelijk was maar waarschijnlijk had ze er al wel genoeg gehad. Merk vaak dat vooral jonge meiden daar heel veel moeite mee hebben.
Bij Het Kruidvat is het over het algemeen echt huilen met de pet op. Het (meestal piepjonge) personeel heeft geen idee welke producten ze verkopen, ook geen idee waar ze staan en dan kauwgum kauwend gewoon doorgaan met een gesprek over hoe leuk het weekend was. Sta je daar als klant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven