Discriminatie?!

27-01-2010 09:48 149 berichten
Ook zo'n lekker onderwerp waar je uren over kunt debatten! Maar toch gooi ik 'm nog een keertje in de groep, na het zien van Opsporing Verzocht (Ned 1.). Als het even kan, kijk ik altijd (wie weet zie je wel een bekende.... ). Maar iedere keer weer trekken mijn tenen krom van het feit dat (zowat) elk signalment begint met: "'t gaat om 'n lichte getinte man, mogelijk van markokaanse afkomst" of "'t gaat om twee negroide mannen.." Er wordt van het nederlands volk verwacht dat ze niet discrimineren, maar voor mijn gevoel wordt het op deze manier niet bevorderlijkt. Je mag niet iedereen over een kam scheren, mee eens! Maar iedere week is het weer raak. Als je dan ook weer verhalen op het nieuws hoort over marokaanse probleem jongeren of antilliaanse groepen die onrust veroorzaken, dan zakt me broek af. Wat is nu precies mijn vraag.... Ben ik de enige dit zo ervaart? Is het dan raar dat ik af en toe wel eens dicriminerende gedachten heb?
Tis een doordenkertje , Vierkant. Geen kritiek op jouw posting.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat ik over het algemeen best snel van begrip was, maar dit snap ik even niet.
en als Dibah dan met een voorbeeld komt van positieve discriminatie in belang vd allochtoon dan, zeer negatief voor de autochtoon, dan geeft niemand daar een reactie op, mmm.

ik ben vast weer rechtsdom.

kwalijke zaak,

geef toch de voorkeur aan de beste zeg.

Bovendien vind ik het helemaal niet goed voor de allochtoon , want die krijgt zo een image hierdoor, o een allochtoon, ja makkie voor ze duh.

Als ik allochtoon was zou ik per definitie daar al niet meer op stage willen.

Het is nooit bewezen dat ze stommer zijn dus geen reden tot voortrekken.

dat gebeurt echter wel en dat is uiterst discriminerend, vanuit alle hoeken gezien.
quote:sarah2ndlife schreef op 04 februari 2010 @ 05:44:

en als Dibah dan met een voorbeeld komt van positieve discriminatie in belang vd allochtoon dan, zeer negatief voor de autochtoon, dan geeft niemand daar een reactie op, mmm.

ik ben vast weer rechtsdom.

Ik heb op dit forum meermalen aangegeven dat ik tegen iedere vorm van discriminatie door de overheid ben. En "positieve" discriminatie is ook discriminatie en dus zeer verwerpelijk in mijn ogen.

Dat was ook een reden waarom ik bij de PvdA ben weggegaan. een plaats op de kieslijst bij die partij wordt namelijk niet bepaald door capaciteiten en integriteit, maar of je een lul dan wel een kut hebt, of je het juiste kleurtje hebt en of je de juiste seksuele geaardheid hebt.

Ik hoef dus niet op elk krantenberichtje hierover te reageren dat in dit forum wordt geplakt.

quote:Bovendien vind ik het helemaal niet goed voor de allochtoon , want die krijgt zo een image hierdoor, o een allochtoon, ja makkie voor ze duh.Inderdaad. Mensen gaan denken, en heel vaak terecht, dat die vrouw of allochtoon daar niet zit vanwege capaciteiten, maar omdat deze "zielig" is en voorgetrokken moet worden.
Als je openlijk zegt dat je een hekel hebt aan Duitsers is er niks aan de hand, er wordt zelfs lacherig over gedaan, zelfs op televisie. Maar als je zegt dat je een hekel hebt aan Marokkanen, dan staat het hele land op z'n kop en word je voor racist uitgemaakt.
Mischien zijn de blanken wel zo dom dat ze meteen wordem opgepakt en dus niet in opsporing verzocht hoeven te komen
quote:kitty.elastic schreef op 02 augustus 2011 @ 08:47:

Mischien zijn de blanken wel zo dom dat ze meteen wordem opgepakt en dus niet in opsporing verzocht hoeven te komen Weer zo iemand die criminele buitenlanders de hand boven het hoofd houdt, je lijkt Job Cohen wel.
quote:CMLgirly schreef op 27 januari 2010 @ 09:48:

(..)Is het dan raar dat ik af en toe wel eens dicriminerende gedachten heb?

Ja, eigenlijk wel. Zou je in de VS wonen, dan kwam er geen Marokkaan voorbij. Wel zat 'negroïde' mensen, en mensen met een Spaanstalige achtergond. En zou je wonen in Rusland, dan was er vermoedelijk veel schoons te bewonderen uit de lagere sociale klassen die Rusland rijk zijn.

Het soort criminaliteit dat wordt gepresenteerd in programma's als 'opsporing verzocht', vindt zijn oorsprong primair in de lagere sociale klassen. De 'witteboordencriminaliteit' kom je er niet in tegen. Dus als er veel mensen met een 'getinte' huidskleur in die onderste lagen van de maatschappij zitten, omdat ze zijn geïmporteerd om het werk te doen dat de 'witneuzen' niet meer willen doen, is het volkomen logisch dat je in zo'n programma veel getinte medelanders ziet. Net zoals de ex-slaven in de VS, en de import-huishoudsters en tuinmannen uit Mexico in de VS hun stempel op dat deel van de economie drukken. Terwijl je ze niet snel tegen zult komen bij een schandaaltje op Wall Street.

Overigens moet je eens kijken op de Nederlandse 'most-wanted' lijst. Hoeveel Engelsen daar op staan! Je zou er anti-Engels van worden! Echt een onevenredig hoog percentage.
Sito, kap eena met die oude topics naar boven halen. Waarom doe je dat steeds?
Wat moet ik dan? Steeds weer een nieuwe topic openen? Op een gegeven moment zit je met 80 topics over één en hetzelfde onderwerp.
Als een topic zo oud is en niet terug te vinden is op de eerste 2 pagina's, dan mag je van mij wel een nieuw topic openen.

Anders gaan we voortborduren op 2 jaar oude meningen, dat is niet echt actueel meer vind ik.
Deze stond op de eerste pagina.
Hoe groot is jouw eerste pagina dan wel niet? De laatste reactie was van februari vorig jaar.

Het heeft geen zin deze topics naar boven te halen. Je reageert op berichten van mensen die er niet meer zijn of een andere nick hebben.
De mensen die gisteren een topic hebben geopend, zijn er vandaag misschien óók niet meer.

En discriminatie is nog steeds actueel.
quote:sito1970 schreef op 02 augustus 2011 @ 08:50:

[...]

Weer zo iemand die criminele buitenlanders de hand boven het hoofd houdt, je lijkt Job Cohen wel.die korrelatie zie ik niet..
quote:astrape schreef op 02 augustus 2011 @ 11:16:

Hoe groot is jouw eerste pagina dan wel niet? De laatste reactie was van februari vorig jaar.

Het heeft geen zin deze topics naar boven te halen. Je reageert op berichten van mensen die er niet meer zijn of een andere nick hebben.dat geeft toch helemaal niets?
Dit is geen discriminatie hoor. Maar gewoon een feit dat dus nogal veel buitenlanders iets crimineels doen.
quote:kitty.elastic schreef op 02 augustus 2011 @ 12:27:

[...]

dat geeft toch helemaal niets?Nou, wel als je het idee hebt met die mensen een discussie aan te gaan.
quote:VivaPepsi schreef op 02 augustus 2011 @ 12:31:

Dit is geen discriminatie hoor. Maar gewoon een feit dat dus nogal veel buitenlanders iets crimineels doen.Veel criminelen zijn buitenlanders. Dat is wat anders.
quote:astrape schreef op 02 augustus 2011 @ 12:39:

Veel criminelen zijn buitenlanders. Dat is wat anders.IS dat ook zo? Van Engelse criminelen is al veel langer bekend dat ze zich graag in Nederland ophouden. Maar veel van degenen die in deze context worden aangemerkt als 'buitenlanders', zijn dat waarschijnlijk helemaal niet. Ze werden hier in Nederland geboren. Groeiden hier op. Gingen hier naar school. En leerden via vriendjes, in de praktijk, of via de media waar de 'gedooggrenzen' liggen.
Zo bedoelde ik het dan ook niet. Het was meer het syllogisme dat ik aanhaalde. Natuurlijk zijn de meesten gewoon Nederlands, maar dan al dan niet met een kleurtje.
quote:kitty.elastic schreef op 02 augustus 2011 @ 08:47:

Mischien zijn de blanken wel zo dom dat ze meteen wordem opgepakt en dus niet in opsporing verzocht hoeven te komen
Misschien staan die blanken hier wel tussen of zou dit ook een racistische site zijn :

http://www.depolitiezoekt.nl/
quote:superstar_2 schreef op 03 augustus 2011 @ 18:35:

Misschien staan die blanken hier wel tussen of zou dit ook een racistische site zijn :

http://www.depolitiezoekt.nl/Ik zou zeggen, zie pagina 2.........meer blank kan men niet zijn.....
@Suup, wat een discriminerende site!

Ik pleit ervoor dat deze site voortaan een afspieging van de bevolking vormt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven