Postcrossing deel 7

26-01-2011 09:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor meer uitleg van deze verslavende hobby en winkels zie tweede posting.

Het gaat, in het kort gezegd, dat je een ansichtkaart verstuurd en als hij wordt geregisteerd dat jij dan een kaart krijgt van iemand ergens in deze wereld. Elke kaart is een verrassing!

Even een voorbeeld:

Ik mag een official sturen naar Denemarken (1e keer) en weeeer Finland. Nou ja Finland is wel lekker snel.

Fijne vakantie Jokejacket.
Jahoor, Neferisis, geef maar mee die kaart :-D Ik heb bijna alles gepakt, vanavond de laatste kledingstukken strijken, dan kunnen de koffers dicht en in de auto (vriendlief mag vanavond nog even de auto poetsen hihi).

Nu ben ik het huis even helemaal aan het cleanen, zodat we in een schoon huis terug komen van vakantie (al ben ik bang dat de stof niet 3 weken met vakantie gaat hahaha).
@Sunflowers > Denemarken heb ik (ruim 500 kaarten) nog maar 2x op mijn lijstje staan. Finland gaat inderdaad meestal lekker snel. En het gaat mij erom of het profiel interessant is; je kunt wel een een kaart naar Timboektoe mogen sturen, maar als dan het een leeg profiel is vind ik er niets aan.

@JJ > man poetst altijd de auto na de vakantie. De wagen ziet er na zo'n lange reis op de heenweg toch al niet meer uit. Ik laat mijn huis ook altijd spik en span achter (belachelijk volgens de kinderen: "de koningin komt echt niet langs, hoor!"). Dit jaar zat het huis desondanks bij thuiskomst vol langpotige spinnen, brrrr ...
Hallo!

Hier nog altijd geen kaartjes, maar wel weer twee leuke hurray's en dus ook weer nieuwe kaarten onderweg: Nederland (alweer) en China!

@Nef: dank voor je berichtje! Leuk om je profiel te zien!

@Juuf & JJ: een heel fijne vakantie voor jullie!

Gelukkig weer bijna weekend, heb het wel gehad met deze werkweek eigenlijk. Jammer dat de weersvoorspellingen niet zo goed zijn. Tis hier nu ook weer behoorlijk plakkerig buiten. Nou ja... Morgen maar weer even de stad in voor nieuwe kaarten, het gaat zo wel hard met de vooraad
Sunlight over me no matter what I do
@Fiet > jouw kaart met een van mijn favoriete musea is populair, al 11x favoriet gemaakt! Je kunt het vinkje bij NL ook even weghalen als je per se een buitenlands adres wilt ontvangen.

Ik mag dit weekend geen kaarten kopen, mijn voorraaddoos barst uit zijn voegen. Ik moet wel bij PMK zegels bestellen, want ik vlieg er doorheen.
Juuf en JJ: heel fijne vakantie

Hier lag net een erg leuk/mooi kaartje uit Taiwan in de bus. Had er maar 9 dagen over gedaan......
Snjókorn falla, á allt og alla
Even snel.

Tine is niet langsgeweest. Ik heb haar gebeld en nu gaat alles goed met haar. Ze heeft weer een aantal dagen in het ZH gelogeerd.
Vandaag drie officials binnen: mwah, zozo & okay.

@Snjo > snelle Aziaten: daar houden wij van.

@Steph > en nu maar duimen dat Tine er snel weer bovenop komt!

@Fiet > HAPPY BIRTHDAY!
quote:neferisis schreef op 05 augustus 2011 @ 14:27:

@Sunflowers > Denemarken heb ik (ruim 500 kaarten) nog maar 2x op mijn lijstje staan. Finland gaat inderdaad meestal lekker snel. En het gaat mij erom of het profiel interessant is; je kunt wel een een kaart naar Timboektoe mogen sturen, maar als dan het een leeg profiel is vind ik er niets aan..Het waren ook twee leuke profielen, lege profielen vind ook altijd zó jammer.
@Sunflowers > het ergste vind ik: een leeg profiel en ook nog eens geen favorietenlijstje. By the way, ik heb deze week een van jouw kaarten favoriet gemaakt...
Steph, neferisis, thanks voor de tip! Ik zal mijn profiel op tijd op inactive zetten want ik ben 2,5 week weg.

Juuf & JJ, nog een fijne vakantie!!

Fiet, succes met je kaartenjacht vandaag

Hier nog steeds geen PC nieuws helaas. Net wel weer even gratis idrukker besteld.

En morgen maar even nieuwe postzegels bestellen. Ik ga zondag naar de Deventer boekenmarkt. Hopelijk kom ik daar ook wat leuke kaartjes tegen

Fijn weekend allemaal!
quote:neferisis schreef op 06 augustus 2011 @ 10:58:

@Sunflowers > het ergste vind ik: een leeg profiel en ook nog eens geen favorietenlijstje. By the way, ik heb deze week een van jouw kaarten favoriet gemaakt...Ow wat leuk, had je meegedaan aan mijn loterij? Wat is je PC naam dan?
quote:sunfl0wers schreef op 06 augustus 2011 @ 13:46:

[...]

Ow wat leuk, had je meegedaan aan mijn loterij? Wat is je PC naam dan?Ik geef via PC mijn naam wel door. Loterij?
Hoi meiden, ik kom hier weer binnenvallen na een citytripje naar Berlijn. Mooie stad!

Fijn om te lezen dat Tine weer thuis is! Ik had een sms van haar ontvangen dat ze weer naar het ziekenhuis moest. Ik kon jullie hier niet over berichten, omdat ik geen internet had. Ik wist dus ook niet of jullie het wisten.

Fiet, welkom hier , en gefeliciteerd !

Juuf en JJ, fijne vakantie!

Bij thuiskomst vond ik gisteren 5 kaarten. Een paar zozootjes en een okeetje, maar ook 2 heel mooie kaarten! 1 van de Dille en Kamille, die ik zelf ook in mijn voorraad heb, maar waar ik erg blij mee ben en een mooi getekende kaart van een katje op een steiger en waterlelies in het water. De afzender verontschuldigde zich nog dat het geen Raija Nokkala was (dat staat op mijn wensenlijstje in mijn profiel), maar deze is prachtig! Leuk om zulke verrassingen in de brievenbus te vinden!

Vandaag trouwens ook nog een oké kaartje uit Portugal.

Verder waren er deze week ook een aantal kaarten van mij aangekomen. Ik heb vandaag 7 kaarten op de bus gedaan. Daarna nog een hurray, maar met het aanvragen van die kaart wacht ik tot later deze week i.v.m. de meet. Hopelijk komen er deze week nog een paar hurrays bij, anders wordt het maar 1 meetingkaartje!
Vandaag twee kaarten binnen gekregen, allebei wel oké. Geen hurrays.

@Stereogram > heb je ook gefietst in Berlijn? Heeft man onlangs gedaan, vond het een echte fietsstad. Ben er zelf nog nooit geweest, maar zou het Museuminsel dolgraag een keer bezoeken.

Oeps, kaarten sparen... Ik sta nog op nul exemplaren!

Jongens, wat een wolkbreuk is hier losgebarsten. Ik hoop maar dat manlief droge voeten houdt, zit in een tentje tijdens de Sneekweek. Hij was vandaag vijfde in zijn klasse geworden.
Neferisis, wij hebben niet gefietst. Wij hadden een kaart voor het openbaar vervoer, en dat is daar echt heel goed geregeld! Fietsers zie je best veel, maar fietspaden zijn tamelijk smal en niet altijd even duidelijk aangegeven. Veel voetgangers lopen daar dus gewoon op, wat dan weer zorgt voor gevaarlijke situaties. In rustigere delen van de stad is het goed te doen.

Het museuminsel is erg mooi, ik ben nu alleen in het Neues Museum geweest, wat jij denk ik ook geweldig zal vinden! Verder was ik er nu te kort om ook andere musea te bezoeken. Er is zo veel te zien en te doen!

Hier ook harde regen sinds vanmiddag. De zon heeft tussendoor nog een uurtje geschenen, maar nu hoost het alweer een poos. Ik hoop dat het in het noorden wat droger is! Zeilt je man alleen of in een team? En hoeveel deelnemers zijn er in een klasse?
@Stereogram > man zeilt nu in een eenmansboot. Voordat we kinderen kregen zeilden we samen wedstrijden in een tweemans en driemansboot. Het aantal deelnemers is per klasse en evenement verschillend. In zijn klasse doen er dit keer zo'n zestig boten mee.

Ik duik nu mijn bed in, heb twee logees in de slaapkamer. Ga nog even spookverhalen verzinnen met de kinderen. Welterusten!
Goeiemorgen!

Dank voor jullie verjaardagswensen! Heb drukke maar fijne dag gehad gisteren. Veel verjaardagspost, maar nog steeds geen kaartjes. Wel weer een lange hurray, dus das leuk. Wacht nog wel even met nieuw adres aanvragen tot ik mijn kaartvoorraad geüpdate heb, daar is het gisteren niet van gekomen.

Zo. Nu maar eens de puinhoop die mijn huis heet gaan aanpakken. Pff... Fijne zondag allemaal!
Sunlight over me no matter what I do
Fiet, alsnog van harte gefeliciteerd.

Neferisis, ik hoorde al op het journaal dat het enorm hoosde in Friesland. Dacht ook direkt aan de Sneekweek. Hopelijk is je man iets droog gebleven.

Hier spierpijn, gisteren 4uur intensief in de tuin gewerkt. Daarna nog even naar de kermis.....ik ben nog moe maar mijn kop niet grrrrr.
@Stereogram & Steph: Fijn te horen dat het weer beter gaat met Tine..

@Fiet, heb je een leuke verjaardag gehad? Alsnog gefeliciteerd!

Ik ben intussen aant genieten van mn bos bloemen die ik gisteren onverwachts van mn werk kreeg ivm de aanrijding en hoe ik er mee om ga, vond mijn leidinggevende een pluim waard .
Ola!

Hier ben ik dan weer, zoals Steph en Stereo al zeiden heb ik inderdaad weer in het ziekenhuis gelegen. Dit was op verdenking van een long embolie, gelukkig na alle scans, fotos en bloedonderzoeken bleek dit het niet te zijn. Waarschijnlijk is het maagzuur geweest wat erg opspeelde. Na drie dagen mocht ik met maagbeschermers weer naar huis.Heb nog wel veel pijn aan de wond en mn linkerschouder maar sinds vanmorgen (ik klop em even af) lijkt het wat beter te gaan. Ik ga er nu weer tegen aan en hoop dat alles nu echt goed gaat! Ik heb in ieder geval heel veel zin in de meet! Vind het super leuk om iedereen weer te zien! Ik ga mn kaartjes op sparen en hoop dat er nog wat aan komt deze week. Ik heb afgelopen week een kaartje uit Montenegro gekregen! Was een id met 3 cijfers!! En er gaat een meetingkaart naar Ecuador!! Ik heb al wat kaarten aangevraagd, die moeten dan helaas even wachten tot de meet voordat ze verstuurd worden. Heb nog een kaart naar Finland die al 55 dagen onderweg is en dus wel zal expireren. En dan nog 2 kaartjes die moeten aankomen.

Aan de nieuwe meiden, WELKOM!!

Aan de vakantie gangers, FIJNE VAKANTIE

Aan de rest, FIJNE ZONDAG
Dames, even over de RR: willen jullie even op Hyves kijken? Er staat een lijstje op met de voorlopige deelnemers, morgenavond stuur ik de adressen+wensen rond, als iemand nog mee wil doen kan diegene dat dus nog tot morgen aangeven. Als jullie nog wensen voor een kaartje willen doorgeven stuur me dan voor morgenavond nog even een prive-berichtje.
Dames veel plezier bij de meeting! Ik ben niet aanwezig want ben dan net op vakantie :-)

Ik zal mezelf trouwens ook nog verwijderen van de Hyves, das wel zo eerlijk.
Tine, tof dat je weer thuis bent!

Ik ben ook weer (bijna) thuis, nu nog even bij ouders.

Ik ga deze week kaarten aanvragen en heb er al HELEMAAL zin in!
Ligaa, hoe is het met jou? Al een beetje bij gekomen? Fijn he dat je eerst even lekker bij je ouders kan vertoeven! Je hebt de spirit helemaal te pakken zo te lezen:)

Chrisy, lang geleden, hoe is het met jou? Doe je nog steeds postcrossen? Fijne vakantie! Waar gaat de reis heen?

Fijne avond meiden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven