Gevulde eieren

03-01-2014 15:38 32 berichten
Wat is jouw favoriete gevulde eieren recept? Ik heb inspiratie nodig



Oja en weet iemand of je dat al een dag van te voren kunt maken?
Alle reacties Link kopieren
Ja, je kan gevulde eieren 1 dag van te voren maken. Je kan ook de halve eiwitten in water bewaren en de vulling apart in een gesloten doosje. Uiteraard beide in de koelkast.



Geen favoriet recept, ik kijk altijd welke restjes ik nog moet op maken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik doe er altijd zaanse mayo door, ketchup, mosterd en een fijn gesneden uitje
Alle reacties Link kopieren
Heel veel ketchup en peterselie
ham, mayo en een heel klein beetje kerrie



of



Hollandse garnaaltjes en een beetje whiskysaus
Mayo bieslook fijn gesneden zout en peper naar smaak.

Heerlijk.
Mayo, klein beetje boter, verse bieslook, heel fijn gehakt augurkje en peper en aromat.

Soms nog een likje tomatenpuree.
Je kunt de eieren prima een dag vantevoren koken, de vulling kun je ook alvast bereiden. Ik zou wel de vulling in de bakje (of spuitzak) doen want als je ze al op gaat spuiten dan komt er al snel zo'n hard laagje op, het droogt snel uit.



Vulling doe ik meestal met een beetje mayo, curry, kerriepoeder, paprikapoeder en verse peterselie of bieslook. Soms ook variaties met zalm of garnalen.
Zout, peper, mayo en piccalilly, echt heerlijk
Eigeel, mayo, mosterd, peterselie, kerrie, zout, peper. Zijn altijd een groot succes!
Alle reacties Link kopieren
Eigeel, Yofresh, peterselie, peper, zout en een klein beetje kerrie lekker de eitjes opvullen. Spekjes uitbakken en die over de eitjes doen.

Gaat hier op alle feestjes als een trein.

Maar goed geen vegetarische vrienden op t feestje dus wellicht anders een ander recept maken

Ik kook de eieren gerust een dag van te voren, pellen, vulling maken en vullen altijd net voor het opdienen.
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
Mayonaise, biogarde, mosterd, bieslook en een beetje chilipoeder. Vaak doe ik er ook nog een stukje augurk op.
Eieren koken,pellen en halveren en de dooiers eruit halen. Eigeel fijn prakken met mayonaise.de gewenste ingrediënten toevoegen en op smaak brengen met peper en zout. Koud wegzetten.



Vullingen:



1 Met tonijn en olijven: 50 gr.gepureerde tonijn door eimengsel mengen en met een plakjes olijf garneren.



2 Met ansjovis: 4 fijngehakte ansjovisfilets met 1 eetlepel kappertjes door het eimengsel doen.Garneer met een opgerolde stukje ansjovis.



3 Met garnalen: 50 gr.grofgehakte garnalen door eimengsel en mengen met 1 theelepel dille en een beetje citroensap.Met een garnaal garneren.



4 Met rauwe ham: 50 gr.fijngehakte ham en 1 eetlepel gesnipperde bieslook door het eimengsel doen.Met aspergepunten garneren.



5 Met gorgonzola: 50 gr.gorgonzola fijn prakken en met eimengsel mengen.Versier het met een reepje tomaat.



6 Met kruiden: 2 eetlepels gehakte kruiden (maak niet uit wat als het maar heel fijn is),1 eetlepel zeer fijngesneden sjalotje en wat mosterd door het eimengsel mengen.Versier het met kervel.



7 Met Parmezaanse kaas en tomaat: 1 eetlepel geraspte kaas en een eetlepel ontvelde en fijngesneden tomaat met eimengsel mengen. Garneer met basilicum.



8 Met gerookte forel: 50 gr.gerookte forel fijn prakken en door het eimengsel mengen. Garneer met peterselie.



9 Met gerookte zalm: 50 gr.gerookte zalm fijnsnijden en samen met citroensap en dille bij het eimengsel doen. Garneer met tuinkers.



10 Met kaviaar:het basisrecept in het ei spuiten en garneren met (imitatie)kaviaar.



Bron: www.kookjij/LambertdeBruijn
Alle reacties Link kopieren
Lekka!
Nou heb ik trek in gevulde eieren..
Wat een hoop variaties! Ik ga er morgen mee aan de slag, bedankt! :-)
Alle reacties Link kopieren
En vooral Geen boter ipv mayo, dat is zooooo vies
Lekker!

Ik meng het eigeel altijd met mayonaise, paprikapoeder, kerriepoeder, tomatenketchup en een fijngesneden uitje. Bovenop een beetje bieslook.
Alle reacties Link kopieren
nog nooit geprobeert maar is net even iets anders



de halve eiwitten vullen met een mengsel van Avocado, limoensap,knoflook,zout peper, en koriander



typ anders even in pinterest Stuffed eggs
Alle reacties Link kopieren
ik gebruik vaak de kruiden van de Duyvis, die zijn eigenlijk voor chipdipjes maar lekker voor gevulde eieren, heb je verder alleen nog mayo nodig,

Gebruik meestal de kerrie variant.
Alle reacties Link kopieren
Niemand die knoflook door het mengsel doet?

Ik doe dus knoflook, mayo, tomatenketchup, sambal en een scheutje whiskysaus
Alle reacties Link kopieren
quote:bubbelwijn schreef op 03 januari 2014 @ 16:57:

Nou heb ik trek in gevulde eieren..



Bij het zien van dit topic ben ik ze serieus gaan maken

Ze staan net in de koelkast!
Beetje tabasco erdoor voor wat pit. En parikapoeder eroverheen.
quote:lilalinda schreef op 03 januari 2014 @ 17:44:

En vooral Geen boter ipv mayo, dat is zooooo viesJe vindt het vies bedoel je ;



Smaken verschillen hé. Een (piepklein) beetje erdoor vind ik juist wel lekker.
Alle reacties Link kopieren
O, ik probeerde een beetje te mengen met ketchup, blegh!!

En toen begreep ik waarom..Ten minste houdbaar tot 08-10-2013





Ze staan nu in de koelkast met eigeel, mayo, kerriepoeder, bieslook en wat restjes champignon die ik nog over had

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven