Kookdip

20-03-2013 17:32 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Grrrrr ik neem kook-ontslag...

Had vandaag iets vegetarisch in mn hoofd,

een pastaatje. Heb ik eigenlijk geen zin in maar

weet niks anders vega.... heb van alles in huis, iets

met ei kan niet ivm allergie van vriend. (die notabene

kok is maar ja meneer mot zo nodig werken ipv

Voor mij koken )

Iets van wraps of taco kan wel...



Jullie ideeen?
Risotto? Of moet het vega zijn?
Want risotto is gemaakt van jonge kuikentjes?
x
pasta zonder vlees? dan wordt het wel heel karig, dan is het alleen saus met kaas wat je op die prut doet



haal gewoon 'n quiche bij de appie en gooi er extra kaas op, hoef je niet te koken
Alle reacties Link kopieren
Hahaha... Ja, ik had niks uitgehaald ivm

dagje vega....

Risotto had ik aan ged8 maar is rotwerk,

ff geen zin in.

Desnoods bak ik pannenkoeken, ook leuk
Septembergirl: voornamelijk oude kuikentjes
x
Alle reacties Link kopieren
Vega pasta karig?? Met groenten en kaas

vind ik het niet karig....



Maar goed ik heb wat ideetjes, thanks!
waarom moet het vega zijn eigenlijk?

ga gewoon friet halen (met 'n kaassouffle als je principieel geen frikandel/kroket wil)
quote:phoebe82 schreef op 20 maart 2013 @ 17:46:

Vega pasta karig?? Met groenten en kaas

vind ik het niet karig....



Maar goed ik heb wat ideetjes, thanks!Daar moet voor mij toch minstens 500 gram kalfsgehakt door de saus (voor 2 personen)
Alle reacties Link kopieren
Jammie soane! Volgende probleem

word dus kiezen
x
quote:Miekkie schreef op 20 maart 2013 @ 17:46:

Septembergirl: voornamelijk oude kuikentjes
Reteschattige kuikens
quote:sonane schreef op 20 maart 2013 @ 17:48:

[...]





niet per persoon??
Waarom kan je niks met ei doen als je vriend er toch niet is?
Alle reacties Link kopieren
Ik zag in de allerhande lekkere vegetarische gerechten, o.a. couscous met gehaktballetjes.
Alle reacties Link kopieren
miekkie hihihi, hij is er nu nog niet, maar komt straks thuis uit zijn werk en lust dan ook nog wel wat.

ja uiteraard kan ik wachten en hem lekker wat in mekaar laten flanzen, maar dan moet Phoebeltje nog 1,5 wachten en dan heeft Phoebeltje zelf een beetje honger



Nien: ik vind iedere dag vlees niet nodig en kook daarom

minstens 1 dag vega.

Dat had ik vandaag gepland dus niks uitgehaald...



ik kook overigens nooit met vleesvervangers, ja dat is lastig, maar niet onmogelijk.
Kan je vriend niet gewoon iets meenemen van z'n werk als kok?



Of jij maakt voor jezelf gewoon 'n lekkere omelet met kaas en je vriend maakt of haalt iets voor zichzelf. Is je vriend ook principieel voor 1 vegadag of zou het hem z'n reet roesten?
Hi Phoebe



Je kunt ook een ovenrisotto maken. Dat is voor de luie thuiskoks onder ons, inclusief mij, een erg fijn alternatief.



Hier een fijn recept met vlees, maar eigenlijk alle vega risottorecepten kun je in de oven maken, maar om je een voorbeeld te geven, het recept:

http://watatenwijvandaag. ... met-spek-en-prei.html?m=1



Ik hou ook erg van pasta alla norma (met aubergine) goed vega alternatief.



Eetze vanavond!

X
Alle reacties Link kopieren
nee Nien, dat is hij niet (hij is tenslotte kok...), maar

aangezien ik het meeste kook heeft hij lekker pech

en anders kookt ie zelf maar



had een aubergine liggen, maar daar waren 'al pootjes aangegroeid' , dus dat lijkt me niet zo handig, hihi...
Alle reacties Link kopieren
Een omelet met kaas is pas karig Dan liever een pastasaus met lekker veel groente en kaas
quote:tristan19 schreef op 20 maart 2013 @ 18:10:

Een omelet met kaas is pas karig Dan liever een pastasaus met lekker veel groente en kaas Lekkerder is ie idd ook met bacon of gerookte zalm, maar ja, karig is wat je krijgt als je vega wil doen
Alle reacties Link kopieren
Op dagen dat ik kookontslag neem eet ik meestal patat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven