Steengrillen..

16-12-2013 22:14 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk zijn er mensen die me kunnen helpen. Ik heb namelijk een nog een nieuw in verpakking steengril gekocht bij de kringloop. Ik dacht leuk voor de kerst. Alleen er zit helaas geen beschrijving bij en op de doos staat alles in het duits en dat is niet me sterkste kant.

Nu heb ik begrepen dat je de steen 15 minuten in de over moet doen?

Maar op hoeveel graden weet ik niet?

En Ik begrijp dat er zout gedaan moet worden op de steen dus geen boter. En kan ik er de zelfde vlees en groentes op doen als wat er op een gourmet stel kan?

Veel vragen maar ik heb nog nooit gesteengrild :D
Alle reacties Link kopieren
quote:dammes3 schreef op 16 december 2013 @ 22:36:

Ik heb een steengril waarbij de steen op het apparaat moet opwarmen (het is een steengrill annex raclette) dus daar heb je niet zo veel aan. Wel wordt geadviseerd om de steen bij de eerste keren van gebruik licht in vetten. Gebruik van een beetje boter bij het grillen zou ik ook aanraden want wij gebruikten alleen zout en dan wordt het eten in de loop van de avond wel heulllll zout en heb je de hele avond dorst. De steen mag je overigens niet in water dompelen, alleen na afkoeling afvegen met een vochtige doek. Na verloop van tijd wordt de steen donkerder van kleur en het is normaal dat de steen kleine barstjes gaat vertonen. Aldus de gebruiksaanwijzing.



Oke dankje wel voor het kijken naar de gebruiksaanwijzing.

En gelukkig dat je me verteld dat je de steen niet mag onder dompelen. Want dit doe ik wel met de gourmetstel direct in het water als we klaar zijn en hij wat afgekoeld is om te weken.
Alle reacties Link kopieren
Die recepten zijn top, ik bewaar ze als geheugensteuntje.
Alle reacties Link kopieren
De steen is poreus dus het water dat opgenomen wordt, is er niet uit bij het volgende gebruik en dan krijg je temperatuurverschil met als gevolgen barsten. Ik ga wel oppassen met de boter want anders zitten wij straks zelf onder de vetspetters. Ik kijk uit naar de zomer!
Alle reacties Link kopieren
"Op de doos staat alles in het duits en dat is niet me sterkste kant."



Joh! Nederlands ook niet volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
http://www.docstoc.com/do ... eetjes-Gourmet-Steengrill
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Zeevruchtenspiesjes op de steengrill





Tip :



De zeevruchten kan u vervangen door visblokjes, geef dan echter de voorkeur aan vissoorten met vast visvlees zoals poon, roodbaars, zalm, zeeduivel,... Een ruim assortiment spiesjes is ook kant-en-klaar te koop bij uw vishandelaar.





Thema :



Vis & barbecue, een gastronomisch belevenis



Benodigdheden :

- voor 4 personen -



voor vier reuzengarnaalspiesjes :

16 zoetwater reuzengarnalen

1 limoen

4 takjes dille

voor vier sint-jakobspiesjes :

12 sint-jakobsnoten

12 kleine plakjes bacon

250 g gerookte,niet gesneden Atlantische zalm

voor vier mosselspiesjes :

200 g mosselen, gekookt

150 g blokjes gerookt spek





Bereidingswijze : (20 + 15 minuten)





1. De reuzengarnalen pellen, het darmkanaaltje verwijderen en ze per twee op een spiesje steken. Roosteren op de steengrill en vòòr het serveren garneren met een schijfje limoen en een takje dille.



2. De sint-jakobsnoten ontvliezen, spoelen, droogdeppen en in een plakje bacon rollen. De gerookte zalm in blokjes snijden en afwisselend met de sint-jakobsnoten op spiesjes steken en roosteren op de steengrill.



3. De mosselen afgewisseld met de blokjes spek op spiesjes steken en roosteren op de steengrill.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://www.ontdekjecolruy ... -eten/recepten/steengrill
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Die recepten lijken mij lekker, zeg. Dit is gewoon sterren eten in plaats van die laffe brokjes in zo'n schotel van de supermarkt. Zou ik toch nog fan worden van de steengrill?
Alle reacties Link kopieren
http://www.receptenzoeker ... start=0&search=steengrill
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven