Sushi rijst

30-12-2012 10:22 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vraag over sushi rijst.

Voor morgen met Oud&Nieuw heb ik beloofd om sushi te maken.

Nu heb ik alleen niet zo veel tijd om dit morgen te maken want ik moet ook nog de vis vers halen etc.

Nu kost de rijst gewoon veel tijd met weken, koken, afkoelen etc..

Kan ik die sushi rijst vandaag al maken en dan morgen pas rollen? Of gaat de plakkerigheid dan verloren?

En als het kan, in de koelkast of er buiten bewaren?
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook een schaal bestellen bij de Japanner en dat vlak voor t feest ophalen
.
Alle reacties Link kopieren
je moet sushirijst altijd voorweken, maar normaal een half uurtje. Ik denk niet dat je veel tijd wint want het koken zelf duurt sowieso maar even. De meeste tijd zit in wassen, weken, nawellen en koelen.
.
Alle reacties Link kopieren
Het is beetje lastig om daar ter plekke alles te maken omdat ze de keuken in beslag nemen voor het oliebollen bakken.

Ik zou het wel in zo verre kunnen voorbereiden en dan in bakjes meenemen en daar dan vers rollen bijv..dat is nog wel een idee.
quote:impala schreef op 30 december 2012 @ 14:23:

je moet sushirijst altijd voorweken, maar normaal een half uurtje. Ik denk niet dat je veel tijd wint want het koken zelf duurt sowieso maar even. De meeste tijd zit in wassen, weken, nawellen en koelen.

Maar je bent dan op de dag zelf wel al twee stappen (wassen en weken) verder, plus dat het koken ook wat sneller gaat.

Maar het word zoiezo geen snelkook gerecht, dat niet nee.
quote:Adeline schreef op 30 december 2012 @ 14:23:

Het is beetje lastig om daar ter plekke alles te maken omdat ze de keuken in beslag nemen voor het oliebollen bakken.

Ik zou het wel in zo verre kunnen voorbereiden en dan in bakjes meenemen en daar dan vers rollen bijv..dat is nog wel een idee.Dat is mischien nog wel het handigst, de rijst gewoon thuis koken en meenemen (het kan best even bewaard, als je het maar niet in de koelkast doet)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven