Macedonie
maandag 19 juli 2010 om 16:01
Ik ga deze zomer naar Macedonie! Ik heb maar 8 dagen (helaas) en ben van plan om als uitvalsbasis Ohrid te hebben.
Wie heeft tips voor mij? Leuk, goedkoop, hotel of guesthouse? Manier van reizen? Is Struga leuk? Zijn er veel toeristen? Wat moet ik gezien hebben? Wat absoluut niet?
Al jullie wijsheid is welkom
Wie heeft tips voor mij? Leuk, goedkoop, hotel of guesthouse? Manier van reizen? Is Struga leuk? Zijn er veel toeristen? Wat moet ik gezien hebben? Wat absoluut niet?
Al jullie wijsheid is welkom
woensdag 28 september 2011 om 14:24
Lunax heeft groot gelijk als ze er is gebleven!
Ja, das echt Madonna, in de tijd van haar Blond Ambition tour.
Waarom creepy?
Ik ben groot Madonna fan, ik vind haar geweldig, echt een vrouw met pit, ze heeft zoveel invloed in de muziek wereld.
En ik vind haar muziek ook leuk en vaak vernieuwend.
Ja, ze gaat soms wat te ver, maar ik vind haar leuk.
Hier alles ok, ook heerlijk weer, maar ik zit op kantoor, das minder leuk.
Ja, das echt Madonna, in de tijd van haar Blond Ambition tour.
Waarom creepy?
Ik ben groot Madonna fan, ik vind haar geweldig, echt een vrouw met pit, ze heeft zoveel invloed in de muziek wereld.
En ik vind haar muziek ook leuk en vaak vernieuwend.
Ja, ze gaat soms wat te ver, maar ik vind haar leuk.
Hier alles ok, ook heerlijk weer, maar ik zit op kantoor, das minder leuk.
vrijdag 30 september 2011 om 08:18
vrijdag 30 september 2011 om 12:02
Ik heb een beetje het gevoel dat inbreek op het Macedonie forum. Ik lees heel veel positeve dingen.
In mijn werk kom ik veel mensen tegen uit Macedonie; asielzoekers!! Ik kan dat totaal niet rijmen met de mooie ervaringen die jullie hebben.
Ben wel benieuwd naar hoe daar door Macedoniers/ mensen die het land kennen tegenaan wordt gekeken?
In mijn werk kom ik veel mensen tegen uit Macedonie; asielzoekers!! Ik kan dat totaal niet rijmen met de mooie ervaringen die jullie hebben.
Ben wel benieuwd naar hoe daar door Macedoniers/ mensen die het land kennen tegenaan wordt gekeken?
vrijdag 30 september 2011 om 12:32
F*CK, altijd als ik veel getypd hebt, gaat het hier mis!
Jullie mogen mee in de koffer hoor! Maar dan moeten jullie wel op dieet, want ik mag alleen handbagage mee!
Of koop een ticket met Wizzair vanaf Eindhoven! Lekker goedkoop hoor. (is wel indirect).
Fairy, jij kent dus een hele kant van de Macedoniers.
Ik wist helemaal niet dat er Macedonische asielzoekers in Nederland waren. (is dat dom?).
Mischien zijn het de 'gypsies', een soort zigeuners. Mijn vriend heeft daar een hekel aan! Die lopen altijd te schooien en te bedelen en te stelen.
Maar ik herken wel wat je zegt.
Dat heb ik met Turkije.
De Turken in Nederland zijn heel anders dan de Turken die ik ken in Turkije. Ik heb er 2 jaar gewoond, dus ik heb aardig wat Turkse vrienden.
Ze maken altijd grapjes dat er in Turkije geen vrouwen met hoofddoekjes zijn, want die zijn allemaal in Nederland!
Het lijkt soms wel dat als je emigreert (of asiel zoekt) in een ander land, dat je dan juist nationalister wordt. Dus nog Turksers. Meer aan traditie en geloof gaat hechten.
Heb ik zelf geen last van, maar ik heb al zoveel plekken over de wereld gewoond, dat ik niet meer weet waar ik thuis hoor en ik voel me overal goed.
Fairy, ik zou graag meer van je ervaringen horen.
Waar loop je tegen aan? Op welke manier vind je ze niet leuk?
Jullie mogen mee in de koffer hoor! Maar dan moeten jullie wel op dieet, want ik mag alleen handbagage mee!
Of koop een ticket met Wizzair vanaf Eindhoven! Lekker goedkoop hoor. (is wel indirect).
Fairy, jij kent dus een hele kant van de Macedoniers.
Ik wist helemaal niet dat er Macedonische asielzoekers in Nederland waren. (is dat dom?).
Mischien zijn het de 'gypsies', een soort zigeuners. Mijn vriend heeft daar een hekel aan! Die lopen altijd te schooien en te bedelen en te stelen.
Maar ik herken wel wat je zegt.
Dat heb ik met Turkije.
De Turken in Nederland zijn heel anders dan de Turken die ik ken in Turkije. Ik heb er 2 jaar gewoond, dus ik heb aardig wat Turkse vrienden.
Ze maken altijd grapjes dat er in Turkije geen vrouwen met hoofddoekjes zijn, want die zijn allemaal in Nederland!
Het lijkt soms wel dat als je emigreert (of asiel zoekt) in een ander land, dat je dan juist nationalister wordt. Dus nog Turksers. Meer aan traditie en geloof gaat hechten.
Heb ik zelf geen last van, maar ik heb al zoveel plekken over de wereld gewoond, dat ik niet meer weet waar ik thuis hoor en ik voel me overal goed.
Fairy, ik zou graag meer van je ervaringen horen.
Waar loop je tegen aan? Op welke manier vind je ze niet leuk?
vrijdag 30 september 2011 om 13:04
vrijdag 30 september 2011 om 13:31
Tis niet dat ik ze niet leuk vind, maar het valt op dat het asielzoekers zijn, terwijl Macedonie een leuk en mooi land lijkt. Meestal komen asielzoekers toch uit landen waar oorlog oid is.
En het zijn inderdaad Roma. Ik heb soms het idee dat ze hier heenkomen om de vertrekpremie op te strijken en dan weer terug, maar niet voordat alle kinderen gesaneerd zijn bij de tandarts.
En het zijn inderdaad Roma. Ik heb soms het idee dat ze hier heenkomen om de vertrekpremie op te strijken en dan weer terug, maar niet voordat alle kinderen gesaneerd zijn bij de tandarts.
vrijdag 30 september 2011 om 13:39
vrijdag 30 september 2011 om 13:48
Daarom komen ze denk ik als "asielzoeker" naar west europa, ze voelen zich niet thuis, nergens niet. Er wordt veel geklaagd over discriminatie.
Helaas snap ik heel goed waarom ze nergens welkom zijn. Ik kan natuurlijk niet iedereen over een kam scheren, maar het 'tokkie-gedrag' is echt niet te filmen. Nergens verantwoordelijk voor zijn, schelden, vernielen.
En Sara-aras, ik had bij Macedonie dus wel het beeld van een enorme zooi met al die lieden.... gelukkig valt het mee!
Helaas snap ik heel goed waarom ze nergens welkom zijn. Ik kan natuurlijk niet iedereen over een kam scheren, maar het 'tokkie-gedrag' is echt niet te filmen. Nergens verantwoordelijk voor zijn, schelden, vernielen.
En Sara-aras, ik had bij Macedonie dus wel het beeld van een enorme zooi met al die lieden.... gelukkig valt het mee!
vrijdag 30 september 2011 om 14:16
Er zijn misschien een paar die zich aanpassen, maar de meerderheid leeft toch in hun 'eigen wereldje' en inderdaad daarom zijn ze nergens welkom.. In België staan ze bekend als 'Kosovaren' vind ik erg voor de mensen uit Kosovo.
Het valt nog heel goed mee:p Je moet weten de Balkan ligt in Europa, en Roma zigeuners komen oorspronkelijk uit Pakistan en India en ze zijn dus meer getint dan Europeanen, (met een paar uitzonderingen) dus er zijn ook qua uiterlijk heel veel verschillen.
Het valt nog heel goed mee:p Je moet weten de Balkan ligt in Europa, en Roma zigeuners komen oorspronkelijk uit Pakistan en India en ze zijn dus meer getint dan Europeanen, (met een paar uitzonderingen) dus er zijn ook qua uiterlijk heel veel verschillen.
vrijdag 30 september 2011 om 14:20
Fairy, vergelijk hun aub niet met het prachtige Macedonie, en de super vriendelijke Macedoniers.
Maar ik begrijp wel dat je dat idee er bij krijgt hoor.
Maar Sara omschrijft ze goed.
En het Tokki gedrag herken ik inderdaad ook.
In het begin vond ik ze zielig, maar het is echt een act.
Ze zijn behoorlijk achterbaks.
En zo spreek ik niet snel over mensen!
Maar Macedonie zelf is zo mooi. Kan er uren over door gaan
Maar ik begrijp wel dat je dat idee er bij krijgt hoor.
Maar Sara omschrijft ze goed.
En het Tokki gedrag herken ik inderdaad ook.
In het begin vond ik ze zielig, maar het is echt een act.
Ze zijn behoorlijk achterbaks.
En zo spreek ik niet snel over mensen!
Maar Macedonie zelf is zo mooi. Kan er uren over door gaan
vrijdag 30 september 2011 om 15:26
quote:heidelberg schreef op 16 september 2011 @ 08:03:
Een goede reis Lunax, we wachten op jou update!
Inmiddels al weer even thuis en terug in het 'gewone' leven. Helaas.
De beloofde update:
Ik was heel aangenaam verrast door de schoonheid van het land. Wat is het er groen en wat zijn de meren en bergen prachtig! We zijn elke dag gestart met een duik in het Ohrid meer (heerlijke temperatuur van het water) en hebben genoten van de vriendelijke mensen, het zonnetje (en de regen.... ), de prachtige natuur en het lekkere eten.
Kortom, vakantie zoals vakantie hoort te zijn
Een goede reis Lunax, we wachten op jou update!
Inmiddels al weer even thuis en terug in het 'gewone' leven. Helaas.
De beloofde update:
Ik was heel aangenaam verrast door de schoonheid van het land. Wat is het er groen en wat zijn de meren en bergen prachtig! We zijn elke dag gestart met een duik in het Ohrid meer (heerlijke temperatuur van het water) en hebben genoten van de vriendelijke mensen, het zonnetje (en de regen.... ), de prachtige natuur en het lekkere eten.
Kortom, vakantie zoals vakantie hoort te zijn
vrijdag 30 september 2011 om 17:05
We zaten niet in Ohrid maar in Pestani. Dus ja, we zijn ook buiten Ohrid geweest
Zonder dollen, we hebben een dagje een auto gehuurd en zijn daarmee naar Bitola, het Prespa meer en de bergen in geweest. Dus wel iets meer gezien dan alleen het strandje van het hotel. Ook zijn we 'natuurlijk' wezen kijken bij St. Naum. En daar ligt dan ook direct het mooiste stukje natuur bij dat ik in het land gezien heb. De bronnen bij Naum. Beschermd door Unesco en als je gezegd had dat we in de Amazone zaten had je het ook geloofd.
En of we volgend jaar weer gaan? Geen idee. Wie dan leeft, etc
Zonder dollen, we hebben een dagje een auto gehuurd en zijn daarmee naar Bitola, het Prespa meer en de bergen in geweest. Dus wel iets meer gezien dan alleen het strandje van het hotel. Ook zijn we 'natuurlijk' wezen kijken bij St. Naum. En daar ligt dan ook direct het mooiste stukje natuur bij dat ik in het land gezien heb. De bronnen bij Naum. Beschermd door Unesco en als je gezegd had dat we in de Amazone zaten had je het ook geloofd.
En of we volgend jaar weer gaan? Geen idee. Wie dan leeft, etc
zondag 2 oktober 2011 om 13:26
Hee Lunax, ik ben zo blij dat je een mooie vakantie hebt gehad. Ik had ook niets anders verwacht!
Viev, vanaf eindhoven met Wizzair, moet ik ook eens kijken!
fairy1, tokki zigeuners zijn geen echte macedoniers. Misschien ga je ook eens op vakantie naar Macedonie, en je zult zien hoe de mensen daar zijn.
sara_aras, ik heb een taart met walnoten gemaakt, een hongaars recept met deeg van zure room, zurekersen marmelade erop en een mengsle van stijf eiwit met gemalen walnoten..erreg lekker!
Nu ga ik weer de tuin in, het is hier zulk mooi weer, dan moet ik naar buiten...
Viev, vanaf eindhoven met Wizzair, moet ik ook eens kijken!
fairy1, tokki zigeuners zijn geen echte macedoniers. Misschien ga je ook eens op vakantie naar Macedonie, en je zult zien hoe de mensen daar zijn.
sara_aras, ik heb een taart met walnoten gemaakt, een hongaars recept met deeg van zure room, zurekersen marmelade erop en een mengsle van stijf eiwit met gemalen walnoten..erreg lekker!
Nu ga ik weer de tuin in, het is hier zulk mooi weer, dan moet ik naar buiten...
maandag 3 oktober 2011 om 10:54
Wizzair vliegt niet vanaf Eindhoven op Skopje, maar zou je dus met een overstap kunnen doen.
Ik wilde net boeken voor mijn vlucht, maar ze hebben alle donderdag vluchten geschrapt!!!!
Moet nu dus van dinsdag tot zaterdag, of van zaterdag tot dinsdag...... Kan nog niet beslissen.
Als ik van zaterdag tot dinsdag ga, hoef ik maar 2 dagen vrij te nemen, en heb ik nog wat vrije dagen over.
Ga ik van dinsdag tot zaterdag, dat zijn mijn laatste vrije dagen van het jaar, en vind ik wel jammer van de zondag, die ik dan niet bij mijn vriend ben.
Prijzen zijn hetzelfde.
Ik zal eens met mijn vriend overleggen, maar die vind alles toch goed.
Heidel, je taart klinkt heerlijk. Ik kom een keer bij je op bezoek! Lekker taart eten.
Lunax, jullie hebben het wel leuke gehad zo te horen!
Ik wilde net boeken voor mijn vlucht, maar ze hebben alle donderdag vluchten geschrapt!!!!
Moet nu dus van dinsdag tot zaterdag, of van zaterdag tot dinsdag...... Kan nog niet beslissen.
Als ik van zaterdag tot dinsdag ga, hoef ik maar 2 dagen vrij te nemen, en heb ik nog wat vrije dagen over.
Ga ik van dinsdag tot zaterdag, dat zijn mijn laatste vrije dagen van het jaar, en vind ik wel jammer van de zondag, die ik dan niet bij mijn vriend ben.
Prijzen zijn hetzelfde.
Ik zal eens met mijn vriend overleggen, maar die vind alles toch goed.
Heidel, je taart klinkt heerlijk. Ik kom een keer bij je op bezoek! Lekker taart eten.
Lunax, jullie hebben het wel leuke gehad zo te horen!