Lijf & Lijn alle pijlers

Het is weer zo ver; kilo's kwijt wie doet er mee?

31-12-2007 09:37 1822 berichten
Januari staat voor de deur, het ideale moment om maar weer eens een poging te doen af te vallen.

Deze dagen eet ik alles wat ik wil om vanaf morgen de rem er op te zetten. Samen is dat makkelijker dan alleen!

Dus wie doet er mee en wil het jaar ook gezond beginnen.

Ik start trouwens met de sonja bakker methode zoals zo velen..
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond iedereen! Ook vanmiddag redelijk rustig hier zo te zien, allemaal lekker aan het genieten van de zondag?

Ik meld me even af voor de komende twee dagen, ik heb net mijn tas ingepakt. Gezonde tussendoortjes erin gestopt, zodat ik hopelijk al het lekkers dat langs komt, kan weerstaan. Het was de vorige keer namelijk echt niet normaal wat er op zo'n dag werd geserveerd. Toen heb ik me goed beheerst, dat is nu ook het plan . Succes en !
Goede en snoepverstandige dagen daar Aine. Maar dat komt vast goed.

Ga zo nog even naar een kennis dus kom vanavond niet meer buurten.

Succes weer iedereen vanavond.
Hey iedereen!

Ik ben afgelopen week nauwelijks geweest.... wel gelezen, maar niet gereageerd. Dit omdat het bij mij ff wat minder ging en dan heb ik op de een of andere manier niet zo'n zin om te reageren.

De weegschaal gaf vanmorgen 58.7 aan, dus 4 ons erbij..... valt me nog mee!

Deze week wil ik proberen onder de 58 kg te komen!

Ik ga nu aan de studie, kom vanavond nog even langs!
Hallo

Ben de hele week ziek geweest en nu gaat het wel weer, maar kan alleen niet eten/eten binnenhouden. Weeg nu intussen wel leuk 68 kilo, maar op deze manier moet dat natuurlijk niet.

succes allemaal vandaag en tot snel
He, moniek, weer ziek? Pas toch ook al? Griepje of ernstig?

Beterschap iig!

En Stabilo, na een minder weekje komende week weer de schouders eronder, je bikini ligt te wachten
Hallloooooooo oooo oooooow, waar is iedereen?
Goedemorgen allemaal, ben weer terug van weggeweest, was dat maar waar, nee heb het afgelopen dagen erg druk gehad op het werk, maar ben vandaag een dagje vrij en ga vanmiddag mijn nieuwe contract tekenen bij nieuwe werkgever, YES, eindelijk.

Mijn gewicht zondag was 96,7, dus toch iets eraf, heeft 2 keer zwemmen deze week misschien toch geholpen, niet veel, maar beter dan niets.

Tis hier inderdaad erg rustig geworden, was zo weer bijgelezen, waar zijn ze allemaal, hopelijk te druk bezig met afvallen.

Moniek: Beterschap
Hai

Ben ziek teruggekomen van vakantie en we hebben hier allemaal hetzelfde gehad; verkouden, hoge koorts, hoofdpijn en onzettend misselijk. Ik ben nu op zich wel weer fit, maar doordat eten bijna niet lukt, sterk ik dus maar heel langzaam aan. Ik ben van nietsdoen al bekaf.

Ik ben nog nooit zo vaak ziek geweest als het laatste half jaar, hopelijk heb ik het nu gehad, ben er wel zat van.

Pluisje; succes vanmiddag, leuk hoor.
Dag allemaal, ben er weer!

Jammer Stabilo dat het niet goed ging, maar niet opgeven hoor! Je ging als een speer, komt echt wel weer terug dat gevoel.

Beterschap Moniek, vervelend dat de gezondheid te wensen over laat! Voor het gewicht gunstig, maar op deze manier natuurlijk niet fijn.

En Pluisje is het gelukt met het contract? En ook iets afgevallen, lekker!

Boompje, Elsie en Nespresso hoe gaatie bij jullie? En de anderen die ik nu vergeet (sorry!).

Ik pas straks de tabel even aan, ga nu uitpakken na twee dagen op de hei te hebben gezeten. Het eten was weer heerlijk en te veel, maar geloof dat ik me aardig heb gedragen . Ook nog even gesport, maar dat mag niet heel veel naam hebben. Het was namelijk een nogal vol programma, maar wel erg nuttig en leuk.

Fijne avond en tot later!
Hoi Aine, welkom terug! Goed dat je je ingehouden hebt op de hei, zelfs nog gesport, goed zeg!

Moniek, vervelend dat je zoveel ziek bent, afvallen gaat dan snel, maar op deze manier is het ook niks. Beterschap!

Pluisje, fijn van je nieuwe contract, nieuw begin, super! En 2 keer gezwommen, dapper, ik durf nauwelijks naar mijn bikini te kijken.

Hier gaat aardig, s'avonds nog wel snaaitrek, en helaas, heb de paaseitjes niet kunnen weerstaan. Waarom liggen die dingen dan ook al maanden van te voren in de winkel
Even een vraagje: Mogen er bij jullie nog nieuwe mensen meeschrijven?
Hey hey,

knap hoor Aine, zo'n uitje en dan ook nog sporten.

Het contract is getekend en ga de 25e al beginnen, komt steeds dichterbij, wel spannend, maar kijk er enorm naar uit. Nu maar hopen dat het ook is wat ik er van verwacht.

hmm, zou eigenlijk weer gaan zwemmen vanavond, maar kan me er niet zo toe zetten om de deur uit te gaan, het stormt, het regent en hier binnen is het lekker warm, boek of tijdschrift erbij op de bank, nog ff genieten van mijn vrije avondje alleen (man is aan het werk). Ga vrijdag wel weer en dan volgende week wel een keer extra, want dan heb ik de hele week vakantie.

Boompje: ik durf mijn bikini ook niet tevoorschijn te toveren, maar heb een (wedstrijd)badpak aan en dan lijkt het allemaal wat minder erg dan dat het is.
Hoi Aruba, je bent van harte welkom hier, hoe meer zielen hoe meer we afvallen (tenminste dat hopen we dan)
Mmmmm Boompje paaseitjes. Het water loopt me in de mond! Ik lees net mijn werkmail en zie een uitnodiging voor een paaslunch. Jammie jammie jammie, maar lijntechnisch geheel onverantwoord, hahaha.

Dat komt al snel dichterbij Pluisje, kan me voorstellen dat je het spannend vindt, maar wordt natuurlijk ook leuk! En dat je geen zin hebt om de deur uit te gaan, daar kan ik me iets bij voorstellen.... Ik zou morgen naar het strand gaan om te wandelen, maar dat hadden we bedacht voordat we de weersvoorspellingen hoorden. Het wordt toch iets anders en daarmee minder sportief . En ik ga vanavond ook lekker op de bank met een paar tijdschriften. Die had ik meegenomen, maar zitten nog in het cellofaan. Dan maar iets later op streefgewicht, hihi.

Hoi Aruba, wat mij betreft is iedereen welkom. Maar als je naam je woonplaats aangeeft, mag je het niet over het weer bij jou hebben . Grapje natuurlijk, schrijf lekker mee.
Ow dat is leuk. Ik ben zelf vrij fanatiek op de babypijler maar voor ik weer zwanger raak zouden een paar kilootjes eraf wel heel fijn zijn. Moet wel een beetje opletten met te weinig eten want dat is niet goed voor de uk. Zodra ik weer zwanger ben stop ik natuurlijk wel. Dan nog wat cijfertjes... Ik ben 22, start is nu. Ik ben 1.68 en weeg 65 kilo. Streefgewicht is 60 kilo.

Groetjes!
Hier de laatste versie van de tabel. Even de pagina vernieuwen met F5 of de twee groene pijltjes naast de adresbalk.

@Aruba: we wegen op zondag en de meesten geven dan het nieuwe gewicht door (sommigen op maandag als dat handiger is). Dan pas ik de tabel aan. Je gegevens staan erin, succes en leuk dat je meeschrijft!

hallo allemaal

allereerst welkom aan aruba; leuk dat je mee komt schrijven!

hier alles ok; heb al 3 dagen zeer netjes gegeten, ben alleen vandaag niet wezen fietsen met die pokkeregen

vanochtend nog steeds strak 95,5; het lijkt echt alsof het 0,0 uitmaakt wat ik eet

aine, heb je een heisessie gehad? das bij ons helemaal hot voor alle managers etc knap hoor dat je netjes gegeten hebt!

moniek; wat vervelend dat je alweer ziek geweest bent joh. bronchitis en buikgriep in 2 maanden is écht niet tof

boompje; ik ben de zakken met eitjes (van die lekkere gemengde) die bij AH langs de kassa staan, al 3 dagen met opgeheven hoofd voorbijgelopen. maar heb er vandaag toch een paar op op mijn werk (tis weer sjokotijd ) en ze waren niet eens echt lekker. jammer dus!

pluisje, wat spannend joh na de pasen dus al beginnen met je nieuwe baan! enne...een badpak kleed niet alleen mijn buik af maar ook mijn borsten; daar zit ik dan net weer niet op te wachten dus toch maar bikini

stabilo; zet hem op!!!

elsie, hoest met alle boterhammen
Aruba, welkom!

Hier vind ik het nu al moeilijk worden...en ben pas 1 week bezig!

ten eerste vind ik al die boterhammen heerlijk maar vraag ik me af of ik daar wel echt genoeg mee af ga vallen, sinds zondag ben ik namelijk steeds zwaarder, gister bv 89.4 en vandaag 89.6 en dat terwijl ik wel goed mijn best doe. Daarnaast heb ik wel zin in zoetigheid en chocola ondanks de grote hoeveelheden die ik eet...

Dus vind het lastig en ben daarom ook niet altijd in de mood om te komen schrijven, verder ook gewoon druk en weinig tijd..

Maar ik ben niet van plan om op te geven hoor, wellicht moet mijn lichaam gewoon wennen???
Elsie, ik heb een lange tijd bij de dietiste gelopen en moest toen ook veel brood eten en kwam toen ook alleen maar aan en bleef trek in zoetigheid houden. Op een gegeven moment ben ik toen overgegaan tot hagelslag of jam op brood nemen (1 x 'sochtends en 2 's middags). Dat hielp wel om de trek naar zoetigheid weg te houden, maar bleef aankomen.

Ben nu weer minder brood gaan eten en kom nu niet tot weinig meer aan, maar sta nu stil.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je lichaam nog moet wennen aan al die boterhammen en dat afvallen vanzelf gaat komen.

Succes
Goedemorgen allemaal!

Balen Nespresso dat er (even) niks af gaat. Maar wellicht zit je op een plateau en zak je over een paar dagen weer. Kan ook aan die sjokotijd van de maand liggen misschien ?

Ik heb inderdaad een soort van heisessie achter de rug. Ook bij ons helemaal je-van-het voor managers. En het was ook leuk en nuttig hoor, maar ik wil er niet over nadenken wat de kosten waren. Zal zich vast terugverdienen, hahaha.

Shit Elsie dat je gewicht oploopt. Jouw lichaam is denk ik een tikje in de war. Eerst enorm op rantsoen vanwege SB. Toen heel veel binnen gekregen. Daarna weer een lijnpoging en vervolgens weer veel energie erin gestopt. En nu weer een andere benadering. Gewoon volhouden en lekker blijven sporten, dan treedt er wel weer een balans in.

Mijn gewicht lag overigens ook wat hoger dan afgelopen zondag. Zat er wel in, ook al heb ik het aardig gedaan in het hotel. Toch meer en anders gegeten dan thuis. Vandaag weer vol goede moed verder!

Succes allemaal en tot later!
Hey hey, hier gaat het redelijk. Heb alleen nog niet kunnen sporten deze week. Mijn baas is op vakantie, dus voor een week heb ik het voor het zeggen. Maar dat betekend wel extra werken en veel verantwoordelijkheid.

Dus wat betreft het sporten... deze week even niet, misschien vrijdagavond en zondagochtend en vanaf volgende week er weer tegenaan!

Wat betreft het eten: Gaat wel lekker! Heb nu ook een aantal tijdslimieten ingesteld wat betreft het drinken.... dit kan alleen als ik niet alleen sta op mijn werk, want dan kan ik niet continu naar de wc.

Eerste halve liter water moet op zijn voor 12 uur, tweede voor 15 uur en derde voor 18uur.

Wat ik daarna aan thee enzo drink tel ik niet mee.

Heb gisteravond wel een beetje ben&jerry's low fat gehad (smaakt hetzelfde als gewoon, is alleen wat wateriger). En heb stiekem een hele zak van die cracottes zoutjes gehad... maarjah, daar zit niet zoveel in ;)

De weegschaal gaf vanmorgen 58.5 aan dus alweer 2 ons eraf.

Vandaag een extra dagje vrij, ivm met de windstoten. Ivm met zeilen die bij ons bij de kraam zijn (werk op een dagmarkt) heb ik besloten de kraam dicht te doen. Een rukwind en het zeil kan kapot zijn, en dan ben je niet blij Dus even snel mijn baas gecontacteerd (die zit in frankrijk, om te skieen) en hij zei dat het aan mij was of ik open bleef of dicht zou doen.

Heb even afgewacht, en toen de buurman ook dicht ging heb ik besloten ook dicht te gaan.

Zometeen maar even strijken en stofzuigen. Sporten wordt niks vandaag, ivm met die wind. Fietsen zou niet aangeraden worden? Dus ik wacht wel af. Misschien vanavond als de wind is gaan liggen.

Ga vanavond wel naar de Afvallers XXL kijken, dat motiveert mij altijd wel heel erg! Wie kijkt dat nog meer??

Oh, en Aruba! Welkom! Is je nick echt je woonplaats?
Hallo Meiden,

Kan natuurlijk weinig te melden hebben na één dag maar

laat me in ieder geval even horen. Vandaag gesport gezond gegeten en één paasei op. Deze was wel lekker boompje ;)

Satbilo: Nee me nick is niet meer mijn woonplaats. Wel 5 jaar gewoond.

Groetjes! En succes morgen!
Goedenavond allemaal!

Nou Stabilo ik kan me voorstellen dat je de kraam heb dichtgedaan, wat ging het hard zeg! En jammer van het sporten, maar zo te zien heb je geen zittend werk, dat scheelt wel wat gok ik? De dalende gewichtslijn is alweer ingezet, altijd fijn!

De Afvallers ken ik niet, althans deze serie ken ik niet. Wel eens een paar families gezien die onder begeleiding van een BN-er afvielen. En was er vorig jaar niet een serie met BN-ers (of wat daarvoor doorging )? Wie zijn er nu de strijd aangegaan met elkaar en de kilo's?

Klinkt als een prima afvaldag Aruba! Wat voor sport doe je?

Ik heb redelijk goed gegeten (goed in de zin van gezond, haha) en ook een uurtje gestept. 'k Ben erg moe na de twee dagen op de hei en moet morgen weer aan de bak, hopelijk kan ik dan de snaaizin beperken. Stom is dat, maar vooral als ik moe ben, heb ik zin in chocolade, drop en noem het maar op....

Fijne avond en tot morgen!
ik was vanochtend 3 ons kwijt gewoon geduld; das nooit mijn sterkste kant geweest

wat een wind ja stabilo, ik was vandaag op station hoofddorp en zag de vliegtuigen gewoon heen en weer gaan in de lucht! gelukkig was ik op tijd weg om even te shoppen; rond 5 uur reden er geen treinen meer! heb een spijkerbroek gekocht bij de promiss (goedkope, dan is het niet zo erg als hij over een paar maanden evt te groot is) en een rokje, een shirtje en een bloesje van mijn favo merk

elsie, wat aine ook al zegt, ik denk dat je lichaam zich even moet herstellen van al die schommelingen in hoeveel je eet. 1950 kcal en jouw lengte, gewicht en bewegingspatroon, daar zou je volgens mij gewoon op af moeten vallen hoor (denk zo'n 0,5 kg per week)

aine, ik kan me ook altijd moeilijker beheersen als ik moe heb + dat dan die behoefte aan zoet ook gewoon groter is
Aine, ik heb inderdaad geen zittend werk.

Ik sta en loop de hele dag, 9 uur lang Alleen zit ik soms op het toilet, verder niet, haha.

Nouja, ik ga slapen, tot morgen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven