Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
Ik hoop dat dit een heel gezellig topic blijft en dat de zuurpruimen die het andere topic verpest hebben, maar lekker bij die andere blijven.

Toen ik mijn huis te koop had staan, was het daar altijd erg gezellig en dat gun ik jullie hier ook!

Ik vond het zo'n spannende tijd (ook 2 huizen) en lees daarom af en toe hier lekker met jullie mee.

Veel succes en dat maar niet iederen dit topic mag vinden
Ik heb veel in het andere topic meegeschreven en er erg veel aan gehad, dus wat lavendelbloem zegt..

Veel succes met de verkoop, ons huis heeft 22 maanden in de verkoop gestaan, waarvan 16 maanden met dubbele lasten.

En idd, iedereen had er een mening over, terwijl wij er geen spijt van hadden en nog steeds niet.
Ik hoop ook dat het hier gezellig blijft, aan mij zal het niet liggen want ik heb het altijd heel gezellig met mezelf

Onze makelaar was ook altijd positief maar na de afgelopen OpenHuizenRoute waar 15 huizen van hem aan meededen waren er maar 4 bezocht en dit waren erg mooie grote huizen. Dus dit was volgens onze makelaar meer nieuwsgierigheid/tijdsverdrijf dan serieuze interesse, dus de verkoop ligt hier in ons dorp zwaar op zijn kont. Balen hoor...

Maar we blijven positief. En ik begrijp dat iedereen een beetje anoniem wil blijven maar hoeveel woningen staan er ongeveer in jullie woonplaats te koop en hoevaak worden jullie bekeken. Gewoon nieuwsgierigheid van mij. Bij mij 156 woningen te koop en wij werden vandaag tot nu toe 12 keer bekeken. Terwijl wij vorige maand nog ruim 900 keer bekeken werden, ik snap er niks meer van...
jeetje wat is er binnen een dag veel geschreven!!

nav de openhuize route: waneer zou de makelaar de kijkers gaan bellen?? wat is een redelijke tijd om er tussen te laten?

@dark...: wil je niet ontmoedigen hoor maar denk dat het niet heel relevant is op het moment maar misschien heb je net zoveel geluk als de buurman en is het idd ook zo snel verkocht maar over het algemeen staan tegenwoordig de huizen toch iets langer te koop.
Ik kan het bijna niet bijhouden hier, zo snel gaat het nu.

Ik ben in ieder geval voor een gezellig topic zonder lijstje. Het is best confronterend als je op staat met je huis al bijna 2 jaar in de verkoop.

Over aantallen woningen te koop in woonplaats wil ik het niet hebben, dat is echt enorm veel. Ik zal die in de straat en buurt noemen, dat is genoeg . Er staan er 121 te koop in mijn buurt, waarvan (schrik niet!) 22 in mijn straat.

Vandaag hebben we een goede dat met kijkers op funda, al 30 keer. Afgelopen maand was dat 485.
Eens kijken of ik kan vinden hoeveel huizen hier te koop staan.

Vandaag zijn we 13x bekeken, vrijdag 30x, dat gaf ons (onterecht) toch hoop voor de open huizen dag.
2225 in totaal en 440 woningen enigszins gelijk aan de onze..
Ik ben ook geen voorstander van de tabel, ik vind het leuker om te lezen hoe dingen lopen, denk dat je dan ook meer het verhaal bij een persoon hebt ipv die paar gegevens.

22 in 1 straat Bertje, wat veel zeg!

Jacjac, ik heb geen idee hoeveel tijd een makelaar ertussen laat zitten, eind deze week, donderdag of vrijdag ofzo?
Dank jullie wel Lavendelbloem en Janna, hoop het ook, echt jammer van jullie topic!
@droid, veel he. Er zitten appartementen en woonhuizen tussen en de straat is wel lang.

Ik zag ze net bij elkaar staan en schrok toch wel van het verschil. Er staat een 3 kamer appartement zonder balkon te koop voor 10.000 euro minder als onze woning met 4 verdiepingen en het dubbele aan woonoppervlak.
Dan moet dat toch juist in jullie voordeel werken!

Maar das wel heel veel ja..

Hier in het blok stonden er nog een paar maar die hebben zich terug getrokken, ongeduldig als ik ben snap ik een klein beetje waarom
quote:enkie2009 schreef op 02 april 2012 @ 18:01:

Nou ja ik vind het wel logisch eigenlijk, als je als thuiswonende al niet kunt sparen waarom dan wel een eigen huis kunnen betalen?

Dus ja ik vind het wel logisch, maarre ieder zijn mening he?

Het scheelt natuurlijk wel als je een goed inkomen hebt met vast contract.

Maar dan nog, vind jij het niet belangrijk om spaargeld te hebben bij aankoop van een eigen woning?

(enne guldens?! die zijn er al 10 jaar niet meer...)

Ik zou niet weten hoe ik, of gewoon een willekeurig iemand, als thuiswonende kan sparen. En dan heb ik het niet over 100 euro ofzo. Ik kreeg zakgeld, dat gebruikte ik om een cd-tje te kopen of een avondje kroeg en dat was het. Zomertje werken voor de vakantie en op mn 17e huis uit en studeren. Als je een eigen huis hebt, heb je neem ik aan een inkomen. Dus erg logisch dat je dan kunt sparen toch en niet eerder?

En nee, ik vind het niet belangrijk om spaargeld te hebben bij de aankoop van een woning. Eigenlijk zie ik werkelijk geen enkele reden om dat wel te hebben. Twee maal niet gehad (2x huis aangekocht met hypo). Tijdens het hebben van een huis kun je daarna lekker sparen, dus nu loopt hij prima op hoor. Maar waarom zou je iets moeten hebben bij de aankoop? Maar anyways, waar ik op in ging is dat dat dus ook niet hoeft. Dat is alleen nodig als je ver boven je budget wilt kopen, dan moet je de rest bijleggen uit eigen middelen. Maar zolang jij binnen budget blijft, vraagt geen enkele bank om spaargeld.

En ja, guldens inderdaad, die waren er namelijk toen ik het huis uit ging. Dat ik toen geen euro had zou logisch geweest zijn, want die waren er niet ;)
quote:modus schreef op 02 april 2012 @ 18:14:

Je kunt ook geen tophypotheek meer krijgen, dus 125% van de executiewaarde. Uitgaan van een executiewaarde gemiddeld rond de 80% van de koopprijs kun je dus de overige kosten niet meer financieren d.m.v. een hypotheek. Dus heb je spaargeld nodig, geen onzin van de Rabobank dus!Dat is toch wel onzin en de de Rabobank zegt dat ook helemaal niet, want daar heb ik 3 maanden geleden dus nog een hypotheek afgesloten zonder een cent spaargeld. Je mag 104% financieren van de marktwaarde en dan nog de overdrachtsbelasting, dus 106%, geen 80%. En niet van de executiewaarde. Je hebt dus geen cent spaargeld nodig. In de praktijk is dit ongeveer de oude 125% van de executie waarde.

Verder is dat behoorlijk off topic, maar het is niet zo dat er geen hypotheek meer te krijgen is voor jullie huizen. Echter kun je wel minder lenen dan in 2010, maar dat is op zich alleen maar beter. Oftewel, die kopers zijn er wel, volhouden!

Edit: linkje toegevoegd

hoeveel procent lenen
Jeetje wat gaat het snel hier zeg!

Ik was van plan op iedereen individueel in te gaan, maar dan wordt dit wel een hele lange post. Dus even gewoon op de dingen die er voor mij uitspringen:

@Enkie en Fozzie: ik kijk bij de verhuurprijs alleen naar wat ik minimaal nodig heb om kostendekkend te zijn. Of mensen huurtoeslag krijgen of niet maakt mij eerlijk gezegd niet zoveel uit. Er is hier een ontzettend tekort aan huurwoningen, dus in principe kun je eigenlijk bij elke prijs wel iemand vinden die het wil huren.

Ik ken het huurrecht erg goed. Daar maak ik me niet zoveel zorgen over. Wij hebben op dit moment nog geen tweede (koop)woning. We huren nu nog. We zijn gewoon heel ver weg van onze eerste woning verhuisd. Dat betekent dat wanneer we zouden willen terugverhuizen we voldoen aan de voorwaarden om de huur te beeindigen.

We zijn nu wel aan het uitkijken naar koopwoningen in onze nieuwe woonplaats. Daar zullen veel mensen wel een mening over hebben, dat het onverstandig is. Maar wij zien dit juist als de beste tijd om te kopen. De prijzen zijn nu juist laag. En als we dan nog kunnen wachten met het verkopen van ons oude huis tot de prijzen weer gestegen zijn, dan profiteren we dubbel van de crisis.

Maar goed, alle rationele argumenten terzijde, is het natuurlijk wel spannend, twee hypotheken. En ik wil niet dat het me wakker houdt 's nachts,
Heeft er iemand al een terugkoppeling van de makelaar gehad nav de open huizenroute?
neej nog niet, jij bertje??
Wij ook nog niets, gisteren wel een piek in de statistieken op funda.
Ik doe niet aan statistieken bekijken, word ik alleen maar neurotisch van (en dat ben ik al genoeg van mijn medicijnen). Makelaar gaat meestal vanaf woensdag/donderdag nabellen. Heb zelf ook een week gewacht na een open huis om een 2e afspraak te maken.

Droomde vannacht dat een stel van de open huizen dag het huis gekocht had. Ze hadden het geld alleen contant mee naar de notaris, dus het was wel echt een droom.
Net de makelaar gesproken

Kijkers hadden gisteren zelf de makelaar gebeld met wat vragen en gingen er nog even over nadenken en komen er misschien nog op terug om een evt 2e bezichtiging aan te gaan.

Wat denken jullie hiervan???
Jacjac, dat geeft hoop. Ik ga voor je duimen.
quote:bertje_ schreef op 03 april 2012 @ 12:29:

Wij ook nog niets, gisteren wel een piek in de statistieken op funda.

Hier een nieuwsgierige vraag van een lotgenoot .....maar hoe kom ik bij deze statistieken op funda?

En voor de statistieken van dit topic: ons huis staat al 25 maanden te koop Zijn ondertussen al 30.000 gezakt en hebben in totaal 3 kijkers gehad (waarvan de laatste twee toevallig in de afgelopen maand...) Ik geef echt een feest als het huis verkocht wordt!
JacJac, ik duim voor je mee, maar het klinkt bemoedigend!

Als ons huis verkocht wordt dan weet ik van gekkigheid ook niet wat te doen hoor, maar zo ver is het nog lang niet, lijkt het.
quote:fozziebear schreef op 03 april 2012 @ 13:06:

Droomde vannacht dat een stel van de open huizen dag het huis gekocht had. Ze hadden het geld alleen contant mee naar de notaris, dus het was wel echt een droom. Haha Fozzie! Wel rot wakker worden...
Spannend JacJac, wat ervan te denken, dat het meer is dan niks in ieder geval, ik ga voor je duimen.

Weet je ook wat voor vragen ze gesteld hebben, dingen waar een positief antwoord op gegeven kon worden?
quote:wilmaaaa schreef op 03 april 2012 @ 18:52:

[...]

Hier een nieuwsgierige vraag van een lotgenoot .....maar hoe kom ik bij deze statistieken op funda?

En voor de statistieken van dit topic: ons huis staat al 25 maanden te koop Zijn ondertussen al 30.000 gezakt en hebben in totaal 3 kijkers gehad (waarvan de laatste twee toevallig in de afgelopen maand...) Ik geef echt een feest als het huis verkocht wordt!

Get, dat is wel lang zeg, en het is natuurlijk afhankelijk van de vraagprijs maar 30.000 zakken, das wel een boel zeg!

Heb je enig idee waarom je weinig kijkers hebt? Misschien toch iets wat je aan kan passen waardoor het huis aantrekkelijker wordt?

De funda statistieken, de makelaar die kan dat voor je aanvragen of aanmaken, van hem/haar krijg je dan inloggegevens.

Enne, hier ook 2 piekjes, gister en de dag voor de open huizen dag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven