Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
quote:fozziebear schreef op 03 april 2012 @ 18:59:

JacJac, ik duim voor je mee, maar het klinkt bemoedigend!

Als ons huis verkocht wordt dan weet ik van gekkigheid ook niet wat te doen hoor, maar zo ver is het nog lang niet, lijkt het.

Als ons huis verkocht wordt dan staat mijn wereld op zn kop...

Ik weet het even niet meer Fozzie, had je geintresseerden zaterdag>
Drie bezoekers gehad. Maar ja, aan kijkers ontbreekt het ons niet. Die ene koper wil er alleen telkens niet tussenzitten. :\
Wij hebben helaas wel een huis al gekocht en nog niet ons huis verkocht.

Ook nog geen serieuse kijkers gehad. Als dit zo doorgaat dan is onze relatie ook voorbij denk ik.

Heel verstandig dus om te wachten met kopen tot je eigen huis is verkocht.

Mij zakt de moed me inmiddels in de schoenen.
Rot hoor Fozzie, hij komt echt wel, een dooddoener maar het is wel zo!

Mollie, kunnen jullie wel de dubbele lasten dragen?

Hoezo zal zit einde relatie betekenen?

Hoelang staat jullie huis nu te koop, is het reeel dat de moed je in je schoenen zinkt?
De lasten zijn nu bijna niet meer te dragen. Al ons spaargeld is bijna op. Ons huis staat nu bijna 2 jaar te koop. Einde relatie, nou het vreet gewoon. Elk dubbeltje moet omgedraait worden, we zitten elkaar te controleren, we verwijten elkaar dingen.

Maar goed, daar gaat dit topic niet over.

Hoe lang staat jullie huis nu te koop, gelloof ik ergens gemist.
Ja nu begrijp ik je wel, dacht dat je misschien bij voorbaat beren op de weg zag, maar ook voor jullie duurt het al 2 jaar dus

Het is natuurlijk ook niet niks, het is een flinke druk op je relatie...

Wij zijn net begonnen, goed een maand nu. Tussenwoning van 149.000...nog maar 1 kijker gehad en dat vond ik eigenlijk al behoorlijk teleurstellend
Mollie, dat is echt een vervelende situatie

Wij hebben ons huis ook bijna 2 jaar in de verkoop en hebben een nieuwe (nieuwbouw)woning gekocht: wonen er ook al. We konden alleen gebruik maken van een regeling hier in de provincie waarbij de overheid onze woning koopt als die na 2 jaar na overdracht bij de notaris nog niet verkocht is. Voor ons komt dat moment aan het einde van het jaar. Tot die tijd moeten we het zelf proberen te verkopen en ook aantonen dat we ons daarvoor inspannen.

Het ging hier straks over prijsdalingen, Wij zijn inmiddels 40.000 euro in prijs gezakt in twee jaar tijd, maar dat is eigenlijk wel reeel.

Mollie komen jullie al op het punt dat het zo ver komt dat je overweegt je nieuwe woning ook weer in de verkoop te zetten?
We zijn inmiddels ook al flink in prijs gezakt, verder dan dit kunnen we eigenlijk niet. Maar als iemand het wil kopen voor nog lager denk ik toch dat we het doen. Dan kun je weer op gaan bouwen. De kijker die jullie hadden heeft die een bod uitgebracht?
Bertje... wij zijn inmiddels ook al ruim 40.000 gezakt.

We zitten er wel aan te denken om jet andere huis ook te koop te zetten, maar bij die gedachte kan ik echt janken hoor.

Dan is echt alles voor niets geweest. We blijven hopen.

Wat fijn dat jullie in die regeling zitten. Dan heb je toch nog een beetje uitzicht.
Mollie het lijkt me ook verschrikkelijk als je de nieuwe woning ook weer in de verkoop moet zetten, maar als het echt niet anders kan...

Zijn jullie al verhuisd naar de nieuwe woning?

Zijn er nog manier om je huis onder de aandacht te brengen (die weinig geld kosten)? Heb je vertrouwen in je makelaar? Hoe is je presentatie op Funda? Zitten er plattegronden bij? Wij houden open huis op zondag, is dat ook iets voor jullie?

Zonder deze regeling waren wij er nooit aan begonnen. Op het moment dat wij onze nieuwe woning kochten stond de oude buurwoning al twee jaar te koop. Het risico was toen al te groot.
Ik wil ook wel meeschrijven!

Wij hebben het appartement van mijn vriend te koop staan sinds januari. Vraagprijs 139.000Helaas nog geen kijkers gehad. Afgelopen zaterdag meegedaan aan de open huizen dag, ook geen kijkers gehad helaas.

Ik lees wel hele vervelende dingen, 2 jaar te koop, relaties die stuklopen, dubbele lasten en dikke schulden. Bah!

Hopelijk kunnen we snel allemaal een positief verhaal plaatsen.

Succes allemaal.
1 keer is genoeg, sorry
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
quote:shakenandstirred schreef op 03 april 2012 @ 21:43:

[...]

*breekt even in*

Molly, Ken je de leegstandwet?

http://www.vng.nl/Documen ... huurviadeLeegstandwet.pdf

*breekt weer uit*
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
Ik wil jullie allemaal een hart onder de riem steken! Ik heb net een huis gekocht, terwijl ik niet eens echt op zoek was. Maar de mogelijkheden hebben zich voorgedaan. Toevallig tegen leuk huis opgelopen (stond ook al ruim 1.5 jaar te koop), mensen waren bereid wat te zakken, icm de lage overdrachtsbelasting (al verwacht ik dat dat blijft of zelfs afgeschaft wordt). Uiteindelijk heb ik veel lagere maandlasten dan in mijn 'veilige' huurhuis. Plus je sluit een hypotheek af voor de inwerktreding van de nieuwe hra regeling. Dat laatste is een gok natuurlijk, maar redelijke grote kans dat je nog behoorlijk kunt profiteren van de hra. Dat staat dan weer tegenover eventuele verdere prijsdaling. Ik ben ervan overtuigd dat er meer mensen zijn die zo denken en niet alleen het doemscenario zien! Succes allemaal,!!! Het gaat echt lukken!
Graag wil ik ook meelezen en schrijven hier. Eind november 2011 hebben wij onze tussenwoning te koop gezet. Tot nu toe geen bezichtigingen gehad en ook op de open huizen dag is er niemand geweest. Wij wonen wel in een gewilde wijk. Wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht waarvan de oplevering waarschijnlijk in juli 2012 is. Begin me nu toch wel zorgen te maken hoor.
Poeh ik lees over grote restschulden, evt scheiding en andere toestanden, pff ik hoop dat dit ons bespaard blijft.

We hebben genoeg spaargeld om een restschuld te dekken en dit is wel fijn.

Wij hebben van onze makelaar begrepen dat zij het erg rustig hebben, weinig te doen, af en toe een bezichtiging maar daar blijft het bij. Jammer hoor, wij worden op het moment ook niet echt goed op Funda bekeken.

Mifaa bedankt! van zulke berichten worden we weer een beetje blij!!
@mifaa daar worden we blij van!!

@chira: heb je nog helemaal geen kijkers gehad in al die tijd??misschien een idee om de foto's nog eens goed onder de loep te nemen? want je schrijft dat je wel in een gewilde wijk woont dus hoe komt t dat je dan echt nog niemand heb gehad?

2enkie: hebben we dezelfde makelaar... die van ons vertelde het namelijk ook!!

ohr-kijkers hadden de makelaar gebeld met een paar luttele vragen zoals de heg afscheiding op wie zijn grond deze stond en een paar vragen over de kosten per maand.

we wachten dus nog maar gewoon af!!
Hi!

Ons appartement staat sinds 1 april op funda voor €189.000,- Morgen hebben we de eerste bezichtiging.

We hebben inmiddels een ander appartment gekocht, deze is eind dit jaar ongeveer klaar. Hopelijk kunnen we voor die tijd verkopen!
@vintagephoto:succes morgen!!!!
Onze relatie had het niet verhuizen eerder niet overleefd dan de situatie hoe die nu is. Zelfs nu mijn gezondheid zoveel verslechterd is dat ik bij vlagen nauwelijk uit bed kan komen, blijven we een front met z'n tweetjes. Alle frustraties en het verschil in hoe we daarmee omgaan ten spijt.

Vind het heel erg om te lezen dat het bij jullie niet zo werkt, Mollie. Hoop dat jullie er toch samen uit gaan komen! Probeer het af en toe eens achter je te laten. Samen naar het bos of strand is niet duur en kan net even de zinnen verzetten en weer ruimte geven voor een fijn gesprek en begrip en respect voor elkaar..

Mifaa, goed dat je gekocht hebt en je niet hebt laten afschrikken, dat geeft ons inderdaad weer moed! En gefeliciteerd me je nieuwe huis natuurlijk!
Ik wil iedereen hier een hart onder de riem steken!

Lijkt mij echt heel zwaar als je zo lang al probeert je huis te verkopen!

Vriendin van mij heeft ook een nieuw huis gekocht zonder deze te verkopen. Ze baalt er flink van aangezien het oude huis nu al 18 maanden te koop staat. Ook haar relatie heeft daardoor een deukje opgelopen..

Zelf met partner ons beide eerste huis gekocht in juli 2010.

Geen problemen ervaren bij de hypotheek, eerst een gesprek gehad over hoeveel we konden lenen bij de Rabo.

Beide wel een vaste baan en geen verdere schulden of iets.

Konden zo 250.000 euro lenen (in totaal incl kosten koper).

We hebben ons huis gunstig kunnen kopen, verkoopster (vrouw alleen) had de eengezinswoning in eind jaren 80 gekocht voor net een ton aan guldens (kadaster), vroeg er nu 179.000 euro voor.

Zij had toen al een nieuwbouwwoning gekocht wat in juni 2010 opgeleverd werd.

Uiteindelijk hebben wij 150.00 geboden en na heel wat maanden dat ze niets heeft laten horen (en wij geduldig hebben afgewacht) heeft ze gehapt.

Gelukkig konden wij nog een een flink bedrag bijlenen om zo ons huisje helemaal te verbouwen..

Toch vraag ik me af of je dat nu nog steeds kan doen?

We hebben een hypotheek van iets meer dan 200.000 euro incl kosten koper en dan het 'verbouw' bedrag.

Ik had juist begrepen dat je 'verbouw' bedrag juist nu zo moeilijk kon lenen, maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen? En dat je daarom eigen geld moest hebben?

Iedereen in ieder geval succes met de verkoop van jullie huis!
Ook hier een berichtje van de andere kant. Ook wij waren niet echt op zoek, maar toch een huisje 'per ongeluk' tegen gekomen wat ons ligt. Al een hele tijd terug de eerste bezichtiging gehad, op de open huizen dag nog rond gekeken, maar we gaan volgende week toch voor de tweede keer bij het eerste huis kijken en zijn, als er geen rare dingen gebeuren, ook van plan een bod uit te brengen. Het is toch nog wel aantrekkelijk met die onzekerheid van wat er met de overdrachtsbelasting gaat gebeuren. Hoewel ik denk dat ze hem voor starters gaan aanschaffen wil ik het risico niet nemen dat het straks toch weer omhoog gaat.

Dus ook hier vanaf de andere kant een dikke succes, op een dag zit er ineens een koper tussen!
@vintagephoto

succes morgen! Wat fijn dat jullie al zo snel een bezichtiging krijgen.

@jacjac

Ik snap er ook niets van. Ik weet van een andere woning dat die wel bezichtigingen krijgt, terwijl die 25.000 duurder is.

Ik ben wel tevreden over de foto's.

Onze makelaar snapt de markt op het moment ook niet. Hij heeft in 1 straat 4 huizen te koop staan die niet voor elkaar onder doen. 2 van die 4 kregen wel kijkers op de open huizen dag en die andere 2 niet.

Fijn om ook berichten van de andere kant te horen. Dat geeft toch wel weer een beetje hoop.
Hallo allemaal!

Ik schreef ook sinds kort mee op het andere topic maar had het erg druk de afgelopen 2 weken dus daar is eigenlijk niks van gekomen.

Wilde hier gisterochtend al wat plaatsen maar toen kreeg ik ineens een telefoontje van de makelaar.. Een bod. Mijn dag kreeg daardoor ineens een hele andere wending, druk bellen met ex etc.

Kom hier absoluut niet om te pochen maar ons huis is 3 weken geleden in de verkoop gegaan, binnen een week 6 bezichtigingen en in totaal 7 bezichtigingen in die 3 weken en gister dus een bod. Ben uiteraard super blij maar ben nu ook super nerveus. Wat als de koper af gaat haken..

Spannende tijd dus..

Hoop hier een beetje mee te kunnen schrijven en vooral mee te kunnen duimen voor jullie..
quote:bloemetje77 schreef op 01 april 2012 @ 22:28:

[...]

Ik ben me aan het orienteren, belde met mijn rabobank. Voor eind mei hebben ze geeneens plek voor adviesgesprek. Ik vroeg nog, hoe doen jullie dat dan met mensen die nu willen kopen? Die hebben pech zei de dame van de bank....

Dus..... de banken hebben er gewoon geen trek in nu.

Wij hadden de Rabo ook een maandje terug gebeld,en moesten ook 2 maanden wachten voor een gesprek. Hadden het idee dat ze ons liever kwijt waren dan rijk.

Zijn toen naar hypotheker geweest,en heel goed geholpen!

Zijn zelf ook op zoek naar nieuw huis,volgende week bezichtiging,eigen huis met de verkoop dan nog in.

Het lag nog niet echt in planning maar zijn nu een huis tegen gekomen met een giga tuin etc.

En als je eenmaal besloten hebt om te verhuizen,is er geen houden meer aan,helaas.

Ik vind het zelf alleen dood en doodeng allemaal...wie ook?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven