Mode & Beauty alle pijlers

Welk parfum heb jij vandaag op?

29-05-2007 15:16 5521 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vorige topic zit vol!
Ben ook erg benieuwd naar Tom Fords Black Orchid ,is het al bekend wanneer hij hier verkrijgbaar is ?

Vandaag: Allure van Chanel EPD

Taylor,jij toevallig ook ?hahah
Narciso Rodriguez.

He Vivenda vandaag komt mijn mannetje terug uit Amerika en die heeft ook Black Orchid voor mij meegenomen, heerlijke geur he!!

Ik vind het moeilijk te omschrijven hoe hij ruikt dus heb ik ff gegoogled dit is de omschrijving van de geur, hij wordt ook wel vergeleken met Flowerbomb.

Tom Ford Black Orchid

It is an "oriental chypre" and the notes include black truffle, ylang ylang, bergamot, effervescent citrus, black currant, jasmine, Tom Ford black orchid, "spicy floral and fruit accords", lotus wood, patchouli, incense, vetiver, vanilla, balsam and sandalwood.

Black Orchid starts right off with a bang — it is a statement fragrance, make no mistake about it. There is citrus, there is lots of sugar, there are heady floral notes, there is jammy fruit. Tempering all of that is a strong undertone of something earthy and dark (the black truffle accord, presumably) and vaguely off-kilter, in a good way.

As it dries down, the earthy-dark stuff fades, the vanilla steps up and the florals turn creamy and smooth. It manages to simultaneously remind me of ice cream (it is sweet and creamy and rich) without being exactly foody (there are way too many heady floral notes here to think about eating). Later still, the creamy vanilla part calms a bit, the woods warm up and some of the earthiness shines through again
Ah, klinkt interessant!! Maarja, Flowerbomb heb ik, dus dat is dan geen optie

Nee Plom :):) vandaag geen Allure, maar Le Parfum Lalique! Heb je 'm al geroken op je huid?

Hmmm Narciso Rodriguez heb ik ook, heerlijk is die he Moeki? Is jouw Black Orchid al binnen?

Wat kan ik nog toevoegen aan jouw beschrijving van Black Orchid... bij mij begint hij scherp maar wordt al heel snel zachter en dan ruikt hij vooral oosters en naar vanille. Ik kan hem misschien het beste vergelijken met Shalimar van Guerlain, maar hij heeft dan wel iets heel 'eigens'. Zeker een supergeur! En dan dat flesje... Heb hem vandaag ook weer op.

Wanneer hij naar Nederland komt zou ik echt niet weten. Het is weer een tijd geleden dat ik Flowerbomb heb geroken, maar die ruikt volgens mij toch heel anders : )

Wat is trouwens die nieuwste van Jill Sander?
Vandaag is het Poeme dag!
Tommy Girl.. Ik blijf het een heerlijk licht geurtje vinden!
Vandaag draag ik : Coromandel Chanel.
Touch of pink van Lacoste, als ik moet werken draag ik "zulke" geurtjes haha. Meer mensen die vrijetijds en werk geurtjes hebben?
Nee,wel luchtjes die ik vaker draag als ik een etentje heb of iets anders .Geuren die wat sterker zijn zoals Cassini ,Angel en Coco van Chanel

Vandaag Flowerbomb van V&R
Nee, net als Plom draag ik alles gewoon! Dus ook Coco naar mijn werk of Chic Carolinna Herrera..of Poeme,Cassini...maakt mij niet zoveel uit eigenlijk!

In de zomer uiteraard geen zware geuren. Dan geen Coco naar mijn werk, maar veel Chance en derg. geuren.

Ik wil voor de zomer wel weer 's van Chanel (Coromandel was een proefje vandaag, heb niet de fles..) Cristalle! Kennen jullie deze geur van Chanel?Heel fris! Van deze heb ik ook een aantal flessen 'versleten!

Waar heb je een proefje van Coromandel weten te bemachtigen, Taylor? Was dat er niet een uit de speciale collectie?

Wat ik laatst toch tegenkwam: een grote fles Youth Dew Amber Nude van Tom Ford voor Estee Lauder afgeprijst van 70 euro naar 35! Die is dus de mijne : )

Heb Burberry The Beat nog geroken maar die is wat te fris en fruitig voor mijn smaak. Wat vinden jullie ervan?

Vandaag draag ik: Delices de Cartier (proefje)
Ik draag vandaag: Diamonds van Emporio Armani (eau de parfum). Héél lekker, zacht geurtje!
Taylor: Cristalle is heerlijk, toevallig afgelopen week weer eens geroken en toen besloten dat ik of No19 of Cristalle ga kopen voor de zomer.

Vivenda: altijd leuk om zoiets tegen te komen! Het scheelt echt de helft zeg.

Ik hou inderdaad ook wel rekening met het seizoen en ik probeer niet te enthousiast te sprayen (ik moet mij dus echt inhouden) want ik zit met veel collega's op een afdeling.

Die op 1 na, eigenlijk nooit parfum op hebben.
Ja, ik denk dat ik Cristalle wel weer aan ga schaffen! No 19 vind ik geen fijne geur dus die wordt het niet.

Vandaag draag ik: Coco M. EDT.
Vandaag draag ik: Boucheron Trouble (proefje), van de maker van Poeme. Ik vond hem altijd al lekker maar nu ik hem een dag op heb ben ik helemaal om! Wat een supergeur! Ruikt dan toch helemaal anders dan op een papiertje. Die staat dus op mijn verlanglijstje!

Om maar eens op het vorige thema terug te komen: ik heb ook geurtjes die ik vooral draag op speciale gelegenheden, maar niet echt 'simpele' geurtjes voor elke dag. Welk parfum ik 's ochtends opdoe hangt vooral van mijn bui af.
Nee,nr 19 vind ik ook geen fijne geur ,Cristalle ken ik nog niet

vandaag Coco van Chanel EDP
Boudoir van V Westwood,

Ik heb er flessen van gehad, nu was hij al een tijdje op. Mijn schat miste hem, en nu heb ik weer een grote fles staan, de schat!

In de zomer draag ik hetzelfde als in de winter, ik houd nu eenmaal van zware geuren en die smaak past zich maar weinig aan het weertype aan (beetje faut, maar ach, ik krijg weinig klachten)
Nou, Boudoir is niet verkeerd hoor! Ik vind het een goede geur en niet zo'n geur die iedereen draagt. Enja, ik heb 'm ook gehad, alleen is manlief niet gecharmeerd van deze geur..da's jammer. Zelf vind ik het echt een fijne geur. Er is ook een nieuwe variant van: Sin Garden.

Plom: ben benieuwd wat jij van Cristalle vindt!! Maar jou een beetje kennende denk ik dat je het te licht zal vinden...maar: wie weet!

Fijne avond!!
Vandaag draag ik Coco EDT en de bodylotion!
Vandaag: Proefje Costume Nationale 21! En eigenlijk vind ik deze geur veeeeel lekkerder dan de Costume Nationale Scent!
Vandaag draag ik Coco van Chanel EDP en bodylotion

Plom: heb Cristalle vandaag geroken ! Een vriendin van mij kwam langs en had deze net gekocht .Je hebt gelijk hahaha vind het te licht
Vivienne Westwood Boudoir vind ik ook heel lekker!

Wat jammer dat ze hier in de buurt nergens de geuren van Costume National verkopen, ben nu toch wel benieuwd. Het merk ken ik wel, maar de geuren ervan heb ik echt nooit gezien.

Vandaag draag ik weer mijn proefje van Boucheron Trouble, krijg er maar geen genoeg van : )
Jammer Plom, dat je het te licht vindt..maar dacht het al!!

Hij blijft overigens lang hangen hoor!
Vandaag Coco EDT!
Vandaag:Cassini EDP,jammie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven