Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
Ik ga heel hard duimen. Alleen al een bezichtiging is hoopvol! Ik wens dat er wat uitkomt!
Ja vooral omdat we al die tijd voor ons gevoel best wel bekeken werden, ook in onze straat, sta ik voor het huis lopen er mensen langs en hoor je ze zeggen: shit ze staan buiten. Als ik niet bewust langs een huis zou lopen zou mij dat niet uitmaken maar als je naar een huis wil kijken kan ik me goed voorstellen dat het vervelend als die mensen dan ook nog buiten staan... (wat een lange zin..) Maar pffff echt heel erg spannend hoor!!!
Onze bezichtiging ging goed. De man was erg enthousiast over het appartement en de bijbehorende berging. Enige minpuntje is dat het een 2 kamerappartement is en hij twijfelt of ie niet liever 3 kamers heeft. Hij was wel specifiek in onze wijk op zoek, dat is wel een plus. :Imao:
quote:enkie2009 schreef op 05 april 2012 @ 17:09:

Woensdag hebben wij onze 1e bezichtiging!!!Hee wat goed joh, we gaan weer duimen draaien!
Boel gebeurd hier!

Nieuwe mensen, bezichtigingen, 2x een bod, wauw!

Ik ga mn best doen om zo even bij te lezen, heb even een beetje moeite met onthouden wie wát getypt heeft.
Uit welke provincies komen jullie?

Vintagephoto, wanneer zou je horen of de kijker interesse heeft?

Vixen, hoe ver zijn jullie in de onderhandeling?

Jacjac, had je nog iets gehoord over die mensen van de vragen?
Von00, een bod gehad, mee akkoord gegaan ook?

Ver onder de vraagprijs?

Lekker hoor, dat het zo vlot gaat bij je!
Droid: na het weekend neemt de makelaar nog contact op met de kijker. Ben erg benieuwd.

Ons huis staat in Amsterdam.
Ja kan ik me voorstellen, vreet energie zeg...je huis verkopen!

Ik zit in Overijssel...
Schreef zo nu en dan mee op het andere topic. Hier ook een kijker. En in onderhandeling met ons andere huis. Vriend en ik hebben beiden een koophuis, maar willen samen een nieuw huis.

Overigens wel al eerder een onderhandeling stop gezet.
Droid, ja uiteraard mee akkoord gegaan. Bod was gelijk een eindbod en zat 10.000 onder de vraagprijs. Besef het allemaal nog niet zo.. Ik heb al die tijd in de aanloop naar het te koop zetten geroepen dat het vast geen jaar ging duren maar 3 weken had ik dan ook weer niet verwacht.
dinsdag komen kijkers voor de 2e keer kijken!
@jacjac, spannend. Ik ga voor je duimen
Ik ook!!
bij jullie verder nog nieuwe ontwikkelingen??
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag, en ben benieuwd hoe jullie er over denken. Mijn vriend en ik zijn helemaal weg van een huis dat al 5 jaar (!!!!) te koop staat. Reden is dat het 5 jaar geleden al met een veel te hoge prijs op de markt is gebracht (zegt ook verkopend makelaar). Het huis is 1,5 ton in prijst gedaald en kost nu 380.000kk. De ruimte in het huis is groot, en de ligging is goed. Verder is de staat van het onderhoud afschuwelijk (alle hout aan binnen- en buitenkant moet geverfd worden, de vloer en keuken zijn afgeragd en moeten vervangen worden, muren/gips platen zijn kapot (het lijkt wel of er binnen gevochten is), elektriciteitsdraden komen zo uit de muur... Er moet dus waanzinnig veel gebeuren. We hebben daarom een eenmalig bod gedaan van 300.000kk, dit bod is afgewezen. Wat kunnen we nu doen? Het was een eenmalig bod, dus er op terugkomen willen we eigenlijk niet, maar aan de andere kant willen we het huis wel graag hebben (misschien dan voor 310?)! Is het raar om de makelaar alsnog te benaderen wat hun voorstel is?

Ik ben ontzettend benieuwd hoe jullie er als verkopende partij over denken....
Hier wel een ontwikkeling maar geen leuke. We hebben onderhandelingen gevoerd maar de koper heeft zich teruggetrokken. Dit is nu al de tweede keer :(. Deze onderhandelingen liepen al een paar weken, ik wilde ivm bijzondere omstandigheden en herkenbaarheid er niets over zeggrn hier om geen risico voor de deal te lopen.

Dus op zoek naar de volgende kandidaat. We doen nu eens per maand open huis op zondag.
@pipa, ik zou hier een aankoopmakelaar voor raadplegen. En kijken of ik het huis kan laten taxeren. Het verschil met de vraagprijs is enorm, is dat ook reeel?
Breekt even in: als koper zou ik benieuwd zijn waar je de 3 ton op baseert. Heb je bijv een taxatie laten uitvoeren? Of verzin je dit od helemaal zelf? Als je kunt laten weten hoeveel verbouwen kost en hoeveel het nu echt waard is, zijn dat stevige argumenten om km prijs te zakken. 80.000 er af doe je als verkoper niet zomaar. Daar kun je het huis nog heel wat jaren te koop voor laten staan.

Ons huis stond prima geprijsd, dan ga je het echt niet dumpen voor een te laag bod. Ondanks de crisis is een huis,stenen, locatie ook gewoon wat waard!
Pipa, wat is een echt reëele prijs voor het huis? Na 1,5 ton nu nog eens bijna een ton zakken vind ik niet realistisch klinken! Ik weet dat iedereen roept dat het een kopersmarkt is, maar voor een dubbeltje op de eerste rang zitten is wel wat anders natuurlijk..

Bertje, wat ontzettend balen!! Ik wilde dat ze hier ook zo'n maandelijks open huis hadden...
Hoi Bertje, Rosa en Fozziebear,

Fijn dat jullie al zo snel reageren! Toen we het huis de eerste keer bekeken kwamen we eigenlijk zo teleurgesteld terug door de slechte staat van het onderhoud (stond niets over op funda en was ook niet te zien op foto's) dat ik de brochure eigenlijk meteen weg wilde gooien. Verkopend makelaar belde ons 4 weken later op dat er wel wat rek in de vraagprijs zat, dus of we een bod wilden doen (vonden we erg vreemd dat de verkopend makelaar dit ons kwam melden maar OK). We hebben toen nog een bezichtiging gedaan om echt alle gebreken te zien (met bouwkundige keuring). Bouwkundige schatte de waarde in op de vraagprijs, mits alle onderhoud goed was. Verbouwingskosten zijn ingeschat op ongeveer 60.000. Vandaar dat we op 300.000 euro zijn uitgekomen... Maar misschien is het inderdaad wel te laat. Ik denk dat we toch een aankoopmakelaar moeten vragen ons te helpen...
laat=laag
Verkocht!

Pfff...het is nog niet helemaal doorgedrongen hoor.

In eerste instantie was het bod te laag en de overdrachtsdatum te vroeg (wij hebben nog geen nieuwe woning). Na enkele onderhandelingen heen en weer hebben we een compromis weten te vinden; wij iets naar beneden in de prijs; zij iets ruimer in de overdracht. En toen ineens hadden we een akkoord. Huh?
Lmv: super gefeliciteerd. Geweldig. Nu kun je op zoek naar iets anders! Hoe veel tijd heb je?
wow! super fijn littlemissvixen! Nu zelf weer op huizenjacht!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven