Helderzienden en andere wonderkinderen pak je kans en cash!!

zondag 10 juni 2012 om 19:25
Voortbordurend op het onderzoek van de Randi Foundation die paranormale verschijnselen onderzoekt komt SBS6 nu met een eigen variant: een miljoen voor een wonder.
Iedereen die iets kan dat na wetenschappelijk onderzoek als paranormaal wordt aangemerkt kan 1 miljoen EURO cashen. Nou gelet op eerdere discussies hier, bevinden zich nogal wat potentiele kandidaten onder de Vforummers.
Het enige dat je moet doen is je kunstje herhalen en laten onderzoeken.
Wie geeft zich op?
Iedereen die iets kan dat na wetenschappelijk onderzoek als paranormaal wordt aangemerkt kan 1 miljoen EURO cashen. Nou gelet op eerdere discussies hier, bevinden zich nogal wat potentiele kandidaten onder de Vforummers.
Het enige dat je moet doen is je kunstje herhalen en laten onderzoeken.
Wie geeft zich op?
zondag 10 juni 2012 om 23:52
Ik heb me jaren bezig gehouden met crossmodale perceptie. Dat is de samenwerking tussen de verschillende modaliteiten in de hersenen. Mensen gaan ervan uit dat de zintuigen een waarheidsgetrouw beeld van de werkelijkheid weergeven en dat is niet zo. Het feit dat het brein afhankelijk is van sensorische input om een beeld te krijgen van de wereld om ons heen maakt het al feilbaar. Bovendien kan een beeld van de zogenaamde werkelijkheid ook aan ons brein ontspruiten zoals bij hallucinaties het geval is. Zolang nog niet duidelijk is hoe het brein precies werkt, ben ik niet bereid om de oorzaak voor dat 'iets' buiten het brein te zoeken. En dat er nog nooit iemand is geweest om dat miljoen te claimen, ondersteunt dat idee.
You know how I know? Because I reeaally think so!
maandag 11 juni 2012 om 00:02
Klopt, Mrsstanley, ik heb daar net een artikel over gelezen. Er is nu ook aangetoond dat mensen andere beelden registreren als ze hun aandacht op iets specifieks richten dan als ze dat niet doen. " Zien" is dus niet alleen iets op je netvlies krijgen, maar ook de signalen doorgeven aan het gebied in je hersenen waar de beelden worden verwerkt. Lang niet alle beelden worden doorgegeven.
Tegelijkertijd worden ook beelden doorgegeven die je onbewust registreert. Je hersenen kunnen je dus eigenlijk danig voor de gek houden.
Tegelijkertijd worden ook beelden doorgegeven die je onbewust registreert. Je hersenen kunnen je dus eigenlijk danig voor de gek houden.
Ga in therapie!

maandag 11 juni 2012 om 00:05
quote:mrsstanleywalker schreef op 10 juni 2012 @ 23:52:
Ik heb me jaren bezig gehouden met crossmodale perceptie. Dat is de samenwerking tussen de verschillende modaliteiten in de hersenen. Mensen gaan ervan uit dat de zintuigen een waarheidsgetrouw beeld van de werkelijkheid weergeven en dat is niet zo. Het feit dat het brein afhankelijk is van sensorische input om een beeld te krijgen van de wereld om ons heen maakt het al feilbaar. Bovendien kan een beeld van de zogenaamde werkelijkheid ook aan ons brein ontspruiten zoals bij hallucinaties het geval is. Zolang nog niet duidelijk is hoe het brein precies werkt, ben ik niet bereid om de oorzaak voor dat 'iets' buiten het brein te zoeken. En dat er nog nooit iemand is geweest om dat miljoen te claimen, ondersteunt dat idee.Zie! Wist ik ook dat je dit ging zeggen
Ik heb me jaren bezig gehouden met crossmodale perceptie. Dat is de samenwerking tussen de verschillende modaliteiten in de hersenen. Mensen gaan ervan uit dat de zintuigen een waarheidsgetrouw beeld van de werkelijkheid weergeven en dat is niet zo. Het feit dat het brein afhankelijk is van sensorische input om een beeld te krijgen van de wereld om ons heen maakt het al feilbaar. Bovendien kan een beeld van de zogenaamde werkelijkheid ook aan ons brein ontspruiten zoals bij hallucinaties het geval is. Zolang nog niet duidelijk is hoe het brein precies werkt, ben ik niet bereid om de oorzaak voor dat 'iets' buiten het brein te zoeken. En dat er nog nooit iemand is geweest om dat miljoen te claimen, ondersteunt dat idee.Zie! Wist ik ook dat je dit ging zeggen
maandag 11 juni 2012 om 00:08
Klopt als een bus. Aandacht is belangrijke factor bij waarneming. De verschillende modaliteiten kunnen elkaar ook beïnvloeden. Bovendien vullen de hersenen ook veel in door ervaring.
Het laatste woord over perceptie is nog lang niet gevallen en tot die tijd ga ik zeker geen sprookjes aannemen voor waar. Maar hang dat de believers maar eens aan hun neus.
Het laatste woord over perceptie is nog lang niet gevallen en tot die tijd ga ik zeker geen sprookjes aannemen voor waar. Maar hang dat de believers maar eens aan hun neus.

maandag 11 juni 2012 om 00:22
quote:mrsstanleywalker schreef op 10 juni 2012 @ 23:52:
Ik heb me jaren bezig gehouden met crossmodale perceptie. Dat is de samenwerking tussen de verschillende modaliteiten in de hersenen. Mensen gaan ervan uit dat de zintuigen een waarheidsgetrouw beeld van de werkelijkheid weergeven en dat is niet zo. Het feit dat het brein afhankelijk is van sensorische input om een beeld te krijgen van de wereld om ons heen maakt het al feilbaar. Bovendien kan een beeld van de zogenaamde werkelijkheid ook aan ons brein ontspruiten zoals bij hallucinaties het geval is. Zolang nog niet duidelijk is hoe het brein precies werkt, ben ik niet bereid om de oorzaak voor dat 'iets' buiten het brein te zoeken. En dat er nog nooit iemand is geweest om dat miljoen te claimen, ondersteunt dat idee.ohja voor ik het vergeet, ben het hier mee eens
Ik heb me jaren bezig gehouden met crossmodale perceptie. Dat is de samenwerking tussen de verschillende modaliteiten in de hersenen. Mensen gaan ervan uit dat de zintuigen een waarheidsgetrouw beeld van de werkelijkheid weergeven en dat is niet zo. Het feit dat het brein afhankelijk is van sensorische input om een beeld te krijgen van de wereld om ons heen maakt het al feilbaar. Bovendien kan een beeld van de zogenaamde werkelijkheid ook aan ons brein ontspruiten zoals bij hallucinaties het geval is. Zolang nog niet duidelijk is hoe het brein precies werkt, ben ik niet bereid om de oorzaak voor dat 'iets' buiten het brein te zoeken. En dat er nog nooit iemand is geweest om dat miljoen te claimen, ondersteunt dat idee.ohja voor ik het vergeet, ben het hier mee eens

maandag 11 juni 2012 om 00:39
No nick ja dat lijkt wel altijd zo te gaan. Dat bewijs van oplichting, zelfs wcht heel duidelijk bewijs juist zorgt voor een nog sterker geloof in de onzin.
Je moet dan ook steeds dapperder zijn om je foute inschatting toe te geven want t wordt natuurlijk steeds genanter en teleurstellender dus ik zie wel hoe mensen een soort van verstrikt
raken in hun eigen geloof.
En soms is t ook oprecht erg verdrietig en sneu. Als t erkennen van de oplichting met zich mee brengt dat je de afgelopen 10 sessies helemaal geen contact met je overleden man hebt gehad maar gewoon met oplichter Derek, dan is dat bijzonder pijnlijk en verdrietig. Dat je dan liever in ontkennkng blijft is best nog te snappen.
Je moet dan ook steeds dapperder zijn om je foute inschatting toe te geven want t wordt natuurlijk steeds genanter en teleurstellender dus ik zie wel hoe mensen een soort van verstrikt
raken in hun eigen geloof.
En soms is t ook oprecht erg verdrietig en sneu. Als t erkennen van de oplichting met zich mee brengt dat je de afgelopen 10 sessies helemaal geen contact met je overleden man hebt gehad maar gewoon met oplichter Derek, dan is dat bijzonder pijnlijk en verdrietig. Dat je dan liever in ontkennkng blijft is best nog te snappen.
maandag 11 juni 2012 om 00:40
Onwetendheid is dat, no-nick. Als je echt helemaal niets af weet van hoe perceptie werkt en informatieverwerking in de hersenen, dan lijkt alles heel onverklaarbaar. En dan zijn mensen geneigd om de verklaring in dit soort zaken te gaan zoeken. Maar ik denk dat er ook een deel bestaat die moedwillig anderen voor het lapje houden om geld uit kwetsbare mensen te slaan. En die mensen zijn inderdaad heel eng.

maandag 11 juni 2012 om 00:43
Dat is zeker een mogelijke verklaring waarom 'slachtoffers' er zo volhardend in zijn, twompie. En mogelijk hebben zij er ook troost in gevonden. Ik vind het echter heel kwalijk dat er sujetten zijn die parasiteren op het verdriet en de kwetsbaarheid van anderen.