stoppen met roken !!!
maandag 30 juli 2012 om 23:33
hallo allemaal ik wil super graag stoppen met roken.
heb alles al geprobeerd en niks helpt ik begin gewoon weer.
ik heb nu van vrienden gehoord dat gen5 ook moet helpen om te stoppen op den duur.
rook al een stuk minder.
nu wil ik eigenlijk de mening van anderen horen over.
-uw ervaring om te stoppen met roken.
-wat uw geprobeert hebt te stoppen.
-hoe u zich hierbij voelde/voelt.
-wat je gaat doen om maar niet te gaan roken.
-hoelang het heeft geduurt.
gewoon tips of meningen of ervaringen van andere mensen.
alvast bedankt
heb alles al geprobeerd en niks helpt ik begin gewoon weer.
ik heb nu van vrienden gehoord dat gen5 ook moet helpen om te stoppen op den duur.
rook al een stuk minder.
nu wil ik eigenlijk de mening van anderen horen over.
-uw ervaring om te stoppen met roken.
-wat uw geprobeert hebt te stoppen.
-hoe u zich hierbij voelde/voelt.
-wat je gaat doen om maar niet te gaan roken.
-hoelang het heeft geduurt.
gewoon tips of meningen of ervaringen van andere mensen.
alvast bedankt
dinsdag 31 juli 2012 om 12:43
Wat is dat gen-5 dan voor iets? Een medicijn? Op doktersvoorschrift of zo?
Allen Carr boek helpt idd niet, de cursussen wel! Is 1 dag en kost ff wat, maar dat haalt de hersenspoeling eruit op eoa manier, schijnt heel effectief te zijn. Die motivatie heb je dan niet eens meer nodig (of wilskracht). Heb het zelf ervaren. Helaas (veel) later (net als Allen Carr zelf) toch weer in die val getrapt en niet eens omdat ik behoefte had!!
Wat wel nodig is, is dat je goed voorbereid bent. Bijv een andere goede gewoonte aanleert (ipv snoepen oid ter "vervanging"). Een uur lopen per dag bijv. (vrije tijd genoeg opeens?). Denk dat valkuilen zoals stappen toch linker zijn omdat bijv alcohol je "verslapt", iig in het begin..
Veel succes alvast Nikemeid, volgens mij is de nicotineverslaving itself binnen 4 dagen uit je systeem.. en de rest is gewoonte (zoveel x per dag die beweging, het aansteken, ritueel en mentale, het "maatje" tussen de oren)..
Ga zelf binnenkort deze uitdaging ook aan, bedenk hoe fijn het is als je niet afhankelijk (meer) bent van iets wat je helemaal niet nodig hebt, maar wel zo voelt (zoals eten en drinken dat wel zijn).
Succes!
Allen Carr boek helpt idd niet, de cursussen wel! Is 1 dag en kost ff wat, maar dat haalt de hersenspoeling eruit op eoa manier, schijnt heel effectief te zijn. Die motivatie heb je dan niet eens meer nodig (of wilskracht). Heb het zelf ervaren. Helaas (veel) later (net als Allen Carr zelf) toch weer in die val getrapt en niet eens omdat ik behoefte had!!
Wat wel nodig is, is dat je goed voorbereid bent. Bijv een andere goede gewoonte aanleert (ipv snoepen oid ter "vervanging"). Een uur lopen per dag bijv. (vrije tijd genoeg opeens?). Denk dat valkuilen zoals stappen toch linker zijn omdat bijv alcohol je "verslapt", iig in het begin..
Veel succes alvast Nikemeid, volgens mij is de nicotineverslaving itself binnen 4 dagen uit je systeem.. en de rest is gewoonte (zoveel x per dag die beweging, het aansteken, ritueel en mentale, het "maatje" tussen de oren)..
Ga zelf binnenkort deze uitdaging ook aan, bedenk hoe fijn het is als je niet afhankelijk (meer) bent van iets wat je helemaal niet nodig hebt, maar wel zo voelt (zoals eten en drinken dat wel zijn).
Succes!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
dinsdag 31 juli 2012 om 14:53
Ik was er op een gegeven moment gewoon klaar mee. Ik werd flauw van steeds zo veel geld er aan kwijt te zijn, maar ook van de geur en de benauwdheid. Ik ging steeds minder roken omdat het me steeds meer begon tegen te staan. Ik begon ook sowieso gezonder te leven, yoga te doen en dan past roken er op een gegeven moment gewoon niet meer bij. Toen heb ik een tijdje gehad dat als iemand me een sigaretje aanbood dat ik het aannam maar achteraf had ik dan altijd spijt. Toen ik erachter kwam dat tabak op dieren wordt getest was dat voor mij echt de druppel om nooit meer te roken.
Het moeilijkste vond ik trouwens dat echt iedereen in mijn omgeving rookte. Mijn hele familie, vrienden en bekenden, klasgenoten en collega's waar ik mee omging, buren.. En als je gewend bent om altijd met die mensen sigaretten te roken en opeens ben je de enige die dat niet meer doet dan is dat wel lastig.
Het moeilijkste vond ik trouwens dat echt iedereen in mijn omgeving rookte. Mijn hele familie, vrienden en bekenden, klasgenoten en collega's waar ik mee omging, buren.. En als je gewend bent om altijd met die mensen sigaretten te roken en opeens ben je de enige die dat niet meer doet dan is dat wel lastig.
dinsdag 31 juli 2012 om 18:08
dinsdag 31 juli 2012 om 22:32
Zelf ben ik met champix ook gestopt, heb hierbij begeleiding van Stivoro gehad. Samen met hun is het mij gelukt en als er een, een zware rookster was ben ik het wel.
40 sigaretten per dag en dat vanaf mijn 13e tot mijn 59e jaar.
De gedachten zijn nog steeds niet weg, maar beheersbaar.
Het komt ook op rare momenten op, dat je spontaan denk nu een sigaretje.
Die van na het eten mis ik het minste. Het was ook mijn uitstelmoment en mijn beloning na een moeilijk moment.
Herken je momenten, dan begin je een stuk steviger.
Had dit niet van mezelf verwacht, veel sterkte met je strijd.
40 sigaretten per dag en dat vanaf mijn 13e tot mijn 59e jaar.
De gedachten zijn nog steeds niet weg, maar beheersbaar.
Het komt ook op rare momenten op, dat je spontaan denk nu een sigaretje.
Die van na het eten mis ik het minste. Het was ook mijn uitstelmoment en mijn beloning na een moeilijk moment.
Herken je momenten, dan begin je een stuk steviger.
Had dit niet van mezelf verwacht, veel sterkte met je strijd.
woensdag 1 augustus 2012 om 08:43
quote:mijntje1 schreef op 31 juli 2012 @ 18:08:
Hi jullie hebben me al beetje vertrouwen gegeven, vooral Ninka en april88, gaat me lukken !?! Gewoon geen sigaretten meer kopen......ben benieuwd of lukt, ga ook even informeren of champix hier ook verkrijgbaar is! Nooit van gehoord maar wie weet!Jij rookt al veel langer en meer dan ik, dus voor jou zal het vast wel wat lastiger worden dan voor mij. Maar denk gewoon aan alle voordelen van stoppen met roken. Spaar bijv. je geld op die je normaal uit zou geven aan sigaretten en als je dan een half jaar gestopt bent, trakteer je jezelf op iets leuks. En bedenk ook alle negatieve kanten van roken: waarom zou je eigenlijk roken? Doet het iets goeds voor je lichaam, voor je conditie? Doet het iets goeds voor de wereld (regenwouden, dieren)? Als je een stressroker bent, zoek iets anders om je stress kwijt te raken (behalve eten
). Ben je een gezelligheidsroker net zo, bedenk dat gezeligheid niet door het roken komt maar door de mensen, door jezelf.
Hi jullie hebben me al beetje vertrouwen gegeven, vooral Ninka en april88, gaat me lukken !?! Gewoon geen sigaretten meer kopen......ben benieuwd of lukt, ga ook even informeren of champix hier ook verkrijgbaar is! Nooit van gehoord maar wie weet!Jij rookt al veel langer en meer dan ik, dus voor jou zal het vast wel wat lastiger worden dan voor mij. Maar denk gewoon aan alle voordelen van stoppen met roken. Spaar bijv. je geld op die je normaal uit zou geven aan sigaretten en als je dan een half jaar gestopt bent, trakteer je jezelf op iets leuks. En bedenk ook alle negatieve kanten van roken: waarom zou je eigenlijk roken? Doet het iets goeds voor je lichaam, voor je conditie? Doet het iets goeds voor de wereld (regenwouden, dieren)? Als je een stressroker bent, zoek iets anders om je stress kwijt te raken (behalve eten
woensdag 1 augustus 2012 om 23:03
Ninika, ja wat ben ik? Denk gewoonte roker.....
En zojuist gehoord dat ik in dec en febr naar NL "moet" (lees wil) en gist berekend dat ik precies een ticket naar NL per jaar weg rook, dus mooie stimulans . Maar zit nu 7 uur zonder sigaretten.....hoofdpijn en blijf maar smoothies drinken (7-up, cola en koffie assoceer ik te veel met sigaretten en smaken zonder stuk minder, ideaal nog verslaving minder
)
Las hier over paar dagen lichamelijke ontwenningsverschijnselen, soms lees je 3 weken, wat is jullie ervaring?
En zojuist gehoord dat ik in dec en febr naar NL "moet" (lees wil) en gist berekend dat ik precies een ticket naar NL per jaar weg rook, dus mooie stimulans . Maar zit nu 7 uur zonder sigaretten.....hoofdpijn en blijf maar smoothies drinken (7-up, cola en koffie assoceer ik te veel met sigaretten en smaken zonder stuk minder, ideaal nog verslaving minder
Las hier over paar dagen lichamelijke ontwenningsverschijnselen, soms lees je 3 weken, wat is jullie ervaring?
maandag 13 augustus 2012 om 12:26
Ik ga ook stoppen met roken. Met behulp van Champix, heb daar van vrienden en collega's goede verhalen over gehoord. Vandaag is mijn stopdag
Ik stopte iedere maandag. Hield het soms drie dagen vol, soms maar één uur. En stomme is dat als ik niet denk: ik stop, ik met gemak pas 's avonds laat mijn eerste peuk opstak.
Heb er dit keer heel veel meer vertrouwen in dat ik het wel ga redden.
Ik zou het wel als steun ervaren als mede-stoppers hun ervaringen hier blijven delen.
Ik stopte iedere maandag. Hield het soms drie dagen vol, soms maar één uur. En stomme is dat als ik niet denk: ik stop, ik met gemak pas 's avonds laat mijn eerste peuk opstak.
Heb er dit keer heel veel meer vertrouwen in dat ik het wel ga redden.
Ik zou het wel als steun ervaren als mede-stoppers hun ervaringen hier blijven delen.
maandag 13 augustus 2012 om 12:51
Goed besluit, José. Je zult zien dat het enorm mee gaat vallen! Ik wilde op een bepaald moment gewoon dat het "volgende week was, tijdens het slikken van de pillen. Het roken gaat je echt enorm tegen staan. Dat gevoel neem je ook mee, zodat je je dat ook nog herinnert. Je zult heus nog weleens zin hebben,. dat gaat nooit meer weg! Maar je zult je tevens het gevoel herinneren dat het soms zooo vies kon zijn om te roken.
nikemeid: ben je al bij de huisarts geweest?
Succes voor jullie allemaal, je kan het. Ik rookte ooit 40 sigaretten per dag. Als ik kon stoppen kan werkelijk iedereen het.
nikemeid: ben je al bij de huisarts geweest?
Succes voor jullie allemaal, je kan het. Ik rookte ooit 40 sigaretten per dag. Als ik kon stoppen kan werkelijk iedereen het.
Computer says nooooo
maandag 3 september 2012 om 08:58
quote:mijntje1 schreef op 31 juli 2012 @ 18:08:
Hi jullie hebben me al beetje vertrouwen gegeven, vooral Ninka en april88, gaat me lukken !?! Gewoon geen sigaretten meer kopen......ben benieuwd of lukt, ga ook even informeren of champix hier ook verkrijgbaar is! Nooit van gehoord maar wie weet!
hoi mijntje1
ik heb deze topic eschreven en ben er nu dus bijna een week van af.
had van alles geprobeerd en niks hielp.
tot ik op die enne avond thuis kwam en mijn vriend tegen me zegt
wij gaan samen stoppen en daar hebben wij geen medicijnen voor nodig.
nou oke zo gezegt zo gedaan nu een week bijna gestopt heb nog wel als ik van bed af kom en na het eten de drang en raar eigenlijk maar ik mis het zelfs na het eten.hoe kun je nou zoiets viesmissen.
ik voel me in de eerste week al lekkerder zonder roken eergisteren werd ik waker en dacht hey ik krijg veel beter lucht en ging van bed af en zei tegen mijn vriend die een broodje aan het maken was wat ruikt dat lekker terweil (hij dat elke dag zowat maak en ik nooit iets rook)nu dus wel roken heeft dus geen voordelen maar alemaal nadelen en van die nadelen blijf ik af
Hi jullie hebben me al beetje vertrouwen gegeven, vooral Ninka en april88, gaat me lukken !?! Gewoon geen sigaretten meer kopen......ben benieuwd of lukt, ga ook even informeren of champix hier ook verkrijgbaar is! Nooit van gehoord maar wie weet!
hoi mijntje1
ik heb deze topic eschreven en ben er nu dus bijna een week van af.
had van alles geprobeerd en niks hielp.
tot ik op die enne avond thuis kwam en mijn vriend tegen me zegt
wij gaan samen stoppen en daar hebben wij geen medicijnen voor nodig.
nou oke zo gezegt zo gedaan nu een week bijna gestopt heb nog wel als ik van bed af kom en na het eten de drang en raar eigenlijk maar ik mis het zelfs na het eten.hoe kun je nou zoiets viesmissen.
ik voel me in de eerste week al lekkerder zonder roken eergisteren werd ik waker en dacht hey ik krijg veel beter lucht en ging van bed af en zei tegen mijn vriend die een broodje aan het maken was wat ruikt dat lekker terweil (hij dat elke dag zowat maak en ik nooit iets rook)nu dus wel roken heeft dus geen voordelen maar alemaal nadelen en van die nadelen blijf ik af
maandag 3 september 2012 om 09:17
goede middag iedereen jaja
nu bijna een week gestopt en inderdaad soms wil je dat het volgende week is.En denk je ik kan het niet meer aan.
ik moet een peukie hebben .VERKEERD ga je afvragen HEB IK HET NODIG?
en ik denk dat bij iedereen nee komt te staan.
WAAROM HEB IK HET NODIG?
het enigste woord wat jullie kunnen bedenken (ik ben verslaafd en mijn lichaam heeft dat nodig.
WAAROM HEEFT JE LICHAAM DAT NODIG?
je lichaam heeft dat niet nodig omdat je het al langer doet went je lichaam eraan maar heeft dat niet nodig.
Veel mensen denken ik kan er niet meer zonder jawel tuurlijk kun je dat het zit tussen je oren.
ik heb niks gebruikt geen pilletjes geen pleisters geen kauwgom.niks .
gewoon in een keer stoppen en niet aan proberen te denken want gebruik je medicatie voor het stoppen denk je bij elke keer als je inneemt of opplakt om die tyd moet ik weer plakken of slikken. zo blijf je aan roken denken stop daar mee.
wees hard tegen jezelf en zeg ik kan het en ga bij elke keer drang naar een peuk je afvragen is die goed voormij hebik het nodig ? zo pfff wat een verhaal nou ik ga drinken en in plaats van roken eerder schoonmaken veel succes en zijn er vragen vraag ze hier ik probeer te helpen
nu bijna een week gestopt en inderdaad soms wil je dat het volgende week is.En denk je ik kan het niet meer aan.
ik moet een peukie hebben .VERKEERD ga je afvragen HEB IK HET NODIG?
en ik denk dat bij iedereen nee komt te staan.
WAAROM HEB IK HET NODIG?
het enigste woord wat jullie kunnen bedenken (ik ben verslaafd en mijn lichaam heeft dat nodig.
WAAROM HEEFT JE LICHAAM DAT NODIG?
je lichaam heeft dat niet nodig omdat je het al langer doet went je lichaam eraan maar heeft dat niet nodig.
Veel mensen denken ik kan er niet meer zonder jawel tuurlijk kun je dat het zit tussen je oren.
ik heb niks gebruikt geen pilletjes geen pleisters geen kauwgom.niks .
gewoon in een keer stoppen en niet aan proberen te denken want gebruik je medicatie voor het stoppen denk je bij elke keer als je inneemt of opplakt om die tyd moet ik weer plakken of slikken. zo blijf je aan roken denken stop daar mee.
wees hard tegen jezelf en zeg ik kan het en ga bij elke keer drang naar een peuk je afvragen is die goed voormij hebik het nodig ? zo pfff wat een verhaal nou ik ga drinken en in plaats van roken eerder schoonmaken veel succes en zijn er vragen vraag ze hier ik probeer te helpen
maandag 3 september 2012 om 16:59
Even een update: ben nu bezig aan dag 22 niet roken met behulp van mijn blauwe vriendjes (Champix) en ik kan het iedereen aanraden! Heb alleen de eerste week wat moeite met slapen gehad, maar verder totaal geen last van ontwenningsverschijselen (alle 1.000 stoppogingen hiervoor altijd last van chagerijn e.d.). Hoef alleen op maar op te letten dat ik mijn pil inneem, te laat innemen staat bij mij voor twijfel aan nut stoppen, maar gelukkig niet zo ernstig dat ik er 1 opgestoken heb.
Daarom als je het Cold Turkey kan: bravo. Voor de rest, ik zeg doen
Daarom als je het Cold Turkey kan: bravo. Voor de rest, ik zeg doen
maandag 3 september 2012 om 17:21
Je moet naar de dokter. Het is alleen op recept verkrijgbaar. Bel wel even van te voren, want ik moest naar praktijkondersteuner. Moest ik weer een nieuwe afspraak maken. Werkt niet echt motiverend.... Kost ¤ 25,00 per week. Maar dat is maar voor drie maanden. En ik was al meer kwijt aan sigaretten per week.
maandag 3 september 2012 om 17:32
maandag 3 september 2012 om 17:38
Ik heb 6 jaar gerookt de laatste 2 jaar meer dan een pakje per dag. Nu bijna 5 jaar gestopt.
-Uw ervaring om te stoppen met roken.
HEL echt HEL
-wat uw geprobeerd hebt te stoppen.
Gewoon stoppen. Cold turkey geen vervangers, geen boeken, geen crème, geen accupuntuur gewoon niets. Heel simpel! Geen sigaret meer opsteken.
-Hoe u zich hierbij voelde/voelt.
De eerste 3 dagen ziek, letterlijk ziek. misselijk, hoofdpijn. ophoesten van grote brokken narigheid etc. Daarna nog zeker 2 weken heel veel zweten, en ik bedoel echt heel veel! Elke dag bed verschonen want die lucht gadverdamme.
-Wat je gaat doen om maar niet te gaan roken.
Veel eten en snoepen dus + 15 kg maar ja ik rook niet meer.
-Hoelang het heeft geduurd.
Na 7 weken is het ergste voorbij en belande ik in een fase dat ik dacht er wel weer 1tje te kunnen doen en het daarbij te laten en dat is gelijk ook de belangrijkste tip! DOE DAT DAN NIET want dat kun je echt nog niet. De stoppogingen daarvoor deed ik dat namelijk weer wel na 7 a 8 weken en dan begon ik weer.
- Gewoon tips of meningen of ervaringen van andere mensen.
Heel simpel denken. Gewoon geen sigaret meer opsteken en telkens denken aan je gezondheid en of financieel voordeel.
-Uw ervaring om te stoppen met roken.
HEL echt HEL
-wat uw geprobeerd hebt te stoppen.
Gewoon stoppen. Cold turkey geen vervangers, geen boeken, geen crème, geen accupuntuur gewoon niets. Heel simpel! Geen sigaret meer opsteken.
-Hoe u zich hierbij voelde/voelt.
De eerste 3 dagen ziek, letterlijk ziek. misselijk, hoofdpijn. ophoesten van grote brokken narigheid etc. Daarna nog zeker 2 weken heel veel zweten, en ik bedoel echt heel veel! Elke dag bed verschonen want die lucht gadverdamme.
-Wat je gaat doen om maar niet te gaan roken.
Veel eten en snoepen dus + 15 kg maar ja ik rook niet meer.
-Hoelang het heeft geduurd.
Na 7 weken is het ergste voorbij en belande ik in een fase dat ik dacht er wel weer 1tje te kunnen doen en het daarbij te laten en dat is gelijk ook de belangrijkste tip! DOE DAT DAN NIET want dat kun je echt nog niet. De stoppogingen daarvoor deed ik dat namelijk weer wel na 7 a 8 weken en dan begon ik weer.
- Gewoon tips of meningen of ervaringen van andere mensen.
Heel simpel denken. Gewoon geen sigaret meer opsteken en telkens denken aan je gezondheid en of financieel voordeel.
maandag 3 september 2012 om 19:16
ja dat gaat dus echt niet lukken bij mij, cold turkey...
heb er echt alles voor over om te stoppen, als het maar werkt. heb overigens hele goede verhalen gehoord over Champix....
Waar ik het meest moeite mee heb is als ik stress heb om dan dus niet te roken...vind het knap van alle mensen die cold turkey zijn gestopt en het ook nog volhouden!! Petje af..
heb er echt alles voor over om te stoppen, als het maar werkt. heb overigens hele goede verhalen gehoord over Champix....
Waar ik het meest moeite mee heb is als ik stress heb om dan dus niet te roken...vind het knap van alle mensen die cold turkey zijn gestopt en het ook nog volhouden!! Petje af..
woensdag 5 september 2012 om 00:19
donderdag 13 september 2012 om 17:16
ik ben nu bijna 2 week gestopt.
zonder de middelen ervoor gebruikt te hebben gewoon
GOLD TURKEY gestopt!!
heb vroeger welles ook geprobeerd met stoppen maar toen had ik pleisters en pilletjes en weet ik veel niet allemaal.
niks hielp en nu de eerst 3 dagen waren echt moeilijk.
die dagen zou je echt hart NEE moeten zegen tegen jezelf.
daarna gaat je smaak veranderen en denk je hmm hoe smaakt die peuk ook alweer en dan komen nog ff de gedachten van ik zou het wel ff willen proberen hoe smaakte dat ook alweer niet roken echt niet doen.
denk dan me lichaam is aan het reinigen ik word schoon van binnen ik heb het niet nodig en ja zoals we alemaal zegen de centjes houden we enorm over straks 8 euro pakje shag nou ik heb het er niet meer voor over ik rook liever niet en ga lekker op vakantie
zonder de middelen ervoor gebruikt te hebben gewoon
GOLD TURKEY gestopt!!
heb vroeger welles ook geprobeerd met stoppen maar toen had ik pleisters en pilletjes en weet ik veel niet allemaal.
niks hielp en nu de eerst 3 dagen waren echt moeilijk.
die dagen zou je echt hart NEE moeten zegen tegen jezelf.
daarna gaat je smaak veranderen en denk je hmm hoe smaakt die peuk ook alweer en dan komen nog ff de gedachten van ik zou het wel ff willen proberen hoe smaakte dat ook alweer niet roken echt niet doen.
denk dan me lichaam is aan het reinigen ik word schoon van binnen ik heb het niet nodig en ja zoals we alemaal zegen de centjes houden we enorm over straks 8 euro pakje shag nou ik heb het er niet meer voor over ik rook liever niet en ga lekker op vakantie
donderdag 13 september 2012 om 17:24
quote:ikbenme schreef op 03 september 2012 @ 19:16:
cold turkey stoppen met roken lukt iedereen.
je moet NEE tegen je peukie kunnen zeggen.
je moet HEEL sterk in je schoenen staan.
rken is niet verslavend roken is een GEWOONTE die je moet afleren.
roken zit TUSSEN JE OREN.
je hersens denken dat ze het nodig hebben.
vraag je zelf constant af is roken nodig voor mij?
maakt roken mijn lichaam gezond?
en als je nou elke keer in de spiegel zegt en dan ook zegt
ik an stoppen ik heb het niet nodig het zit tussen mijn oren.
dit constant doen en bij elke x zin een snoepje in je mond doet ben jij er zo af probeer maar wedden dat je het kunt maar je moet je wel heel sterk houden en nee zegen tegen je peukie en een tip geen koffie drinken want dan kijg je juist zin in een peuk en rokende mensen vermijden
cold turkey stoppen met roken lukt iedereen.
je moet NEE tegen je peukie kunnen zeggen.
je moet HEEL sterk in je schoenen staan.
rken is niet verslavend roken is een GEWOONTE die je moet afleren.
roken zit TUSSEN JE OREN.
je hersens denken dat ze het nodig hebben.
vraag je zelf constant af is roken nodig voor mij?
maakt roken mijn lichaam gezond?
en als je nou elke keer in de spiegel zegt en dan ook zegt
ik an stoppen ik heb het niet nodig het zit tussen mijn oren.
dit constant doen en bij elke x zin een snoepje in je mond doet ben jij er zo af probeer maar wedden dat je het kunt maar je moet je wel heel sterk houden en nee zegen tegen je peukie en een tip geen koffie drinken want dan kijg je juist zin in een peuk en rokende mensen vermijden