Lijf & Lijn alle pijlers

100+ kilo dames wie doet er mee gaan verder...

05-03-2009 11:15 8086 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie weegt er momenteel meer dan 100 kilo en wil daar graag verandering in brengen? Het lijkt me leuk om hier met een aantal meiden te schrijven over van alles en nog wat, maar uiteraard over afvallen, bewegen en eten.

Wat mij betreft is iedereen van harte welkom.

Nou ik moet eigenlijk schoonmaken, maar ik wacht nog even op de tips van borodini. Volgens mij is zij de schoonmaak-expert.
Ik ga zo de ramen lappen.....

Goed he?
668, the neighbour of the Beast
Tot nu toe gaat het trouwens goed vandaag met eten. Vanochtend eerst even een rijstewafel gegeten, moest zoon naar het kdv brengen (tsja geen baan, maar zoon gaat nog 2 dagen daarheen. Als ik mijn plek opzeg dan sta ik straks weer maanden op de wachtlijst, dus ik geniet maar even van mijn e vrije dagen per week)

Ontbijt: 250 gram optimel perzikkwark met all-bran flakes

lunch: 4 volkoren crackers met philidelphia light en komkommer en een beetje zeezout.

Heb nog een beetje trek dus ga nu eerst maar even flink wat drinken en als dat niet help ga ik nog wat fruit eten.
quote:Marels schreef op 22 april 2008 @ 13:22:

Ik ga zo de ramen lappen.....

Goed he?

Dat heb ik pas geleden nog gedaan. Vind ik zo'n rot-klus.

Jij studeert toch nog? Wat studeer je?
Ik post ook niet zoveel hoor, echt geen tijd om zoveel te forummer. Maar het is wel gezellig hier, ik lees met veel plezier alle verhalen, dus vooral doorgaan zo.

Ik werk 15 uur per week, verdeeld over alle ochtenden. Dus kom rond 11:45-12:00 meestal weer thuis. En als kindlief weer naar school is heb ik hier genoeg te doen, (doe ook nog een deel boekhouding van het eigen bedrijf van mijn man) en tussendoor uiteraard forummen, hyven enz...

De middagen vind ik het moeilijkst vol te houden.We eten altijd pas rond 6 uur, en dan zit er toch zo`n 6 uur tussen lunch en avondeten.....dus ik pak tussendoor ontbijtkoek of fruit, maar toch heb ik trek in meer. Vooral vanaf een uur of 4.

Maar ik doe mijn best om alleen gezond te snaaien, heb voldoende komkommer en wortels in huis.

En verder vooral veel water. Groene thee vind ik vreselijk, zuip eigenlijk de hele dag koffie....

MM is de weegschaal binnen???

En welkom Yolanda, je bent al flink afgevallen hoor, nog iets speciaals daarvoor gedaan?
Ik heb het ook pas gedaan, maar er heeft een duif tegenaan gescheten, dus ik moet weer.

Ik studeer ergotherapie trouwens.
oh, de ramen. die heb ik gisteren gedaan. Ik kijk nu zo helder naar buiten! `t was ook heeeeel lang geleden dat ik die gedaan had. Moet je ook niet te vaak doen, want dan valt het niet op als ze weer schoon zijn.
quote:misschicken schreef op 22 april 2008 @ 10:10:

Ik wil jullie even [afbeelding].

Ik hoor tot de doelgroep, maar ik zie het niet zitten om in een lijstje te staan en mijn eeetdagboekje hier neer te zetten. Maar ik leef en lijd met jullie mee!Misschicken je mag ook gewoon gezellig meekletsen hoor. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Het is hier heel gezellig trouwens.
quote:lola68 schreef op 22 april 2008 @ 13:28:

oh, de ramen. die heb ik gisteren gedaan. Ik kijk nu zo helder naar buiten! `t was ook heeeeel lang geleden dat ik die gedaan had. Moet je ook niet te vaak doen, want dan valt het niet op als ze weer schoon zijn. Haha precies mijn motto.
quote:Livre schreef op 22 april 2008 @ 13:31:

Het is hier heel gezellig trouwens. En ook wel een van de drukste afvaltopics volgens mij. Heb nog nooit in minder dan een week een afvaltopic naar 20 pagina's zien gaan. Ben beniewd of we dat vol gaan houden, hoop het wel.
Ja, maar ik zie door de duivenpoep mijn achtertuin niet meer, dan moet je wel hoor

Maar ik baal wel, want ik heb het een week of drie geleden nog gedaan. En daarna ga ik opruimen en stofzuigen, en als at gebeurd is, ga ik lekker in de tuin zitten.
Ik ga nu even de boel hier stofzuigen, en dan weer hup op de fiets, mijn dochter ophalen van school want die moet even naar de huisarts zodadelijk. Dus ik ga mezelf nog even nuttig maken.
Hahaha, ja ik de weegschaal op m'n boodschappenlijstje staan!

Arwen; jaaa, ik ook hier! Grappig dat je een ander beeld van mij had. Ik heb ook een al een tijd geen foto's van mezelf en Nova neergezet op dec.topic. Ik ben de laatste jaren wat zwaarder geworden omdat m'n schildklier niet goed werkt. Daardoor ook hormonen moeten slikken om zwanger te raken, daar ben ik zeker 15 tot 20 kg van aangekomen. Daarbij optellen dat ik van lekker koken en bakken hou, en met m'n zwangerschap 20 weken plat moest en na m'n zwangerschap niet meer kan sporten door m'n bekken, tja dan kom je zomaar hier terecht

Ik weet niet of ik op de 100 zit, ga vanmiddag een weegschaal halen.
Hey Josephine, das wel uberlui; een lui-thuis-blijf-wijf met parttime kinderen ;)
Erg he MM. Vind het ook een beetje dom eigenlijk, maar het is ook zo zonde om je plek op het kdv op te geven. Ik breng hem nu wel later en haal hem vroeger op. Maar voel me er wel een beetje schuldig over
Tabel is weer aangepast dames!
Josephine, wij zijn nóg erger.;-) Wij waren beiden thuis vanaf januari en dochter is al die tijd gewoon 2 dagen naar het KDV gegaan. En nog steeds. Zelfde verhaal, anders straks weer 9 maanden wachtlijst.
Geweldig, zijn we toch maar mooi ruim 7 kilo afgevallen! En dat in 1 week

Ohja, ik zou gaan stofzuigen...
Josephine; doe normáál, niet schuldig voelen joh! Het is juist belangrijk voor kindjes als ze een beetje hun normale ritme aanhouden. En zeker zonde om je plek op te geven omdat je nu 'tussen twee banen' zit

Lekker van genieten van deze tijd!

Nova is wakker, ga zo dus maar eens op pad..
Haha tussen 2 banen zitten is zo'n mooie uitdrukking. Zo klinkt het nog mooi.

Ach ik vind het niet erg hoor, heb er zelf voor gekozen om tussen 2 banen te zitten.

Ga ervandoor, even de was ophangen en dan zoon halen.

Tot vanavond.
Even beter voorstellen dus

Ik ben mama van 2 kinderen (2,5 jaar en 8 mnd oud) en ben 35 jaar oud.

Mijn voorlopig streefgewicht is 95 kg, zodra ik dat heb gehaald stel ik een nieuwe in

Werk normaal gesproken part-time maar sinds gister ben ik werkzoekende wederom naar een leuke baan in de ICT (morgen heb ik een gesprek!).

Schoonmaaktips, die kan ik ook wel gebruiken, het is mijn minst favoriete bezigheid namelijk dat schoonmaken.
He meiden,

Wat een gezelligheid weer!

Vandaag gaat goed! In totaal 4 boterhammen op met kaas en ham. Tussendoor appel en perzik. Voor vanavond staat nasi op het menu, zonder de sate voor ongeduld. Boodschappen doen was wel lastig, het lijkt wel of het lekkers je toeschreeuwd. Maar ik heb alleen gezonde dingen ingeslagen. Ook een tip om niet te veel mee te slepen: kind in maxicosi in winkelwagen zetten. Dan moet je wel bewust shoppen en komen er "per ongeluk" geen verkeerde dingen in de kar!

Aangezien iedereen zo goed bezig is in huis, draag ik ook mijn steentje bij: Vandaag de vooruit geschoffeld!
Hoii meiden,

Nou weegschaal in huis, en: 55kg

Okeeee, de schaal gaf 92kg aan.. Dus officieel mag ik niet met jullie meeschrijven maar jullie zijn zo gezellig, dus ik hoop dat ik mag blijven

Streef staat nu op 75, daarna zien we wel.

Dus voor het schema:

92 kg streef 75, weet even niet meer wat er nog meer in de tabel moet..
OO ja, leeftijd; 26

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven