stoppen met roken !!!

30-07-2012 23:33 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal ik wil super graag stoppen met roken.

heb alles al geprobeerd en niks helpt ik begin gewoon weer.

ik heb nu van vrienden gehoord dat gen5 ook moet helpen om te stoppen op den duur.

rook al een stuk minder.

nu wil ik eigenlijk de mening van anderen horen over.

-uw ervaring om te stoppen met roken.

-wat uw geprobeert hebt te stoppen.

-hoe u zich hierbij voelde/voelt.

-wat je gaat doen om maar niet te gaan roken.

-hoelang het heeft geduurt.

gewoon tips of meningen of ervaringen van andere mensen.

alvast bedankt
Dat is een beetje kort door de bocht nikemeid.

Roken is wel degelijk verslavend!

Er zit nicotine in een sigaret en dat is een verslavende stof, waar je lichaam letterlijk om gaat vragen als je stopt.

Blijft: knap als je het cold-turkey kan.

Maar er zit geen schande in hulp gebruiken.

Als je maar stopt!
Ik heb na 1000 stoppogingen uiteindelijk dan toch maar het boek van Allen Carr gelezen.

nu eindelijk ben ik er bijna 2 maanden vanaf! heerlijk.
Gefeliciteerd Shiva!

Bij mij gaat ie ook goed:

volgens het LifeREWARDS programma van Champix zit ik op dag 42 van het niet roken.

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat ik al zolang niet rook en dat het mij zo weinig moeite kost!

En omdat de vreetbuien er dit keer ook niet bij zijn en ik Bikram yoga tegenwoordig ben ik zelfs afgevallen ipv aangekomen

Soms zit het mee......
Hallo allemaal,

Ik heb de pagina's van dit topic goed door gelezen en ik vind het ontzettend knap van degene die gestopt zijn! Heb ik echt heel veel respect voor.

Vorige week ben ik ziek geweest, het was gewoon een griepje. De verkoudheid verdween, maar het hoesten niet. Vooral 's ochtends is het het ergste. Ik rook nu 7 jaar, en sinds ik een vriend heb die niet rookt is de motivatie om te stoppen sterk gegroeid.

Ik heb hier veel positieve reacties gelezen over Champix, en ben daar wel nieuwsgierig naar. Cold turkey stoppen al zo vaak geprobeerd, maar ik ben een echte stress- roker.

Aanstaande donderdag ga ik naar de dokter voor ondersteuning, en ik zou het heel leuk vinden om hier wat ervaringen te delen met andere stoppers!
Heel veel succes Koos! En als ik jou was zou ik alvast mijn nick-naam veranderen, scheelt de helft als jezelf vertrouwen geeft!
quote:jose1960 schreef op 14 september 2012 @ 11:34:

Dat is een beetje kort door de bocht nikemeid.

Roken is wel degelijk verslavend!

Er zit nicotine in een sigaret en dat is een verslavende stof, waar je lichaam letterlijk om gaat vragen als je stopt.

Blijft: knap als je het cold-turkey kan.

Maar er zit geen schande in hulp gebruiken.

Als je maar stopt!

hmm beetje kort door de bocht ja oke het is verslavend.

maar het zijn maar 3 a 4 dagen dat je er echt last van heb hou die vol en dan gaat je lichaam je vanzelf motiveren door dat je lekkerder ruikt en meer geur vermogen krijgt.

gold-turkey is niet zo moeilijk als dat het lijkt nee zegen is heel belangrijk sta sterk in je schoenen wil dat niet moet je hulp zoeken
succes koos je kan het geloof in jezelf en zoals jose al zegt verander je nick-naam.je nick-naam straalt geen vertrouwen in je zelf uit haha.
Bedankt Jose en nikemeid!

Haha, die nickname ja. Ik vond het een tijdje terug wel lekker klinken, maar ik ga mijn toekomstige resultaten niet laten corresponderen met mijn naam!

Morgenochtend mag ik naar de dokter, ik ben benieuwd wat hij voor mij kan betekenen.

Ik weet niet of één van jullie dat weet, maar zijn de middelen ter ondersteuning voor het stoppen gekoppeld aan een leeftijd? Ik ben zo bang dat de dokter zegt van: 'luister Koos, je ben 21, jong en vitaal je kan ook prima zonder hulp middelen stoppen'. Bedoel ondanks mijn leeftijd zit ik toch al 7 jaar aan die rommel vast.
anoniem_155100 wijzigde dit bericht op 19-09-2012 13:17
Reden: Woordje teveel
% gewijzigd
quote:kooskansloos schreef op 19 september 2012 @ 13:16:

Bedankt Jose en nikemeid!

Haha, die nickname ja. Ik vond het een tijdje terug wel lekker klinken, maar ik ga mijn toekomstige resultaten niet laten corresponderen met mijn naam!

Morgenochtend mag ik naar de dokter, ik ben benieuwd wat hij voor mij kan betekenen.

Ik weet niet of één van jullie dat weet, maar zijn de middelen ter ondersteuning voor het stoppen gekoppeld aan een leeftijd? Ik ben zo bang dat de dokter zegt van: 'luister Koos, je ben 21, jong en vitaal je kan ook prima zonder hulp middelen stoppen'. Bedoel ondanks mijn leeftijd zit ik toch al 7 jaar aan die rommel vast.

dat wil niks zegen koos ik begon met roken op mijn 11de en ben net gestopt en ben 25 nu.

leeftyd maakt niet uit dus maar proberen zonder hulp middelen raad ik je wel aanmaar de eerste 3 a 4 dagen is cht behoorlijk moeilijk dus je bent gewaarschuwd hahaha
Ha Koos,

Leeftijd heeft er inderdaad niets mee te maken.

Verslaafd is verslaafd hoe oud of jong je ook bent.

Goed dat je de eerste stap gaat zetten!

En nu stapje voor stapje door blijven lopen!

Succes José
Goedemorgen,

Jullie hadden inderdaad gelijk. Ik ben vanmorgen bij de dokter geweest en daar een goed gesprek gehad.

Morgenmiddag krijg is nicotinepleisters, en ik moet wekelijks bellen met de huisarts om te kijken hoe het gaat. Ook heb ik last van adhd, en was een tijdje geleden gestopt met mijn medicatie vanwege lichamelijke klachten. Maar aangezien mijn werk er weer onder begint te lijden, en mijn familie en vrienden gek van me worden hebben de arts en ik besloten om weer te starten.

De arts denk ook dat misschien die combinatie van medicatie en stoppen met roken goed zou kunnen werken.

Dus, de datum is gezet, het stappenplan is gemaakt en morgen is het einde oefening met die smerige rommel. En word ik hopelijk weer uitgenodigd voor feestjes omdat ik normaal kan doen

En, hoe gaat het bij jullie?
Goed bezig Koos!

Vanaf nu kan het alleen maar beter gaan.

Hier gaat hij goed: ik doorbreek aan de lopende band en met zeer weinig moeite oude gewoontes.

Bijvoorbeeld: gezellig = een wijntje = roken.

Gisteren gezellig mosselen gegeten, geen wijn en geen peuk en toch gezellig!

En vanmorgen reuze fier op mijzelf, wat een super gevoel is!
Hé Jose, hartstikke goed! Echt heel knap dat het lukt om je eigen patronen te doorbreken. Lijkt me ontzettend moeilijk maar ik kan me voorstellen dat het een heerlijk gevoel is als het lukt!

Wat jij zegt, dat het ook gezellig is zonder roken (en zonder wijn) dat wordt ook iets waar ik me echt aan vast moet houden. Hier op het werk heb ik een aantal collega's, die al bij mijn aankondiging van het stoppen met roken op hun achterwiel stonden.

'Je bent zo ongezellig', 'Blijf gewoon roken, anders spreken we je nooit meer', 'Waarom stoppen, zoveel verschil maakt het niet'.

Maar ik besef heel goed dat ze eigenlijk gewoon hun 'partner in crime' willen behouden, aangezien er steeds meer mensen zijn die stoppen met roken.

Vandaag is de laatste rook- dag. Morgen start ik, met ondersteuning van de pleisters. En natuurlijk van mijn vriend en familie!

Hoe zijn jullie de eerste dagen door gekomen? Wat hebben jullie als vervanging gedaan voor de rookmomenten?
Hallo Koos,

Net wat je zegt: ze verliezen een medestander in de steeds eenzaam wordende strijd.

En diep in jou en hun hart weten ze echt wel dat je niet gezelliger bent als je rookt.

Ik heb de eerste dagen heel veel water gedronken, maar ben ook gewoon mee naar buiten gegaan als er gerookt werd op mijn werk. Thuis ben ik dingen gaan doen als het even moeilijk werd. Met een heerlijk opgeruimd huis als prettige bijwerking.

Grappig en heeeeeeeeel behulpzaam is dat ik op dag twee al ging ruiken hoe mega je stinkt als je gerookt hebt!

Een brandende sigaret vind ik nog niet stinken, maar ik kom gelukkig ook niet in de verleiding.

Gebruik de steun die mensen je aanbieden: bijvoorbeeld gewoon bellen als je denkt ik red het niet. Heb ik ook gedaan en na het telefoontje (over koetjes en kalfjes) was ik vergeten dat ik op het punt stond te zwichten.

Succes!
Goedemorgen!

Nou, ik ben gestopt!

Afgelopen vrijdag om half 5 na het werk ben ik naar het tankstation gereden, heb daar mijn allerlaatste sigaret gerookt. Ik heb mijn pakje weggegooid (ik kon hem ook weggeven aan iemand die nog wel rookt, maar dit voelde meer als definitief afscheid).

In de auto had ik het eerst al moeilijk, want ik moet naar mijn vriend ongeveer anderhalf uur rijden. Normaal gesproken had ik dan al 2 a 3 sigaretten weggewerkt. Bij mijn vriend heb ik uitgebreid gedoucht, gescrubt, tanden gepoetst etc. en vervolgens het hele weekend niet gerookt.

En het bevalt mij prima!

Jose, was het niet extra moeilijk om gewoon mee naar buiten te gaan als er gerookt werd? Ik heb er zelf ook aan zitten denken om gewoon mee te gaan, maar het lijkt me verschrikkelijk confronterend!

En dat roken stinkt, daar ben ik daarnet al achter gekomen bij de koffieautomaat. Bizar dat je dat zo snel weer ruikt. En hoe smerig dat dan is. Vind het zelf een onprettig idee dat ik zelf ook altijd zo geroken heb!
Oja,

Het mooiste moment van het weekend:

Ik stond samen met vriend in een winkel. Eén van de verkopers die sprak mij aan. Hij vroeg: 'is het luchtje wat je draagt de nieuwe cacharel?'

Het klopte, maar dat vond ik nog niet eens zo heel spannend, ik begon gelijk tegen mijn vriend te tetteren:

'HIJ ROOK MIJN PARFUM!!!

Ik moest bijna huilen
He Koos, wat heerlijk allemaal!

Klinkt allemaal erg positief, echt fijn voor je!

Ik ga juist wel mee naar buiten "roken" om twee redenen: ik werk in de zorg en daar heb je geen pauzes, de enige ontspanning die je hebt is even naar buiten peuk roken en ik wil mezelf de ontspanning niet ontnemen... De tweede reden is dat ik ooit ergens heb gelezen dat je jezelf niet een heel ander leven aan moet meten als je stopt, om het idee te vermijden dat je jezelf aan het straffen bent. Naar buiten is ook gezellig want dan spreek je je collega's, en ook dat wil ik niet missen. Vandaar.

En , ja echt bizar dat je als jezelf nog rookt niet ruikt hoe mega je stinkt!

We gaan zo door
hallo allemaal

nou ik ben nu de 4de week niet roken in gegaan.

en ondertussen dat ik hier niet aanwezig was ben ik heel ziek geweest ik had erge hoofd pijntjes behoorlijk misselijk spierpijn koud en heet tegelijk enz enz .

ik dacht bah dat moet ik nu juist hebben ben ik gestopt kan ik niks doen als ik stond werd ik duizelig en kon ik direct werd gaan liggen.

maar ik deed juist dingen in huis door niette hoeven te denken aan roken.

dit was dus een wijze les voor mij en tegelijkertijd een straf.

maar heb het overwonnen kan nu weer een beetje doen en heb nog steeds niet gerookt onder tussen mezelf aan geleerd dat ik ook lekker een dagje op de bank kan hangen zonder te denken aan roken.vroeger rookte ik altijd hoe ziek ik ook was moest mijn peukie hebben.

heb wel het idee dat dit geen normale griepje was maar een afkick griepje want alles voelt anders aan mijn vingertoppen voelen heel raar aan net of ik ze in jaren niet had gewassen hahaha wat wel zo is natuurlijk.

ruik alles nog beter dan normaal een roos rook ik vroeger pas als ik er met me neus tegen aan zat nu hoef ik maar binnen te komen en ik ruik het al heerlijk.

nou ik heb eigenlijk nog veel meer te vertellen.

heb geen adhd ben de rust zelver normaal maar als het over roken gaat hahaha leuk toch haha ik geniet ervan dat ik niet meer rook kan nu als er een pakje peuken ligt en er is nog maar 1 IK PAK DIE PEUK EN BREEK HEM DOOR MIDDEN.

hahah nou heel veel succes jullie ook wij staan erachter en

zegen met volle verstand wij stoppen met roken
Ha Nikemeid,

Wat goed van jou dat je ondanks dat je zo beroerd was toch door hebt gezet!

Het klinkt inderdaad ook een beetje als afkick verschijnselen, rookte jij heel veel?

Mijn ultieme test komt as zaterdag: eten met vrienden waarvan er één nog fanatiek rookt. Heb er nu alle vertrouwen in, maar ben tegelijk bang voor de mij oooooh zo bekende valkuilen...

Maar denk ook weer: zou ZOOOOOOOOOOOO zonden zijn.

Stemmen in mijn hoofd
quote:jose1960 schreef op 26 september 2012 @ 12:19:

Ha Nikemeid,

Wat goed van jou dat je ondanks dat je zo beroerd was toch door hebt gezet!

Het klinkt inderdaad ook een beetje als afkick verschijnselen, rookte jij heel veel?

Mijn ultieme test komt as zaterdag: eten met vrienden waarvan er één nog fanatiek rookt. Heb er nu alle vertrouwen in, maar ben tegelijk bang voor de mij oooooh zo bekende valkuilen...

Maar denk ook weer: zou ZOOOOOOOOOOOO zonden zijn.

Stemmen in mijn hoofd

haha hoop dat het je gaat lukken vertrouwen in jezelf hebben denk ik dat dat het beste is haha.

ik had voor twee week terug een verjaardag van een vriend.

gelukkig zaten we achter het huis lekker buiten anders denk ik dat het niet goed was gegaan toen was ik dus nog maar net gestopt en op die verjaardag zat ook een vriendin van me naast mij heel hard te roken ze vroeg op den duur ohhhh sorry jij bent net gestopt heb je lst van mij rook?

ik (dacht) oww pliesss GOD help mij en op dat moment dacht ik meid sterk zijn denk aan je gezondheid en denk aan het geld wat je overhoud je lichaam heeft het niet nodig juist wat jullie ook zegen je kan het ook gezellig hebben zonder die peuk en toen begon ik positief te denken gewoon aan goeie en leuke dingen denken.

nou hopen dat het je lukt jose laat je het maandag ff horen hoe het ging ik duim voor je
Dank je wel. Ik ga laten horen dat het goed gegaan is ;)
Hoi allemaal,

Nikemeid, wat vervelend dat je zo ziek bent geweest! Het lijkt mij heel frustrerend als je niks kan doen terwijl je net gestopt bent. Daarom is het ontzettend knap van je dat je het niet hebt gedaan. Echt heel heel knap. Ik moet zeggen dat ik er op de momenten dat ik alleen ben, en even niks te doen heb er toch wel het meeste last van heb.

Jose, heeeel heeeeeel heeeeeeeel veel sterkte, succes en wijsheid aanstaande zaterdag! Je doet het hartstikke goed, en hou vol zo. Normaal gesproken zou ik zeggen dat je niet moet luisteren naar de stemmen in je hoofd, maar dit keer zou ik goed luisteren naar die stem die zegt: DOE HET NIIIEEEET!!!!!

Ik ben nu een week gestopt, en het bevalt mij eigenlijk heel goed. Het gaat beter dan verwacht. Ik ben wel veel drukker (hyperactiever) (is dat een woord?) (volgens mij wel) dan normaal, maar mijn collega's kunnen er wel redelijk tegen. Mijn vriend kan het ook nog wel aan, maar ook als hij een lange dag heeft gewerkt dan stuurt hij mij liever naar de sportschool ;)

Dames,

Heel veel sterkte weer het aankomende weekend, en ik vind het fijn dat ik hier zo nu en dan reacties van jullie lees over hoe jullie het ervaren. Dat geeft bevestiging dat ik niet de enige ben die last heeft van hersenspinsels
Dank je wel Koos!

En ben je drukker, of heb je meer energie?

Dat laatste klinkt leuker... en is één van de prettige bijwerkingen van het stoppen.

Fijn weekend meiden!
quote:jose1960 schreef op 28 september 2012 @ 12:41:

Dank je wel Koos!

En ben je drukker, of heb je meer energie?

Dat laatste klinkt leuker... en is één van de prettige bijwerkingen van het stoppen.

Fijn weekend meiden!

ik denk ook meer energy maar als je al adhd hebt is dat nog niet leuk ook.

nou hopen dat het niet veel erger word mijn zus heeft dat ook.

en zelfs daar valt soms niet mee te leven hahaha

maar wou dus ook nog even melden dat mijn zus vanaf gister om half 11 smorgens ook niet meer gerookt heef.t mijn moeder viert zaterdag haar verjaardag die was 19 sep jarig.

maar mijn moeder heeft copd en wou dus ook na haar verjaardag stoppen met roken.

is wel veel beter voor haar hoop dat het lukt.

nou allebij veel succes en we horen van elkaar.

heb jullie toegevoegd als vriend
He Koos,

Wist niet eens dat dat kon vrienden maken

Heb jullie meteen maar vrienden gemaakt.

En wil daarmee jullie ook bedanken: ik heb het volgehouden gisteren!!!!!

Voornamelijk voor mezelf, maar er zat ook een stemmetje in mijn hoofd (alweer), je kan straks niet liegen op het forum en toegeven dat je bezweken ben wil je ook niet.......

Dus zonnetje, terras, biertje, bitterbal kan nu ook zonder sigaret, weet ik nu zeker.

Zooooooooo trots op mezelf, echt een heerlijk gevoel.

Koos ik hoop dat jou moeder het ook red.

Groet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven