Bemoeiende ouders

14-11-2012 22:42 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels wordt ik er knettergek van.

Mijn ouders bemoeien zich letterlijk overal mee.

Ik kan in hun ogen niks goed doen.

Alles wat hun vinden is perfect voor mij en ben ik het daar niet mee eens dan ben ik een kutwijf.

Mijn relatie lijdt er ook nog eens onder.

Mijn vriend en m'n schoonouders hebben al meerdere keren gezegt dat ik of moet gaan samenwonen of ik ben van harte welkom bij m'n schoonouders.

Natuurlijk is dit hardstikke lief maar we hebben nog niet eens zo lang een relatie dus ik vind dat wel erg snel gaan.

Maar ik weet gewoon dat het wel beter zal zijn als ik uit huis ga.

Maar ben ook bang dat ik daardoor nog meer gezeik ga krijgen.

Weet eigenlijk niet meer zo goed wat ik er mee aanmoet.

Hoop dat iemand gewoon een oplossing voor me heeft.
quote:marjie schreef op 14 november 2012 @ 23:43:

[...]

Dus je moet als kind zijnde alles maar pikken omdat je onder hun dak woont.

Respect voor hun opbrengen is erg moeilijk als ze zelf niet eens het woord respect kennen.Ik mis het bij jou ook een beetje, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen.
Als de ouders veel materiele zaken toestoppen, in welke mate is nu natuurlijk niet in te schatten, maar dan heb je grote kans dat ze ook verwachten er iets over te zeggen hebben. Heb je dan een volwassen dochter die oud genoeg is om er tegenin te gaan heb je natuurlijk de poppen aan het dansen...they created a monster
quote:NummerZoveel schreef op 14 november 2012 @ 23:47:

@Marjie

Ken je de uitdrukking dat je beter niet kunt bijten in de hand die jou te eten geeft? Jij woont nog thuis omdat jij nog op jouw ouders wilt leunen. En dat terwijl je al een jaar of wat oud genoeg bent om zelfstandig te gaan wonen. Het feit dat zij jou nog onderdak bieden, is een gunst, geen recht. En als jij telkens zo'n grote mond blijft geven, dan zou ik daar als ouder snel klaar mee zijn.

Grote mond krijgen ze van mij niet eens meer omdat ik gewoon lekker de tijd doorbreng op me kamer of bij m'n vriend.

Alleen hun nemen daar geen genoegen mee want ik hoor thuis te komen blablabla..

En mij te eten geven?? Laat me niet lachen.
Me auto? Het is mijn auto! Draag je bij in de kosten van de huishouding of lever je op een andere manier een bijdrage?
Je kan het ook anders bekijken, wat als je ouders jou morgen het huis uit zetten. Dan móet je wel opzoek naar andere woonruimte. Of zou je dan wel bij je schoonouders intrekken?
En aan je laatste reactie te lezen lijk ik in de buurt te komen, schijnbaar wil jij alle touwtjes in handen hebben en iedereen moet alleen binnen de paden blijven die jij aangeeft anders komen de bijdehante opmerkingen gelijk om de hoek, je past goed binnen je familie in ieder geval!
quote:marjie schreef op 14 november 2012 @ 23:51:

[...]

Grote mond krijgen ze van mij niet eens meer omdat ik gewoon lekker de tijd doorbreng op me kamer of bij m'n vriend.

Alleen hun nemen daar geen genoegen mee want ik hoor thuis te komen blablabla..

En mij te eten geven?? Laat me niet lachen.Echt heel sneu voor je. Ze laten je verhongeren begrijp ik?
quote:AriMa schreef op 14 november 2012 @ 23:51:

Als de ouders veel materiele zaken toestoppen, in welke mate is nu natuurlijk niet in te schatten, maar dan heb je grote kans dat ze ook verwachten er iets over te zeggen hebben. Heb je dan een volwassen dochter die oud genoeg is om er tegenin te gaan heb je natuurlijk de poppen aan het dansen...they created a monster

Het materiele gaat over m'n jeugd jaren en niet over nu.

Zelf koop ik al sinds mijn 18de alles zelf maar hun blijven hangen in het verleden.

Dus kan het niet kloppen over they created a monster.

Mijn moeder komt altijd bij mij aankloppen voor geld en spullen, dat is niet andersom.
Nou, ik vind anders dat het voorbeeld wat je eerder zelf gaf een behoorlijk grote bek is! En ook je toon op dit topic tegen mijn gewaardeerde medeforummers is niet om over naar huis te schrijven. Misschien heb je zelf niet in de gaten hoe jij overkomt? (En wellicht verklaart dat dan ook de problemen op je werk?)
....
Verwend gedrag komt niet na je 18e dat gedrag en die mentaliteit wordt juist in de kinderjaren gekweekt.
@NummerZoveel,

Welk voorbeeld noem jij een grote bek???

Ik heb zelf heel goed in de gaten hoe ik overkom.

En problemen op mijn werk heb ik nooit gehad, dus waar je dit weghaalt weet ik niet geheel.

Contact met iedereen is altijd goed geweest.

Beetje jammer dat je nu zelf al conclusies trekt terwijl je niet eens weet hoe ze in dit bedrijf met hun personeel omgaan.
Mijn GoT..... Heb jij even geluk dat je niet mijn kind bent.
Gelukkig is er helemaal niets waar je zelf aan kan doen....

Is er echt nou niet 1 ding waarvan je zegt "he, dat had ik toch anders moeten aanpakken?" of is het alleen "hun schuld"
Ik zeg tog nergens dat het alleen hun schuld is ...

Tuurlijk maak ik ook fouten , dat is menselijk.

Maar ik hoef toch niet te gaan pikken dat hun denken dat hun mijn leven moeten overnemen.
@Marjie

Respectloos vind ik jouw volgende opmerking:

"Daar heb ik inmiddels wel een antwoord op door te zeggen dat zij zo'n lelijke vent heeft dat niet voor mij hoeft te betekenen dat ik ook zo'n lelijkerd moet nemen."

En hoe kun je zeggen dat je geen problemen op je werk hebt als je net ontslagen bent? (Je hebt mijn vragen daarover trouwens nog steeds niet beantwoord. Waarom niet?) Ik trok overigens geen conclusies, het vraagteken aan het eind van een zin geeft altijd aan dat het een vraag is.
ZIJ vinden, ZIJ zeggen, ZIJ doen en niet hun!

MIJN ouders, auto, vriend en niet me!

Edit....omfg TOG??

Ga eerst eens terug naar school Einstein, want zo vind je nooit een baan. En nee, je bent niet dyslectisch.

En misschien kun je dan ook nog iets over attitude leren.
Huts!
quote:NummerZoveel schreef op 15 november 2012 @ 00:02:

@Marjie

Respectloos vind ik jouw volgende opmerking:

"Daar heb ik inmiddels wel een antwoord op door te zeggen dat zij zo'n lelijke vent heeft dat niet voor mij hoeft te betekenen dat ik ook zo'n lelijkerd moet nemen."

En hoe kun je zeggen dat je geen problemen op je werk hebt als je net ontslagen bent? (Je hebt mijn vragen daarover trouwens nog steeds niet beantwoord. Waarom niet?) Ik trok overigens geen conclusies, het vraagteken aan het eind van een zin geeft altijd aan dat het een vraag is.

Ik vind het respectloos van m'n ma om elke keer maar weer te zeggen als ik een date heb , dat het niks wordt omdat de jongen te knap is en dat ik lelijk ben.

Nee dat is lekker vriendelijk van haar.. Jaja

Ik heb geen problemen op mijn werk gehad.

Waar wil je graag antwoord op hebben met betrekking tot mijn werk?

Dat het uitzendbureau geen zaken meer met hun wil doen vanwege hun onmenselijk en onbeschofte manier van omgaan van werknemers lijkt mij toch genoeg te zeggen.

En dat ik niet de enige ben die ontslagen is lijkt mij ook genoeg te zeggen.
Als je in het echte leven net zo overkomt als hier, dan snap ik én je ouders én je ex-werkgever. Pfff.

O, enne je ouders hadden in ieder geval gelijk toen ze zeiden dat je op school je best niet deed. Hoe simpel kan een mens schrijven...
Waar zit de any-key?
quote:marjie schreef op 15 november 2012 @ 00:01:

Ik zeg tog nergens dat het alleen hun schuld is ...

Tuurlijk maak ik ook fouten , dat is menselijk.

Maar ik hoef toch niet te gaan pikken dat hun denken dat hun mijn leven moeten overnemen.Soms moet je als volwassene dingen pikken ook al gaan ze tegen je gevoel in, denk dat veel mensen dat op hun werk hebben. Pick your battles weet je wel, je kunt gelijk hebben en het over laten waaien of gelijk proberen te halen en op straat staan. Voor jou 10 anderen, je bent niet het centrum van het universum, er is niks speciaals aan jou, wil je niet meewerken, zeker in deze tijden is het gauw afgelopen met je, wen er maar aan en houd je baan voor een tijd of ga hoppen van baan naar baan omdat je overal uitgeknikkerd wordt en sta je binnen 2 jaar hamburgers in te pakken, maar he, dan heb je ze tenminste wel goed tuk hoor!
quote:BellatrixVanDetta schreef op 15 november 2012 @ 00:03:

ZIJ vinden, ZIJ zeggen, ZIJ doen en niet hun!

MIJN ouders, auto, vriend en niet me!

Edit....omfg TOG??

Ga eerst eens terug naar school Einstein, want zo vind je nooit een baan. En nee, je bent niet dyslectisch.

En misschien kun je dan ook nog iets over attitude leren.Me of mijn. Het maakt allemaal niet uit voor dit topic.
Weet je wat... Laat maar! Ik wens je veel succes in het leven.
Vervang 'hun' even voor 'zij' en je bent al weer een stapje verder in het serieus genomen willen worden.

Ik word nu al doodmoe van je trouwens.
Ik zou zeggen, lees mijn motto en doe er wat mee want je komt echt vervelend over.
quote:marjie schreef op 15 november 2012 @ 00:08:

[...]

Me of mijn. Het maakt allemaal niet uit voor dit topic.Ik zou er hullie van maken, dat maakt het voor ons wat grappiger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven