stoppen met roken !!!

30-07-2012 23:33 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal ik wil super graag stoppen met roken.

heb alles al geprobeerd en niks helpt ik begin gewoon weer.

ik heb nu van vrienden gehoord dat gen5 ook moet helpen om te stoppen op den duur.

rook al een stuk minder.

nu wil ik eigenlijk de mening van anderen horen over.

-uw ervaring om te stoppen met roken.

-wat uw geprobeert hebt te stoppen.

-hoe u zich hierbij voelde/voelt.

-wat je gaat doen om maar niet te gaan roken.

-hoelang het heeft geduurt.

gewoon tips of meningen of ervaringen van andere mensen.

alvast bedankt
Goedemorgen dames!

Allereerst:

JOSEEEEEEEEE WAT GOED!

Super dat je het hebt volgehouden! Echt ontzettend knap gezien je er toch beste wel tegenop zag. Vind het heel knap van je, zeker omdat je in zo'n omgeving toch constant geconfronteerd wordt met het niet- en wel roken.

Echt super super goed!

En nikemeid, is nou alleen je zus gestopt of ook je moeder? En ik hoop dat met jou alles ook goed gaat. Het misschien wel prettig om ook vanuit je directe omgeving medestanders te hebben die ook gestopt zijn. Ik merk zelf dat ik veel heb aan de steun van mijn vriend en familie, maar die hebben zelf nooit gerookt dus die snappen het gevoel niet zo erg.

Ik probeer het voor hun altijd maar te vergelijken met het idee dat je heeeeel veel dorst hebt of heeeeeel veel honger maar dat je niet mag eten of drinken. Terwijl andere mensen het om je heen wel doen. Daar konden ze wel inkomen dat ik daar best chagerijnig van word. Mijn vriend vooral van het voorbeeld met eten

En ik heb meer energie in de zin van drukker, ongeleid projectiel. Zo iets. Ben in zakelijke omgeving ook als de dood dat ik rare dingen zeg en/of doe. Medicatie helpt wel maar het vraagt heel veel energie om mezelf in te houden. Dus echt veel fitter voel ik me nog niet.

Maar dames, hartstikke goed gedaan weer en blijf volhouden!!
Dit is nu mijn 2e poging met stoppen met roken. De laatste keer dat ik weer begon was vanwege stress. Dat is mijn struikelpunt. Nu ben ik bijna 3 maanden gestopt, maar in de tussentijd ook wel wat gezondigd. Ik moet voor mezelf een manier vinden om niet gelijk een sigaret op te steken als er iets fout gaat oid. Verder ben ik er wel tevreden mee dat ik gestopt ben. De reden daarvan is omdat ik kinderen wil En dan kan ik maar beter optijd stoppen.
If someone tells you that you cant, all you have to do is turn around and say Watch Me!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-10-2012 10:46
Reden: provoceren
% gewijzigd
Hoi Sapphire,

Wat goed dat je het al zo lang hebt volgehouden! Het is zeker verstandig om alvast te stoppen als je aan kinderen denkt. Wat voor mij heel goed helpt ( ook al ben ik nog niet zo lang gestopt als jij ) is om niet te denken: 'ik doe een poging', maar 'ik doe het nooit meer'. Door die gedachte vast te houden hoef ik ook niet meer na te denken over mogelijke uitzondering, wanneer ik wel of niet een sigaret mag roken. Die optie is gewoon uitgesloten. Voor mij werkt het, maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.

Ik zou zeggen, blijf hier schrijven, ook bij frustraties en andere moeilijke momenten. Wie weet helpt het

Hou vol en heel veel succes!
Hallo Sapphire,

Welkom bij de club

Ik hoop ook dat je wat steun vindt hier.

Ik in ieder geval wel, helpt (vreemd genoeg) toch als je weet dat je niet de enige bent die weleens worstelt en/of struikelt op weg naar wat goed voor je is.

Koos en Nike excuse voor mijn slordig lezen...
Hey! Bedankt koos en José Ik lees graag even mee met dit topic. Met een beetje steun kan je ver komen.
If someone tells you that you cant, all you have to do is turn around and say Watch Me!
Goedemorgen dames!

Hoe gaat het met jullie?

Hier alles oké, heb nu even een zwaar momentje dus ik denk, ik schrijf hier maar even iets.

Ik had vanmorgen in de auto zooooo'n zin in een sigaretje. Niet te geloven. Misschien had mijn collega toch gelijk dat de klap later pas zou komen. Ik vond het al zo verrassend dat ik er zo makkelijk door heen fietste.

Maar goed. Ik had ontzettende trek, en ik stopte bij het tankstation. Tanken had ik al gedaan, maar ik moest echt wat hebben om die behoefte te stillen. Met mijn blikje drinken liep ik naar de kassa en aangezien ik daar wel vaker kom vroeg de betaalmeneer of dat ik nog wat te roken wou hebben. Echt een fractie van een seconde dacht ik JAAAA maar ik riep: NEEE GEEF ME NOU GEWOON M'N DRINKEN

Arme man. En het was nog zo vroeg. Maar hé, ik heb niet gerookt.

En dat wou ik even komen melden
Hey Koos Keigoed,

Wat enorm knap van jou! Op het spek gebonden en het dan toch niet doen.

Ben jij eigenlijk ooit nog begonnen met die pleisters?

Ik zelf zweef nog wat na op mijn "overwinning" van zaterdag.

Merk nu wel dat pillen nog steeds wel helpen; was vanavond wat later met innemen en kreeg een zweempje mmmm roken.

Gelukkig niet in een tankstation

Groet
Hoi Jose!

Kan me heel goed voorstellen dat je nog steeds zo trots bent van je overwinning (mag gewoon geschreven worden zonder de haakjes, want een overwinning is het zeker!).

Die pleisters plak ik inderdaad. Ik probeerde in het weekend zonder, dat ging goed, maar toen ik weer moest gaan werken stond ik een aantal keer op het punt om nietmachines in elkaar te trappen en beeldschermen uit het raam te gooien. Toen ben ik toch maar gaan plakken.

Ik had al bij de apotheek gevraagd of ze die dingen niet per strekkende meter verkopen
Hey Koos,

Dus pleisters werken ook. Heb je daar nog bijwerkingen van? En hoe lang moet je blijven plakken?
zozo wat weer een lange verhalen hier haha.

JOSE..... super goed van je dat je zonder mosselen en wijntje n peukie kan joh echt kei goed.

ik had zaterdag ook een verjaardag en daar rookte twee mannen twee sigaartjes ohhhhh wat smerig maar ondertussen.

OOOOHHHHH HELP WAT HEERLIJK !!!!!

en in mijn hooft.

IK WIL IK WIL IK WIL IK WIL IK WIL GEEEEEEENNN PEUK.

hahahaha eigelijk wel maar deed het niet.

KOOS......hahaha wat sneu voor die man bij de bp haha die dacht hehe eindelijk iemand wie ik een pakje tabak kwijt kan haha nee dus.

ook er goed van je dat je het niet gedaan hebt.

ik ben nu 5 week gestopt en heb weinig last moet ik zegen.

begin nu ook minder te slikken snoep koekjes enz enz ging er eerst goed in tot ik zag hoe zwaar i was geworden dacht ineens.

zozo dat is dus ook afgelopen dus ja heb het nu zwaarder met overal van afblijven dan niet roken hahaha ben ondertussen wel verslaafd geweest aan otrivin mensen kijk uit die dit gebruiken

het is super slecht voor je neus maak dan zelf een zout oplossing of gebruik baby otrivin.

saphire88 welkom bij de anti roker club hahahahha

verder hoor ik het wel weer hoe het jullie vergaat.

p.s KOOS mijn zus is ondertussen ook gestopt met roken .

maar mijn moeder werd een beetje moe van mijn gezeur maar goed dat komt ook wel weer goed.

mijn moeder heeft copd en rookt dus en heb dus dingen op internet gelezen waar ik dus best van schrok.

ben ttoen naar me moeder gegaan en een paar keer tegen haar gezegt dat ik wou dat ze ging stoppen en dat van internet verteld maar wat blijkt mijn moeder mocht van het ziekenhuis dus absoluut niet op internet info over copd opzoeken.

die was dus overstuur omdat ik wou dat ze ging stoppen enz enz nou ik ben dus met zeuren bij me moeder gestopt ze moet het dus echt zelf willen wil ze het niet haar keuze.

ondertussen heb ik spijt dat ik dat over copd op internet gelezen heb want het doet me best pijn.

heb een paar dagen dus gewoon tegen me moede gevraagt

WIL JE AAN DE ZUURSTOF SLANGETJES ??

ik was er dus al zo erg mee bezig ik dwong me moeder gewoon en dat kan niet.ging tot huilends aan toe nou dat dus alemaal meegemaakt.

ga nu mooi aleen met me zelf aan de slag en wat een ander doet pech gehad ze doen het zichzelf aan.
He Nike,

Moeilijk als iemand van wie je houdt door gaat met, wat jij nu weet, iets dat ongezond voor ze is.

Kan me heel goed voorstellen dat je dan gaat lopen zeuren tegen haar. Maar ook dat het voor haar moeilijk is, ziek en dan ook nog moeten stoppen met je troostertje....

Maar je doet het zeuren uit liefde toch? en dat kan nooit echt slecht zijn.

Sterkte met je eigen strijd.
He nike (en anderen natuurlijk)

Wat vervelend van je moeder Het is zo ontzettend moeilijk om daar wat aan te doen. Zelf heb ik hier ook ervaring mee, en dit is ook de reden dat ik een tijdje niet hier gepost heb. Als je me loept, lees je vanzelf het topic over mijn ex- vriend.

Hij had COPD, en bleef stug door roken. Nu ligt hij aan de beademing in het ziekenhuis met een dubbele longontsteking en in levensgevaar. Dit zeg ik niet om het erin te wrijven voor je, maar om aan te geven dat ik goed begrijp wat je bedoeld. En dat het ernstig is, en dat je er zo verdomd weinig aan kan doen.

Maar ik vind het heel erg knap van je dat je het zelf volhoud. Aangezien je nog maar zo kort gestopt bent (net zoals ik) is het belangrijk dat je wel de focus legt op jezelf denk ik. Zelf merk ik in ieder geval wel dat dat erg belangrijk is nu, maar goed ieder persoon is natuurlijk anders.

Ik ben nu 3 weken gestopt, jeeeeej. Ben ook stopt met de pleisters. Ik dacht dat ik ze op had, maar toen ik thuis kwam 's avonds bleek echter dit niet zo te zijn . Nou laat maar zitten dan, die dingen, kan het ook zonder

Jose, hoe gaat het bij jou?

Sapphire? Hoe gaat ie? Kan je der verleiding nog weer staan?

Meiden: ZET HEM OP!
Hallo,

Grappig, wat jij hebt met die pleisters heb ik met mijn pillen. Het gaat zo goed dat ik ze steeds vergeet in te nemen.

Maar er echt mee stoppen durf ik nog niet.

Zo heel af en toe mis ik de gewoonte (gezellig=roken) nog teveel en dan helpt zo'n pilletje mij de behoefte voorbij te zitten.

Verder gaat hij lekker, ik krijg steeds meer energie. Dus dingen als sporten, huishoudelijke klussen en werken worden ook steeds leuker/makkelijker.

Beter ruiken is niet altijd een genoegen ;) maar ook daar gaat een wereld voor mij open.

Krijg wel steeds meer trek in eten, daaarom is het wel fijn dat ik sporten nu weer met plezier doe. Nog niets aangekomen

Ik sluit me aan bij Koos: meiden ZET HEM OP!
hahaha hallo jose koos en saphire ofzo lol een irri naam om te schijven.

nou mensen het gaat hier zijn gangetje ben nog steeds gestopt en voel me nog steeds niet fit.

wij zijn (mijn vriend en ik )zijn met cv bezig dus jah de zijkanten van de vloer liggen eruit.

mijn vriend wou persee de leidingen weggewerkt hebben onder de vloer. wat wel heel mooi is natuurlijk aleen merk er nu niet veel van dat het mooi word.

ach dat komt wel weer.

en wat mijn moeder betreft ze is naar de dokter geweest en ze dacht dat het voor copd was maar dat was dus een onderzoekje van het hart (vroeger 2 hartinvarctjes gehad)

nou heeft ze dus pleisters gehaald en die plakt ze nu.

nou ik geloof niet echt in die dingen.

maar goed ze probeert het wel en dat is al heel wat vind ik.

maar ja nu nog een probleem erbij pffff het is net alsof sinds at ik gestopt ben de ene naar de andere problemen zich volgen om mij uit te dagen om maar weer ee peuk te paken.

kwam bij me moeder zaterdag en toen kreeg ik te horen dat mijn zus zwaar depri is als haar vriend vraagt iets leuks te doen heeft ze nooit zin maar dat is niet het enigst ze heet adhd en elke keer als ze zich niet lekker voelt neemt ze extra midicatie en voelt ze zich dan nog niet lekker dan gaat er 2 paracetamols achteraan en als ze zich dat nog niet goed voelt dan pakt ze energy drink dus ja al met al (verslaafd aan medicatie)

ik heb me dus maar ff voor genomen klinkt raar mischien om dat maar even uit mijn hoofd te zetten en gewoon met mijn eigen bezig te zijn.wat best moeilijk is met wat er alemaal om mij heen gebeurd ben daarom wel erg blij dat ik hier af en toe mijn zegje even kan doen. hoop dat jullie mijn verhaal nog snappen nou mischien ga ik hier ooit wel een boek over schijven hahaha.

ach ja altijd blijven lachen zegen ze en aan het positive denken nou op dit moment is dat ook wel ff nodig want pffff dat peukje komt af en toe wel heel dichtbij.

maar doe het niet ook hier moet ik me leren leven als er druk op de ketel staat dan hem niet gelijk te openen en de druk te breken nee nike niet doen geen verslavingen meer voor mij.

nou dit was weer een heel verhaal hoop dat de verhallen binnenkort toch echt wel kleiner worden heb het idee dat ze aleen maar groter worden pffff iedereen een hele prettige week en geniet van het weer heel veel succes en troost van mij als het ff niet mee zit.

bye bye lieve viva vriendjes
Hallo Nike,

Een heel verhaal inderdaad.

Het lijkt er inderdaad op dat "ze" je aan het testen zijn: hoeveel druk kunnen we op d'r leggen voor ze breekt en er toch één opsteekt.

KEIgoed dat je dat niet gedaan hebt!!!!!!

Het lost je problemen niet op, deuh, dat weet jij ook uiteraard, maar moest het toch even kwijt ;)

Ik heb na een niet zo fijne dag met de portemonnee in de hand bij mijn fiets gestaan. Maar heb toen bedacht: hoe ga ik mij dan morgenochtend over mezelf voelen? Gelukkig was dit genoeg om niet naar het tankstation te fietsen.

En de volgende ochtend trots zijn, in plaats van de pest erin hebben motiveerde ook weer

Sterkte met de puinhoop in je huis en met je familie.

Het schijnt mooi weer te gaan worden, hoop dat je tijd hebt om ervan te genieten.

Tot slot een gouden regel uit de cursus EHBO: je moet eerst jezelf in veiligheid brengen voor je een ander kunt gaan helpen.

Groet José
Hallo mensen,

Ik heb hier op dit topic niet eerder gepost, maar wil even wat positiviteit sharen.

Ik ben op dertig mei van dit jaar gestopt met roken. Het enige hulpmiddel wat ik had was het boek van Allen Carr. Ik ben in dit boek begonnen, heel lang voor ik gestopt was, en heb het een hele poos half afgelezen laten liggen.

Wilde eigenlijk niet direct verder lezen, het stoppen kwam erg dichtbij zo.

Uiteindelijk toch maar opnieuw begonnen, ik had mezelf eenendertig mei als uiterste stopdatum gegeven. Dit keer ben ik door gaan lezen en op dertig mei in één keer de tweede helft van het boek uitgelezen en gestopt.

Sindsdien heb ik nog één keer een sigaretje aangeraakt, maar nu heb ik geen enkele behoefte meer om ze aan te steken.

Het voelt ook gewoon zo fijn, en ik verbaas me erover dat het zo makkelijk gaat/is gegaan. Dit had ik gewoon veel eerder al kunnen doen

Voor alle pasgestopten: Het gaat lukken. Je hoeft namelijk niet meer te roken
hey jose

hahaha die EHBO vond ik echt super goed eerst jezelf dan een ander is ook zo hoor maar ik denk als de ander wel heel dicht bij je hart staat probeer je die toch mede te helpen denk ik.

hoe moeilijk het ook is ik sta er altyd voor mijn mams en de rest waar ik van hou.

kan ze tips geven en met ze praten maar wat ze ermee doen is aan hun en nee ik rook niet meer en wil niet meer roken zal er voor altyd afblijven voel me veel gezonder en het leven krabbelt met het enigste nadeel dat ik dikker ben geworden weer omhoog maar goed dat hoord erbij dat gaat er wel weer af denk ik hoop ik.

wat ons huisje betreft de kachels hangen ervoor maar doen het nog niet hahahaha met deze ou brrrrr smorgen 14 graden ohhh wat ben ik blij dat ze straks werken.

polkadot28 welkom bij de groep van antirokers hahaha

super goed dat je ook gestopt bent hoop nu maar dat je er altyd af blijft daar is deze groep ook voor om als het mis gaat en je zin hebt in een peuk dat je dan ff je hart kan luchten.

ik heb hier heel veel aan gehad echt waar.

het hoeft niet altyd over roken te gaan het kan ok zijn dat je iets hebt meegemaakt en dan toch een beetje in de verlijding bent geweest om er mischien een te pakken dus nou hoop in iedergeval dat je hier dan mischien wat aan hebt welkom

p.s jose laat ze me maar testen kom aleen maar sterker in mijn schoenen te staan hahaha dus lol laat ze maar komen :P:P
zozo wat ineens stil hier jah volgens mij heeft iedereen het druk hier hahaahaha.

nou ik wacht wel nog ff dan denk ik hahaha

joehoe lieve lieve anti rokers waar zijn jullie nou?

hahaha
Ik ben er nog

Niet druk, maar veel weg geweest.

Eerst een week naar Ameland en daarna drie dagen naar Weert.

Ik heb een heeeeeel zwaar leven. (leuk liedje van Brigitte Kaandorp)

Heerlijke dagen gehad en niet gerookt! Terwijl die week Ameland er een roker mee was. We hadden gezegd je mag gerust binnen roken. 's morgens vond ik het stinken, 's avonds met een wijntje op vond ik het lekker ruiken. Wat zit een mens toch raar in elkaar hè.

Verder dobbert het lekker door. Heb alleen tussen de oren nog afkick verschijnsels.

En jullie dan?
Hallo, hallo, hallo, hallo!!!!

Ik bennur ook nog! En ik rook nog steeds niet

Morgen zal ik even een update posten en jullie even lezen, lieve lieve mede niet rokers (toch??)
Inmiddels 174 geen stinkstok aangeraakt! *juigende smiley*

Gaat echt heel goed. Volgende week vrijdag heb ik precies een half jaar niet gerookt!!!

Iedereen hier nog gestopt?
Hoi, heb de berichtjes van jullie hier net allemaal zitten lezen en respect boor jullie hoor. Ik heb vandaag mijn eerste stopdag er op zitten en morgen dag nr. 2! Ik ben dus nog maar een broekie in vergelijking tot jullie. Ik hoop hier wat steun, tips, moeilijke en hopelijk veel makkelijke momenten met jullie te kunnen delen. Misschien zijn er nog ren paar prille stoppers?
Hallo Geinstein,

Goed bezig!

En als je gewoon deze ene dag niet rookt, zit jij ook zo op 174 dagen!

Succes gewenst!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven