met open ogen erin getrapt.

22-01-2013 12:36 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Althans zo voelt het.

Ik heb 3 en half jaar geleden via via een gehandicapte vrouw leren kennen. En op zicht klikte het prima. En onze band groeide uit tot een oppervlakkige vriendschap . Dat houd in : iedere week kwam ze een kopje koffie drinken bij mij en zo af en toe vroeg ze me of ik haar wilde begeleiden bij haar bezoekjes aan de kapper, tandarts en dat soort dingen.

Nou vertelde ze in het verleden wel eens dat haar begeleidster iedere dag voor haar kookte en dat ze dat zo gezellig vond.

Amper een paar maanden daarna kwam ze mokkend bij me,haar begeleidster was wegens bezuinigingen niet meer bevoegd om te koken. Dus nu kreeg ze een budget waarmee ze de maaltijd service aan huis kon laten komen voor warm eten. En dat was vies en niet lekker bla bla bla.

En vorig jaar ongeveer een half jaar terug nu ondertussen. Kwam ze huilend bij mijn man en mij. Er waren opnieuw bezuinigingen en nu kreeg ze geen budget meer voor de warme hap. Dat moest ze nu zelf betalen maar dat kon volgens haar niet want al haar geld ging op aan haar therapieën en weet ik veel wat.

Dus ik heb toen omdat ik het zo afschuwelijk rot voor dr vond aangeboden om voor haar te koken. Nou dat aanbod nam ze met beidde handen aan. En ik had er dus iedere dag een kost ganger bij.

Dat gaf me veel stress want ze kon dit niet verdragen en dat niet zei ze . Eigenlijk meer niet dan wel. En financieël was het uit eindelijk ook wel merkbaar maar goed mijn man en ik wisten dat en daar hebben we nooit moeilijk over gedaan.

Het gaf ons ondanks alles toch een goed gevoel dat we haar op die manier konden helpen.

En afgelopen weekend kregen we ineens onverwacht bezoek van 2 vrienden van mijn man. Om kwart over 11 s avonds. Ik dacht ooh jee er is vast wat aan de hand want het was nou niet bepaald een normaal tijdstip op bij iemand op visite te gaan. En inderdaad er was ook wat aan de hand.

Ze kwamen net van een feestje en zijn er uit frustratie maar snel weer weg gegaan want onze gehandicapte vriendin was er ook en die had het hoogste woord daar . Ze vertelde daar groots dat ze al een lekker spaarcentje op de bank had staan. Dat was eigenlijk bedoeld om eten van te kopen, maar ze had iemand en die was zo gek om voor haar te koken. Bij ons kon ze lekker gratis eten en dan zo de centjes uit sparen. Ze heeft ons dus gewoon een beetje belachelijk lopen maken daar. Maar wat ze niet wist is dat de vrienden van mijn man en wij elkaar kenden. En die zijn dus direct naar ons toe gegaan om ons te vertellen hoe de vork in de steel zat.

Ik kon het niet geloven. Maar toen ik haar de volgende dag daarover aan sprak kon ik aan alles merken dat de vrienden van mijn man geen woord hadden gelogen.

Ik heb haar gevraagd weg te gaan. En dat heeft ze gedaan. We hebben daarna ook niks meer van dr vernomen. En ik ben nu kwaad verdrietig en boos op haar maar vooral op mezelf. Hoe kon ik hier nou intrappen?

En ben ik nou werkelijkwaar de enige die smelt wanneer er iets zielig verteld word. Of zijn er meer mensen die ergens met open ogen in zijn getrapt en die er later pas achter kwamen dat hun inzet achteraf gezien helemaal niet nodig was geweest. Of al tijden iemand psychisch hebben gesteund terwijl er niks aan de hand was.? Of naar verhalen en problemen hebben moeten luisteren wat achteraf leugen bleken te zijn.? En hoe ging het daarna verder?
Je kunt het melden bij de instantie waar ze haar vergoeding van ontvangt
Nee jij bent lief, en deze mevrouw is een remspoor in de onderbroek van de mensheid.

Nog nooit zoiets gemeens gehoord.

Ik snap dat je nu denkt dat jou goedheid verspilt is, maar blijf alsjeblieft jezelf.

Van mensen die zo onbaatzuchtig helpen wordt de wereld alleen maar beter.

Ik hoop zo op een lesje karma voor deze vrouw.
quote:rionyriony schreef op 22 januari 2013 @ 13:02:

ik denk dat ze niet gelogen heeft maar het geld nodig had voor andere dingen. En wat die dingen kunnen zijn, de een noemt een gouden horloge of een 65 inch flatscreen luxe en de ander vindt dat noodzakelijk om een beetje prettig te leven.

Dus jij vindt het niet meer dan normaal dat iemand een zielig verhaal ophangt om een flatscreen te kopen?

Misschien moet je je eigen quote maar eens lezen.....
quote:christmas schreef op 22 januari 2013 @ 13:02:

Nee jij bent lief, en deze mevrouw is een remspoor in de onderbroek van de mensheid.

Nog nooit zoiets gemeens gehoord.

Ik snap dat je nu denkt dat jou goedheid verspilt is, maar blijf alsjeblieft jezelf.

Van mensen die zo onbaatzuchtig helpen wordt de wereld alleen maar beter.

Ik hoop zo op een lesje karma voor deze vrouw.Je weet het mooi te verwoorden

ik denk dat ze niet gelogen heeft maar het geld nodig had voor andere dingen. En wat die dingen kunnen zijn, de een noemt een gouden horloge of een 65 inch flatscreen luxe en de ander vindt dat noodzakelijk om een beetje prettig te leven.

Dit slaat nergens op. Het is wel liegen want ze heeft wel geld. Ze heeft misbruik gemaakt van goedheid van andere mensen.

Ze is alleen zo dom om het hardop te vertellen op een feestje.

Gelukkig maar voor TO anders was het nog jaren doorgegaan.
quote:LouisaVuitton schreef op 22 januari 2013 @ 13:04:

[...]

Dus jij vindt het niet meer dan normaal dat iemand een zielig verhaal ophangt om een flatscreen te kopen?

Misschien moet je je eigen quote maar eens lezen.....ach, normaal, ik weet dat dat gebeurt omdat de verleiding groot is en de zelfdiscilpine en -kritiek klein. Je moet er rekening mee houden dat het niet altijd zo is als de mensen vertellen.
it's a big club and you ain't in it
Want ontzettend lief van je. Wat een misselijk mens.
Ik zou ook woest zijn.

Maar vind je een erg nobel en lief mens.

Wat balen dat er van jouw goedheid zo'n misbruik is gemaakt.

ik denk dat ze niet gelogen heeft maar het geld nodig had voor andere dingen. En wat die dingen kunnen zijn, de een noemt een gouden horloge of een 65 inch flatscreen luxe en de ander vindt dat noodzakelijk om een beetje prettig te leven.Ja ik denk dat ze inderdaad van het geld wel een heel mooi horloge kan kopen ja. Maar mij is ze kwijt!
Wat super lief van je! Je hebt jezelf niets te verwijten, wat een rotmens. Ik zou overal een melding maken waar mogelijk, alle instanties van wie ze geld krijgt in ieder geval. Wat een verschrikking.
Ik zou je verhaal inderdaad doen bij de organisatie waar ze dat geld voor eten van krijgt (waarschijnlijk WMO via de gemeente). Weten ze daar ook direct wat voor vlees ze in de kuip hebben.

Jij en je man zijn mooie en lieve mensen. Hou dat voor ogen.
quote:SeptemberGirl schreef op 22 januari 2013 @ 12:53:

Overigens .

Dit is toch heel iets anders? Vind ik niet oplichting.

In het geval van TO gaat het over bewust liegen om iets gedaan te krijgen.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 22-01-2013 13:47
Reden: quote verwijderd op verzoek
% gewijzigd
Ga je nog iets doen, TO? Verhaal halen ofzo?

Ik zou toch de neiging hebben om wat mensen in te lichten over haar.
quote:Ikbenanoniem schreef op 22 januari 2013 @ 13:16:

Ik zou je verhaal inderdaad doen bij de organisatie waar ze dat geld voor eten van krijgt (waarschijnlijk WMO via de gemeente). Weten ze daar ook direct wat voor vlees ze in de kuip hebben.ja ik denk dat jullie ( jij in dit geval) wel een goed punt hebben. Ik ga het er in ieder geval vanavond nog wel met mijn man over hebben. Want zelf nu actie ondernemen dat lukt nu op dit moment nog niet omdat ik dan waarschijnlijk onredelijk ga doen. Althans dat verwacht ik wel.Maar het is wel een goede tip.
quote:reizende schreef op 22 januari 2013 @ 13:18:

Ga je nog iets doen, TO? Verhaal halen ofzo?

Ik zou toch de neiging hebben om wat mensen in te lichten over haar.Ja daar ben ik ook mee bezig. Ik heb al her en der aan wat mensen verteld wat er is gebeurd.
quote:feeks schreef op 22 januari 2013 @ 13:02:

Je kunt het melden bij de instantie waar ze haar vergoeding van ontvangtGoede tip!
quote:reizende schreef op 22 januari 2013 @ 13:17:

[...]

Dit is toch heel iets anders? Vind ik niet oplichting.

In het geval van TO gaat het over bewust liegen om iets gedaan te krijgen.

Het was meer van: je doet heel veel voor een een ander, en het blijkt stank-voor-dank.

(want TO vroeg of meer mensen in een 'zielig' verhaal zijn getrapt)

Zou je me willen ont-quoten? Thanks!
Ik ben vrees ik wat minder liefdadig ingesteld maar voordat ik elke(?) dag voor iemand zou gaan koken, zou ik eerst geïnformeerd hebben bij de betreffende instantie hoe het precies zit met dat budget. Maar goed, dat is nu mosterd na de maaltijd.

Ik zou er wel alsnog melding van maken zoals hierboven al werd genoemd, zodat ze daar in elk geval weten wat hun cliënten uitvreten. Succes.
quote:Sanseveria13 schreef op 22 januari 2013 @ 13:29:

Ik zou er wel alsnog melding van maken zoals hierboven al werd genoemd, zodat ze daar in elk geval weten wat hun cliënten uitvreten. Succes.Letterlijk ja!
Deze mevrouw maakt misbruik van haar PGB want dat is bedoeld voor een maaltijd en ze gebruikt het als spaargeld. Dat is fraude. Ik zou haar aangeven bij het zorgkantoor. https://www.zn.nl/branche/zorgkantoren/

Met dit verhaal erbij natuurlijk en de getuigenissen van je man zijn vrienden.

Het PGB wordt betaald van de belastingopbrengsten, we werken er allemaal hard voor en fraude is een misdaad.
Ik zou haar volgende keer gewoon langs laten komen en een bord droge rijst voor zetten.

Maar zelfs al had ze het niet gezegd, dan had ze het toch gedacht. Zo zie maar weer waar liefdadigheid soms toe leid.

Ik denk dat je er over een hele tijd ook nog wel zelf weer mee om kunt lachen. Ik hoop het tenminste.

Wat een oplichter zeg. Sommige bedelaars in het centrum van steden schijnen ook voor tonnen bij elkaar te bedelen. Die lachen ons toch ook gewoon uit?

Maar er zijn ook mensen die echt hulp nodig hebben. Dat is trieste van het gebeuren.
Wat vervelend dat je zo gebruikt bent, bedenk wel dat er maar weinig mensen zo berekenend, gemeen en laag zijn. Het ligt niet aan jullie, voel jezelf dan ook niet dom, naïef of te goedgelovig.

Jullie hebben goede vrienden die het niet verdragen dat jullie gebruikt worden, wat zal zij straks nog hebben? Uiteindelijk doet ze zichzelf het meest tekort, dit is geen gedrag waar je vrienden mee maakt (mild verwoordt).

Melden zal je misschien opluchten, maar verwacht er niet teveel van. Als ze recht op een bepaald budget, of service heeft veranderd dat niet omdat je een rotwijf bent.

Al zal een goed gevulde spaarrekening haar wel last kunnen geven, lijkt me
nederlandsevrouw wijzigde dit bericht op 22-01-2013 13:46
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Wat rot voor je, Cherry. Zo jammer dat er mensen misbruik maken van het goede hart van een ander. Dit ligt natuurlijk niet aan jou, je hebt iemand geholpen op basis van de verhalen die ze jou vertelde. En ze is immers gehandicapt, en er wordt bezuinigd. Op zich niet zo vreemd allemaal dus. Jij hebt gehandeld vanuit oprechte bedoelingen, en daarvoor verdien je alle lof.

Je hebt een paar jaar lang elke dag voor een ander gezorgd en maak je nu dit mee. Neem het jezelf alsjeblieft niet kwalijk.

Zat toevallig vanochtend met een vriend over te praten: sommige mensen zijn doortrapte leugenaars en zien er geen probleem in te profiteren van een ander. Je herkent ze helaas niet altijd.
Wat een vals sekreet!
Wat jij en je man voor haar hebben gedaan is heel lief, maar ook wel een beetje naief. Wijze les: behulpzaam zijn is goed, maar lang niet iedereen is te vertrouwen. Ga dus niet zomaar op iemands zielige verhaal af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven