elektrich roken

22-03-2013 11:26 249 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben sinds een week over op elektrisch roken. Ik vroeg me af of er hier meer zijn die 'dampen' en wat jullie ervaringen zijn.

Mijn ervaringen zijn tot nu toe overwegend positief. Ik heb nog steeds wel af en toe het gevoel dat ik iets mis. Maar ik voel me zoveel frisser. Ik had niet verwacht dat het me zo zou meevallen.
de toppic titel had natuurlijk elektrisch roken moeten zijn.
Ja ik! Vind het super! In het begin heel erg wennen, maar nu vind ik m'n esigaret lekkerder dan een echte, die ik afgelopen weekend gerookt heb in de kroeg omdat mijn sigaret leeg was haha. Geen stank meer en goedkoper

Welke heb je? Ik heb de eroll
Dit klinkt interessant... Zit wel nicotine in toch?
Ik zit er toevallig ook over na te denken om er eentje aan te schaffen. Welke heb jij?

Ik hoor alleen mensen over smaakjes en zo en dat lijkt me juist smerig?
Ik heb de ego-t. Ik ben overgestapt omdat wij waarschijnlijk binnenkort overgaan op het nieuwe werken. En ik mezelf ken. Heb boven een werkkamer ingericht en me voorgenomen daar niet te gaan roken. Ik weet van mezelf dat het er toch langzaam in zal gaan sluipen om daar toch te gaan roken. Dat wil ik dus niet.

Welke smaak gebruik jij? Ik ben nu aan het mengen met kersen. Ik heb ook nog menthol besteld. Die ga ik er straks ook nog bij mengen. Ik begreep dat de 'gier' (vind ik zo'n smerig woord) dan beter is.
Er zit idd nicotine in. De sterkte hiervan kun je zelf bepalen. Je hebt flesjes van 6 en 11 mg. Dus wanneer je wilt kun je afbouwen. Ik dacht ook dat ik smaakjes niet lekker zou vinden. Maar ik vind het wel lekker. Het doet mij denken aan waterpijp.
Die smaakjes hoeft dus niet, je kunt ook gewone vloeistof gebruiken.
Kun je die dingen gewoon kopen in een tabakszaak ofzo?
Dat weet ik niet. Heb er nog niet naar gekeken. Ik heb hem via internet besteld.
Hmmm, zal er eens op gaan letten. Lijkt me wel wat.
quote:Ikkuzzz schreef op 22 maart 2013 @ 11:44:

Kun je die dingen gewoon kopen in een tabakszaak ofzo?

Ja, de betere winkels hebben ze. Je kunt wegwerpsigaretten kopen voor 7,50, daarmee doe je twee dagen als je een pakje per dag rookt.

Uiteraard biedt de fabrikant ook een hervulbare variant aan. Die is prijziger, ik geloof 65 euro ofzo. Maar het voordeel is dat het 'spul' niet onder de tabakswet valt, en het dus veel goedkoper is.

Ik heb het geprobeerd, en het smaakt niet zo 'vol' als gewoon roken, maar het is onwijs grappig en heeft veel voordelen (je neemt even een trek en doet hem in je zak; je kan roken in bed, enz)

Linkje
ik heb er een in de kast liggen, onder het stof. Was een duur ding destijds (jaar of 5 geleden).

Vond het idee spannend, maar in de praktijk was het niks eigenlijk. De rook (damp) sloeg enorm op mijn keel, net als een rookmachine in de disco. Kan nooit gezond zijn. De smaak op zich was wel ok.

Grappig was het wel ja, om te roken op plaatsen waar dat anders niet mag. Op je werk, in het vliegtuig.. Daarvoor had ik hem gekocht, voor een lange vlucht. Dacht dat ik dat niet zou overleven zonder roken.

Overigens mag je tegenwoordig in veel vliegtuigen niet meer e-smoken.

Ik ben inmiddels gestopt met roken. Gewoon cold turkey.
.
quote:impala schreef op 22 maart 2013 @ 11:56:

n de praktijk was het niks eigenlijk. De rook (damp) sloeg enorm op mijn keel, net als een rookmachine in de disco. Kan nooit gezond zijn.

grappig...een echte sigaret is nóg ongezonder

maar knap dat je gestopt bent! da's altijd nog het allerbeste
Ik gebruik de supersmoker. Bevalt goed! Je hebt 7 cartridges voor 15,-. Ik doe daar 2 weken mee. Voor mij is dat wel duurder dan roken. Ik rookte ong. 1 pakje per week en was daar ong. 11 Euro aan kwijt. Geen stank vind ik het voornaamste voordeel van de elektronische sigaret. Je hebt bij deze geen smaakjes zoals kersen - dat is meer waterpijpvervanging, denk ik. Lijkt me persoonlijk ook wel erg zoet. Wil het wel eens proberen. Die gekleurde zien er leuk uit.
Ik bedoelde cartomizers ipv cartridges - dit is de nieuwe variant. Beter dan die oude versie die ik eerst had - kreeg je bijna niks uit. Uit deze wel.
Grappig. De mijne, die ik besteld had, viel net door de brievenbus.

Helaas moet ie de eerste keer 8 uur opladen! Ben wel reuze benieuwd hoe het gaat bevallen
Ik had geen schoonmoeder. Ik had een trouwma.
Dat zeggen ze ja, dat de e-sigaret niet (zo) ongezond is.

Ik geloof er niks van.
.
maar de mijne is te koop hoor
.
Ik ben gestopt dmv zo'n electrische sigaret, had de oplaadbare gekocht, en drie dagen er na ( 85 euro armer) alsnog volledig gestopt....
En de mijne is ook te koop
En die ze bij de Primera verkopen. Is dat een goede/handige?
Ik had hem voor 10 euro besteld op een aanbiedingensite. En 2 doosjes navullingen erbij voor 10 euro. Hopelijk kom ik daarmee van het roken af. Ik lijk wel een speeltje van de hond als ik 's nachts in bed lig. Piep, piep Wordt echt tijd dat ik ga stoppen.
Ik had geen schoonmoeder. Ik had een trouwma.
quote:impala schreef op 22 maart 2013 @ 12:04:

Dat zeggen ze ja, dat de e-sigaret niet (zo) ongezond is.

Ik geloof er niks van.Daarover verschillen de meningen. Het zou kunnen. Wat ik wel weet is dat je na een paar dagen e-roken veel meer lucht hebt.
ik dacht trouwens dat ze sinds kort verboden waren. Of zijn dat alleen de vullingen met nicotine ? Of is het verbod niet door gegaan?
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven