Leven met lelijkheid
zaterdag 13 juli 2013 om 04:03
Wat vreselijk naar voor je dat je zo over jezelf denkt en dat het je leven zo beïnvloed. Ik heb vroeger ook slecht over mijn eigen uiterlijk gedacht, maar in mindere mate. Wel met plannen voor correcties etc. Jaren later vind ik het zonde dat het mijn leven zo beheerste. Bovendien speelt het gewoon niet zo'n grote rol meer in mijn leven, mijn uiterlijk. Je ziet jezelf natuurlijk altijd anders dan dat anderen doen. En over smaak valt niet te twisten. Ik denk dan ook niet dat plastische chirurgie je problemen/onzekerheden zal wegnemen. Dat is iets wat van binnenuit zal moeten komen, hoe moeilijk ook. Zo te lezen heb je best veel zelfkennis en dat is een groot goed. Je weet waar de kern van je probleem ligt. De 'oplossing' is alleen niet zomaar geboden. Ik hoop dat van dit zelfbeeld afkomt en echt van jezelf kan gaan houden. Heel kort door de bocht en makkelijk gezegd, maar.. dat verdien je! Succes
My life ain't shit without me!
zaterdag 13 juli 2013 om 04:06
zaterdag 13 juli 2013 om 04:11
Betterself, mooi voor jou! Het is ook zo zonde maar ik weet niet zo goed hoe ik hier vanaf kom. En ik durf het ook niet hardop te vertellen aan mensen, dat zou betekenen dat ik helemaal eerlijk ben over een groot (en raar) probleem, ik heb er het lef niet voor. Maar is het bij jou langzamerhand weggegaan? Want ik ben nu 19, en ik merk ook wel dat ik enigszins makkelijker denk dan toen ik bijvoorbeeld 16 was. Dat is natuurlijk zo, maar plastische chirurgie kán mooier maken. En het is echt door mijn uiterlijk waardoor ik zo in het leven sta.
zaterdag 13 juli 2013 om 04:17
Ja, sebastiaan, het is zeker niet zo dat ik nu wil horen van mensen 'je bent niet lelijk want iedereen is mooi' of dat het zo'n aandachttrek-verhaal is: dat is namelijk niet zo. Het is eigenlijk iets heel geks en ik heb er niet helemaal grip op terwijl ik er zelf bij ben.
Ik heb geen idee waarvan ik nou echt gelukkig word. Ik zal eerlijk moeten zijn, weer naar een psycholoog moeten en daar ook eerlijk moeten zijn, i.p.v. een stom verhaal ophangen dat ik ongemotiveerd/laks ben. Maar ik durf het niet want het is zo stom eigenlijk.
Ik heb geen idee waarvan ik nou echt gelukkig word. Ik zal eerlijk moeten zijn, weer naar een psycholoog moeten en daar ook eerlijk moeten zijn, i.p.v. een stom verhaal ophangen dat ik ongemotiveerd/laks ben. Maar ik durf het niet want het is zo stom eigenlijk.
zaterdag 13 juli 2013 om 04:43
quote:zuz schreef op 13 juli 2013 @ 04:11:
maar plastische chirurgie kán mooier maken..
Een mooie make up ( laat je adviseren door een professional ) , een geweldig kapsel, kleding die je flatteert en je sterke punten naar voren haalt, en een - zo perfect mogelijk - goed figuur ( sportschool ) ook.
Voor je stem zou je naar een logopedist of misschien ook wel een zanghuppeldepup kunnen.
Ik denk dat als je werkt met wat je wél hebt, ipv te laten maken wat er volgens jou mis is, dat je daar meer voldoening uit haalt.
Zoals jij denkt dat mensen kijken, zo kijken mensen niet. Ze hebben het niet over " dat meisje met die slome ogen " ze hebben het over de kleur van je haar, of je altijd danst of te veel drinkt, of je gezellig bent en dat je altijd op gympies loopt of zoiets.
Voor alle vrienden, bekenden en familie ben jij gewoon jij. En voor negen van de tien mensen die je ziet op een dag ben je een passant, een vluchtige blik waardig ( " leuke jas/ kan ik het wel of niet op/ gekke schoenen ")
Ben je bang dat je geen leuke vriend zult krijgen?
maar plastische chirurgie kán mooier maken..
Een mooie make up ( laat je adviseren door een professional ) , een geweldig kapsel, kleding die je flatteert en je sterke punten naar voren haalt, en een - zo perfect mogelijk - goed figuur ( sportschool ) ook.
Voor je stem zou je naar een logopedist of misschien ook wel een zanghuppeldepup kunnen.
Ik denk dat als je werkt met wat je wél hebt, ipv te laten maken wat er volgens jou mis is, dat je daar meer voldoening uit haalt.
Zoals jij denkt dat mensen kijken, zo kijken mensen niet. Ze hebben het niet over " dat meisje met die slome ogen " ze hebben het over de kleur van je haar, of je altijd danst of te veel drinkt, of je gezellig bent en dat je altijd op gympies loopt of zoiets.
Voor alle vrienden, bekenden en familie ben jij gewoon jij. En voor negen van de tien mensen die je ziet op een dag ben je een passant, een vluchtige blik waardig ( " leuke jas/ kan ik het wel of niet op/ gekke schoenen ")
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 13 juli 2013 om 04:47
Ten eerste kan ik nooit ergens 'echt' van genieten omdat ik altijd nadenk over hoe mensen mij zien, hoe ik eruit zie en toch onzekerheid heb waardoor ik allerlei maniertjes heb bedacht waar ik mij aan houd. En ik doe wel alles, dat is waar, maar met moeite.
Ten tweede denk ik dat ik niet echt carrière kan maken (ik ga het wel proberen) door mijn uiterlijk en onzekerheid. Onzekerheid door uiterlijk. Terwijl ik dat heel graag wil later.
Ten derde denk ik dat ik geen (stabiele) relatie ga krijgen. Ik bedoel: uiterlijk speelt simpelweg een rol. Buiten dat: omdat ik deze denkwijze over mijn uiterlijk heb, ben ik sowieso niet geschikt voor een relatie, vind ik. Hoe kan een relatie stabiel zijn als één persoon erg onzeker is?
Ten tweede denk ik dat ik niet echt carrière kan maken (ik ga het wel proberen) door mijn uiterlijk en onzekerheid. Onzekerheid door uiterlijk. Terwijl ik dat heel graag wil later.
Ten derde denk ik dat ik geen (stabiele) relatie ga krijgen. Ik bedoel: uiterlijk speelt simpelweg een rol. Buiten dat: omdat ik deze denkwijze over mijn uiterlijk heb, ben ik sowieso niet geschikt voor een relatie, vind ik. Hoe kan een relatie stabiel zijn als één persoon erg onzeker is?
zaterdag 13 juli 2013 om 04:56
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 juli 2013 @ 04:43:
[...]
Ik ben laatst nog bij een visagiste geweest en ik vond mijzelf op een travestiet lijken toen zij klaar was.
Over het lichaam heb je helemaal gelijk, verder ben ik altijd bezig met kleding want dat vind ik wel leuk, maar make-up: ik heb een breed hoofd, dat moet je dan shapen wil je een smaller hoofd krijgen, en dat gaat gewoon niet goed omdat je altijd strepen zult zien (welk merk je ook gebruikt). Lange oorbellen naast opgestoken haar: staat ook niet. Kuiltjes zijn ook niet echt te verbergen, slome ogen blijven slome ogen, ik blijf het zien. Ik denk wel dat je door plastische chirurgie, het probleem kán verhelpen. Logopedist heb ik inderdaad aan gedacht, een operatie is sowieso niet haalbaar.
Prachtig en lief dat je dat zegt. Dat is misschien ook wel echt zo. Sterker nog: ik denk dat het echt zo is. Maar stel dat iemand slome ogen heeft, en dat valt dan op, dan zullen mensen dat zeggen. Toch?
Raar he, het klinkt allemaal zo onnozel maar het is voor mij iets groots. En ik wil geen zeurderd of aansteller zijn.
Ook wel. Ik denk dat ik niet echt iemand ga vinden.
[...]
Ik ben laatst nog bij een visagiste geweest en ik vond mijzelf op een travestiet lijken toen zij klaar was.
Prachtig en lief dat je dat zegt. Dat is misschien ook wel echt zo. Sterker nog: ik denk dat het echt zo is. Maar stel dat iemand slome ogen heeft, en dat valt dan op, dan zullen mensen dat zeggen. Toch?
Raar he, het klinkt allemaal zo onnozel maar het is voor mij iets groots. En ik wil geen zeurderd of aansteller zijn.
Ook wel. Ik denk dat ik niet echt iemand ga vinden.
zaterdag 13 juli 2013 om 04:57
Als je goed kijkt, voldoet zij ook niet aan de schoonheidsidealen; te lang gezicht, te puntige kin, te grote neus, te kleine ogen, moeilijk om te zien wat de voor- en achterkant is. Maar hoe leuk wordt zij wel niet gevonden? Hoeveel vrouwen zouden haar niet willen zijn? Dat doet make up, kapsel en kleding dus voor je. En lef.
zaterdag 13 juli 2013 om 05:06
quote:zuz schreef op 13 juli 2013 @ 04:47:
Ten eerste kan ik nooit ergens 'echt' van genieten omdat ik altijd nadenk over hoe mensen mij zien,
Schat jij iedereen in naarmate ze lelijk- , neutraal, niet onaardig - of erg knap zijn?
Zo ja; waarom zou jij model staan voor hoe de rest van de wereld kijkt?
En dan zien ze je als lelijk. Tsja. Ze zien je ook als - ik noem maar eens wat - meisje met dikke tieten, die blonde, die lachebek, die met die rode jas, die chagrijn, die lange, die dunne, .... waarom zou knap/ onknap belangrijker zijn?
hoe ik eruit zie en toch onzekerheid heb waardoor ik allerlei maniertjes heb bedacht waar ik mij aan houd. En ik doe wel alles, dat is waar, maar met moeite.
En met minder slome ogen ben je van alle ellende af? Dan stort je je overal vol overgave en met veel plezier en lef in?
Ben je competent voor wat je wilt gaan doen? Dan merkt een baas dat heus wel op.
Uiterlijk speelt een rol. In de kroeg. Als je verkering/ een relatie krijgt na één blik op elkaar, zonder te praten, besluit dat je met die persoon vanaf NU een relatie gaat hebben.
Verder is het voornamelijk of je elkaar aardig vindt , of je met elkaar kunt lachen, dezelfde dingen leuk vindt, dezelfde normen en waarden hebt, of je elkaar lekker vindt ruiken, elkaar lief vindt, en dat soort totááááááááál onbelangrijke dingen in jouw ogen.
Ten eerste kan ik nooit ergens 'echt' van genieten omdat ik altijd nadenk over hoe mensen mij zien,
Schat jij iedereen in naarmate ze lelijk- , neutraal, niet onaardig - of erg knap zijn?
Zo ja; waarom zou jij model staan voor hoe de rest van de wereld kijkt?
En dan zien ze je als lelijk. Tsja. Ze zien je ook als - ik noem maar eens wat - meisje met dikke tieten, die blonde, die lachebek, die met die rode jas, die chagrijn, die lange, die dunne, .... waarom zou knap/ onknap belangrijker zijn?
hoe ik eruit zie en toch onzekerheid heb waardoor ik allerlei maniertjes heb bedacht waar ik mij aan houd. En ik doe wel alles, dat is waar, maar met moeite.
En met minder slome ogen ben je van alle ellende af? Dan stort je je overal vol overgave en met veel plezier en lef in?
Ben je competent voor wat je wilt gaan doen? Dan merkt een baas dat heus wel op.
Uiterlijk speelt een rol. In de kroeg. Als je verkering/ een relatie krijgt na één blik op elkaar, zonder te praten, besluit dat je met die persoon vanaf NU een relatie gaat hebben.
Verder is het voornamelijk of je elkaar aardig vindt , of je met elkaar kunt lachen, dezelfde dingen leuk vindt, dezelfde normen en waarden hebt, of je elkaar lekker vindt ruiken, elkaar lief vindt, en dat soort totááááááááál onbelangrijke dingen in jouw ogen.
zaterdag 13 juli 2013 om 05:17
quote:ebgl schreef op 13 juli 2013 @ 05:07:
zonder make up en die sexy kleren is zij ook knap hoor bianca
Ik vind heel veel van haar, maar knap niet.
Ze hééft wat, zeker. Maar ga je haar gezicht ontleden is alles té; te lang, te groot, te puntig. Maar hé............ ze wordt wél knap gevonden.
Dus kennelijk hoef je niet een perfect gezicht te hebben om als knap te worden gezien; goed nieuws voor TO, lijkt mij.
zonder make up en die sexy kleren is zij ook knap hoor bianca
Ik vind heel veel van haar, maar knap niet.
Ze hééft wat, zeker. Maar ga je haar gezicht ontleden is alles té; te lang, te groot, te puntig. Maar hé............ ze wordt wél knap gevonden.
Dus kennelijk hoef je niet een perfect gezicht te hebben om als knap te worden gezien; goed nieuws voor TO, lijkt mij.
zaterdag 13 juli 2013 om 05:22
Als je een héél grote neus hebt, dat valt op. Ik heb nog nooit iemand over een ander horen zeggen " zij met die slome/ kleine/ hangende ogen " . Wel als iemand scheel keek. Dan wordt dat benoemd.
Waar zitten die kuilen waar je wat aan wilt laten doen?
Waar zitten die kuilen waar je wat aan wilt laten doen?
zaterdag 13 juli 2013 om 05:24
quote:ebgl schreef op 13 juli 2013 @ 05:19:
haha zo hebben we allemaal wat niemand is perfect tog
Nou,....er zijn behoorlijk wat mensen die aardig perfect lijken, hoor.
En de rest neemt die als maatstaf; dat is jammer. Want die hele mooie mensen is wél de allerkleinste groep. De meeste mensen zijn matigjes en een paar zijn oerlelijk. En sommige mensen zijn weer mooi van lelijkheid.
haha zo hebben we allemaal wat niemand is perfect tog
En de rest neemt die als maatstaf; dat is jammer. Want die hele mooie mensen is wél de allerkleinste groep. De meeste mensen zijn matigjes en een paar zijn oerlelijk. En sommige mensen zijn weer mooi van lelijkheid.
zaterdag 13 juli 2013 om 05:27
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 juli 2013 @ 05:24:
[...]
En de rest neemt die als maatstaf; dat is jammer. Want die hele mooie mensen is wél de allerkleinste groep. De meeste mensen zijn matigjes en een paar zijn oerlelijk. En sommige mensen zijn weer mooi van lelijkheid.tog hebben die mensen die perfect lijken iets wat hun tog niet perfect maakt geloof me nobody is perfect en ik zou ook niet perfect willen zijn ik ben goed zoals k ben vind ik. en een man moet je nemen zoals je bent
[...]
En de rest neemt die als maatstaf; dat is jammer. Want die hele mooie mensen is wél de allerkleinste groep. De meeste mensen zijn matigjes en een paar zijn oerlelijk. En sommige mensen zijn weer mooi van lelijkheid.tog hebben die mensen die perfect lijken iets wat hun tog niet perfect maakt geloof me nobody is perfect en ik zou ook niet perfect willen zijn ik ben goed zoals k ben vind ik. en een man moet je nemen zoals je bent