God

03-12-2013 14:07 1121 berichten
Ik ben ziek thuis op moment, en zit uit verveling de godganse dag discoverykanalen en historychannel te kijken, want na dr. phil s'morgens is er verder geen reet op tv.

Na de zoveelste docu vandaag over kerken, middeleeuwen en Inca's en farao's zit ik mij weer eens te bedenken wat mijn waarheid is.

Ik "geloof" dat er "iets" is.

Wat is dat iets dan? Geen idee....liefde!?

Of is dat wishfull thinking? Want als het geen liefde is, is dat helemaal niet zo leuk natuurlijk, dan kan je beter niet geloven.

Mijn vader is joods, maar voelt zich niet zo, mijn moeder was gereformeerd opgegroeid, maar sprak later met engelen, en liep de deur plat bij paragnosten.

Ik heb de bijbel, de koran, de geheime leer en isis ontsluierd allemaal gelezen, en hoe mooi en tegelijkertijd hoe gruwelijk al die boeken ook zijn, ze brengen me geen snars verder.

Wat ik wel weet is dat 98% van de mensheid gelooft in een god, en dat het behoorlijk arrogant is om te denken dat ik het beter weet en dat er niets is.

Ik heb mijn hele leven "gevoeld" dat er iets is, dat groter is dan alles en iedereen, maar mijn hoofd, zo wetenschappelijk ingesteld als ik ben, zegt altijd.....wishfull thinking.

Mijn vraag is als volgt:

Als je gelooft in god of iets, wat is dan god voor jou? een man met een baard op een wolk, of een energie, of, of, of.

Als je niet gelooft in god, waar zou een god volgens jou aan moeten voldoen om voor jou een god te zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:tyche schreef op 08 december 2013 @ 18:51:

Het is toch niet of-of? Voor iemand bidden staat niemand in de weg om ook praktische hulp te bieden. Ik betwijfel of bidden echt wordt gebruikt als excuus om verder niet te helpen... ik denk dan eerder dat die mensen dan sowieso niet zouden helpen en nu toch het gevoel hebben iets gedaan te hebben. Dus inderdaad meer voor zichzelf dan voor de ander (al geloven ze zelf natuurlijk wel dat het helpt).Eens.
.

laat maar
quote:cadou schreef op 08 december 2013 @ 18:58:

[...]

Dit dus.

Ik had vroeger een turks meisje in de straat waar ik echt veel over de vloer kwam.

Ik heb nog nooit zulke lieve, vrome mensen gekend.

Daar kunnen veel "christenen" jaloers op zijn.

Alleen vonden ze varkensvlees niks en 1 maand per jaar aten ze alleen s'avonds laat en s'morgens heel vroeg.

Waar blijven die dan?

En dan hebben we het hier dus over buren, schoonfamilie.

Maar ik ga nog een stapje verder.

Ik vroeg al een paar keer of de christenen hier kinderen hebben.

Want stel je gelooft in wat sommige christenen hier zeggen; zonder Jezus kom je niet in de hemel.

Je krijgt kinderen die opgroeien en die niet geloven of anders geloven.

Ik zou bij de gedachte dat ik in de hemel zou zitten, en mijn kinderen brandend in de hel gillend gek worden.

Als je geen kinderen hebt dan bijv je ouders of partner waar je zielsveel van houdt
Wat is het probleem met wicca dan, volgens jou dtp?
quote:saffietje schreef op 08 december 2013 @ 19:43:

[...]

Want stel je gelooft in wat sommige christenen hier zeggen; zonder Jezus kom je niet in de hemel.

Ik zou bij de gedachte dat ik in de hemel zou zitten, en mijn kinderen brandend in de hel gillend gek worden.

Als je geen kinderen hebt dan bijv je ouders of partner waar je zielsveel van houdt

Ik moet er niet aan denken dat als er een hiernamaals zou zijn, dat ik mijn moeder niet terug zou zien.

Zou ik daar gelijk weer weg willen.
quote:saffietje schreef op zondag 08 december 2013 19:43 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="cadou in "God"" class="messagelink">cadou schreef op 08 december 2013 @ 18:58</a>:</b>

[...]

Dit dus.

Ik had vroeger een turks meisje in de straat waar ik echt veel over de vloer kwam.

Ik heb nog nooit zulke lieve, vrome mensen gekend.

Daar kunnen veel "christenen" jaloers op zijn.

Alleen vonden ze varkensvlees niks en 1 maand per jaar aten ze alleen s'avonds laat en s'morgens heel vroeg.

Waar blijven die dan?</div></blockquote>

Als je geen kinderen hebt dan bijv je ouders of partner waar je zielsveel van houdt Ahh joh dan bid je toch voor ze; hoppaaa een toegangskaartje;)
Zie ze alleen maar te vinden tussen de andere 50 miljard;)
.
quote:dtp-er schreef op 08 december 2013 @ 19:31:

.

laat maar

ik had je text toch nog net gelezen

En weet je , ik kom nu ook nog wel eens lieve mensen tegen die zeggen; ik bid voor je.

Ik heb daar geen moeite mee, ik vind dat best lief.
quote:dtp-er schreef op 08 december 2013 @ 19:53:

[...]

Wil dat best vertellen, maar de toon in dit topic wordt er niet echt leuker op. En heb geen zin in allerlei aanvallen van mensen. Of die denken beter te weten wat je intenties zijn dan jijzelf. Sorry niet vervelend bedoeld naar jou of anderen die ook openstaan voor anderen in dit topic.

Jammer, vind dat nou juist interessant.

Als jij niets verteld hebt, en zij het dan toch "wist", hoe zie je dat dan?

Zijn er dan dus meerdere wegen naar Rome, of is er dan zoiets als "kwade krachten"/satan?
quote:Qthee schreef op 08 december 2013 @ 17:30:

@palmboompje en jochebed: hoe zit het precies met hemel en hel?Bestaan die echt? Ik neem aan dat niet iedereen in de hemel komt dus er is ook een hel?

Zijn daar ook kinderen of moet je 18 zijn? Of 12? Cro-magnon mens Neanderthalers en Lucy? Allemaal hel? "U bent moslim? Sorry foute geloof, linksaf trappetje naar beneden en dan alsmaar rechtdoor".

Leg het mij nog één keer uit alsjeblieft.

Ja, ik er is een hel. Toen Jezus hier op aarde was sprak Hij vaak over het bestaan van een hemel en hel. Jezus is geen religie, Hij is het centrale punt van het reddingsplan van God.

Zoals er in het licht geen donker kan bestaan, kan er ook geen zonde in de hemel zijn.

Jezus kwam naar ons om ons te verlossen van al het donkere hier op aarde. Hij heeft de prijs betaalt die allemaal moesten betalen omdat werkelijk iedereen hier op aarde heeft gezondigd.

De hemel is een prachtige plaats voor iedereen die in hem gelooft. Hel is de plaatst voor iedereen die het reddingsplan van God niet accepteert.

Over kinderen zegt Jezus het volgende “Laat de kinderen tot mij komen, want zij zijn voor het koninkrijk van God.”

Over leeftijd, mijn persoonlijke mening. Ik geloof dat wanneer een persoon een niveau van bewustzijn heeft bereikt waarin hij weet wat het verschil is tussen goed en kwaad, hij kan kiezen waar hij zijn eeuwigheid wil doorbrengen.

Als christen geloof ik niet in evolutie. Ik ken het, ik heb het bestudeerd en ik heb ontdekt dat er veel contradicties en leugen in te vinden zijn. Ik heb door geloof besloten om Jezus te volgen. Ik kon het niet bewijzen, ik kon het niet testen in een laboratorium, maar ik besloot op hem te vertrouwen. Hij zegt: ‘Ik ben de waarheid, de weg en het leven, niemand komt tot de vader dan tot mij.” Nu weet ik zelf 100 % zeker dat het de waarheid is. Ik ervaar het in mijn leven, iedere dag weer. Net als duizenden andere christenen heeft Jezus mijn leven op zijn kop gezet.

Eindelijk heb ik rust gevonden. Hij is een constante realiteit in mijn dagelijks leven.

Ik ben compleet in en in door en door verliefd op Hem. Geloof me, geloof me, dit is geen verzinsel !

Door je oprechte vraag wil ik graag voor je bidden en hoop ik dat je ook, net als ik en vele anderen, zijn licht, vrede en liefde wil ontvangen en ervaren en dat we straks een eeuwigheid bij en met Hem kunnen doorbrengen. Gods zegen!

(Saffietje, ik heb inderdaad geen kinderen. Dit verandert echter niets aan het feit dat ik Jezus aanwezigheid iedere dag in mijn leven ervaar.)
Ik geloof in God omdat zoveel dingen bewijzen dat hij bestaat. Het lijkt alsof heel de aarde in dienst staat van de mens. Ik wil een aantal voorbeelden opnoemen, maar in feite kan je in alles zien dat God bestaat.

- WAt dacht je van de miljoenen soorten fruit, groente, noten, vlees etc.

- Raar toch dat de zon de zee doet dampen, en deze dampen (wolken) naar het land trekken om daar te veranderen in water en te zorgen voor vruchtbaar grond.

- Waarom draait de aarde altijd dezelfde baan? En nooit van boven naar onderen bijv. Zelfs als het iets van zijn baan veranderd zou dit chaotisch zijn voor de mens. De baan draait altijd dezelfde baan zodat de zon en de maan altijd op vaste tijden tevoorschijn komen en ondergaan.

- Ook zo bijzonder dat een paar cellen van de mens, uitgroeien tot een baby in de buik, die zich redt met het bleod van de moeder en zo goed beschermd is in de buik. Dat het vruchtwater zoveel nut heeft voor de baby bijv. Alles rondom de bevruchting, zwangerschap ed. heeft een bepaalde reden en is niet zomaar nutteloos.

- wat ik ook zo bijzonder vind is dat mens zoveel zintuigen heeft en gemis van een zintuig heeft zo'n groot negatief invloed op de kwaliteit van zijn leven. Het kunnen zien, ruiken, horen, ik vind het zo bijzonder dat een mens zoveel mogelijkheden heeft om zijn omgeving waar te nemen.

Dit zijn voorbeelden die bewijzen dat God bestaat en God zoveel heeft gedaan om het de mens makkelijk te maken. Alles op aarde heeft een verklaring. Kan iemand die niet gelovig is, mij een ding noemen wat geen nut heeft, wat net zo goed niet had kunnen bestaan. Ik ben daar zo benieuwd naar. Ik vraag het me nl. soms af en kan me niks bedenken.
Ik bedoelde met die vraag over kinderen iets anders palmboompje.
En ja ik geloof dat jij idd verliefd enz op Jezus bent.

En dat dat jouw waarheid is.

Maar ik geloof absoluut niet dat dat de enige weg naar Rome is.
quote:Pinarcik schreef op zondag 08 december 2013 20:09 Ik geloof in God omdat zoveel dingen bewijzen dat hij bestaat. Het lijkt alsof heel de aarde in dienst staat van de mens. Ik wil een aantal voorbeelden opnoemen, maar in feite kan je in alles zien dat God bestaat.

- Raar toch dat de zon de zee doet dampen, en deze dampen (wolken) naar het land trekken om daar te veranderen in water en te zorgen voor vruchtbaar grond.

- Waarom draait de aarde altijd dezelfde baan? En nooit van boven naar onderen bijv. Zelfs als het iets van zijn baan veranderd zou dit chaotisch zijn voor de mens. De baan draait altijd dezelfde baan zodat de zon en de maan altijd op vaste tijden tevoorschijn komen en ondergaan.

- Ook zo bijzonder dat een paar cellen van de mens, uitgroeien tot een baby in de buik, die zich redt met het bleod van de moeder en zo goed beschermd is in de buik. Dat het vruchtwater zoveel nut heeft voor de baby bijv. Alles rondom de bevruchting, zwangerschap ed. heeft een bepaalde reden en is niet zomaar nutteloos.

- wat ik ook zo bijzonder vind is dat mens zoveel zintuigen heeft en gemis van een zintuig heeft zo'n groot negatief invloed op de kwaliteit van zijn leven. Het kunnen zien, ruiken, horen, ik vind het zo bijzonder dat een mens zoveel mogelijkheden heeft om zijn omgeving waar te nemen.

Dit zijn voorbeelden die bewijzen dat God bestaat en God zoveel heeft gedaan om het de mens makkelijk te maken. Alles op aarde heeft een verklaring. <b>Kan iemand die niet gelovig is, mij een ding noemen wat geen nut heeft, wat net zo goed niet had kunnen bestaan. </b>Ik ben daar zo benieuwd naar. Ik vraag het me nl. soms af en kan me niks bedenken. *proest* ik ga er niet eens (nogmaals) aan beginnen maar wat een kul..
quote:Pinarcik schreef op 08 december 2013 @ 20:09:

Ik geloof in God omdat zoveel dingen bewijzen dat hij bestaat. Het lijkt alsof heel de aarde in dienst staat van de mens. Ik wil een aantal voorbeelden opnoemen, maar in feite kan je in alles zien dat God bestaat.

Dit zijn voorbeelden die bewijzen dat God bestaat en God zoveel heeft gedaan om het de mens makkelijk te maken. Alles op aarde heeft een verklaring. Kan iemand die niet gelovig is, mij een ding noemen wat geen nut heeft, wat net zo goed niet had kunnen bestaan. Ik ben daar zo benieuwd naar. Ik vraag het me nl. soms af en kan me niks bedenken.Uit dit hele rijtje dat jij opnoemt zie ik helemaal niets dat het bestaan van God bewijst.
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:Pinarcik schreef op 08 december 2013 @ 20:09:

Kan iemand die niet gelovig is, mij een ding noemen wat geen nut heeft, wat net zo goed niet had kunnen bestaan. Ik ben daar zo benieuwd naar. Ik vraag het me nl. soms af en kan me niks bedenken.

Het ebolavirus, omdat slachtoffers zo snel doodgaan dat het zich bijna niet kan verspreiden, zie ik als vrij nutteloos.

Maar verder zou ik het ook niet weten.

Edit: Maar dat zegt idd. niets over wel/geen god.
quote:palmboompie schreef op zondag 08 december 2013 20:02 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Qthee in "God"" class="messagelink">Qthee schreef op 08 december 2013 @ 17:30</a>:</b>

@palmboompje en jochebed: hoe zit het precies met hemel en hel?Bestaan die echt? Ik neem aan dat niet iedereen in de hemel komt dus er is ook een hel?

Zijn daar ook kinderen of moet je 18 zijn? Of 12? Cro-magnon mens Neanderthalers en Lucy? Allemaal hel? "U bent moslim? Sorry foute geloof, linksaf trappetje naar beneden en dan alsmaar rechtdoor".

Leg het mij nog één keer uit alsjeblieft.</div></blockquote>

Ja, ik er is een hel. Toen Jezus hier op aarde was sprak Hij vaak over het bestaan van een hemel en hel. Jezus is geen religie, Hij is het centrale punt van het reddingsplan van God.

Zoals er in het licht geen donker kan bestaan, kan er ook geen zonde in de hemel zijn.

Jezus kwam naar ons om ons te verlossen van al het donkere hier op aarde. Hij heeft de prijs betaalt die allemaal moesten betalen omdat werkelijk iedereen hier op aarde heeft gezondigd.

De hemel is een prachtige plaats voor iedereen die in hem gelooft. Hel is de plaatst voor iedereen die het reddingsplan van God niet accepteert.

Over kinderen zegt Jezus het volgende “Laat de kinderen tot mij komen, want zij zijn voor het koninkrijk van God.”

Over leeftijd, mijn persoonlijke mening. Ik geloof dat wanneer een persoon een niveau van bewustzijn heeft bereikt waarin hij weet wat het verschil is tussen goed en kwaad, hij kan kiezen waar hij zijn eeuwigheid wil doorbrengen.

Als christen geloof ik niet in evolutie. Ik ken het, ik heb het bestudeerd en ik heb ontdekt dat er veel contradicties en leugen in te vinden zijn. Ik heb door geloof besloten om Jezus te volgen. Ik kon het niet bewijzen, ik kon het niet testen in een laboratorium, maar ik besloot op hem te vertrouwen. Hij zegt: ‘Ik ben de waarheid, de weg en het leven, niemand komt tot de vader dan tot mij.” Nu weet ik zelf 100 % zeker dat het de waarheid is. Ik ervaar het in mijn leven, iedere dag weer. Net als duizenden andere christenen heeft Jezus mijn leven op zijn kop gezet.

Eindelijk heb ik rust gevonden. Hij is een constante realiteit in mijn dagelijks leven.

Ik ben compleet in en in door en door verliefd op Hem. Geloof me, geloof me, dit is geen verzinsel !

Door je oprechte vraag wil ik graag voor je bidden en hoop ik dat je ook, net als ik en vele anderen, zijn licht, vrede en liefde wil ontvangen en ervaren en dat we straks een eeuwigheid bij en met Hem kunnen doorbrengen. Gods zegen!

(Saffietje, ik heb inderdaad geen kinderen. Dit verandert echter niets aan het feit dat ik Jezus aanwezigheid iedere dag in mijn leven ervaar.)

De vraag is: wat als jou volwassen kind niet in het zo genoemde reddingsplan gelooft? Verdoemd? Verstoten?

Plus; o jippy voor eeuwig bij god! Whoehoe wat kijk ik daaaaar naar uit zeg! Onee ik ben bij voorbaat al verbannen, ik kies niet voor god dus heb voor het kwaad gekozen..

En dan zijn er mensen in dit topic het raar dat de sfeer minder wordt..
[quote]masque schreef op 08 december 2013 @ 20:22:

[...]

De vraag is: wat als jou volwassen kind niet in het zo genoemde reddingsplan gelooft? Verdoemd? Verstoten?

Plus; o jippy voor eeuwig bij god! Whoehoe wat kijk ik daaaaar naar uit zeg! Onee ik ben bij voorbaat al verbannen, ik kies niet voor god dus heb voor het kwaad gekozen..

En dan zijn er mensen in dit topic het raar dat de sfeer minder wordt..[/quote]

Wat mij betreft wordt de sfeer er niet minder door hoor.

Er worden immers vragen gesteld aan palmboompje, en die beantwoordt ze.

Wel een beetje over enthousiast naar mijn idee, maar ja dat krijg je als je verliefd bent he
quote:masque schreef op 08 december 2013 @ 19:50:

Zie ze alleen maar te vinden tussen de andere 50 miljard;)
Ik geloof wel in een hemel en een hel. Mensen die een relatie hebben met God, Jezus aangenomen hebben als verlosser, leven als een discipel, die komen in de hemel, iedereen die nog nooit over het evangelie heeft gehoord ook, evenals iedereen die (nog) niet bewust een keus heeft kunnen maken ivm dat ze jong zijn of verstandelijk beperkt. Je hoeft niet gedoopt te zijn om in de hemel te komen, maar ik denk dat het wel heel goed is om je te laten dopen, wanneer je een keus voor God hebt gemaakt. Het is goed om uit te spreken 'Ik kies voor God'. En dan kan God je namelijk ook zegenen met de Heilige Geest.
.
quote:jochebed schreef op zondag 08 december 2013 20:41 Ik geloof wel in een hemel en een hel. Mensen die een relatie hebben met God, Jezus aangenomen hebben als verlosser, leven als een discipel, die komen in de hemel, iedereen die nog nooit over het evangelie heeft gehoord ook, evenals iedereen die (nog) niet bewust een keus heeft kunnen maken ivm dat ze jong zijn of verstandelijk beperkt. Je hoeft niet gedoopt te zijn om in de hemel te komen, maar ik denk dat het wel heel goed is om je te laten dopen, wanneer je een keus voor God hebt gemaakt. Het is goed om uit te spreken 'Ik kies voor God'. En dan kan God je namelijk ook zegenen met de Heilige Geest.Vraagontwijkend..
Want?
Plus wat vindt jij, jochebed, van de argumenten van pickart? Aangezien jij wel in de evolutie gelooft? En pickart gaat jochebed daardoor naar de hel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven