steun
woensdag 11 december 2013 om 19:13
Steun, dat is wat ik erg mis. Ik word hierdoor steeds somberder. Sommige dingen kun je wel alleen, maar sommige dingen ook absoluut niet. Ik vind dat als ik terug kijk ik veel dingen gemist heb qua liefde, warmte en steun. Wat me het meest verdriet doet is een periode van rouw die ik heb gehad waar waar veel mensen nooit meer iets hebben laten horen. Ik moet dat dan normaal vinden, want ieder heeft zijn eigen leven enz. Mij heeft het ontzettend gekwetst.
Voor mijn gevoel wordt er volledig voorbij gegaan door veel mensen aan sommige dingen die voor mij wel belangrijk zijn. Ik ben nu op een punt beland dat ik het maar normaal ben gaan vinden dat mensen geen aandacht aan me besteden, dat ik nergens echt bij hoor. En dat maakt me erg verdrietig.
Voor mijn gevoel wordt er volledig voorbij gegaan door veel mensen aan sommige dingen die voor mij wel belangrijk zijn. Ik ben nu op een punt beland dat ik het maar normaal ben gaan vinden dat mensen geen aandacht aan me besteden, dat ik nergens echt bij hoor. En dat maakt me erg verdrietig.
woensdag 11 december 2013 om 22:12
Toen ik in rouw was, merkte ik dat sommige mensen helemaal de juiste snaar konden raken, terwijl andere mensen mij (onbedoeld) juist kwetsten. En gek genoeg vond ik de meeste steun bij mensen waar ik dat niet van had verwacht en de minste steun bij de mensen waarvan ik dacht dat ik op hen kon leunen. Misschien konden zij mij juist niet steunen omdat ze te dicht bij stonden?
Hoe dan ook, ik zou je willen adviseren om hier hulp bij te zoeken. Je bent niet de eerste die zich zo voelt na een verlies, of dat gevoel nu gebaseerd is op feiten of emotie. En een goede psych kan jou helpen om daar minder last van te hebben. Sterkte!
Hoe dan ook, ik zou je willen adviseren om hier hulp bij te zoeken. Je bent niet de eerste die zich zo voelt na een verlies, of dat gevoel nu gebaseerd is op feiten of emotie. En een goede psych kan jou helpen om daar minder last van te hebben. Sterkte!
woensdag 11 december 2013 om 22:13
@ istar: dat ga ik niet meer doen. Van de meeste mensen heb ik nooit iets gehoord in de periode van rouw en daarna ook niet meer. Ik heb zelf meerdere keren contact gezocht (gewoon bellen en op bezoek geweest, niet om over problemen te praten) maar heb niets terug gekregen. Daarna ook aangegeven hier wel behoefte aan te hebben maar daar werd niets mee gedaan. Dat heeft me zo ontzettend gekwetst dat ik niet meer actief ga zijn.
woensdag 11 december 2013 om 22:18
quote:monatoetje11 schreef op 11 december 2013 @ 22:13:
@ istar: dat ga ik niet meer doen. Van de meeste mensen heb ik nooit iets gehoord in de periode van rouw en daarna ook niet meer. Ik heb zelf meerdere keren contact gezocht (gewoon bellen en op bezoek geweest, niet om over problemen te praten) maar heb niets terug gekregen. Daarna ook aangegeven hier wel behoefte aan te hebben maar daar werd niets mee gedaan. Dat heeft me zo ontzettend gekwetst dat ik niet meer actief ga zijn.Ja weet je, dan kom je ook nergens, als jij niet meer wil doen. Eenzaamheid lost zichzelf niet op.
@ istar: dat ga ik niet meer doen. Van de meeste mensen heb ik nooit iets gehoord in de periode van rouw en daarna ook niet meer. Ik heb zelf meerdere keren contact gezocht (gewoon bellen en op bezoek geweest, niet om over problemen te praten) maar heb niets terug gekregen. Daarna ook aangegeven hier wel behoefte aan te hebben maar daar werd niets mee gedaan. Dat heeft me zo ontzettend gekwetst dat ik niet meer actief ga zijn.Ja weet je, dan kom je ook nergens, als jij niet meer wil doen. Eenzaamheid lost zichzelf niet op.
woensdag 11 december 2013 om 22:23
Nogmaals, zoek hulp. Jouw denkpatronen nu, zorgen ervoor dat jij jezelf gaat isoleren. En dat helpt natuurlijk niet tegen eenzaamheid! Ik denk dat het goed is om dit te doorbreken en met behulp van een professional te kijken hoe je anders tegen dingen aan kunt kijken, zodat jij niet meer zo gekwetst kunt worden.
woensdag 11 december 2013 om 22:24
@summerdance: daarmee doelde ik meer op mijn familie waar ik nooit meer iets van gehoord heb.
Ik heb buiten familie wel mensen waar ik af en toe mee afspreek en dat hou ik ook aan. Nieuwe contacten heb ik vaak geprobeerd maar lukt niet echt. Dus daarin probeer ik dan te berusten dat dat meestal nniet gaat. Ik zal waarschijnlijk wel dingen doen die ik leuk vind, bv een cursus of sport of zo. Maar hou dan wel in mijn achterhoofd dat echt nieuwe contacten opdoen moeilijk zal zijn want dat heb ik al zo vaak geprobeerd. Ik hou het dan bij mensen waar ik af en toe mee afspreek.
Ik probeer me in de situatie te berusten maar ik vind het wel erg.
Ik heb buiten familie wel mensen waar ik af en toe mee afspreek en dat hou ik ook aan. Nieuwe contacten heb ik vaak geprobeerd maar lukt niet echt. Dus daarin probeer ik dan te berusten dat dat meestal nniet gaat. Ik zal waarschijnlijk wel dingen doen die ik leuk vind, bv een cursus of sport of zo. Maar hou dan wel in mijn achterhoofd dat echt nieuwe contacten opdoen moeilijk zal zijn want dat heb ik al zo vaak geprobeerd. Ik hou het dan bij mensen waar ik af en toe mee afspreek.
Ik probeer me in de situatie te berusten maar ik vind het wel erg.
woensdag 11 december 2013 om 22:33
Ik heb al zo vaak van alles geprobeerd maar is niet gelukt. Ik ben daar ook wel teleurgesteld in. Dus probeer ik maar in de situatie te berusten. Maar dat is erg moeilijk want iedereen wil toch graag ergens bij horen en het gevoel hebben wel mee te tellen. Daarom toch dit topic geopend. Bedankt voor het reageren allemaal.
woensdag 11 december 2013 om 22:37
Weet je tuurlijk is het kut dat je familie niet reageert zoals jij graag zou willen.
Heel simpel gezegd kan je dan twee dingen doen.
Je gaat je er de rest van je leven vreselijk rot over voelen en bedenken hoe het had moeten zijn.
Een paar keer per dag zeggen doe ellendig je het allemaal vindt.
Of je bedenkt...fuck you, gelukkig heb ik vrienden die ik wel zie.
Daar ga ik me op focussen.
Ik maak mijn eigen familie wel.
Het eerste gaat er niet voor zorgen dat je je ooit beter gaat voelen, je wordt eerder verbitterd.
Het tweede kost vreselijk veel moeite want je zal moeten investeren. Tijd, emotie, gevoel maar je krijgt er wel wat voor terug...
Heel simpel gezegd kan je dan twee dingen doen.
Je gaat je er de rest van je leven vreselijk rot over voelen en bedenken hoe het had moeten zijn.
Een paar keer per dag zeggen doe ellendig je het allemaal vindt.
Of je bedenkt...fuck you, gelukkig heb ik vrienden die ik wel zie.
Daar ga ik me op focussen.
Ik maak mijn eigen familie wel.
Het eerste gaat er niet voor zorgen dat je je ooit beter gaat voelen, je wordt eerder verbitterd.
Het tweede kost vreselijk veel moeite want je zal moeten investeren. Tijd, emotie, gevoel maar je krijgt er wel wat voor terug...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
woensdag 11 december 2013 om 22:45
To volgens mij zeg jij in het dagelijks leven heel vaak, ja maar.....
Erg vermoeiend, heb je topic grotendeels gelezen en je krijgt goeie adviezen en een luisterend oor, maar je bent erg klagelijk.
Iedereen moet uiteindelijk zelf zijn of haar leven richting geven, en moeilijke periodes hebben we allemaal vroeg of laat.
Alles is een keuze.
Erg vermoeiend, heb je topic grotendeels gelezen en je krijgt goeie adviezen en een luisterend oor, maar je bent erg klagelijk.
Iedereen moet uiteindelijk zelf zijn of haar leven richting geven, en moeilijke periodes hebben we allemaal vroeg of laat.
Alles is een keuze.
Ja en?
woensdag 11 december 2013 om 22:48
dat klopt dat ik het zwart zie. Dat komt omdat ik heel vaak ben afgewezen door mensen. Ik heb daarom ook niet veel vertrouwen meer in om nog meer pogingen te doen. Daarom probeer ik te accepteren dat ik nergens echt bij hoor en er vaak alleen voor sta. Maar verdrietig is dat wel.
Ik spreek dus af en toe met mensen af die ik al ken. Doe ik daar leuke dingen mee. Probeer ik zo maar rustig te doen.
Ik spreek dus af en toe met mensen af die ik al ken. Doe ik daar leuke dingen mee. Probeer ik zo maar rustig te doen.
woensdag 11 december 2013 om 22:52
Het is het verhaal van de kip en het ei. Wat was er eerder? Zie jij de wereld negatief omdat mensen jou in de steek laten, of laten mensen jou in de steek omdat jij zo negatief bent? Je kunt de wereld om je heen niet veranderen, maar jezelf wel. Ga met jezelf aan de slag en ik geef je op een briefje dat jij vanzelf mensen aan gaat trekken als jij positiever in het leven komt te staan.
Zaken accepteren en je erbij neerleggen, maakt echt niet gelukkig hoor. Als dat wel zo was, dan had je nu dit topic niet hoeven openen. Je zult echt zelf in actie moeten komen, als je wilt dat er daadwerkelijk dingen gaan veranderen.
Zaken accepteren en je erbij neerleggen, maakt echt niet gelukkig hoor. Als dat wel zo was, dan had je nu dit topic niet hoeven openen. Je zult echt zelf in actie moeten komen, als je wilt dat er daadwerkelijk dingen gaan veranderen.
woensdag 11 december 2013 om 22:58
Ik heb zonder overdrijven al 20 jaar geprobeerd. Veel dingen ondernomen en gedaan. Hulp gezocht ook al heel vaak. Ik heb heel veel dingen alleen moeten doen en dat gaat nu niet meer. Maar het is zoals het is. Dus blijft het zo.
Nee ik word er niet gelukkig van maar alleen lukt het mij niet meer. Ik zou graag mensen om me heen hebben. Na 20 jaar mijn best doen staak ik ermee. Ik heb gedaan wat ik kon doen. Nu is het wel klaar en probeer ik te accepteren dat ik meestal nergens bij hoor en veel dingen alleen moet doen. Maar gelukkig wordt je er niet van nee.
Van elke keer proberen en initiatieven nemen zonder resultaat word je ook niet gelukkig. Misschien koop ik in de toekomst wel een hond of kat. dan ben je ook minder alleen.
Nee ik word er niet gelukkig van maar alleen lukt het mij niet meer. Ik zou graag mensen om me heen hebben. Na 20 jaar mijn best doen staak ik ermee. Ik heb gedaan wat ik kon doen. Nu is het wel klaar en probeer ik te accepteren dat ik meestal nergens bij hoor en veel dingen alleen moet doen. Maar gelukkig wordt je er niet van nee.
Van elke keer proberen en initiatieven nemen zonder resultaat word je ook niet gelukkig. Misschien koop ik in de toekomst wel een hond of kat. dan ben je ook minder alleen.
woensdag 11 december 2013 om 23:00
Weet je, je wil gewoon niets doen. En zolang je dat niet wil. zal er ook niets veranderen. Echt helemaal niets. Maar voorlopig maak je wel een onsympathieke, klagerige indruk, waardoor je niet echt toegankelijk bent voor mensen.
En echt, jij bent niet de enige die een zware tijd heeft gehad in zijn leven.
En echt, jij bent niet de enige die een zware tijd heeft gehad in zijn leven.
woensdag 11 december 2013 om 23:08
eerlijk gezegd: therapie bij ggz/Riagg/ particulier div, (ik denk in totaal meer dan 10 jaar alles bij elkaar) assertiviteitscursus/ faalangsttraining meerdere keren/ sociale vaardigheden training meerdere keren/ div sporten beoefend alleen meerdere keren/ verlegen mensen vereniging/ kookclubje / leesclubje/ spellenclubje/ contactjes geplaatst/ weekend met lotgenoten/
ik vind het wel genoeg zo. Ik heb mijn best gedaan.
ik vind het wel genoeg zo. Ik heb mijn best gedaan.
woensdag 11 december 2013 om 23:08
Nouuu.... Ik vind t wél gewoon zielig. Supersneu dat ze zich zo lamlendig voelt dat goedbedoelde en goede adviezen niet binnenkomen... Waarom mogen mensen tegenwoordig niet zielig/melancholisch zijn...?
Monatoetje: Misschien is een huisdier idd een goed begin. Een lieve poes, om mee te knuffelen. Of een hond die je kunt inzetten om praatjes met andere hondenmensen te maken. En therapie raad ik je ook aan, om je denken te veranderen. Dikke kus
Monatoetje: Misschien is een huisdier idd een goed begin. Een lieve poes, om mee te knuffelen. Of een hond die je kunt inzetten om praatjes met andere hondenmensen te maken. En therapie raad ik je ook aan, om je denken te veranderen. Dikke kus