Lijf & Lijn alle pijlers

Start 2 Run - Rennen met Evy

15-06-2008 16:37 4492 berichten
Een succesverhaal, gestart door Athome:

Op internet een handig programma gevonden om op je mp-3 speler te zetten. Met een leuk muziekje erbij wordt je precies verteld hoelang je moet lopen, wanneer je wandelt en wanneer je weer tempo moet maken. In 27 lessen, verdeeld over 10 weken moet ik dan 5 km kunnen hardlopen.

Tot zover prima, maar over de techniek wordt niets verteld. Zijn er hier mensen die tips hebben?

Overigens ben ik benieuwd of dit gaat werken. In het verleden heb ik vaker geprobeerd om dit op te bouwen, maar dat lukte dan toch niet. Oorzaak was dan het niet plezierig kunnen lopen. Als je alleen maar bezig bent met wanneer je weer mag stoppen wordt het niet echt leuk, vandaar dat ik op dit moment vooral heel veel wandel. Maar wat meer conditie opbouwen lijkt me toch ook niet onbelangrijk.

Start to run, deel 1

Om te downloaden:

Reeks 0 - 5 km:

0-5 km

Reeks 5 - 10 km:

Ook hier vind ik geen werkende links meer voor

schema's

schema 0 - 5 km

schema 5 - 10 km

Om je loopjes te plannen en te meten:

afstandmeten

mapmyrun

runningmap

Rek en strekoefeningen:

atletiekunie

youtube

Aikidostretching

Runinfo.nl

Stretchoefeningen

Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:

Blessurewijzer

Blessures

Hyves

Rennen met Evy

Blog

Blog

Succes! Ik ben fier op je!
Alle reacties Link kopieren
@ Anniethepannie & de rest,.. Gister les 5 gelopen,..ging best goed moet ik zeggen

Alleen mijn schoenen pff killing

Maandag maar even op stap voor andere schoenen,..blauwe tenen en blaren niet te doen!

Zonde want het zijn best dure nike's maar goed schoonmams is ook gaan lopen,..kan ze kijken of het wat voor haar is

Ik sta ingeschreven voor mijn eerste wedstrijd! Dit zal 6 september zijn tijdens de Kringapotheek run,...ben benieuwd

Nu maar even 2 rustdagen want ik heb toch best wel last van mijn scheenbeen

Voor iedereen die nog gaat lopen vandaag, zet hem op!
@Piekjuh GEFELICITEERD!!!
Piekjuhhhh echt super voor je! Van harte gefeliciteerd!
piekjeh gefeliciteerd......

hier even afwezig geweest ren wel hoor...... ben alleen eenbeetje druk op mijn werk.....
Super Piekjuh!!!

Gefeliciteerd en heel veel succes!!!
Gefeliciteerd Piekjuh!
Piekjuh, gefeliciteerd!

Zo, ben ook weer een illusie armer over mijn snelheid. Ik wist natuurlijk wel dat ik niet zo hard loop, maar het is nu wel weer bevestigd.

Ik werd vanavond tijdens mijn loopje op een achteraf weggetje lastig gevallen door een enge man op een fiets. Die steeds dichter bij mij kwam fietsen in cirkels en die hard wegfietste elke keer als er verkeer aan kwam. Wist alleen niet zo goed waar hij zo verlekkerd naar keek, naar mijn borsten of naar de Ipod om mijn bovenarm. Vond het zo creepy dat toen er een tegenliggende hardloper aankwam, ik rechtsomkeerd ben gegaan en bij hem aangehaakt ben en zo weer terug gelopen ben. Alleen had die man 1,5 x mijn benen en was het ws al een geoefende loper want hij ging heel hard. Dus ik moest mijn stinkende best doen om hem in ieder geval in vizier te houden tot de bewoonde wereld. Was niet fijn. Voorlopig maar even niet dat rondje doen.

Wat op zich niet zo heel erg is, want ik kwam me hier ook even afmelden. Ik ga lekker op vakantie! Neem de schoentjes wel mee, maar ik beloof niks

Tot na mijn vakantie!
Wow meiden, wat schrijven jullie veel! Ik was nog niet eens op dit nieuwe topic geweest, moet ik tot mijn schaamte bekennen... Mooi overzicht, Sijo!

Ik heb het rustig aan doen maar even heel letterlijk opgevat en heb dus een week of 2 niet gelopen. Net les 11 gedaan, ga het vanaf daar weer opbouwen, hoop dat ik daarmee blessurevrij blijf!
-
Piekjuh: gefeliciteerd. Ook echt een baan als psych? Super joh!!

Sijo: fijne vakantie! Waar ga je naartoe?

En bah wat een engerd zeg. Ik ben gelukkig nog niet zulke rare gasten tegengekomen, brrr....

Enne, de DtD lijkt me wel erg leuk om te gaan doen met een groep. En ik heb nu al een keer 6,4 km gelopen in ong 40 minuten dus dat moet wel lukken. Dus als er meer liefhebbers zijn wil ik nog wel denken of ik me naar A'dam ga begeven.

Maarre, waar heb je dat precies gelezen dat je met z'n tienen moet zijn. Ik vind dat het een beetje onduidelijk op de site van de DtD staat...
girl, ik had Kika gemaild of ze nog plek hadden voor de 4 mijl omdat de 10 al vol was. Toen kreeg ik een mailtje terug dat ze nog geen team hadden voor de 4 en dat daar 10 personen voor nodig zijn en of ik daar interesse voor had. Dus ik dacht, ik ga hier wel ff werven, ik zag mezelf wel lopen tussen 10 andere evy meiden

Dus, nog maar 8 te gaan?

Zo, dat was um echt. Voorlopig gaat de laptop niet meer aan.

Doeg allemaal!
Oke, op die manier. Nou, meiden laat maar horen of jullie meedoen!
Hallo Allemaal!

@Piekjuh: Goed man! Gefeliciteerd! Is je gesprek toch beter gegaan dan je dacht!

@Sijo: Hele fijne vakantie! Ben jaloers

@springlover: Wat goed dat je je hebt ingeschreven voor een wedstrijd, dat durf ik nog niet aan hoor. Ben benieuwd!

Vanmiddag les 4 gelopen en ging supergoed en dat terwijl ik een drama verwacht had. Was namelijk heel erg moe, slecht geslapen en de hele dag een doodvermoeiende cursus gehad op mijn werk. Na mijn werk maar gelijk gegaan, want ik dacht als ik op de bank ga hangen, dan kom ik er niet meer van af! Maar het ging dus superlekker, voor mijn gevoel kwam ik net lekker op gang en toen was het al af!

Heb nu alweer zin in vrijdag!

Het werkt echt inspirerend en motiverend dit forum, heel goed!!

Slaap lekker allemaal!
Zooo...daar ben ik weer eens!! Kennen julie mij nog?? ;-p

Heb zoals de meesten van jullie wel weten de Mariekeloop gelopen en toen 's avonds mijn rechterknie verdraaid. Het gevolg: een gigantische bloeduitstorting in mijn knieholte en af en toe het gevoel dat ik er zomaar door heen zakte. Dus heb ik rust gehouden en ben pas gisteren weer begonnen met hardlopen op de atletiekbaan. Pfffft, dat ging niet echt makkelijk!! Gek he!? Heb ook het schema niet helemaal gevolgd, ben halverwege afgehaakt omdat ik last van mijn knie kreeg en ben toen héél rustig gaan rennen, het was bijna wanddelen.....Maar goed: ik ben blij dat ik weer begonnen ben, want ik mistte het toch. Daar kwam ik gisteren helemaal achter. Het was gewoon zo gezellig op de baan, weer veel bekenden gezien, en bekenden waarvan ik niet wist dat die ook liepen! (die waren in mijn afwezigheid er bij gekomen)

Of ik de DtD kan lopen weet ik niet (wel ingeschreven), ik vrees van niet. Maar dat zien we tegen die tijd wel. Ik ben in ieder geval weer aan het lopen en we gaan gewoon door......

Heb verder nog niet bij kunnen lezen en ga nu mijn bed opzoeken. Hoop binnenkort mijn schade weer in te kunnen halen!
Ik mag morgen weer, joehoe!
Hee Miepie, toch gesjoemeld met het schema?
Ik heb eigenlijk niet het hele topic gelezen, maar ik vroeg mij af waar jullie precies lopen. Ik woon in een stad en moet dan even de omgeving afspeuren waar ik zou kunnen gaan hardlopen.
Leuk topic dit!

Ik ga vanaf komende week werken en van het eerste geld ook eindelijk goede hardloopschoenen kopen! De oude waarop ik eerst een beetje aan het aankutten was zijn nu kapot, en dan ga ik ook Evy proberen. Lekker de hele zomer door rennen .

Ga jullie/dit topic in de gaten houden!
quote:Sijo schreef op 25 juni 2008:

girl, ik had Kika gemaild of ze nog plek hadden voor de 4 mijl omdat de 10 al vol was. Toen kreeg ik een mailtje terug dat ze nog geen team hadden voor de 4 en dat daar 10 personen voor nodig zijn en of ik daar interesse voor had. Dus ik dacht, ik ga hier wel ff werven, ik zag mezelf wel lopen tussen 10 andere evy meiden

Dus, nog maar 8 te gaan? quote:girl-1983 schreef op 25 juni 2008:

Nou, meiden laat maar horen of jullie meedoen!Deze Evy meid gaat de DtD 4 mijl lopen voor de-amazones.nl
Hey Boebele,

Ja ik heb gesjoemeld Kon het niet laten, hihi!

Vanavond kan ik gewoon echt niet en ik wilde echt niet 3 dagen niet lopen, dus tsja!

Bij mij ging les 4 dus super, ben benieuwd hoe het bij jou gaat!

Fijne dag allemaal!!
Wow, wat schrijven jullie veel zeg! Sorry dat ik niet op iedereen reageer, maar ik zit op mn werk dus ik moet even snel snel snel.... heb wel zoveel mogelijk gelezen maar kan niet overal op reageren sorry!!

Ik heb gisteren les 5 gelopen. Ging aardig, niet zo lekker als les 4, maar ja. Kan gebeuren toch? Ben ook erg moe. Morgen les 6. Vriend liep ook met me mee, was wel grappig

Ik doe ook mee aan de 4 mijl, hoop dat ik over 4 maanden 6.4 km kan lopen.... Ik doe met mn werk mee aan de bedrijvenloop.

Fijne dag allemaal! En Piekjuh gefeliciteerd met je nieuwe baan, en dat terwijl je zo'n slecht gevoel had... proficiat!
Ha meiden,

Ik ben net na een nacht beroerd slapen mijn bed uit gerold. Hmz na het positieve verhaal over beter slapen na hardlopen hoop ik dat dat voor mij ook geldt Ik ga nu lesje 3 rennen, en daarna eten en dan hopelijk de dag fris beginnen :D

Piekjuh, gefeliciteerd met de baan

sijo, brrr wat een creep zeg, fijne vakantie nu iig

en alle anderen: heel veel succes!
Hallo allemaal,

bedankt voor de felicitaties! Het is idd als psych. in een verpleeghuis. Ik kan per half aug. beginnen. En dan 25 aug. op vakantie voor 11 dagen naar Madeira. Dat kan gelukkig gewoon doorgaan. Zou ook wat zijn, hee!

@revival, met de 4mijl bedoelen ze hier wat anders. Zij bedoelen de 4mijl van de Dam tot dam loop. Dat is dus een van de afstanden van de Dam tot dam loop. Tot nu toe zijn jij en ik hier de enige die de 4Mijl van Groningen gaan lopen.

@Sijo, ik hoop dat je een team kunt maken! En anders gewoon zelf meelopen voor Kika. Dat geld kun je sowieso wel doneren, toch? Ik kwam op die bijeenkomst voor de 4Mijl een bekende tegen van de studie. Zij werkt ook met ouderen. En nu hebben we bedacht voor de Alzheimer Stichting te gaan lopen en zelf sponsoren te zoeken. Als in familie, vrienden en kennissen. O, ja en wat een goede zet van je om achter die ander aan te rennen! Ook al ging die dan een beetje te snel...

@ligeiro, je kunt in de stad lopen. Of vanuit binnen de stad naar buiten. Of op de fiets naar een park. Of op de fiets naar buiten de stad. Ik heb ook wel lessen gewoon in de wijk gelopen. Vooral omdat het toen nog donker was 's avonds buiten.

@hydrofylia, leuk dat je ook enthousiast bent. Nieuwe goede schoenen is inderdaad een goede zet. Je kan ze gratis laten aanmeten bij een sport- of hardloopwinkel. En succes met je nieuwe werk!

@Eend, wat vervelend dat je zo slecht slaapt! Ik heb dat ook in periodes. Moet zeggen dat ik inderdaad beter slaap. Misschien wel sinds ik sport...
Effe een ego-post (alleen laatste pagina gelezen)

Vanochtend op de loopband op kantoor om 10 km per uur (met 1 % helling) te gaan lopen....viel erg tegen. het was ook al redelijk warm en het zweet liep echt van me af..dus halverwege echt naar beneden gegaan naar 8,5..dus niet het gewenste resultaat .. Ms volgende keer beter.

Dan nog wel even snel dit:

@ Sjio: bah...dat lijkt me idd ook wel eng, goed idee om de andere hardloper te volgen...en wellicht heb je ook een persoonlijk record gelopen

@ Piekje: Felicitaties!! Idd wel fijn dat je vakantie plannen gewoon kunnen blijven staan..
Heeej Piekjuh wat fijn zeg! Van harte hoor

Nou het lopen van de eerste meters weer valt nog wat tegen. Maaar komt wel goed, morgen les 3
@Piekjuh

Ooooooohhh, das dus een andere 4 mijl. Foutje Waar vindt dat dan plaats?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven