Welke taart kopen?
donderdag 13 februari 2014 om 09:16
Zaterdag vieren we de verjaardag van mijn zoontje en krijgen we familie en vrienden op bezoek. Uiteraard hoort taart erbij.
Maar vriend en ik zijn allebei op dieet (ww) maar willen natuurlijk wel een stukje taart mee eten. Ik ga er sowieso 2 of 3 verschillende kopen en wil het liefst 1 ervan die het minst calorierijk is.
Eerst dacht ik ik ga zelf wat maken maar ten eerste gaat dat wat tijd betreft niet lukken en ten tweede ben ik bang dat ik dan een slank recept ga uitzoeken en ik moet ook rekening met de visite houden.
Ik ga of naar de HEMA of naar de Multivlaai (zit allebei om de hoek). Welke is volgens jullie minder calorierijk?
Maar vriend en ik zijn allebei op dieet (ww) maar willen natuurlijk wel een stukje taart mee eten. Ik ga er sowieso 2 of 3 verschillende kopen en wil het liefst 1 ervan die het minst calorierijk is.
Eerst dacht ik ik ga zelf wat maken maar ten eerste gaat dat wat tijd betreft niet lukken en ten tweede ben ik bang dat ik dan een slank recept ga uitzoeken en ik moet ook rekening met de visite houden.
Ik ga of naar de HEMA of naar de Multivlaai (zit allebei om de hoek). Welke is volgens jullie minder calorierijk?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.

donderdag 13 februari 2014 om 10:41
quote:clemance schreef op donderdag 13 februari 2014 10:36 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="itsmyempire in "Welke taart kopen?"" class="messagelink">itsmyempire schreef op 13 februari 2014 @ 10:30</a>:</b>
Misschien verkopen ze ergens carrotcake Mylene! Nog beter heeft ze ook nog taart </div></blockquote>
Als iets een calorie-bom is, dan is het wel carrot cake
Ik zou me er ook niet zo druk om maken TO, zondag maar weer verder met je dieet. Ach maakt het uit je leeft maar 1x en het is maar 1x perjaar feest zou er niet aan moeten denken , hele dagen bezig zijn met calorieën, hoe ontwikkel je anorexia.
Misschien verkopen ze ergens carrotcake Mylene! Nog beter heeft ze ook nog taart </div></blockquote>
Als iets een calorie-bom is, dan is het wel carrot cake
Ik zou me er ook niet zo druk om maken TO, zondag maar weer verder met je dieet. Ach maakt het uit je leeft maar 1x en het is maar 1x perjaar feest zou er niet aan moeten denken , hele dagen bezig zijn met calorieën, hoe ontwikkel je anorexia.
donderdag 13 februari 2014 om 11:01
quote:MarianneDavids schreef op 13 februari 2014 @ 10:55:
Een doodgewone slagroomtaart bevat de minste calorieën.
Welnee.
Gebak Aantal calorieën
Aardbeienbavarois 122
Aardbeiengebak 296
Abrikozenvlaai 218
Advcocaat-slagroomtaart 390
Apfhelstruder 343
Appelcake 225
Appelkruimelvlaai 300
Appeltaart 329
Bananensoes 249
Boerencake 122
Bolus 205
Bossche Bol 253
Boterkoek 204
Citroen Meringe taart 122
Kersenschnitt 97
Kwark 266
Marsepein gebak 266
Mocca crèmetaart 318
Monchoutaart 381
Moorkop 200
Puddingbroodje 214
Rijstevlaai 179
Schwarzwalder schnitt 135
Slagroomtaart 240
Tulband 179
Een doodgewone slagroomtaart bevat de minste calorieën.
Welnee.
Gebak Aantal calorieën
Aardbeienbavarois 122
Aardbeiengebak 296
Abrikozenvlaai 218
Advcocaat-slagroomtaart 390
Apfhelstruder 343
Appelcake 225
Appelkruimelvlaai 300
Appeltaart 329
Bananensoes 249
Boerencake 122
Bolus 205
Bossche Bol 253
Boterkoek 204
Citroen Meringe taart 122
Kersenschnitt 97
Kwark 266
Marsepein gebak 266
Mocca crèmetaart 318
Monchoutaart 381
Moorkop 200
Puddingbroodje 214
Rijstevlaai 179
Schwarzwalder schnitt 135
Slagroomtaart 240
Tulband 179
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
donderdag 13 februari 2014 om 12:54
donderdag 13 februari 2014 om 12:56

donderdag 13 februari 2014 om 12:58
quote:nursejacky schreef op 13 februari 2014 @ 09:30:
Serieus?
Ik heb mij bij jouw topics wel vaker afgevraagd of je nu echt sommige dingen niet zelf kan verzinnen. Maar een topic over taart terwijl je ww doet?
Dan heb je ten eerste het ww principe niet goed begrepen en ten tweede niet zo heel bijster slim.
Een topic over taart????
Serieus?
Bedoel je dit nou sarcastisch of ben je altijd zo hysterisch?
Het is maar taart hoor, en haar kind is vast niet elke dag jarig.
Een dieet waar je niet één dagje van mag afwijken en waar geen "speelruimte" inzit werkt alleen maar averechts.
Ik zou persoonlijk (minstens) twee taarten kopen/maken een echte vette "verjaardagstaart" en een iets lichtere taart.
Iets met vruchten of een kwarktaart van magere kwark of yoghurt.
Neem gewoon een niet te groot stuk van de lichtere taart, en dan de volgende dag weer aan de wortels
Serieus?
Ik heb mij bij jouw topics wel vaker afgevraagd of je nu echt sommige dingen niet zelf kan verzinnen. Maar een topic over taart terwijl je ww doet?
Dan heb je ten eerste het ww principe niet goed begrepen en ten tweede niet zo heel bijster slim.
Een topic over taart????
Serieus?
Een dieet waar je niet één dagje van mag afwijken en waar geen "speelruimte" inzit werkt alleen maar averechts.
Ik zou persoonlijk (minstens) twee taarten kopen/maken een echte vette "verjaardagstaart" en een iets lichtere taart.
Neem gewoon een niet te groot stuk van de lichtere taart, en dan de volgende dag weer aan de wortels
donderdag 13 februari 2014 om 13:00
quote:quinacridonerose schreef op 13 februari 2014 @ 12:58:
[...]
Een dieet waar je niet één dagje van mag afwijken en waar geen "speelruimte" inzit werk alleen maar averechts.
Zet je leesbril is op en lees is wat ik schrijf.
Juist bij de WW is die ruimte er.
Ik begrijp serieus niet dat je dit moet vragen
[...]
Een dieet waar je niet één dagje van mag afwijken en waar geen "speelruimte" inzit werk alleen maar averechts.

donderdag 13 februari 2014 om 13:04
quote:nursejacky schreef op 13 februari 2014 @ 13:00:
[...]
Jij schrijft helemaal niks over het antwoord op de vraag, alleen dat jij het een domme vraag vind.
Sja, dat kan hoor, maar niet iedereen kent die regels uit z'n hoofd.
[...]
Jij schrijft helemaal niks over het antwoord op de vraag, alleen dat jij het een domme vraag vind.
Sja, dat kan hoor, maar niet iedereen kent die regels uit z'n hoofd.

donderdag 13 februari 2014 om 13:11

donderdag 13 februari 2014 om 13:18
quote:LillyFeeee schreef op 13 februari 2014 @ 13:07:
Als je WW doet en niet snapt dat er ruimte is voor een normaal stuk taart op een verjaardag dan heb je toch echt de essentie van WW niet begrepen en vraag ik me af waarom je überhaupt voor dat dieet hebt gekozen.
Ik weet prima dat er ruimte is voor een stuk taart maar ik ben eindelijk in jaren serieus aan het afvallen na een hoop mislukte pogingen en vraag alleen maar welke taarten wat minder calorieen bevatten. Ik zit er gewoon eindelijk lekker in en ik moet nog zeker 12kg voor een gezonde BMI dus ik mag best opletten. Net als dat ik als ik uit eten ga liever iets (lekkers) kies wat wat minder calorieen bevat.
En mijn zoon wordt 2 en eet/drinkt zelf nog niets dus die zal het een worst wezen of mama wel of niet taart eet.
Als je WW doet en niet snapt dat er ruimte is voor een normaal stuk taart op een verjaardag dan heb je toch echt de essentie van WW niet begrepen en vraag ik me af waarom je überhaupt voor dat dieet hebt gekozen.
Ik weet prima dat er ruimte is voor een stuk taart maar ik ben eindelijk in jaren serieus aan het afvallen na een hoop mislukte pogingen en vraag alleen maar welke taarten wat minder calorieen bevatten. Ik zit er gewoon eindelijk lekker in en ik moet nog zeker 12kg voor een gezonde BMI dus ik mag best opletten. Net als dat ik als ik uit eten ga liever iets (lekkers) kies wat wat minder calorieen bevat.
En mijn zoon wordt 2 en eet/drinkt zelf nog niets dus die zal het een worst wezen of mama wel of niet taart eet.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
donderdag 13 februari 2014 om 13:20
quote:LillyFeeee schreef op 13 februari 2014 @ 13:14:
Denk je niet dat er een kern van waarheid inzit Boannan als zo velen het zeggen??Oh ongetwijfeld. Ik ben soms nou eenmaal een zeikerd. Maar iemand noemde anorexia. Dat is niet van toepassing met een BMI van 29 hoor
Denk je niet dat er een kern van waarheid inzit Boannan als zo velen het zeggen??Oh ongetwijfeld. Ik ben soms nou eenmaal een zeikerd. Maar iemand noemde anorexia. Dat is niet van toepassing met een BMI van 29 hoor
donderdag 13 februari 2014 om 13:24
quote:Nouschi schreef op 13 februari 2014 @ 10:19:
Koop een aantal lekkere taarten, die verdeel je over iedereen en neem zelf een wortel, klaar.
+1
Wat een gesjaggerijn.
Waarom sla je die verjaardag niet gewoon over ?
Het kind wordt 2, die weet er toch niets van.
Koop een aantal lekkere taarten, die verdeel je over iedereen en neem zelf een wortel, klaar.
+1
Wat een gesjaggerijn.
Waarom sla je die verjaardag niet gewoon over ?
Het kind wordt 2, die weet er toch niets van.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
donderdag 13 februari 2014 om 13:30
quote:boannan schreef op 13 februari 2014 @ 13:18:
1. Doe niet spastisch over een stuk taart.
2. Wens je dat wel te doen, eet dan helemaal geen taart.
Probleem opgelost. Moeilijk gedoe om niks.
1. Doe niet spastisch over een stuk taart.
2. Wens je dat wel te doen, eet dan helemaal geen taart.
Probleem opgelost. Moeilijk gedoe om niks.

donderdag 13 februari 2014 om 13:33
Het is een misvatting dat je alleen anorexia kunt hebben bij een laag bmi. Het gaat erom hoe je met eten omgaat en welke gedachten je over eten en over jezelf hebt. Nou zeg ik hiermee niet dat je anorexia hebt.
Hartstikke fijn dat je nu eindelijk lekker aan het afvallen bent. Maar dat betekent toch niet dat er geen ruimte is voor een stukje taart bij een speciale gelegenheid? Af en toe wat extra hoort nou eenmaal bij het normale leven. Je hebt veel meer succes met je verloren kilo's eraf houden als je dat al vanaf het begin door hebt en jezelf dus matigheid aanleert in plaats van een alles of niets mentaliteit.
Hartstikke fijn dat je nu eindelijk lekker aan het afvallen bent. Maar dat betekent toch niet dat er geen ruimte is voor een stukje taart bij een speciale gelegenheid? Af en toe wat extra hoort nou eenmaal bij het normale leven. Je hebt veel meer succes met je verloren kilo's eraf houden als je dat al vanaf het begin door hebt en jezelf dus matigheid aanleert in plaats van een alles of niets mentaliteit.