Verdwenen vliegtuig Malaysia Air

08-03-2014 21:51 1978 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het verbaast me dat hier nog geen topic over geopend is!

Ik vind het een heel angstaanjagend verhaal.

Hoe kan zo'n groot vliegtuig nou zomaar verdwijnen en nog steeds niet gevonden zijn?
music is my life
Over de paspoorten. Het gaat hier om een Italiaan, L. Maraldi, en een Oostenrijker Chr. Kozel. Deze personen hebben zich gemeld. Wat ik me dan afvraag;

- hoe streng is security in Kuala Lumpur?

- zagen de 'nieuwe paspoorthouders' er dan uit als Europeanen? Tenzij Luigi ook een ganbare naam is voor andere delen in de wereld

- als je naar China wil heb je een geldig visum nodig. Stonden er geldige visa's in de gestolen paspoorten (dat kun je toch makkelijk opvragen bij een Chinese ambassade omdat de visa's registreert worden?). Zo nee, waarom zijn ze dan toch aan boord gelaten?

Vragen vragen...
Een naam zegt niks over hoe een persoon er uit ziet.
Wat een onzin dat je nu ineens bang bent om met ze te vliegen. Ik vlieg over 2 weken ook gewoon met Malaysia van NL terug naar huis (=Maleisië).

Heb e.e.a aan mijn privépiloot gevraagd en hij zegt dat er geen radar is boven het Vienamese luchtruim, dus dat ze niet 'zomaar' van de radar verdwenen zijn.

Radar, Noodsignalen en radio zijn alleen hoorbaar voor vliegtuigen die vlak in de buurt vliegen van het desbetreffende vliegtuig en aangezien het niet een drukke route is (zoals BKK-HKG, of KUL-HKG), is de kans dus erg klein dat er een signaal is opgepikt.

Verder is het boven zee - kennelijk - normaal dat er geen radiocontact is, omdat je dan buiten bereik bent van de normale radio. Je hebt dan nog wel de HF radio (high frequency) radio, maar die schijnt heel bewerkelijk in gebruik te zijn en is ook nog maar de vraag of die oproep gehoord wordt.

Verder heeft speculeren over bommen, drugs of andere ellende helemaal geen zin.
quote:annelaure schreef op 09 maart 2014 @ 07:20:

Een naam zegt niks over hoe een persoon er uit ziet.

Er worden toch bij het binnenkomen van een land foto's gemaakt? Als ik naar Kazachstan of Saudi Arabie vliegt, moet ik elke keer opnieuw op de foto. Dan zie je toch of de persoon op de pasfoto enige gelijkenis heeft met de persoon op de foto van het paspoort?

Nou ja, ze zullen het wel weten, de dames en heren onderzoekers.

Van wat ik heb gelezen worden er nu op dit moment 4 personen nagetrokken.

2 pax met gestolen paspoorten vind ik gewoon te toevallig. Dan heeft de security in Maleise imo gefaald.
Wat mij verbaasd is dat er geen internationale database is van gestolen paspoorten. 1x door de computer en je ziet meteen dat het paspoort gejat is.

De controle is in Maleisië eigenlijk net zo als overal. Er wordt een foto en vingerafdrukken gemaakt wanneer je het land inkomt. Kennelijk zijn zowel de originele paapoorthouders als de paspoortjatters nog nooit eerder in Maleisië geweest.
Vind 't ook vreemd dat die gestolen paspoortnummers blijkbaar geen waarschuwing geven.
Ik vind het veel opvallender dat ze geen idee hebben wat er gebeurd is maar wel al na een paar uur weten te melden dat er mensen met gestolen paspoorten in het toestel zitten/zaten.
quote:mayou schreef op 09 maart 2014 @ 07:56:

Wat mij verbaasd is dat er geen internationale database is van gestolen paspoorten. 1x door de computer en je ziet meteen dat het paspoort gejat is.

De controle is in Maleisië eigenlijk net zo als overal. Er wordt een foto en vingerafdrukken gemaakt wanneer je het land inkomt. Kennelijk zijn zowel de originele paapoorthouders als de paspoortjatters nog nooit eerder in Maleisië geweest.Ik denk of hoop dat zo'n internationale database er nu wel gaat komen, naar aanleiding van deze crash. Of het nu door een technisch mankement was of iets anders. Er zaten gewoon twee pax aan boord die er niet hoorden.
quote:sehnsucht schreef op 09 maart 2014 @ 08:00:

Ik vind het veel opvallender dat ze geen idee hebben wat er gebeurd is maar wel al na een paar uur weten te melden dat er mensen met gestolen paspoorten in het toestel zitten/zaten.Hoezo? De originele paspoorthouders hebben zich toch persoonlijk gemeld? De ene is nog steeds in het gebied en het paspoort van de ander werd twee jaar geleden gestolen. Dat staat ook netjes in Italie en Oostenrijk geregistreerd. Dan kun je toch al 1+1 doen?
Ik verbaas me over alle speculaties die hier gedaan worden...
Dit topic wordt op andere fora ook gelezen:

http://www.thaivisa.com/f ... theast-asia-search/page-8

Daar wordt al gesproken over 4 'vreemden' in het vliegtuig.

Verder sprak ik iemand die heel nauw samen werkt met Malasia en mensen spreekt en aangeeft dat er intern absoluut uitgegaan wordt van

1) zelfmoord piloot, schijnt ook raar gedrag hebben laten zien bij vertrek

2) terroristische aanslag, dan wel in samenwerking met de piloot.

Maar goed, ook dat is weer opnieuw speculeren en ook info uit 3e hand.

Ik vind speculeren overigens niet raar. Dat is wat men doet en uitgaan van journalistiek is soms ook niet te doen, dan ben je afhankelijk van waarvan zij kiezen te melden.

Ik zou ook moeite hebben nu te vliegen met Malaisia AL. Niet omdat ik hen nu per definitie onbetrouwbaar vindt maar wel omdat zij het blijkbaar niet zo nauw nemen met Veiligheid checken. Bbrrrr...
Je kunt er vanuit gaan dat als ze in Maleisie gestolen paspoorten laten glippen, ze dit in andere landen ook doen. Er is dus blijkbaar geen zwarte lijst waardoor zo'n gestolen nummer gelijk 'n waarschuwing afgeeft.
quote:clever60 schreef op 09 maart 2014 @ 05:00:

Ik vrees dat we de passagiers niet meer terug gaan zien, hoe erg dat ook is. Vooral het niet uitzenden van een noodsignaal is uitermate vreemd. Dat laat eigenlijk maar 2 opties open:

1. Een terroristische aanslag

2. Een zelfmoordactie van de piloot (Is ooit 1 keer gebeurd, jaren geleden!)

Hoeft niet, een andere optie is pilot error, al dan niet in combinatie met een techisch mankement.

De verdwenen vlucht van Air France in 2009 (Air France 447) was aanvankelijk net zo'n groot mysterie. Als door een wonder vond men in 2011 nog de zwarte dozen op de oceaanbodem en toen werd duidelijk dat het vliegtuig in een 'stall' terecht was gekomen door fouten en verkeerde beslissingen van de piloot, die werden gevoed door tegengestelde berichten van de instrumenten.

Dit soort vliegrampen wordt altijd zeer grondig onderzocht dus vroeg of laat zal hier ook wel duidelijkheid over komen. Eén van de dingen die men waarschijnlijk wel zal kunnen achterhalen is of het vliegtuig in de lucht al uiteen is gevallen, of dat het in zijn geheel op de zee terecht is gekomen.
quote:sabbaticalmeds schreef op 08 maart 2014 @ 22:30:

ik vind speculeren net zo smakeloos dan grappen maken. We weten niks, helemaal niks. Gewoon afwachtenPffff, in het Madelein McCann topic doe je niet anders...
Poep, wie heeft jou gescheten?
Speculeren is in dit soort situaties heel normaal lijkt mij. Maar al die bizarre, zogenaamd leuke opmerkingen vind ik totaal misplaatst

@ondernemer, ik denk dat als het vliegtuig al in de lucht uit elkaar is gevallen er toch wel wat brokstukken in zee zouden drijven.
quote:janneke44 schreef op 09 maart 2014 @ 08:54:

Speculeren is in dit soort situaties heel normaal lijkt mij. Maar al die bizarre, zogenaamd leuke opmerkingen vind ik totaal misplaatst

@ondernemer, ik denk dat als het vliegtuig al in de lucht uit elkaar is gevallen er toch wel wat brokstukken in zee zouden drijven.Eens.
Poep, wie heeft jou gescheten?
quote:louise1 schreef op 09 maart 2014 @ 08:47:

[...]

Pffff, in het Madelein McCann topic doe je niet anders...

Touché.

Iemand al dit gelezen?

Passagiers hadden ticket voor Amsterdam geboekt
Die link doet het niet.

http://www.telegraaf.nl/b ... sagiers_onderzocht__.html
verba volant, scripta manent.
O, thanks, Marianne.

Ik vind het bizar om te lezen. Twee afzonderlijk van elkaar gejatte paspoorten van mensen die elkaar zoals het zich aanziet totaal niet kennen. En dat dan net de passagiers met die twee paspoorten samen tickets hebben gekocht voor Amsterdam. Krijg er de rillingen van als ik dit allemaal lees.
Maar waarom zouden ze tickets kopen naar Amsterdam als zij een zelfmoordaanslag gepland hadden?
Ja heb t gelezen. Vind t allemaal erg vaag en krijg t idee dat het opzet is
.
Geen idee, maar het is wel een bizar verhaal.

Kan me niet voorstellen dat dat vliegtuig zo maar uit de lucht is gevallen als je dit allemaal leest.
quote:mayou schreef op 09 maart 2014 @ 07:39:

Heb e.e.a aan mijn privépiloot gevraagd en hij zegt dat er geen radar is boven het Vienamese luchtruim, dus dat ze niet 'zomaar' van de radar verdwenen zijn.

Radar, Noodsignalen en radio zijn alleen hoorbaar voor vliegtuigen die vlak in de buurt vliegen van het desbetreffende vliegtuig en aangezien het niet een drukke route is (zoals BKK-HKG, of KUL-HKG), is de kans dus erg klein dat er een signaal is opgepikt.

Verder is het boven zee - kennelijk - normaal dat er geen radiocontact is, omdat je dan buiten bereik bent van de normale radio. Je hebt dan nog wel de HF radio (high frequency) radio, maar die schijnt heel bewerkelijk in gebruik te zijn en is ook nog maar de vraag of die oproep gehoord wordt.

Verder heeft speculeren over bommen, drugs of andere ellende helemaal geen zin.

Off topic: noem jij jou man/vriend ook jou privépiloot?

On topic: Denk dat er inderdaad zoiets gebeurd moet zijn.. Maar dat zou betekenen dat er iets is gebeurd rond de grens? Of boven de zee natuurlijk.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
Human trafficking?
Ja die logica ontgaat mij ook elninjoo
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven