Verdwenen vliegtuig Malaysia Air

08-03-2014 21:51 1978 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het verbaast me dat hier nog geen topic over geopend is!

Ik vind het een heel angstaanjagend verhaal.

Hoe kan zo'n groot vliegtuig nou zomaar verdwijnen en nog steeds niet gevonden zijn?
music is my life
Afwachten maar weer. Hopelijk is het vliegtuig wel en kunnen al die families uiteindelijk dit hele gebeuren verwerken.
Leven tussen hoop en vrees is verschrikkelijk. Als het inderdaad zo is (kans op deze uitkomsten is nu eenmaal het grootst) dat het vliegtuig is neergestort, dan hoop ik echt dat de brokstukken nu gevonden zijn. Zekerheid is belangrijk in deze. Hopelijk kunnen ze het hele wrak vinden.
Kan iemand mij vertellen waarom linksboven op de foto de datum 16-03-2014 staat en rechtsonder 18-03-2014?
quote:Ikhierhuh schreef op 20 maart 2014 @ 09:12:

Kan iemand mij vertellen waarom linksboven op de foto de datum 16-03-2014 staat en rechtsonder 18-03-2014?En die zwarte balk linksonder? Ziet er ook verdacht uit.
Bah
quote:Ikhierhuh schreef op 20 maart 2014 @ 09:12:

Kan iemand mij vertellen waarom linksboven op de foto de datum 16-03-2014 staat en rechtsonder 18-03-2014?Rechtsonder staat 18-01-14?
quote:573g8b schreef op 20 maart 2014 @ 09:17:

[...]

En die zwarte balk linksonder? Ziet er ook verdacht uit.

Viel me ook op. Waarom die twee verschillende datum's? Niet dat ik van een conspiratie theorie uitga maar heb oprecht interesse om dit te weten.

Zo dom kunnen australians niet zijn als toch een Photoshop is?
quote:Fikachu schreef op 20 maart 2014 @ 09:20:

[...]

Rechtsonder staat 18-01-14?Nog erger. :-S
Ik hoop dat ze nu echt gevonden zijn.

Als ik naar het gezicht van de Australische minister kijk,(kijkt zo ernstig en verdrietig ) dan denk ik die weet meer, maar mag het nog niet melden.
Ik kijk wel echt teveel films denk ik, want ik had verwacht dat ze met zo'n satelliet veel duidelijker in konden zoomen. Dit is maar 'n vaag vlekje. En natuurlijk duurt 't uren voor normale vliegtuigen en een schip ter plaatse zijn, maar met 'n gevechtsvliegtuig ben je er in 'n poep en 'n scheet. En de nieuwe generatie kan ook stil hangen. Is zoiets dan niet vooruit gestuurd om te gaan checken of het wel echt 'n onderdeel van 'n vliegtuigwrak kan zijn?
Deze beelden zijn inderdaad supervaag. Op het filmpje op de site van The Guardian zegt die man van de Australian Maratime Safety Authority dat er n.a.v. deze beelden commerciële satellieten naar het gebied gestuurd zijn om hoge resolutie foto's te maken. Hopelijk kunnen ze iets vinden en hier dan duidelijkere beelden van maken. Maar het terugvinden van de mogelijke 'voorwerpen' (of wat dan ook) is al een klus op zich.

[...]

Rechtsonder staat 18-01-14?

Deze datum hoeft toch niet de opname datum te betekenen.

Het kan ook de datum zijn van ingebruikname van de satelliet of iets anders.
quote:milouda schreef op 20 maart 2014 @ 10:17:

Ik hoop dat ze nu echt gevonden zijn.

Als ik naar het gezicht van de Australische minister kijk,(kijkt zo ernstig en verdrietig ) dan denk ik die weet meer, maar mag het nog niet melden.Ik denk niet dat hij meer weet, ik denk dat hij eerder wil voorkomen dat er verwachtingen worden gecreëerd die niet waargemaakt kunnen worden. Hij geeft duidelijk aan dat het eerste vliegtuig ter plaatse is, maar dat er nog geen 'sightings' zijn van wat ze zagen op de satellietbeelden. Ik denk dat hij hier gewoon niks meer over kan zeggen, dat er echt nog niks meer is...het is afwachten, hopen dat ze iets tegenkomen en dan weer afwachten of het ook iets te maken heeft met het vliegtuig of niet.
quote:elninjoo schreef op 20 maart 2014 @ 10:23:

Ik kijk wel echt teveel films denk ik, want ik had verwacht dat ze met zo'n satelliet veel duidelijker in konden zoomen. Dit is maar 'n vaag vlekje. En natuurlijk duurt 't uren voor normale vliegtuigen en een schip ter plaatse zijn, maar met 'n gevechtsvliegtuig ben je er in 'n poep en 'n scheet. En de nieuwe generatie kan ook stil hangen. Is zoiets dan niet vooruit gestuurd om te gaan checken of het wel echt 'n onderdeel van 'n vliegtuigwrak kan zijn?Dat dacht ik ook.
Dat kan ook en de satellieten die dat kunnen worden er nu heen gestuurd om hopelijk om foto's met hogere resolutie te kunnen maken. Maar zo makkelijk als in de films gaat het niet inderdaad, zo a la minute overal superduidelijk op in kunnen zoomen en direct vinden wat je zoekt

[...]

Rechtsonder staat 18-01-14?

Dat staat er niet.

Er staat: DIGO-00718-01-14.

Die 18-01-14 is vast een datum, maar slaat niet op de datum van de opnames, het is de naam van de sateliet of zo.
En waarom zou dat een datum zijn, omdat het toevallig eindigt op 14?
Dat is niet zo een hele gekke gedachte Geve.
quote:geve schreef op donderdag 20 maart 2014 11:41 En waarom zou dat een datum zijn, omdat het toevallig eindigt op 14?Klopt, is het ook niet zo dat veel landen juist beginnen met jaartal, dan maand en dan datum? Zoals wij dat in Nederland schrijven is volgens mij erg ongebruikelijk (wereldwijd gezien dan).
Hoeft toch helemaal geen datum te zijn maar de 14e foto van de 1e serie tijdens de 18e rondcirkeling o.i.d.?
Kwam dit nog tegen:

http://news.aviation-safe ... craft-missing-since-1948/
verba volant, scripta manent.
quote:amarna schreef op 20 maart 2014 @ 12:06:

Hoeft toch helemaal geen datum te zijn maar de 14e foto van de 1e serie tijdens de 18e rondcirkeling o.i.d.?Hoeft ook niet, maar een gekke gedachte is het ook niet.
quote:amarna schreef op 20 maart 2014 @ 12:06:

Hoeft toch helemaal geen datum te zijn maar de 14e foto van de 1e serie tijdens de 18e rondcirkeling o.i.d.?Ja, maar dat is natuurlijk niet complot-waardig hè.
quote:Ikhierhuh schreef op 20 maart 2014 @ 09:22:

[...]

Viel me ook op. Waarom die twee verschillende datum's? Niet dat ik van een conspiratie theorie uitga maar heb oprecht interesse om dit te weten.

Zo dom kunnen australians niet zijn als toch een Photoshop is?

Jeetje je kan hier niet meer iets oprecht vragen. Ik heb geleerd, sinds ik een kind was, dat als ik iets niet weet moet ik over vragen of zelf zoeken hoe dingen in elkaar zitten. Jullie niet?

Tis wel wat anders dan een conspiratie theorie, daarvoor hebben we al de kranten en zelf soms ook de illusie van de realiteit leer ons... dat die nog erger kan zijn. Erover praten betekend niet gelijk in iets te geloven. Bijvoorbeeld: Ik geloof niet in Wilders maar ik praat wel over Wilders. Geloof ik dan ook alles wat die man verteld omdat ik over Wilders praat? Nee!

Tis heel belangrijk in het leven te weten dat je de enige bent die kan bepalen hoe ver je kan gaan met kennis opdoen, ongeacht waar over ook maar gaat.
quote:elninjoo schreef op 20 maart 2014 @ 10:23:

Ik kijk wel echt teveel films denk ik, want ik had verwacht dat ze met zo'n satelliet veel duidelijker in konden zoomen. Dit is maar 'n vaag vlekje. En natuurlijk duurt 't uren voor normale vliegtuigen en een schip ter plaatse zijn, maar met 'n gevechtsvliegtuig ben je er in 'n poep en 'n scheet. En de nieuwe generatie kan ook stil hangen. Is zoiets dan niet vooruit gestuurd om te gaan checken of het wel echt 'n onderdeel van 'n vliegtuigwrak kan zijn?

Ze hebben wel vliegtuigen gestuurd, alleen het weer is op dit moment te slecht om het oppervlak goed te kunnen bestuderen. Amerika heeft een paar vliegtuigen gestuurd, maar ze moeten echt wachten op de schepen, als ik het goed begrijp kan dat nog wel even duren.

ot. Ik heb wel het idee dat het nieuws nu beetje bij beetje weer wordt ingetrokken, zoals elke keer. Ik ben dus een beetje huiverig om het nieuws te geloven, al hoop ik voor de nabestaanden dat hier snel een einde aan komt. Het lijkt me echt verschrikkelijk om zolang in onzekerheid te moeten leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven