Vrouwen en wijn..

06-05-2014 10:14 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me wel eens af hoe anderen hier tegenaan kijken: Ik signaleer dat er bij zo ontzettend veel gelegenheden een flesje wordt opengetrokken. Kind ophalen na een speeldate: Hoppa, daar komt de witte wijn op tafel. Lunchen na het tennissen? Niet zonder wijntje. Is dat iets wat jullie ook herkennen of overdrijf ik? Zou er veel verborgen alcoholisme zijn onder vrouwen of valt dat wel mee?
Ik herken het wel.

Ik drink zelf geen alcohol, maar ik herken dit wel bij veel vriendinnen.

En wat voor een milieu dit is? Kak😀

Hockey, golf, studentencorps.
niet bij elke speeldate ging de fles open, maar in mijn vriendenkring is even iets drinken (kan ook biertje zijn) vrij normaal. Zie er ook geen problemen in, vrij Hollands en calvinistisch om wijn bezwaarlijk te vinden.
Ik heb nooit alcohol thuis (behalve met een eten met vrienden of aangekondigd bezoek). Ik drink wel (en veel) als de feest gezellig is. Soms moet ik mijn trap kruipen naar boven,... van de lacht. :-)

Serieus. Alcohol en ik? Nee.
Ik heb ook kinderen en daarom drink ik juist ( bijna) nooit,

Ben nogal snel teut en dan heb ik geen zin om wat dan ook nog te doen, ik kan het ook slecht bij 1 houden en dan heb je weer een kater, en dat met een kleintje van bijna 2 due vroeg wakker is....Jammer, gelukkig worden kleine kindjes ook groter 😆
Bevind me in een redelijke kak omgeving. (Gooi). Maar herken het dus niet. Ik, maar ook vriendinnen, drinken best eens een glas wijn. Maar dan als we samen uit eten gaan. Geen van mijn Gooise vriendinnen drinkt zonder 'gelegenheid'. En een kind ophalen is geen gelegenheid. Het komt er dus op neer dat ik doordeweeks eigenlijk nooit alcohol drink. En in het weekend eigenlijk alleen als ik iets speciaals heb gekookt OF als we uit eten gaan. Verder drink ik gewoon fris. Of thee. Thuis dus eigenlijk nooit tenzij we visite hebben. Maar dat hebben we niet zo vaak.

Ik moet er vroeg uit en ik slaap slecht als ik twee glazen wijn op heb. Dan word ik 'onrustig'. Daarbij voel ik me de volgende dag dan anders dan wanneer ik niet gedronken heb.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
AdoraBull dat onrustige heb ik ook! Slaap heel slecht ook...

Sorry voor offtopic.
quote:missmisery schreef op 06 mei 2014 @ 10:43:

[...]

Ik zie ook eindelijk een pluspunt aan het nemen van kinderen.Laat Elninjoo het maar niet horen .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:adorabull schreef op 06 mei 2014 @ 10:59:

Bevind me in een redelijke kak omgeving. (Gooi). Maar herken het dus niet. Ik, maar ook vriendinnen, drinken best eens een glas wijn. Maar dan als we samen uit eten gaan. Geen van mijn Gooise vriendinnen drinkt zonder 'gelegenheid'. En een kind ophalen is geen gelegenheid. Het komt er dus op neer dat ik doordeweeks eigenlijk nooit alcohol drink. En in het weekend eigenlijk alleen als ik iets speciaals heb gekookt OF als we uit eten gaan. Verder drink ik gewoon fris. Of thee. Thuis dus eigenlijk nooit tenzij we visite hebben. Maar dat hebben we niet zo vaak.

Ik moet er vroeg uit en ik slaap slecht als ik twee glazen wijn op heb. Dan word ik 'onrustig'. Daarbij voel ik me de volgende dag dan anders dan wanneer ik niet gedronken heb.Zucht. Idem hier.
quote:clemance schreef op 06 mei 2014 @ 10:33:

[...]

Misschien heb je een paar wijntjes teveel op en trek je verkeerde conclusies. Misschien moet jij je wat helderder uitdrukken schat. Of kun je zelfs je eigen teksten niet begrijpend lezen.
quote:Lisa077 schreef op 06 mei 2014 @ 10:32:

Ik herken het deels. Niet na het sporten, maar wel tijdens de lunch of met vriendinnen als de kinderen samen spelen. Ik doe het zelf een beetje rustig aan, want ik wil niet iedere dag drinken, maar het gebeurt hier dus wel.Nou ja, precies dat dus, en wat ik dan helemaal vreemd vind zijn de opgetrokken wenkbrauwen als je niet 'gezellig' meedoet..
quote:Lisa077 schreef op 06 mei 2014 @ 10:37:

Ik zeg ook af en toe etentjes en andere sociale aangelegenheden af omdat ik weet dat ik dan mee ga drinken, en vaak meer drink dan ik eigenlijk zou willen. Erg he? (schaam)Haha, serieus? Kun je dan niet *niet* meedrinken? of is het meer de speciale druk waar je tegenaan hikt?
quote:Flowerspowers schreef op 06 mei 2014 @ 10:40:

Ik herken het ook, om de haverklap komt de chardonnay of prosecco op tafel. Ik ben er mee gestopt, heb met mezelf afgesproken om alleen nog op vrijdagmiddag, en eventueel za/ zo een wijntje te nemen. Anders zijn er dus weken bij dat ik bij div. moeders, bij de hockey, lunch etc, aan de wijn zit, 5x per week. Dat werd me te gortig, en ik groei er ook van dicht.Soms denk ik stiekem wel eens dat ze zo hun onvrede wegdrinken..of is dat erg gemeen van me? ;)
quote:_Hertje_ schreef op dinsdag 06 mei 2014 11:19 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Lisa077 in "Vrouwen en wijn.."" class="messagelink">Lisa077 schreef op 06 mei 2014 @ 10:37</a>:</b>

Ik zeg ook af en toe etentjes en andere sociale aangelegenheden af omdat ik weet dat ik dan mee ga drinken, en vaak meer drink dan ik eigenlijk zou willen. Erg he? (schaam)</div></blockquote>Haha, serieus? Kun je dan niet *niet* meedrinken? of is het meer de speciale druk waar je tegenaan hikt? "quote: Haha, serieus? Kun je dan niet *niet* meedrinken? of is het meer de speciale druk waar je tegenaan hikt?"

Nee, niet eens de sociale druk...maar ik kan dan niet zo goed 'nee' zeggen. Dank denk ik: 'ik neem er eentje' en voor ik het weet zit ik drie glazen wijn verder.

Hier inderdaad een omgeving van hoogopgeleide vrouwen.
Quoten op de mobiel is moeilijk..en nee: ik drink momenteel een kopje thee
Ik ben dol op wijn, maar bij de lunch? Nee, dat enkel als ik op vakantie ben (Italie :-)) Wijn drink ik bij de vrimibo en in het weekend en uitetentjes doordeweeks. En op de proeverijen die ik maandelijks bezoek
Hier (Amsterdam) is het aantal genuttigde glazen omgekeerd evenredig aan het aantal werkuren. Moeders met kleinere banen drinken vaker spontaan een glas. En ja, witte wijn is favoriet.
Ik ben dan geen moeder maar mijn vriendinnen en ik vinden altijd wel gelegenheid om een flesje wijn open te trekken . Soms is dat inderdaad tijdens de lunch. Of op welk ander tijdstip dan ook. Ik werk 70 uur per week en als ik er dan eens tijd voor heb doe ik gezellig mee.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
quote:-Bladora- schreef op 06 mei 2014 @ 11:56:

Ik ben dan geen moeder maar mijn vriendinnen en ik vinden altijd wel gelegenheid om een flesje wijn open te trekken . Soms is dat inderdaad tijdens de lunch. Of op welk ander tijdstip dan ook. Ik werk 70 uur per week en als ik er dan eens tijd voor heb doe ik gezellig mee.Ja, maar jij woont in Engeland. Dat telt niet.
quote:_Hertje_ schreef op 06 mei 2014 @ 11:20:

[...]

Soms denk ik stiekem wel eens dat ze zo hun onvrede wegdrinken..of is dat erg gemeen van me? ;)

Onvrede? vertellen ze ja daarover of hoop je dat zij net zo ontevreden zijn als bijvoorbeeld jij?

Ik drink niet uit onvrede, ik drink omdat ik een glaasje wijn lekker vind
quote:Vl43inder schreef op 06 mei 2014 @ 10:41:

Mijn zoontje heeft nog geen speeldates maar als ik dit zo lees, krijg ik er al wel veel zin in.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:_Hertje_ schreef op 06 mei 2014 @ 11:20:

[...]

Soms denk ik stiekem wel eens dat ze zo hun onvrede wegdrinken..of is dat erg gemeen van me? ;)Je hoeft niet stiekem te denken en het is ook niet gemeen maar ook niet bijster slim.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb het wel een keer meegemaakt dat ik een wijntje aangeboden kreeg na het spelen. Af en toe een kop thee. Maar meestal is het toch hup kind ophalen en weer naar huis om te eten..

Als ik af en toe ga lunchen met vriendinnen doordeweeks, drink ik wel een wijntje, gewoon gezellig en lekker.

Verder eigenlijk alleen in het weekend..
It's 5 o'clock somewhere
Voor mij niet herkenbaar.
quote:lilalinda schreef op 06 mei 2014 @ 12:33:

[...]

Onvrede? vertellen ze ja daarover of hoop je dat zij net zo ontevreden zijn als bijvoorbeeld jij?

Ik drink niet uit onvrede, ik drink omdat ik een glaasje wijn lekker vindHier ben ik ook mee eens. Ik heb zelden zin in wijn, maar als ik zin in wijn heb, drink ik wijn niet uit onvrede. Tsss
quote:lilalinda schreef op 06 mei 2014 @ 10:51:

Zie er ook geen problemen in, vrij Hollands en calvinistisch om wijn bezwaarlijk te vinden.

Klopt. Al die wijntjes zijn verre van gezond natuurlijk, maar er zijn zoveel vaak voorkomende gewoontes die niet gezond zijn.

Hoeveel Nederlanders voldoen aan de 2 ons groente, 2 ons fruit? Hoeveel halen er de Nationale Bewegingsnorm? Maar een minderheid.

Maar als het om alcohol gaat, gaan de alarmbellen altijd harder af. Oei, groep X drinkt teveel! Alarmerend! En dat terwijl weinig bewegen en ongezond eten net zo goed dodelijk kan zijn op de lange duur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven