Eetmode

11-05-2014 20:43 1918 berichten
Oftewel: mode in de keuken. Nee, niet de schorten en pannenlappen maar schijnbaar tijdgebonden gerechten zoals de garnalencocktail met roze saus op een lap, toen hippe, ijsbergsla of crêpes suzette als toetje, of fonduen.

Roept u maar!
quote:sabbaticalmeds schreef op 11 mei 2014 @ 21:23:

[...]

Braaksel in een potje

Dat vind ik dus ook, die geur alleen al, brrrrrr.

Ware het niet dat vriend er dol op is.
Alle reacties Link kopieren
Witlof met ham en kaas uit de oven. Vlaflip.
Cum non tum age
quote:sehnsucht schreef op 11 mei 2014 @ 21:23:

[...]

surimi = nep krab

oeps....hahahahahhahaha

nooooooi geweten (leuk voor het topic "dingen die je pas heel laat begreep)
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:Mylene_Valerie schreef op 11 mei 2014 @ 21:22:

[...]

We hebben nog het Bucklerbier gehad die door een grappige opmerking van Youp voorbij was. Nu opgevolgd zeg maar door Radler, die doet het volgens mij beter.

En je hebt nog een soort ranja gehad wat verbannen is geweest maar dat is denk ik voor mijn tijd want ik kom er niet meer op.

Buckler was alc. vrij bier, radler/sneeuwwitje/shandy is bier met 7-up.

Exota, de flessen zouden volgens Frits Bom spontaan kunnen ontploffen. Was een onzin verhaal
quote:Mylene_Valerie schreef op 11 mei 2014 @ 21:22:

[...]

En je hebt nog een soort ranja gehad wat verbannen is geweest maar dat is denk ik voor mijn tijd want ik kom er niet meer op.

Exota?

Ook voor mijn tijd, maar kwam tijdens studie eens aanbod
Gevulde eieren vind ik heerlijk, net als witlof met ham en kaas uit de oven.
quote:bubbelwijn schreef op 11 mei 2014 @ 21:23:

[...]

Bah.

Verder zie ik best veel lekkere dingen voorbij komen. Het zal immers niet voor niets een trend zijn geweest.

Alleen de cupcakes, daar ben ik echt klaar mee. Net als al die versierde marsepeinen taarten.Ik verlang zo zachtjes aan ook weer naar een goudeerlijke mokkapunt of ordinaire moorkop..
Nu all you can eat.... Binnen 2 uur naar binnen harken wat je kan.
Kabeljauw met een romige citroensaus.
Cum non tum age
Vlaflip inderdaad, en dame blanche en Viennetta. Dubbelvla. Griesmeelpudding (lekker!)

2009: wraps met roomkaas en zalm, of gerookte kipfilet

2013: cupcakes

Jaren '90: spaghetti met tomatenketchup en champignons
quote:sprokkelientje schreef op 11 mei 2014 @ 21:27:

[...]

Ik verlang zo zachtjes aan ook weer naar een goudeerlijke mokkapunt of ordinaire moorkop..

Mokkapunten
Kokosbrood.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ja, ik doe het weleens noodgedwongen dat all you can eat..

Ik vind vooral de mensen die er komen nogal all you can eat zeg maar..
Champagnepils en rode exota. Treets en bonitos en caddy.
Inderdaad, elleboogjes macaroni met tomatenpuree, kaasblokjes en smac. Heerlijk

Als ik alleen thuis ben eet ik het soms nog wel.

Verder tijdens de avondvierdaagse een halve sinaasappel met een pepermuntje in een zakdoek. En dan daaraan sabbelen.
Tijdloze classics zijn:

De Pannenkoek - al zeker een eeuw toonaangeven, en goed aan te passen aan de huidige tijd. Na de oorlog met suiker, in de jaren 70 met Hero en anno nu met gojibessen, moerbeien, brandnetelstoof en afgetopt met een plukje tarwegras.

De Stamppot Boerenkool - een blijvertje. Gewoon heel klassiek met rookworst en veel roomboter of vega met feta en pijnboompitten. Met picalilly voor je oma en met guacemole voor je kinderen. Boerenkool kan Altijd.

Patat - Patat is het best gewoon zoals hij is: gefrituurd. Patat behoeft geen overdadige accessoires zoals shoarmavlees (de ordinaire kapsalon) of oorlog. Nee gewoon een klodder remia volstaat. Patat is wat iedere Foodionista nodig heeft.
Alweer uit: Macarons.
Champagnepils, vond ik heerlijk als kind!
Jaren 60 en 70: tovasaus.
quote:Hilary schreef op 11 mei 2014 @ 21:27:

2009: wraps met roomkaas en zalm, of gerookte kipfilet

Gisteravond nog gegeten
quote:sri schreef op 11 mei 2014 @ 21:28:

[...]

Mokkapunten

Ik werkte vroeger bij een goede banketbakker op de zaterdag.

Die maakte ze zoooooooo heerlijk hmmmmmm

Ook harde mokka's en hazelnootschuimgebak...oohhh heerlijk..

Ik wil een petitie voor de terugkeer van het oudhollandse brood en banket.
quote:sabbaticalmeds schreef op 11 mei 2014 @ 21:30:

Tijdloze classics zijn:

De Pannenkoek - al zeker een eeuw toonaangeven, en goed aan te passen aan de huidige tijd. Na de oorlog met suiker, in de jaren 70 met Hero en anno nu met gojibessen, moerbeien, brandnetelstoof en afgetopt met een plukje tarwegras.

De Stamppot Boerenkool - een blijvertje. Gewoon heel klassiek met rookworst en veel roomboter of vega met feta en pijnboompitten. Met picalilly voor je oma en met guacemole voor je kinderen. Boerenkool kan Altijd.

Patat - Patat is het best gewoon zoals hij is: gefrituurd. Patat behoeft geen overdadige accessoires zoals shoarmavlees (de ordinaire kapsalon) of oorlog. Nee gewoon een klodder remia volstaat. Patat is wat iedere Foodionista nodig heeft.
quote:ikdus2010 schreef op 11 mei 2014 @ 21:30:

[...]

Gisteravond nog gegeten Ik vind het ook lekker hoor
Inderdaad, dat kapsalon verhaal... gatver!
Nu: rustiek brood met rucola, geitenkaas, walnoten of pijnboompitten. Echt overal op de lunchkaart. De ouderwetse clubsandwich komt gelukkig ook weer terug. En bitterballen met mosterd hebben die gruwelijke nacho apparaten weer verdrongen.

Weten jullie nog dat er vroeger nootjesmachines op de bar stonden? Dat je dan de hoeken van een bierviltje omboog en voor een gulden pistachenootjes trok?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven