Eetmode

11-05-2014 20:43 1918 berichten
Oftewel: mode in de keuken. Nee, niet de schorten en pannenlappen maar schijnbaar tijdgebonden gerechten zoals de garnalencocktail met roze saus op een lap, toen hippe, ijsbergsla of crêpes suzette als toetje, of fonduen.

Roept u maar!
quote:sprokkelientje schreef op 11 mei 2014 @ 21:32:

Nou...een goede kapsalon kan lekker zijn hoor.

(maargoed ik kan als rasrotterdammer geen rotterdams produkt gaan afkraken)

Shoarma! Echt Rotterdams.

Net zoals Sushi, Babi Pangang en Cox (Gerard) au Vin
quote:catacarax schreef op 11 mei 2014 @ 21:38:

[...]

Nee, de cupkake waanzin is nog niet genoemd.En toch, enkele dagen per maand spuug ik er niet op als ze voor mijn neus belanden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 11 mei 2014 @ 21:02:

Ik hoop dat je bedoelt dat borden nu opgemaakt worden met een streepje saus?

Zelf vind ik het erg leuk staan maar ik ken iemand die er de schurft hekel aan heeft.

Dan nog de bekende garnalencocktail. Ik heb mijn eerste garnaal pas dit jaar op oud en nieuw leren eten dus daarover moet ik verstek laten gaan.

Gevulde eieren end blijf ik heerlijk vinden, zoveel vullingen zoveel smaken dus verveelt niet snel.

Als we in deze context eetmode zoeken dan weet ik er uiteraard nog wel meer.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
die zelfgemaakte taart met fondant onzin ziet er soms fantastisch uit maar het smaakt nergens naar. die biscuit komt vaak uit kant en klare pakjes.
quote:matroesjka_ schreef op 11 mei 2014 @ 21:40:

Worden deze dingen nog verkocht? Hoogtepunt van elke kinderverjaardag toen ik klein was.

[afbeelding]Die ken ik nog ja!
quote:sehnsucht schreef op 11 mei 2014 @ 21:26:

[...]

Buckler was alc. vrij bier, radler/sneeuwwitje/shandy is bier met 7-up.

Exota, de flessen zouden volgens Frits Bom spontaan kunnen ontploffen. Was een onzin verhaal

Ja Exota.

Zijn de borrelnootjes al genoemd?

Ik moet bekennen dat er hier ook veel voorbij komt wat ik wel lust hoor. Niet alles maar genoeg om bij iedereen aan te schuiven hoor
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Kent iemand nog Braadpan-idee?

Kapucijners met gehakt en in de pan ging daar het goedje braadpan-idee door met als resultaat dat het wat geel van kleur werd. Ik vond het toen erg lekker.
O ja, streepjes saus. Verbieden.

Als er saus bij een gerecht moet, dan moet er saus bij. Hou de streepjes binnenskamers! Saus is echt saus! Niks streepjes!

Saus altijd apart serveren.
quote:rosanna08 schreef op 11 mei 2014 @ 21:41:

[...]

-grijnz-

Ja Roos, het floepte mijn toetsenbord uit
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik ben gek op streepjes
quote:yasmijn schreef op 11 mei 2014 @ 21:43:

O ja, streepjes saus. Verbieden.

Neehee, lang leve de streepjes
quote:Diztel schreef op 11 mei 2014 @ 21:43:

Kent iemand nog Braadpan-idee?

Kapucijners met gehakt en in de pan ging daar het goedje braadpan-idee door met als resultaat dat het wat geel van kleur werd. Ik vond het toen erg lekker.Gadver.
Eind jaren '90: aardappel anders
quote:Mylene_Valerie schreef op 11 mei 2014 @ 21:45:

[...]

Neehee, lang leve de streepjes Streepjes saus zijn sneu. Alsof de chef te weinig heeft.
quote:Mylene_Valerie schreef op 11 mei 2014 @ 21:45:

[...]

Neehee, lang leve de streepjes
Ga binnenkort maar eens een retro etentje geven, garnalencocktails, coq au vin, vienetta toe

Glaasje liebfraumilch erbij
Custardpudding met tutti frutti. Dat laatste vind ik lekker bij kip met een goed hete kerriesaus en rijst, de pudding mogen ze houden.
verba volant, scripta manent.
quote:lilalinda schreef op 11 mei 2014 @ 21:47:

Ga binnenkort maar eens een retro etentje geven, garnalencocktails, coq au vin, vienetta toe

Glaasje liebfraumilch erbijAardappelkroketjes erbij. Oo, wat waren die een hit toen ze net uitkwamen, jaren 70.
quote:lilalinda schreef op 11 mei 2014 @ 21:47:

Glaasje liebfraumilch erbijHaha, uit een pak is die he? Mijn moeder noemt het 'hoofdpijnwijn'
Het is vast een stomme vraag, maar hoe weten jullie eigenlijk zo goed dat iets 'uit' is? Ik zie best dingen voorbijkomen die ik ook gerust nog aan familie of vrienden voorschotel als ze komen eten. Nooit bij stilgestaan dat het misschien 'raar' overkomt. Wanneer is een gerecht uit?

Ga alsjeblieft niet zeggen dat ik naar kookprogramma's op tv moet gaan kijken want dat trek ik nog geen 5 minuten...
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Met die heerlijke zure saus! Ja! Ik heb laatst weer een pot gevonden, hoe heet dat ook al weer.....
Rösti rondjes.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:yasmijn schreef op 11 mei 2014 @ 21:46:

[...]

Streepjes saus zijn sneu. Alsof de chef te weinig heeft.

Gereduceerde saus.

Vergelijk het met vroeger dat je een doos had waar tien kilo, nou of de helft aan wasmiddel in zat. Nu doen we het een flesje van 1 kilo.

Zelfgemaakte soep met wat hulp van Honig, brrrr

Bloemkoolroosjes

Plakjes komkommer

Schijfjes rauwe winterpeen

met

dipsausjes uit een zakje.
Garnalencocktail en aardappelkroketjes vind ik ook lekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven