Eetmode

11-05-2014 20:43 1918 berichten
Oftewel: mode in de keuken. Nee, niet de schorten en pannenlappen maar schijnbaar tijdgebonden gerechten zoals de garnalencocktail met roze saus op een lap, toen hippe, ijsbergsla of crêpes suzette als toetje, of fonduen.

Roept u maar!
quote:Dana schreef op 11 mei 2014 @ 21:49:

Het is vast een stomme vraag, maar hoe weten jullie eigenlijk zo goed dat iets 'uit' is? Ik zie best dingen voorbijkomen die ik ook gerust nog aan familie of vrienden voorschotel als ze komen eten. Nooit bij stilgestaan dat het misschien 'raar' overkomt. Wanneer is een gerecht uit?

Ga alsjeblieft niet zeggen dat ik naar kookprogramma's op tv moet gaan kijken want dat trek ik nog geen 5 minuten...Als je met jouw beste wil zo'n schotel niet kan ontwijken, dan zijn ze in de mode. Hoe vies soms ook, maar de meeste dingen die je leest zijn gewoon erg lekker. :-)
Alle reacties Link kopieren

Het is vast een stomme vraag, maar hoe weten jullie eigenlijk zo goed dat iets 'uit' is? Ik zie best dingen voorbijkomen die ik ook gerust nog aan familie of vrienden voorschotel als ze komen eten. Nooit bij stilgestaan dat het misschien 'raar' overkomt. Wanneer is een gerecht uit?

]Een gerecht is uit, als het hier benoemd wordt, de zelfbenoemde macht van het Viva zuredozen forum
quote:lilalinda schreef op 11 mei 2014 @ 21:52:

[...]

Een gerecht is uit, als het hier benoemd wordt, de zelfbenoemde macht van het Viva zuredozen forumEn dat Dana.....
quote:Mylene_Valerie schreef op 11 mei 2014 @ 21:50:

[...]

Gereduceerde saus.

Vergelijk het met vroeger dat je een doos had waar tien kilo, nou of de helft aan wasmiddel in zat. Nu doen we het een flesje van 1 kilo.

Nope, je overtuigt me niet.

Als ik een mooi stukje vlees of vis heb en daar hoort een sausje bij, dan wil ik geen streepje. Ik wil een fatsoenlijk apart geserveerde portie saus, waarvan ik zelf kan bepalen hoeveel ik wil.
Schuim op mijn bord. Net kattenkots. Als ik lucht wil happen ga ik wel buiten staan. Strepen en smeren puree op mijn bord, wat een armoe.
Overal balsamico-creme op, broodjes, salade, vlees, allemaal lekkerder met balsamicoooo.
Dingen zijn (of worden hopelijk snel) uit als je er echt genoeg van hebt.

Inderdaad, kant-en-klare taart, volgekleid door vrouwen die beter play-doh hadden kunnen gebruiken, dat is óók niet giftig en wel smerig...

En nu zijn ook zoutige zoetigheden in; chocola of caramel met zeezout bijvoorbeeld. Zoutige caramel mag nog lang blijven van mij!
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Oh weet je wat echt uit is, ja vele van onderstaande voorbeelde vind ik niet, dat eten we nog allemaal, nee als je iets bedoelt zijn het van die pudding uit een zakje die niet meer te krijgen zijn. Ik heb ze nooit gelust maar ik kom zo wel op die naam. Ze zijn echt niet meer te krijgen.

Die echt hele vieze pudding toetjes.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ja, Dickens, hoera, nog een kattenkotsherkenner!
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Saroma? Bourbon?

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Mylene_Valerie schreef op 11 mei 2014 @ 21:53:

Oh weet je wat echt uit is, ja vele van onderstaande voorbeelde vind ik niet, dat eten we nog allemaal, nee als je iets bedoelt zijn het van die pudding uit een zakje die niet meer te krijgen zijn. Ik heb ze nooit gelust maar ik kom zo wel op die naam. Ze zijn echt niet meer te krijgen.

Die echt hele vieze pudding toetjes.Saroma? Vond ik wel lekker!

Ga alsjeblieft niet zeggen dat ik naar kookprogramma's op tv moet gaan kijken want dat trek ik nog geen 5 minuten...Je merkt het na verloop van tijd. Dat je denkt, he, garnalencocktail, dat is lang geleden. Wil niet zeggen dat het meteen vies is maar gewoon modieus.
"het Viva zuredozen forum"

Ik kom te weinig in trendy restaurants of bij überhippe mensen, denk ik.

Hoop ik, want anders word ik waarschijnlijk achter mijn rug regelmatig uitgelachen om wat voor gedateerds we nú weer aan onze gasten hebben voorgezet...
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:yasmijn schreef op 11 mei 2014 @ 21:43:

O ja, streepjes saus. Verbieden.

Als er saus bij een gerecht moet, dan moet er saus bij. Hou de streepjes binnenskamers! Saus is echt saus! Niks streepjes!

Saus altijd apart serveren.[img]http://www.sherv.net/]
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Is de 'zelfgemaakte" huzarensalade van oudejaarsavond al voorbij gekomen? Die je oma en je tantes maakten?

Gegarneerd met asperges uit blik (oh gruwel) met ham erom, gevulde eieren (de vulling was sandwichspread) en her en der de zilveruitjes en augurkjes met boterhamworst? En dan van een tube mayo het nieuwe jaar erop gespoten!

"Gelukkig 1973"

Ga alsjeblieft niet zeggen dat ik naar kookprogramma's op tv moet gaan kijken want dat trek ik nog geen 5 minuten...

Ik ook, hoor

Op een feestje zet ik nog altijd van die jaren 70 zoutstengeltjes op tafel en als ik een Romertopf zou hebben zou ik er morgen meteen aan de slag mee gaan.
Saroma, gruwel!
quote:Dickens schreef op 11 mei 2014 @ 21:53:

Schuim op mijn bord. Net kattenkots. Als ik lucht wil happen ga ik wel buiten staan. Strepen en smeren puree op mijn bord, wat een armoe.Dat dus!
quote:lilalinda schreef op 11 mei 2014 @ 21:52:

[...]

Een gerecht is uit, als het hier benoemd wordt, de zelfbenoemde macht van het Viva zuredozen forumLeeftijd scheelt ook he onder de zuredozenpruimen!!! Anders worden we allemaal onder 1 noemer geschoven
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 11 mei 2014 @ 21:53:

Die echt hele vieze pudding toetjes.

Oja, als kind vond ik die wel lekker geloof ik kwam tenminste geen vel op zoals bij gekookte pudding.

Nouchi: was volgens mij idd Bourbon
Toen stonden er ook nog glaasjes met sigaretten op de feestelijke tafel.
quote:Nouschi schreef op 11 mei 2014 @ 21:54:

Saroma? Bourbon?

[afbeelding]Wow!
Balsamico op aardbeien (wel lekker als het hele goede zoete is). Chilipeper in chocola, niet aan te ontkomen tegenwoordig.
De zoute stengels staan hier op feestjes bij iedereen nog steeds in glazen overal. Dat vindt men nog steeds lekker!
quote:Mylene_Valerie schreef op 11 mei 2014 @ 21:57:

[...]

Leeftijd scheelt ook he onder de zuredozenpruimen!!! Anders worden we allemaal onder 1 noemer geschoven Takke.... ik ben een zuredozenpruim......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven