verslaafd

07-07-2008 11:05 357 berichten
Alle reacties Link kopieren
He meiden,

Het heeft geen zin om de hele voorgeschiedenis te beschrijven, maar sinds 2 jaar ben ik verslaafd aan de speed. Ik gebruik iedere dag, sta ermee op en ga ermee naar bed zegmaar.. Ik ben nu 24 jaar en voel me natuurlijk vreselijk als ik erover nadenk dat ik al twee jaar van mijn leven weggegooid heb door die troep, omdat alles langs me heen gaat.

Ik heb geen 'junkenleven' om het maar even zo te noemen, integendeel, ik heb een goeie baan, een leuk appartement, leuke familie en vriendinnen... Ik zorg goed voor mezelf, eet goed, slaap goed enz.. Het is allemaal perfect, behalve dus het feit dat ik iedere dag snuif om de dag door te komen..

Toen ik net gebruikte, zijn mijn ouders erachter gekomen, geschokt natuurlijk maar heel hulpzaam, en hebben de huisarts gebeld, waarna ik werd doorverwezen naar de Brijderstichting, waar ik toen 3 weken in de kliniek heb gezeten. Toen ik daaruit kwam dachten mijn ouders en vriendinnen dat alles wel weer voorbij was, en ik beaamde dat, maar het feit is dus dat ik nooit ben gestopt..

Nu 2 jaar verder is dit dus mijn leven..

Ik denk er natuurlijk vaak aan om te stoppen en hulp te zoeken, maar ben bang voor wat er dan komen gaat, het is zo een gewoonte geworden dat ik niet meer weet hoe je in godsnaam nuchter moet leven. Omdat eigenlijk mijn sociale leven er (nog) niet onder lijdt, vraag ik me soms ook af, waarom zou ik eigenlijk stoppen? Ik weet natuurlijk zelf ook wel hoe naief dat eigelijk is..

Nou, een heel verhaal, maar waarom ik hier ben is dus dat ik graag in contact zou willen komen met meiden/vrouwen die ook leven met een verslaving (of dit nou drugs is of alcohol of wat dan ook). Misschien denken jullie, Viva is hier niet het geschikte forum voor, maar op forums van drugssites kwam ik gewoon niet de juiste mensen tegen, dus vandaar.

Alvast bedankt voor het lezen..
de enige rede waarom jij interesse toont is om van je te laten spreken digi en vervolgens over je eigen ellende te beginnen
quote:yoyo2 schreef op 08 juli 2008 @ 15:06:

[...]

De pot verwijt de ketel dat ie groen schijt...Ik ben verslaafd aan nicotine, niet aan speed. Lijkt me een verschil. Jezus, ik zeg wat en meteen komen er allemaal mensen me uitschelden. Ik vind dit echt niet leuk, mijn leven is mijn verantwoordelijkheid en ja, het is heel slecht met me gegaan en ja ik heb daar eindeloos over geklaagd, maar mag een mens veranderen? Ik doe dat niet meer.
Kritiek is niet meteen hetzelfde als afzeiken. Ik vind het alleen wel heel erg stom dat iemand die al moeite heeft met bepaalde psychische aspecten en soms de realiteitszin uit het oog verliest, drugs gaat gebruiken. Met drugs verminder je je oog op de realiteit nog minder, je wekt gevoelens op die absoluut niet logisch zijn en je voelt je daarna nog verrotter dan eerst wat in jouw geval een nog grotere ramp is aangezien jij niet het vangnet hebt van een doorgaans gezonde psyche. Iemand die verder helemaal psychisch oke is die kan dit dragen, jij niet.

Maar dat weet je zelf ook wel.
fausto...jij maakt digi vast niet zo lang mee als wij
Oh, ik wil geen ruzie met je hoor.

Als ik zo graag had gewild dat je jezelf naar de klote helpt, had ik vooral dat druggebruik en de manier waarop jij met jezelf om gaat aangemoedigd.

Maar ik vind het zo jammer he, dat een jonge vrouw met potentieel, want dat bén je, zichzelf zo naar de kloten helpt. En dat nog glashard ontkent ook.

Je weet dat dat hét kenmerkende is van een junk he? Zijn of haar eigen gebruik goed praten, en heel hard roepen dat het allemaal wel mee valt? Terwijl alle andere dingen nogal anders spreken.

Nee Digi, dit begrijp je echt verkeerd.

Het is alleen zonde dat je zelf niet wilt zien hoe het echt in elkaar zit... Dat je écht een probleem hebt, want dat blijf je glashard ontkennen.

En als je dan zelf niet geholpen wil worden, dan hopen we maar dat iemand je op een andere manier wakker kan schudden. Maar ook dat schijnt dus niet te lukken.

Jammer.
668, the neighbour of the Beast
quote:Lalein schreef op 08 juli 2008 @ 15:07:

de enige rede waarom jij interesse toont is om van je te laten spreken digi en vervolgens over je eigen ellende te beginnenMisschien heb je gelijk, maar ik werk eraan. Ik toon nu werkelijke oprechte interesse in het Borderlinetopic, en dat meen ik. Eerder kon ik dat niet, daar heb je gelijk in. Maar laten we niet weer zoiets gaan doen, alsjeblieft. Ik heb mijn minpunten en fouten en ben zeer fout geweest, maar ik voel me nu ok en heb ingezien dat ik bepaalde dingen niet meer moet doen.
quote:Digitalis schreef op 08 juli 2008 @ 15:08:

[...]

Ik ben verslaafd aan nicotine, niet aan speed. Lijkt me een verschil. Jezus, ik zeg wat en meteen komen er allemaal mensen me uitschelden. Ik vind dit echt niet leuk, mijn leven is mijn verantwoordelijkheid en ja, het is heel slecht met me gegaan en ja ik heb daar eindeloos over geklaagd, maar mag een mens veranderen? Ik doe dat niet meer.hmmmm
Wat ik bedoel is dat je gedachten vreemde kanten op kunnen gaan onder invloed van drugs, en jouw gedachten gaan van zichzelf al regelmatig vreemde kanten op.
quote:Marels schreef op 08 juli 2008 @ 15:09:

Oh, ik wil geen ruzie met je hoor.

Als ik zo graag had gewild dat je jezelf naar de klote helpt, had ik vooral dat druggebruik en de manier waarop jij met jezelf om gaat aangemoedigd.

Maar ik vind het zo jammer he, dat een jonge vrouw met potentieel, want dat bén je, zichzelf zo naar de kloten helpt. En dat nog glashard ontkent ook.

Je weet dat dat hét kenmerkende is van een junk he? Zijn of haar eigen gebruik goed praten, en heel hard roepen dat het allemaal wel mee valt? Terwijl alle andere dingen nogal anders spreken.

Nee Digi, dit begrijp je echt verkeerd.

Het is alleen zonde dat je zelf niet wilt zien hoe het echt in elkaar zit... Dat je écht een probleem hebt, want dat blijf je glashard ontkennen.

En als je dan zelf niet geholpen wil worden, dan hopen we maar dat iemand je op een andere manier wakker kan schudden. Maar ook dat schijnt dus niet te lukken.

Jammer.Je hebt gelijk Marels, ALS ik elke dag aan de coke zou zitten. Maar da's gewoonweg niet het geval, eerlijk waar niet. Waar moet ik dat trouwens van financieeren? Het gaat gewoonweg fantastisch met me, eerlijk waar, ik studeer vol goede moed voor mn herexamens, ga op de uni werken en heb een stageplek voor september. Ik ben gelukkig en dat heb ik tien jaar niet kunnen zeggen. Ik waardeer je bezorgdheid echt heel erg sterk, maar nu is dat niet nodig, echt niet.
Digitalis, ik heb genoeg ervaring met een borderlinester om te weten dat ze niet dom zijn, maar wel dat ze de werkelijkheid net die twist meegeven dat ze hun eigen gelijk helemaal weer bevestigd wordt, en dat wij het net weer niet goed zien of het net niet genoeg snappen, en dat de borderliner de enige is die weet hoe het moet cq hoe de vork in de steel zit.

Iki zou zeggen: print dit artikel uit en neem het mee naar de psychiater. Ik vind het niet erg als ik door een Belgische psychiater op mijn nummer wordt gezet, als ik het bij het foute einde heb, so be it, maar ik denk dat jij heel erg verkeerd bezig bent.
quote:Digitalis schreef op 08 juli 2008 @ 15:04:

Ik weet juist dat ik niet verslavingsgevoelig ben, en niet door discipline maar door goede genen.

Dit is klets natuurlijk. Het is nog lang niet bekend welke genen zorgen voor verslavingsgevoeligheid. Daarbij zijn er geen goede of slechte genen. En ik neem aan dat je geen full gene scan hebt gehad.

Uit wetenschappelijke literatuur is echter wel bekend dat personen die lijden aan BPS of schizofrenie zeer verslavingsgevoelig zijn. Hierdoor zijn er wel indicaties dat het een genetische oorzaak kan hebben.

Mij maak je verder niets wijs hoor, je houdt wel jezelf voor de gek.
quote:Antonio schreef op 08 juli 2008 @ 15:07:

Je zegt het zelf al Fausto: hoe is de kwaliteit van de pil of de snuif? Ik ken geen goede coke test die gedaan kan worden. Ten tweede: ik vermoed ernstige geestelijke of lichamelijke verslaving, ook bij coke.

Ook op XTC gebied is er wel wat zorg: wie herinnert zich niet dat meisje in de Viva die na een XTC trip in coma raakt? En nu alles opnieuw moet leren? En was dat te ondervangen met een test? Haar andere vriendinnen namen dezelfde trip en hadden nergens last van. Alcohol is een behoorlijk zware drug: ik drink geen monsterhoeveelheden maar ik moet regelmatig vechten tegen de trek van een ijskoude pils aaan het einde van een hete dag. En dan weet ik zeker dat een bierbrouwer zijn proces uitstekend onder controle heeft, dat ik zeker geen methanol of propanol naar binnen krijg.Zoals ik al eerder aangaf, pillen laten wij altijd testen en er is nog nooit iets geks gebeurd. In al die jaren dat ik me in die 'scene' bevind heb ik echt helemaal nog nooit rare dingen meegemaakt, ook niet bij anderen. Ik wil hiermee niet ontkennen dat het kan gebeuren, maar ik acht de kans hierop zeer klein. Tuurlijk is er altijd wel een klote-verhaal te vertellen, maar neem van mij aan dat dit echt uitzonderingen zijn. Een dealer heeft er helemaal geen baat bij om 'enge' dingen in de drugs die hij verkoopt te stoppen. Want a) kost dit veel meer dan echte troep zoals bakmeel en b) wil hij in de toekomst graag drugs blijven verkopen, dus gaat zijn 'goede' naam eraan.
dat denk ik al meer dan een jaar toon. en de rede dat ik nu zo boos reageer is dat ik me tijdenlang heb bekommerd om digi en ze trekt zich geen hol aan van onze goede adviezen.

je dreigde godverdorie met zelfmoord, het hele topic, het hele forum stond op zn kop en je gaat doodleuk verder met je problemen, ontkennen, whatever
Iemand met (risico op) psychische problemen moet NOOIT drugs gebruiken. Simpelweg omdat je dat vangnet van gezond verstand niet hebt. Mensen die volkomen "normaal" zijn kunnen hierdoor al verslaafd en/of depressief raken.

Maar blijf jij maar lekker Russisch Roulette spelen, iedere keer als je die snuif neemt.
Antonio, ik lieg niet. Maar ja, hoe kan ik dat jou aan je verstand brengen? Je gelooft me bij voorbaat al niet. Ik snuif hoogstens eens in de drie maanden. En zelfs jaren niet. Ik weet wat mijn sterke en zwakke punten zijn, en ik ben niet eens zo'n fan van coke. Zoals ik al zei, ik slik liever mijn pillen tegen BPS. Die fantastisch helpen. Ik heb er haast geen last meer van, dat is toch geweldig? Ik geef de werkelijkheid geen twist, ik ben op het moment gewoon gelukkig. Ik slaap weer, ik eet gezond en ik sport, ik studeer en heb een geweldige band met mijn ouders. En dat door, ja, in feite ook drugs. Maar wel de goede. Maar ok, ik zal het met mijn psychiater bespreken hoor, wat hij ervan vindt.
mens blijf dan van de drugs af!!! als je niet verslaafd bent is dat niet moeilijk
quote:Digitalis schreef op 08 juli 2008 @ 15:11:

[...]

Je hebt gelijk Marels, ALS ik elke dag aan de coke zou zitten. Maar da's gewoonweg niet het geval, eerlijk waar niet. Waar moet ik dat trouwens van financieeren? Het gaat gewoonweg fantastisch met me, eerlijk waar, ik studeer vol goede moed voor mn herexamens, ga op de uni werken en heb een stageplek voor september. Ik ben gelukkig en dat heb ik tien jaar niet kunnen zeggen. Ik waardeer je bezorgdheid echt heel erg sterk, maar nu is dat niet nodig, echt niet.

Ook als je niet elke dag aan de coke zit, maar zo maar af en toe, vind ik dat zorgwekkend.

Ik vind dat al behoorlijk stom van iemand die psychisch gewoon goed in zijn vel zit. En al voel je je nu goed, dat zit je nu eenmaal niet, wat Minny al zegt.

Zelfs als je goed in je vel zit, kunnen drugs ontzettend gevaarlijk zijn.

Je weet dat de helft van de psychosezorg-afdeling vol zit met mensen die psychotisch worden door de drugs?

Als je nu al aan de antipsychotica zit, zou dat dan niet een teken kunnen zijn dat jij juist van de drugs af moet blijven?

Als je ondanks dat je dat soort dingen weet, want je bent niet dom, tóch op die manier door gaat, en het dan verklaart met; ja, maar het gaat nu zo god met me, sorry, maar dan ben je verdomd stom bezig.

Dan zou ik bijna denken dat je wilt dat het weer fout gaat, en dat je het uit probeert te lokken. Want dat doe je, bewust of onbewust; je lokt door drugsgebruik uit dat het wéér helemaal mis gaat.

En voor iemand die haar hele leven nog voor zich heeft, en genoeg heeft om naar uit te kijken, vind ik dat je dan behoorlijk heel erg stom bezig bent als je ZO met vuur speelt.
668, the neighbour of the Beast
quote:Lalein schreef op 08 juli 2008 @ 15:15:

dat denk ik al meer dan een jaar toon. en de rede dat ik nu zo boos reageer is dat ik me tijdenlang heb bekommerd om digi en ze trekt zich geen hol aan van onze goede adviezen.

je dreigde godverdorie met zelfmoord, het hele topic, het hele forum stond op zn kop en je gaat doodleuk verder met je problemen, ontkennen, whateverZeg, ik heb daar heel veel hulp voor gezocht en ik heb heel veel spijt en schaamte door die aankondiging. Ik heb gewoonweg op het moment geen problemen dankzij die medicatie. Af en toe een dingetje, zoals gewone mensen. Ik ben dankzij de medicatie normaal. Je hoeft niet boos te worden of je bezorgd te maken, ik voel me goed maar wil dat niet steeds herhalen want dat wordt als ontkenning gezien. Ik heb hulp, een psychiater, mijn familie en pillen. Vriendinnen ook nog. Het gaat goed. Ik word beter en beter.
quote:minny schreef op 08 juli 2008 @ 15:15:

Iemand met (risico op) psychische problemen moet NOOIT drugs gebruiken. Simpelweg omdat je dat vangnet van gezond verstand niet hebt. Mensen die volkomen "normaal" zijn kunnen hierdoor al verslaafd en/of depressief raken.

Maar blijf jij maar lekker Russisch Roulette spelen, iedere keer als je die snuif neemt.

Mee eens.

Precies zoals ik al zei dat niet het middel het grootste gevaar is, maar het doel waarom je het gebruikt. In dit geval ontsnappen aan de werkelijkheid en problemen verdringen. Tel daar de interferentie met andere psychotica bij op en je hebt een volmaakte cocktail om je hersenen voorgoed te verknallen.
quote:Lalein schreef op 08 juli 2008 @ 15:08:

fausto...jij maakt digi vast niet zo lang mee als wijDat klopt hoor, daarom geef ik ook aan dat ik de andere topics niet ken en dus ook niet de achtergrond en geschiedenis van Digi. Ik vond alleen dat er nogal hard van leer werd getrokken ineens..
Ok, duidelijk Marels. Misschien heb je ook gewoon wel gelijk en laat ik dat spul links liggen. Maar met die paddo's is het in ieder geval niet fout gegaan. Bedankt voor je post trouwens, komt goed over. Maar echt, ik wil niet zo in de belangstelling staan. Ik wil niets uitlokken, ik wil geen kwade of bezorgde mensen. Ik wil een gewoon leven, en een gewoon forumleven.
Oke Digitalis, lijkt me een prima afspraak: jij neemt dit topic mee naar de psychiater en laat hem dit zien, en je praat erover. We horen wel wat hij terug zei van jou. Wanneer ga je er heen?
quote:__justme__ schreef op 08 juli 2008 @ 15:20:

[...]

Mee eens.

Precies zoals ik al zei dat niet het middel het grootste gevaar is, maar het doel waarom je het gebruikt. In dit geval ontsnappen aan de werkelijkheid en problemen verdringen. Tel daar de interferentie met andere psychotica bij op en je hebt een volmaakte cocktail om je hersenen voorgoed te verknallen.Ik heb nog nooit coke gebruikt om dingen te verdringen hoor. Ik slik zelfs geen kalmeringsmiddelen meer. Ik wil niets meer verdringen. Coke is voor een leuke avond, zoals Fausto beschrijft. Maar goed, ik laat het hierbij. We hebben allemaal onze meningen en ik steek er echt wel wat van op.
quote:Digitalis schreef op 08 juli 2008 @ 15:19:

[...]

Af en toe een dingetje, zoals gewone mensen. Ik ben dankzij de medicatie normaal. Het verschil is alleen Digitalis dat jouw hersenen niet reageren zoals bij gewone mensen. Nu door de medicatie lijkt dit zo, maar dat is niet zo. Jouw hersenen reageren dus ook anders op af en toe een dingetje.
quote:Antonio schreef op 08 juli 2008 @ 15:22:

Oke Digitalis, lijkt me een prima afspraak: jij neemt dit topic mee naar de psychiater en laat hem dit zien, en je praat erover. We horen wel wat hij terug zei van jou. Wanneer ga je er heen?Ik ga dit topic niet meenemen, maar zal 'm gewoon vragen wat hij vindt van cokegebruik in mijn situatie. Ik mail je wel als ik het antwoord weet, de man is nu op vakantie maar ik zie hem denk ik over twee weken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven