verslaafd

07-07-2008 11:05 357 berichten
Alle reacties Link kopieren
He meiden,

Het heeft geen zin om de hele voorgeschiedenis te beschrijven, maar sinds 2 jaar ben ik verslaafd aan de speed. Ik gebruik iedere dag, sta ermee op en ga ermee naar bed zegmaar.. Ik ben nu 24 jaar en voel me natuurlijk vreselijk als ik erover nadenk dat ik al twee jaar van mijn leven weggegooid heb door die troep, omdat alles langs me heen gaat.

Ik heb geen 'junkenleven' om het maar even zo te noemen, integendeel, ik heb een goeie baan, een leuk appartement, leuke familie en vriendinnen... Ik zorg goed voor mezelf, eet goed, slaap goed enz.. Het is allemaal perfect, behalve dus het feit dat ik iedere dag snuif om de dag door te komen..

Toen ik net gebruikte, zijn mijn ouders erachter gekomen, geschokt natuurlijk maar heel hulpzaam, en hebben de huisarts gebeld, waarna ik werd doorverwezen naar de Brijderstichting, waar ik toen 3 weken in de kliniek heb gezeten. Toen ik daaruit kwam dachten mijn ouders en vriendinnen dat alles wel weer voorbij was, en ik beaamde dat, maar het feit is dus dat ik nooit ben gestopt..

Nu 2 jaar verder is dit dus mijn leven..

Ik denk er natuurlijk vaak aan om te stoppen en hulp te zoeken, maar ben bang voor wat er dan komen gaat, het is zo een gewoonte geworden dat ik niet meer weet hoe je in godsnaam nuchter moet leven. Omdat eigenlijk mijn sociale leven er (nog) niet onder lijdt, vraag ik me soms ook af, waarom zou ik eigenlijk stoppen? Ik weet natuurlijk zelf ook wel hoe naief dat eigelijk is..

Nou, een heel verhaal, maar waarom ik hier ben is dus dat ik graag in contact zou willen komen met meiden/vrouwen die ook leven met een verslaving (of dit nou drugs is of alcohol of wat dan ook). Misschien denken jullie, Viva is hier niet het geschikte forum voor, maar op forums van drugssites kwam ik gewoon niet de juiste mensen tegen, dus vandaar.

Alvast bedankt voor het lezen..
Juist door hallucinerende drugs als paddo's en wiet worden psychoses uitgelokt.

Blijf toch gewoon van die rotzooi af en ga écht goed voor je lichaam zorgen. Doe er iets mee, met dat je je zo goed voelt, en stop gewoon met al die troep.

Het kan 200 keer goed gaan, maar het gáát een keer fout. Geloof ik.

Ik heb genoeg van die gasten gezien. Die rookten ook allemaal áf en toe een blowtje. En ze hadden ook geen van allen een probleem.

Sorry, maar jouw gedrag is precies hetzelfde.
668, the neighbour of the Beast
quote:__justme__ schreef op 08 juli 2008 @ 15:23:

[...]

Het verschil is alleen Digitalis dat jouw hersenen niet reageren zoals bij gewone mensen. Nu door de medicatie lijkt dit zo, maar dat is niet zo. Jouw hersenen reageren dus ook anders op af en toe een dingetje.Da's waar. Maar ok, ik wil dit topic eerlijk waar niet naar me toetrekken. Ik had er niet over moeten beginnen. Mijn excuus. Het gaat hier om iemand die echt zwaar in de shit zit, en de aandacht moet volledig naar haar gaan ipv naar mij. Ik geniet niet van de aandacht (zeer negatieve aandacht) zoals sommigen denken. Ik ben echt niet zo, al heeft het er soms op geleken. Ik heb hier reeele dingen gepost waar ik destijds mee zat, en de aandacht en tips waren fijn maar ik krijg nog altijd liever positieve aandacht, of geen aandacht. Alsjeblieft, laten we afspreken dat het om Justme gaat en niet om Digitalis.
quote:Digitalis schreef op 08 juli 2008 @ 15:21:

Ok, duidelijk Marels. Misschien heb je ook gewoon wel gelijk en laat ik dat spul links liggen. Maar met die paddo's is het in ieder geval niet fout gegaan. Bedankt voor je post trouwens, komt goed over. Maar echt, ik wil niet zo in de belangstelling staan. Ik wil niets uitlokken, ik wil geen kwade of bezorgde mensen. Ik wil een gewoon leven, en een gewoon forumleven.Als jij een gewoon leven wilt zul je er een aantal dingen uit moeten schrappen, onder andere coke.
quote:Antonio schreef op 08 juli 2008 @ 15:07:

Je zegt het zelf al Fausto: hoe is de kwaliteit van de pil of de snuif? Ik ken geen goede coke test die gedaan kan worden. Ten tweede: ik vermoed ernstige geestelijke of lichamelijke verslaving, ook bij coke.

Ook op XTC gebied is er wel wat zorg: wie herinnert zich niet dat meisje in de Viva die na een XTC trip in coma raakt? En nu alles opnieuw moet leren? En was dat te ondervangen met een test? Haar andere vriendinnen namen dezelfde trip en hadden nergens last van. Alcohol is een behoorlijk zware drug: ik drink geen monsterhoeveelheden maar ik moet regelmatig vechten tegen de trek van een ijskoude pils aaan het einde van een hete dag. En dan weet ik zeker dat een bierbrouwer zijn proces uitstekend onder controle heeft, dat ik zeker geen methanol of propanol naar binnen krijg.

Zoals ik al eerder heb gezegd ben ik neurobioloog en er zijn een hoop opgeklopte verhalen in de media.

Goede tests bestaan er wel degelijk en deze horen ook zeker bij verantwoord en recreatief gebruik.
quote:Digitalis schreef op 08 juli 2008 @ 15:23:

[...]

Ik ga dit topic niet meenemen, maar zal 'm gewoon vragen wat hij vindt van cokegebruik in mijn situatie. Ik mail je wel als ik het antwoord weet, de man is nu op vakantie maar ik zie hem denk ik over twee weken.Ik zou je dringend willen verzoeken een uitgeprinte versie van dit topic wel mee te nemen, ik ken 1 borderliner, en om te zeggen datr ze loog was een groot woord, maar ze had een wonderlijke intrepetatie van wat normaal was, of wat er was gezegd. Ook "vergat" ze veel voor het gemak. Een loopje nemen met de waarheid is vaak 2e natuur voor een borderliner.
Antonio, nu begin je wel een beetje te persoonlijk te worden. Ja, ik heb BPS, maar heb er nu geen last meer van. Ik neem geen loopje met de waarheid. Vraag aan psychiater zal zijn: ik snuif af en toe cocaine en ik slik dus ook al die medicatie, wat vindt u ervan? Kan ik dat doen of ben ik heel stom bezig? En de man zal eerlijk antwoorden en dat krijg jij dan per mail.
quote:Antonio schreef op 08 juli 2008 @ 14:45:

Overigens denk ik dat er geen verstandig harddruk gebruik bestaat. Iets als verstandig snuiven bestaat, mijns inziens, niet. Het is net zoiets als "verstandig spookrijden" of "speervangen met beleid".Eens
quote:Digitalis schreef op 08 juli 2008 @ 15:33:

Antonio, nu begin je wel een beetje te persoonlijk te worden. Ja, ik heb BPS, maar heb er nu geen last meer van. Ik neem geen loopje met de waarheid. Vraag aan psychiater zal zijn: ik snuif af en toe cocaine en ik slik dus ook al die medicatie, wat vindt u ervan? Kan ik dat doen of ben ik heel stom bezig? En de man zal eerlijk antwoorden en dat krijg jij dan per mail.

1. Dat je BPS door medicatie onder controle is wil niet zeggen dat je er vanaf bent.

2. Het antwoord zal zijn: 'Digitalis je bent erg stom bezig!'

3. Type in scholar.google.com maar in:BiPolar Disorder AND Cocaine. Ik weet niet of je thuis bent in deze terminologie maar ook op je boerenklompen kan je aanvoelen dat dit niet goed voor je kan zijn.
quote:donttrysohard schreef op 08 juli 2008 @ 15:33:

[...]

EensJa, dat is inmiddels wel duidelijk. Jammer dat je verder niet ingaat op de argumenten die tegen je gebruikt worden.
quote:__justme__ schreef op 08 juli 2008 @ 15:39:

[...]

1. Dat je BPS door medicatie onder controle is wil niet zeggen dat je er vanaf bent.

2. Het antwoord zal zijn: 'Digitalis je bent erg stom bezig!'

3. Type in scholar.google.com maar in:BiPolar Disorder AND Cocaine. Ik weet niet of je thuis bent in deze terminologie maar ook op je boerenklompen kan je aanvoelen dat dit niet goed voor je kan zijn.Ok. Ik zal het zeer waarschijnlijk niet meer doen dan. Da;s niet een heel bevredigend antwoord, maar toch. Ik denk heus wel met jullie mee.
Uhm waarom wordt dit weer een Digi topic?! Geloof dat TO om ervaringen vraagt met drugsverslaving en Digi maakt duidelijk dat ze daar ab-so-luut geen problemen me heeft (al vindt ze haar BPS pilletjes dan wel weer errug lekker en ze zit zelfs niet meer aan de kalmeringstabletten, dus duidelijk verhaal lijkt me....)

Digi open je eigen topic (suggestie; " Ik ben niet verslaafd, hooguit aan aandacht") en sluit m weer als het te heet onder je voeten wordt. Je aanwezigheid hier is een beetje topic inpikkerij. Als je niet verslaafd bent, of als je er nooit ervaring mee hebt gehad, wat kan TO dan aan je adviezen hebben?
Iemand vroeg me of ik vervelende ervaringen heb gehad in de persoonlijke sfeer. Nee, die heb ik niet direct maar ik heb wel veel documentaires gezien over verslaafden en die begonnen allemaal zoals Faust hier. Ik vind drugs gebruiken een trieste bezigheid en ik zou het ook nooit van mijn vrienden accepteren als er iemand harddrugs zou gebruiken. Ik ben pertinent voor softdrugs maar 100% tegen harddrugs en ik ben blij dat er Nederland die duidelijke lijn is.
Digitalis, nogmaals: deze discussie meenemen naar de psychiater kost je 10 cent aan papier en ook een paar cent aan drukinkt, en voorkomt dat je een andere weergave van deze discussie geeft, al dan niet bewust. Daar is helemaal niets erg aan, ik zou het gewoon doen. Ik heb het beste met je voor, netzogoed de anderen.
Hey Booyah, ik had het er enkel over dat recreatief gebruik wel kan. Antonio begon erover dat ik stom bezig was en mensen reageerden. Ik heb dat niet bewust gedaan. Maar goed, ik hou er over op. Ik ben neit verslaafd aan aandacht, iig niet aan negatieve aandacht.
quote:Antonio schreef op 08 juli 2008 @ 15:44:

Digitalis, nogmaals: deze discussie meenemen naar de psychiater kost je 10 cent aan papier en ook een paar cent aan drukinkt, en voorkomt dat je een andere weergave van deze discussie geeft, al dan niet bewust. Daar is helemaal niets erg aan, ik zou het gewoon doen. Ik heb het beste met je voor, netzogoed de anderen.Ok.
quote:donttrysohard schreef op 08 juli 2008 @ 15:43:

Iemand vroeg me of ik vervelende ervaringen heb gehad in de persoonlijke sfeer. Nee, die heb ik niet direct maar ik heb wel veel documentaires gezien over verslaafden en die begonnen allemaal zoals Faust hier. Ik vind drugs gebruiken een trieste bezigheid en ik zou het ook nooit van mijn vrienden accepteren als er iemand harddrugs zou gebruiken. Ik ben pertinent voor softdrugs maar 100% tegen harddrugs en ik ben blij dat er Nederland die duidelijke lijn is.

een media-schaap dus, zonder objectieve kennis.

Natuurlijk begint niet iedereen met het dagelijks gebruik van crack of heroine. Maar dat wil niet zeggen dat iedereen die met een jointje of pilletje begint eindigt met een basepijp in zijn bek.

Het dikgedrukte gedeelte onderstreept je onwetendheid.
quote:donttrysohard schreef op 08 juli 2008 @ 15:43:

Wat een enorm krom beeld van de werkelijkheid heb jij. Niet te geloven. En dan wel 100% voor softdrugs zijn.. Ik heb eens een stuk hash-cake gehad, hartstikke legaal van de smartshop en ik heb mijn hele badkamer ondergekotst, ben er nog 2 dagen ziek van geweest. Maar ach, dat boeit niet, want het is legaal, dus normaal.

Begonnen die junkies allemaal zoals ik? En hielden ze het jaren en jaren uit voordat ze echt junk werden? Dat denk ik toch echt niet hoor. Ik ben trouwens begonnen met harddrugs en heb daarna pas softdrugs geprobeerd. In principe geen logische volgorde toch? Dus nee, ik denk niet dat alle junks net als Fausto zijn begonnen.

Vind het erg jammer dat je mij noemt als uitgangspunt voor een junkenbestaan. Nee, ik vind het niet alleen jammer, ik vind het dieptriest dat je blijkbaar op die manier naar mensen kijkt.

Ik durf wel te wedden dat er 1 iemand in jouw vriendengroep is die weleens wat heeft geprobeerd. Zou je die persoon meteen uit je leven bannen omdat het volgens jou zo triest is om eens drugs te proberen? Verschrikkelijk kortzichtig dit.
quote:Fausto schreef op 08 juli 2008 @ 15:59:

[...]

Wat een enorm krom beeld van de werkelijkheid heb jij. Niet te geloven. En dan wel 100% voor softdrugs zijn.. Ik heb eens een stuk hash-cake gehad, hartstikke legaal van de smartshop en ik heb mijn hele badkamer ondergekotst, ben er nog 2 dagen ziek van geweest. Maar ach, dat boeit niet, want het is legaal, dus normaal.

Hier ook 1x een joint gerookt. Ik ben 24 uur van de wereld geweest, compleet met stemmen in mijn hoofd en hallucinaties...

1x nooit meer. Dat zijn dan softdrugs. Legaal. Voor mij 100% not done.

Harddrugs (als in mdma) persoonlijk nog nooit een vervelende ervaring mee gehad.

quote:Verschrikkelijk kortzichtig dit.Maar die mening was ik al eerder toegedaan. Heb je kinderen DTSH? Berg je maar vast dan. Waarschijnlijk zal je ze uit huis moeten schoppen.
quote:Digitalis schreef op 08 juli 2008 @ 14:04:

Helmy,

Waar was jij zo verslaafd aan? Ook aan kalmeringsmiddelen (omdat je het over recepten uitschrijven had). Ook mooi klote dat je vriend nog steeds best veel snuift. Lijkt me niet leuk om zo'n type vriend te hebben. Hopelijk verandert hij ooit.

Slaapmiddelen (temazepam/normison), als je maar langdurig en genoeg neemt, werkt het oppeppend.

Nu drink ik af een toe een biertje of rosé, verder geen drugs meer voor mij. Mijn vriend gebruikt, met pieken en dalen, al zo'n tien jaar lang coke. Dat kun je lang volhouden. Ik vrees dat daar pas verandering in komt als het echt goed mis gaat..en hij dus nog veel meer gaat gebruiken dan nu tijdens een piek.
quote:Digitalis schreef op 08 juli 2008 @ 15:41:

[...]

Ok. Ik zal het zeer waarschijnlijk niet meer doen dan. Da;s niet een heel bevredigend antwoord, maar toch. Ik denk heus wel met jullie mee.Mis. Wij denken met jou mee, omdat je het zelf niet schijnt te doen.
En TO zelf laat zich niet meer zien, jammer....

of heb ik iets gemist?
quote:__justme__ schreef op 08 juli 2008 @ 15:49:

[...]

een media-schaap dus, zonder objectieve kennis.

Natuurlijk begint niet iedereen met het dagelijks gebruik van crack of heroine. Maar dat wil niet zeggen dat iedereen die met een jointje of pilletje begint eindigt met een basepijp in zijn bek.

Het dikgedrukte gedeelte onderstreept je onwetendheid.Ah en omdat jij zo goed geinformeerd bent zie je het verschil niet tussen harddrugs en softdrugs want ik zeg een regel van te voren dat ik een joint geen probleem vind want dat is een softdrugs. Maar nee iedereen moet het maar hip en cool vinden om coke te snuiven en pillen te slikken. Ik vind het zielig om daar je geluk mee te bereiken...
quote:Fausto schreef op 08 juli 2008 @ 15:59:

[...]

Begonnen die junkies allemaal zoals ik? En hielden ze het jaren en jaren uit voordat ze echt junk werden? Dat denk ik toch echt niet hoor. Ik ben trouwens begonnen met harddrugs en heb daarna pas softdrugs geprobeerd. In principe geen logische volgorde toch? Dus nee, ik denk niet dat alle junks net als Fausto zijn begonnen.

Vind het erg jammer dat je mij noemt als uitgangspunt voor een junkenbestaan. Nee, ik vind het niet alleen jammer, ik vind het dieptriest dat je blijkbaar op die manier naar mensen kijkt.

Ik durf wel te wedden dat er 1 iemand in jouw vriendengroep is die weleens wat heeft geprobeerd. Zou je die persoon meteen uit je leven bannen omdat het volgens jou zo triest is om eens drugs te proberen? Verschrikkelijk kortzichtig dit.

Ik zou inderdaad zeer teleurgesteld zijn. Maar over die junks, ja die hielden dat heel lang vol. Je kan bijvoorbeeld heroine je hele leven lang spuiten zonder aan dood te gaan als je gezond blijft eten. (Hoezo slecht geinformeerd?)

En als het bij coke zou blijven met een avondje kotsen, dan was ik er niet eens over begonnen. Geeft ook aan dat je totaal niet op de hoogte bent wat cocaine met je lichaam doet, als je het al heftig vond dat je van wiet moest kotsen.
quote:__justme__ schreef op 08 juli 2008 @ 16:08:

[...]

Hier ook 1x een joint gerookt. Ik ben 24 uur van de wereld geweest, compleet met stemmen in mijn hoofd en hallucinaties...

1x nooit meer. Dat zijn dan softdrugs. Legaal. Voor mij 100% not done.

Harddrugs (als in mdma) persoonlijk nog nooit een vervelende ervaring mee gehad.

[...]

Maar die mening was ik al eerder toegedaan. Heb je kinderen DTSH? Berg je maar vast dan. Waarschijnlijk zal je ze uit huis moeten schoppen.

Weten jullie niet het verschil tussen harddrugs en softdrugs dan? Het gaat niet eens om het effect wat bij softdrugs ook heftig kan zijn, maar het gaat om de mate waarin je verslaafd kan raken.

Maar dat detail laten jullie even weg. Daar gaat het mij om. Ik zal alles in het werk stellen in het geval dat ik kinderen zou hebben (graag!) om ze goed voor te lichten welke gevolgen bepaalde drugs kunnen hebben. Ik heb ook vaak zat een joint gerookt en zal dat mijn kinderen ook toe laten als ze daar zin in hebben. Harddrugs is een no go...
quote:donttrysohard schreef op 08 juli 2008 @ 19:08:

[...]

Ik zou inderdaad zeer teleurgesteld zijn. Maar over die junks, ja die hielden dat heel lang vol. Je kan bijvoorbeeld heroine je hele leven lang spuiten zonder aan dood te gaan als je gezond blijft eten. (Hoezo slecht geinformeerd?)

En als het bij coke zou blijven met een avondje kotsen, dan was ik er niet eens over begonnen. Geeft ook aan dat je totaal niet op de hoogte bent wat cocaine met je lichaam doet, als je het al heftig vond dat je van wiet moest kotsen.

Hoezo geeft dat aan dat ik niet weer wat coke met mijn lichaam doet? Wat heeft dat ermee te maken? Je haalt nu van alles door elkaar en je bent ook nogal hypocriet in je uitspraken.

Ik heb nog nooit gekotst van welke harddrug dan ook en van wiet/hash wel ja. Vind jij dat dan in het voordeel van softdrugs?

En waarom ben jij eigenlijk zo pro-softdrugs? Alleen omdat een paar 'hoge meneren' hebben bepaald dat die drugs wel oke zijn? Dan ben je een enorme meeloper zonder eigen mening, vind ik.

En tot slot denk ik dat ik na jaren drugsgebruik er net eventjes wat meer van weet dan jij met je documentaires. En nee, dat zeg ik niet om tof te doen of omdat ik er trots op ben, maar omdat het een feit is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven