Zit vast...

13-09-2014 10:49 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk hebben jullie tips voor me hoe ik hieruit moet komen. Ik zit vast met mezelf en ik draai een beetje in rondjes. Er zijn een aantal dingen die ik moet veranderen. Dat zijn:

1. ik wil afvallen want ik weeg ruim 10 kilo teveel.

2. ik wil minder impulsaankopen doen

3. ik wil meer tijd voor mezelf nemen

4. ik wil meer structuur aanbrengen in mijn dagen

Ik ben 30 jaar en heb 2 jonge kindjes. Eentje gaat al naar school en de andere nog niet. Ik heb een baan van ongeveer 20 uur per week en heb een eigen bedrijfje. Mijn man werkt ook veel. Eigenlijk ben ik al lange tijd op. Ik heb geen energie, ik ben moe en ik wil alleen maar rust. Ik ben het beu dat ik steeds van alles 'moet'. Ik moet dingen voor onze kinderen, ik moet dingen voor mijn bedrijf, ik moet dingen voor mijn werk, ik moet dingen in het huishouden en ik moet dingen in mijn relatie. Overal moet aan gewerkt worden. En ik wil alleen maar rust...

En daar gaat het dus mis. Ik wil dus afvallen maar dan moet ik weer iets gaan veranderen terwijl ik daar geen puf voor heb. Ik wil echt wel meer structuur aanbrengen in mijn dagen maar dan moet ik planningen gaan maken waarop staat wat ik allemaal moet doen. En als die planning dan niet gaat zoals gewenst moet ik weer gaan nadenken hoe het dan weer moet..... pffffffffff.

Ik snap dat beter gaan eten meer energie zou moeten geven. Ik ben alleen nogal een slechte eter en daar iets in veranderen vind ik echt moeilijk. 's Avonds lekker in bad gaan heb ik echt geen zin meer in, ook al zou het ontspannend moeten zijn.

Wel heb ik met 1 ding een stap gezet. Ik heb mijn baan opgezegd en over een paar maanden kan ik stoppen. Ik hoop dat dat me ruimte geeft om dingen te kunnen veranderen.

Ik ben benieuwd of er iemand tips heeft waar ik kan beginnen om hier iets aan te veranderen? Bedankt alvast.
Hai to

Ik zou eerst zeggen rustig aan...

Het leven loopt niet altijd zoals je wenst, dat is geen reden tot paniek meissie.

Ik zou niet teveel gaan doen... Behalve wat vaker nee zeggen. Waardoor je wat meer tijd voor jezelf....trek je dan terug...en zoek de rust en de stilte....en probeer dan eens te doorvoelen...waar zit je onrust....waarom voel je onvermogen?

Alle antwoorden liggen in jezelf. Neem de tijd jezelf te ontmoeten.

Wees bewust van je gevoel. Je lijkt veel te willen? Is dat nodig? Is dst haalbaar? Wat wil je echt? Waar wil je de focus leggen?

Besef dat verandering vaak langzaam gaat, stap voor stap. Volgens mij ben je al begonnen door je baan op te zeggen. Heb vertrouwen to. Dit komt goed
--
Misschien dat ik inderdaad eerst moet bekijken waar de onrust exact vandaan komt. Of het alleen komt van de dingen die niet lukken maar waarvan ik vind dat ik ze wel moet doen. Ik probeer nu voornamelijk dingen te bedenken die de onrust zouden moeten verhelpen. Dingen die ik extra moet doen.

Wat wil ik echt? Een goede moeder zijn voor mijn kinderen, terug vrolijk en energiek worden en mijn bedrijf uitbouwen.
TO, je hebt de symptomen van een burn-out. Neem ze serieus.
Misschien is dit iets voor je?

http://www.aandachtvoordrukkemoeders.nl

Zie vooral eerste stuk:

Ben jij een drukke moeder? Houd jij veel ballen in de lucht?Heb jij weleens het gevoel dat je vast zit in het drukke schema van ‘alles moeten’Heb je aan het eind van je energie nog een stuk dag over?Heb je het idee dat je pas tijd voor jezelf hebt als ‘alles af is’ en dat je dan vaak al uitgeteld bent?Herken je dit? En zou je het wel willen veranderen maar weet je niet hoe?Er bestaan tegenwoordig behoorlijk wat coaches je zowel op zakelijk vlak als persoonlijk vlak kunnen helpen (dagschema's, dingen op orde brengen, etc.)
Het leven is te kort om met lelijke mannen te dansen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven