flashbacks na een scheiding

09-08-2014 18:34 2155 berichten
Een maand of zeven geleden ben ik vrij plotsklaps gescheiden. Een maand lang wilde mijn ex nadenken, nadat ik er achter kwam dat hij stiekem contact had met de vrouw met wie hij nu een relatie heeft. Na deze maand van nadenken - en verder een heel harmonieuze relatie van bijna twaalf jaar - was ik ineens alleen.

De afgelopen maanden stond ik volkomen in de survivalstand. Omdat het zo snel ging, denk ik, heb ik niet echt gerouwd. Mijn ex ging 'gewoon' weg bij onze dochter en mij en omdat het zo makkelijk leek te gaan, voor hem, durfde ik mijn enorme verdriet om dit verlies niet echt toe te laten. Ik duwde herinneringen snel weg, genoeg andere rottigheid om mee te dealen.

En nu, na zeven maanden, terwijl de ergste pijn nu wel weg zou moeten zijn, word ik echt gekweld door flashbacks van mijn huwelijk. Random herinneringen lijken het. Doorlopende beelden van twaalf jaar erg gelukkig zijn. Er zit geen enkele logica in, het is een caleidoscoop van plaatjes, filmpjes, woorden, momenten....

Zijn er mensen die dit herkennen? Dat je iemand zo verschrikkelijk mist door de beelden die je de hele dag door je onderbewuste gepresenteerd krijgt?

Ik wil mijn ex niet terug, ik heb vrede met het scheiden op zich maar word helemaal dol van de ongewenste trip down memory lane die ik continu maak.

Gisteren was het zo erg dat ik hem bijna belde. Om zijn stem even te horen, terwijl ik zelfs nooit gevraagd heb of hij het nog eens met me wilde proberen toen hij de scheiding aankondigde. Na meer dan een half jaar zou de ergste pijn toch weg moeten zijn zou je zeggen.

Vanzelfsprekend ben ik niet de enige die dit ervaart. Neem ik aan.

Hoe lang duurde dit bij jou?

Wat deed je er mee of misschien tegen?

Ik word er soms bijna fysiek onpasselijk van, kennen jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
Je moest eens weten wat je allemaal kunt voelen Leo zonder dat je het in de gaten hebt,en nu heb je gezien hoeveel woede er in je zit en dat is niet erg dat is ook verwerken vandaar mijn advies voor oud servies bij elkaar scharrelen.

Wel jammer dat ze jou zo over stuur naar huis heeft laten gaan
quote:LieveSophie schreef op 10 oktober 2014 @ 00:43:

Lieve Leo, denk even aan je. Ben even zelf te ellendig. Gestopt met roken en ik wist ook wel dat roken letterlijk mijn gevoelens in de mist zet. Nu voel ik ze alleen zo erg. Ben best trots dat ik al paar dagen vol houd, meestal nog geen dag. Maar stress van verleden en heden vallen zwaar. Net als jij zie ik ik op tegen feestdagen... Werk erbij vinden of ipv lukt nu niet, zit onder bijstand nivo ondertussen en kan niet eens mijn verjaardag vieren )0: Lees wel met je mee en leef mee. Beterschap voor je grietje!

Sophie, kan je geen aanvulling aanvragen?

Ga naar maatschappelijk werk en laat je door hun aanmelden bij de voedsel en kleding bank, zet op je kalender op 1 december maatschappelijk werk een kerstpakket laten aanvragen bij het leger , nee lieverd je niet schamen rot voelen or what ever ze doen het graag voor je ze helpen je liever dan dat ze je laten creperen
Nee, het heeft niks geholpen.

Ik wil dit ook niet meer.

Voel me nu alleen maar ellendiger.
Wat ik geleerd heb van mijn bezoeken aan de psychologe is dat je vertrouwen moet hebben in de psychologe.

Klikt 't niet dan kan je je ook niet helemaal geven.

Het moet een veilige setting zijn waar je je moet durven uiten.

Ik was eerst bij een andere waar ik niets mee had. Ik had daardoor ook niets aan de sessies.

Misschien is dit ook niet de juiste psychologe voor jou.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:Eleonora schreef op vrijdag 10 oktober 2014 15:11 Nee, het heeft niks geholpen.

Voel me nu alleen maar ellendiger.

Is ook geen verplichting, als het je niet helpt dan stop je ermee, of zoekt iets of iemand anders. Misschien is dit niet de juiste hulp voor jou?

Of red je het wel zonder dat soort hulp.
quote:Eleonora schreef op 10 oktober 2014 @ 15:11:

Nee, het heeft niks geholpen.

Voel me nu alleen maar ellendiger.Dat kan ik me goed voorstellen.
Life is short. Eat dessert first.
Ach Leo, wat heb je allemaal doorgemaakt.

Ik ben er weer zo een van 'ik lees je graag, maar je kent mij niet'...

Ik miste je al de afgelopen maanden. Zelf ook maar af en toe online en dan lees ik dit.

In twee dagen je hele topic gelezen en vanmorgen op mijn werk zelfs met je bezig geweest in mijn hoofd. (Topics hebben nooit echt impact op me, maar nu wel).

Ik lees je altijd als zo'n sterke vrouw, die voor iedereen een lief woord en gebaar over heeft. Dit verdien je helemaal niet. Dit hoort helemaal niet. Dit past helemaal niet bij jou. En toch is het zo gebeurd. Dat gun ik je helemaal niet.

Al lezende van begin tot nu de laatste pagina 'lees' ik je sterker worden. Je komt er wel.

Ik wens je heel veel 'lichtpuntjes' toe. Steeds meer, totdat je zomaar een week hebt waarin je je OKe voelde.

en wat een K*Twijf die psych.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Ik vind haar helemaal niet fijn, als mens.

Terwijl ze zó een BEO zou kunnen zijn.

Helemaal corduroy, ferm, makkelijk kapsel en stevig gemaksschoeisel.

Zij vindt mij ook niet leuk.

Een te vlotte babbel en soms gebruikt ze beeldspraak waar ik niks mee kan.

Wél heeft ze gelijk als ze zegt dat ik mijn emoties niet toon. Bij haar. Dat klopt.

En sinds vandaag weet ik waarom.

Ik ga dus stoppen met deze mevrouw.
Lieve Spin,

Wat fijn je te zien.

Ik ken je zeker wel.

Blij met je posting.

Goed besluit Leo, het is zo belangrijk dat je je veilig voelt bij een hulpverlener, en dat je een klik hebt.

Dan is het ook niet erg als hij of zij de vinger op de zere plek legt.

Ga je iemand anders zoeken?
Je kent me

Goedzo, stoppen met de mevrouw en een fijne andere zoeken.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Lieve Eleonora

Ik ben het eens met Gatti.

Zelf heb ik drie psychologen versleten voor ik de juiste trof.

En nu ben ik bijna van mijn probleem af.

Ik zou je dus aanraden een ander te zoeken.

Veiligheid moet er zijn.

Ik vind het zo knap hoe je met alles dealt.

Het is gadorie ook geen kattenpis.
Huts!
Zo Eleonora, pislink? ?

Was er niet om misbruik heen te praten?

Nouja, wie weet wat het straks voor de band doet van hulpverlener-hulpzoekende. Misschien ga je in de toekomst meer gesprekken sturen?

F, ik snap m niet. Dat je niet terugwilt in relatie met hem?
Nee, geen kattenpis inderdaad.

En ja, ik wil een andere psycholoog. Kan dat niet, dan maar helemaal niet meer. Met de huisarts kan ik ook goed praten.

Ik krijg (natuurlijk) hetzelfde als mijn dochter.

Ben zo brak, moe, alles doet zeer.

Ik was net een beetje weggedoezeld, werd ik wakker van een koel handje op mijn voorhoofd.

Heh, wat ben ik weer lekker aan het zaniken.

Voor allemaal een luchtgitaar meiden.

Die hebben jullie dubbel en dwars verdiend.
Nee, om het misbruik was absoluut niet heen te praten.

Het ging over vertrouwen, dat ik in mijn leven één man vertrouwde (mijn ex) en waar mijn grote wantrouwen in mannen vandaan kwam.

Hopla, dan krijgen we het vader verhaal, dat ik hem al niet vertrouwde en dan het misbruik door de vriend van mijn vader.

Dus zo.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Goed zo, zij past zo te horen absoluut niet bij jou. Ik zou er ook mee stoppen. Eerste vereiste is dat je je veilig voelt bij je psych.
Life is short. Eat dessert first.
quote:Eleonora schreef op 10 oktober 2014 @ 16:46:

Ik vind haar helemaal niet fijn, als mens.

Terwijl ze zó een BEO zou kunnen zijn.

Helemaal corduroy, ferm, makkelijk kapsel en stevig gemaksschoeisel.

Zij vindt mij ook niet leuk.

Een te vlotte babbel en soms gebruikt ze beeldspraak waar ik niks mee kan.

Wél heeft ze gelijk als ze zegt dat ik mijn emoties niet toon. Bij haar. Dat klopt.

Ik ga dus stoppen met deze mevrouw.Goedzo als je haar niet aardig vind kan het nooit klikken
Groot gelijk, gewoon een ander psychologe zoeken.

Ze zijn er om jou te helpen hè, niet om je nog dieper de put in te praten!
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:Eleonora schreef op 10 oktober 2014 @ 16:46:

Ik ga dus stoppen met deze mevrouw.Mooi. Dus je hebt wél wat gehad aan je bezoek vandaag. Helaas een ongewenst les in grenzen stellen en emoties tonen. Goede nieuws is dat het jullie, jou én psycholoog, ook nog eens bakken met geld scheelt. En ik dit geval zit jij aan de goede kant van die bak
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:[message=16992131,noline]feow schreef op 10 oktober 2014 @

Goede nieuws is dat het jullie, jou én psycholoog, ook nog eens bakken met geld scheelt. En ik dit geval zit jij aan de goede kant van die bak

En eens Leo; dit wordt hem niet, zoek een andere psych waar je wel een klik mee hebt. Ze kan er wel uitzien als een beo, maar ook voor een beo is het innerlijk wat telt.
Hear hear. Wij van de BEO zijn kritische consumenten. Niemand komt aan onze yoni tenzij wij dit willen, ook verbaal niet.

*stampt met steunzolen deze posting uit*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven