Zwanger van drieling
zondag 18 mei 2014 om 22:39
Pff, moeilijk verhaal. Ben er 2 weken geleden achter gekomen weer zwanger te zijn. We hebben al 2 dochters van 3 en 10 maanden.
Vrijdag echo gehad en toen we een knipperend lichtje zagen waren we blij en waren wat aan het kletsen. Zegt de echoscopiste opeens: we zijn nog niet klaar er is nog een! En nog eentje, maar die is gestopt met groeien. Alsof het de normaalste zaak van de wereld was.
Daarna nog wat extra testjes gehad en doorverwijzing naar de gyneacoloog. Daar kan ik morgen terecht voor een uitgebreidere echo.
De echoscopiste kon niet vertellen wat ons te wachten staat. Blijft het levensloze vruchtje in mijn baarmoeder of gaan ze het eruit halen?
Onze wereld staat op zijn kop en we proberen er zo rustig mogelijk onder te blijven maar het is niet makkelijk.
Iemand anders (ongeveer) hetzelfde meegemaakt? Ben nu trouwens 7.5 weken.
Vrijdag echo gehad en toen we een knipperend lichtje zagen waren we blij en waren wat aan het kletsen. Zegt de echoscopiste opeens: we zijn nog niet klaar er is nog een! En nog eentje, maar die is gestopt met groeien. Alsof het de normaalste zaak van de wereld was.
Daarna nog wat extra testjes gehad en doorverwijzing naar de gyneacoloog. Daar kan ik morgen terecht voor een uitgebreidere echo.
De echoscopiste kon niet vertellen wat ons te wachten staat. Blijft het levensloze vruchtje in mijn baarmoeder of gaan ze het eruit halen?
Onze wereld staat op zijn kop en we proberen er zo rustig mogelijk onder te blijven maar het is niet makkelijk.
Iemand anders (ongeveer) hetzelfde meegemaakt? Ben nu trouwens 7.5 weken.

zaterdag 22 november 2014 om 23:17
Volgens mij ben ik helemaal in de ban van het lezen en heb ik nooit jullie gefeliciteerd. Bij deze, van harte geniet van de meiden en zorg dat jullie heerlijk gezond worden en blijven.
En van mijn partner die maar een dochter te vroeg geboren had (en een vrouw die niet helemaal direct weer was wat het zou moeten zijn, lichamelijk dan), de boodschap aan je man:
"Kerel, denk aan jezelf en wat een mazzelkont ben je zes vrouwen die denken dat jij de geweldigste man op aarde bent"
Van mezelf; geniet van elkaar en houd van elkaar!!!!!
En van mijn partner die maar een dochter te vroeg geboren had (en een vrouw die niet helemaal direct weer was wat het zou moeten zijn, lichamelijk dan), de boodschap aan je man:
"Kerel, denk aan jezelf en wat een mazzelkont ben je zes vrouwen die denken dat jij de geweldigste man op aarde bent"
Van mezelf; geniet van elkaar en houd van elkaar!!!!!
zondag 23 november 2014 om 04:24
Erg leuk om een update van je te krijgen. Het zal een heftige periode voor jullie zijn, met drie meisjes in het ziekenhuis, en twee thuis. Fijn te horen dat de drieling het goed doet, hopelijk neemt het zusje die het minst hard groeit een voorbeeld aan haar twee zusjes. En dan op naar een mooie tijd, samen thuis!

zondag 23 november 2014 om 08:50
dinsdag 25 november 2014 om 23:18
Het ademen gaat steeds beter. Ze liggen aan een monitor die ademhaling en hartslag meet. Als er een apnoe optreedt (15 seconden geen ademhaling) wordt er zuurstof de couveuse ingeblazen. Er gaat ook een soort alarm dan en als het te lang duurt gaat er een zuurstofkapje op. Dit is sinds vorige week amper voorgekomen. Ik geloof 2 keer bij een meisje en een keer bij een andere. Ze krijgen afgekolfde melk dus ik ben druk aan het kolven. Heb heel veel melk gelukkig. Moet ook echt geregeld kolven anders wordt het een pijnlijke zaak.
Mijn man is verliefd op mijn moeder denk ik haha. Ze kookt zo lekker zegt ie en ze doet de was ook. Hij heeft nog nooit zulke zachte sokken gehad, ze zijn net als nieuw. Hij werkt nu verkorte dagen. Is ook niet makkelijk voor hem, ik kan nog wel eens gaan rusten met 2e dochter overdag. Het is best zwaar steeds naar het ziekenhuis, maar als je er dan bent en die minimensjes ziet vergeet je alles weer.
Mijn man is verliefd op mijn moeder denk ik haha. Ze kookt zo lekker zegt ie en ze doet de was ook. Hij heeft nog nooit zulke zachte sokken gehad, ze zijn net als nieuw. Hij werkt nu verkorte dagen. Is ook niet makkelijk voor hem, ik kan nog wel eens gaan rusten met 2e dochter overdag. Het is best zwaar steeds naar het ziekenhuis, maar als je er dan bent en die minimensjes ziet vergeet je alles weer.

zaterdag 29 november 2014 om 08:46
Wat fijn dat het zo goed gaat! Is allemaal wel hectisch natuurlijk.
Ben je ook bekend met earlybirds fotografie politiehier? Misschien heb je daar ook al wel van gehoord via de verpleging. Je kunt je iig opgeven als jewilt en volgens mij komt dan tegen het einde van de ziekenhuisopname iemand mooie foto's van jullie meisjes/ gezinnetje maken.
Ben je ook bekend met earlybirds fotografie politiehier? Misschien heb je daar ook al wel van gehoord via de verpleging. Je kunt je iig opgeven als jewilt en volgens mij komt dan tegen het einde van de ziekenhuisopname iemand mooie foto's van jullie meisjes/ gezinnetje maken.

zaterdag 29 november 2014 om 09:29

zaterdag 29 november 2014 om 15:35
Wat een heerlijk nieuws weer. Als ik zie dat er gereageerd is op dit topic ben ik weer mega benieuwd naar de update! Wat fijn dat je moeder zo'n goeie hulp is voor jullie. (btw, ik wil de tip van de sokken ook wel horen!)
Super dat de meiden het al zo goed doen zeg. Ongelooflijk. Voor kerst thuis lijkt me een mooi streven. Echt geweldig als je met de 5 meiden kerst kan vieren. Wat een rijkdom heb jij! En wat super super knap dat je zoveel kolft! Echt alle lof hoor! Drie maal hoezee en een pluim op je hoed!
Super dat de meiden het al zo goed doen zeg. Ongelooflijk. Voor kerst thuis lijkt me een mooi streven. Echt geweldig als je met de 5 meiden kerst kan vieren. Wat een rijkdom heb jij! En wat super super knap dat je zoveel kolft! Echt alle lof hoor! Drie maal hoezee en een pluim op je hoed!