Hoogbegaafd

01-01-2015 16:50 278 berichten
Alle reacties Link kopieren
."""..........
quote:Chihiro89 schreef op 01 januari 2015 @ 23:01:

Echt hoogbegaafde mensen gaan van school om een miljoenenbedrijf op te starten, of hebben op hun 14e al baanbrekend onderzoek gedaan. Het zijn zeker geen mensen die niks afmaken en al hun problemen afschuiven op hun zogenaamde hoogbegaafdheid.Hoe kom je daar bij?
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
quote:eldorado schreef op 01 januari 2015 @ 22:56:

Gewoon ter duiding hoe ik dingen geleerd heb te verstaan. Het vetgedrukte deel uit je bericht maakt dat ik je hele bericht lees als pure sarcastische minachting mijn kant op. Terecht of niet, ik kan dat niet inschatten, maar dat is wat ik lees, en niets anders.

[...]

Dit is vandaag al het tweede topic waarin ik moet uitleggen wat ik bedoel. Ik denk dat ik op een cursus schrijfvaardigheid moet, ofzo. Je zou mijn hoofd erbij hebben moeten zien, dan was je niet alleen verblind door mijn schoonheid -heus geen grap!- maar had je ook geweten dat ik maar een grapje maakte. En als je me zou kennen, zou je weten dat ik niet zo gemeen ben. Dat durf ik niet. Maar ik zal letten op mijn formuleringen.
quote:GalaxyGuardian schreef op 01 januari 2015 @ 23:02:

[...]

Euh dan lees je me totaal niet goed want ik deel je gevoel compleet. Ik schrijf ook eerder al, dat ik in principe nooit het woord HB noem in mijn omgeving en de koningin der underachievements ben. Ik kan niet tegen intellectueel gelul, kom uit een doorsnee gezin en mijn vriendenkring zijn allemaal beetje gevalletjes apart die het helemaal niet ver hebben geschopt op de sociale ladder. Ik ben geen lid van Mensa, heb mijn school niet afgemaakt en de testen zijn op mijn pad gekomen omdat ik met andere zaken kampte en de psychiater zoiets had van er is hier meer aan de hand dus gaan we je ook daarop testen. Terwijl ik daar zelf met mijn ogen rollend op de stoel zat van Whatever. ik lees je prima, en maak daarom al meteen mijn excuses. Ik probeer alleen iets weer te geven van mijn gevoel er bij, en ja, dat zit voor de volle 100% in mezelf, dat is juist mijn punt.
quote:Chihiro89 schreef op 01 januari 2015 @ 23:01:

Echt hoogbegaafde mensen gaan van school om een miljoenenbedrijf op te starten, of hebben op hun 14e al baanbrekend onderzoek gedaan. Het zijn zeker geen mensen die niks afmaken en al hun problemen afschuiven op hun zogenaamde hoogbegaafdheid.Nu schuif ik nergens iets op af, en ik beschouw mezelf niet als hoogbegaafd, maar toch vind ik je opmerking van een stuitende domheid getuigen.
quote:barbaracartland schreef op 01 januari 2015 @ 23:04:

[...]

Dit is vandaag al het tweede topic waarin ik moet uitleggen wat ik bedoel. Ik denk dat ik op een cursus schrijfvaardigheid moet, ofzo. Je zou mijn hoofd erbij hebben moeten zijn, dan was je niet alleen verblind door mijn schoonheid -heus geen grap!- maar had je ook geweten dat ik maar een grapje maakte. En als je me zou kennen, zou je weten dat ik niet zo gemeen ben. Dat durf ik niet. Maar ik zal letten op mijn formuleringen.

ik geloof je, op alle fronten. Ik probeerde je iets aan te geven van welke emotie ik heb bij begrippen als hoogbegaafdheid. Dat zegt iets over mij, zeker niet over jouw schrijfvaardigheden. Mij is bepaald geen trots bijgebracht, ik kan me niet herinneren ooit enige waardering gekregen te hebben voor mijn aangeboren talent. Eerder in tegendeel, mensen die een enorme behoefte voelen je duidelijk te maken hoe mislukt, dom, en niet te vergeten arrogant, je eigenlijk bent.

Ik ben er wat overgevoelig van geworden, ben ik bang, en daarmee niet ideaal voor gesprekken over dit onderwerp.
En toch Eldorado zou ik er eens wat milder naar kijken. Toen ik hoorde dat mijn stiefzoon van 7 de diagnose HB had wat ook uit de tests bleek voelde ik in eerste instantie boosheid en afkeer. Want ik kan me nog heel goed herinneren hoe ik als 7 jarige was en zie een ventje wat weliswaar echt wel handig is in dingen, maar in heel veel dingen ook totaal niet. Hmpf dacht ik, ze noemen alles hoogbegaafd tegenwoordig what the fuck. En toch sinds hij via school aan bepaalde dingen mag meedoen door zijn labeltje zie ik ook in dat er een ander jongentje rondloopt. Hij heeft er zelf heel veel baat bij. Ik moet hierbij ook echt even de hand in eigen boezem steken en zeggen dat ik eigenlijk sinds mijn kindertijd met een soort tegen-de-wereld-aanschop mentaliteit heb gelopen. En nu stiekem een beetje jaloers ben op het feit dat kinderen nu WEL begeleiding krijgen terwijl ik het destijds lekker mocht uitzoeken. Dan denk ik goh als ik die mogelijkheden en begeleiding had gehad hoe zou het dan gelopen zijn...dat soort dingen. Maar daar heb ik resoluut een streep door getrokken. Want wie zegt dat ik dan een gelukkiger mens zou zijn geworden? Het leven loopt zoals het loopt en ja bepaalde dingen zijn balen, maar waar er een deur dichtslaat in je smoel gaat er toch ergens anders wel weer eentje open.
quote:eldorado schreef op 01 januari 2015 @ 23:05:

[...]

Nu schuif ik nergens iets op af, en ik beschouw mezelf niet als hoogbegaafd, maar toch vind ik je opmerking van een stuitende domheid getuigen.

Dat mag je vinden, het is vast ontzettend vervelend om een spiegel voorgehouden te krijgen. Hoog intelligent zijn betekent ook dat je vooruit kan denken en inziet dat bepaalde dingen nodig zijn om verder te komen. School bijvoorbeeld. In ontwikkelingslanden heb je vast ontzettend veel hoogbegaafde kinderen die niet verder komen omdat ze niet naar school kunnen of jong overlijden door ziektes. Hier in Nederland heb je vooral veel verwaande volwassenen die niet over zelfreflectie beschikken.

Ik heb twee masterdiploma's en ben niet hoogbegaafd. Ik ben intelligent, zeker, maar niet bijzonder getalenteerd. De paar hoogbegaafden die ik ken (en daarmee bedoel ik echt, honderd procent zeker, hoog-intelligent, niet getest door een of andere vrijgevestigde psycholoog), hebben twee universitaire studies naast elkaar gedaan, zijn nu dokter, wetenschapper of zitten in de politiek en hebben naast hoge cijfers ook een goedlopend sociaal leven. Dat is pas echt hoogbegaafd zijn. En niet, omdat je ooit uit een dubieus testje de uitslag IQ 130 hebt gekregen denken dat je een genie bent en dan maar geen poot uitsteken.
quote:eldorado schreef op 01 januari 2015 @ 23:04:

[...]

ik lees je prima, en maak daarom al meteen mijn excuses. Ik probeer alleen iets weer te geven van mijn gevoel er bij, en ja, dat zit voor de volle 100% in mezelf, dat is juist mijn punt.Ik vind het gewoon frustrerend en irritant dat ik van binnen aanvoel dat we eigenlijk keihard met elkaar eens zijn maar dat ik toch desondanks je irritatie opwek. Net zoals ik het van mezelf irritant vind als ik zo denk over anderen die dan op hun beurt mijn irritatie weer opwekken terwijl ik dondersgoed weet dat het in mezelf zit aargh
quote:Chihiro89 schreef op 01 januari 2015 @ 23:10:

[...]

Dat mag je vinden, het is vast ontzettend vervelend om een spiegel voorgehouden te krijgen. Hoog intelligent zijn betekent ook dat je vooruit kan denken en inziet dat bepaalde dingen nodig zijn om verder te komen. School bijvoorbeeld. In ontwikkelingslanden heb je vast ontzettend veel hoogbegaafde kinderen die niet verder komen omdat ze niet naar school kunnen of jong overlijden door ziektes. Hier in Nederland heb je vooral veel verwaande kinderen die niet over zelfreflectie beschikken.

Ik heb twee masterdiploma's en ben niet hoogbegaafd. Ik ben intelligent, zeker, maar niet bijzonder getalenteerd. De paar hoogbegaafden die ik ken (en daarmee bedoel ik echt, honderd procent zeker, hoog-intelligent, niet getest door een of andere vrijgevestigde psycholoog), hebben twee universitaire studies naast elkaar gedaan, zijn nu dokter, wetenschapper of zitten in de politiek en hebben naast hoge cijfers ook een goedlopend sociaal leven. Dat is pas echt hoogbegaafd zijn. En niet, omdat je ooit uit een dubieus testje de uitslag IQ 130 hebt gekregen denken dat je een genie bent en dan maar geen poot uitsteken.Ik heb je maar eens geloept, en daardoor weet ik weer genoeg. Jammer dat iemand als jij het onderwijs in gaat.
quote:GalaxyGuardian schreef op 01 januari 2015 @ 23:12:

[...]

Ik vind het gewoon frustrerend en irritant dat ik van binnen aanvoel dat we eigenlijk keihard met elkaar eens zijn maar dat ik toch desondanks je irritatie opwek. Net zoals ik het van mezelf irritant vind als ik zo denk over anderen die dan op hun beurt mijn irritatie weer opwekken terwijl ik dondersgoed weet dat het in mezelf zit aarghOk, ik heb me er overheen gezet. Vanaf heden vind ik je gewoon leuk ;)

geneuzel

Goh, zijn er ook gewoon hoogbegaafden die dat gewoon zijn zonder het te benoemen, en gewoon goed zijn in hun leuke HBO+ baan en gewoon een gemiddeld aantal vrienden hebben denk je?

Gewoon net mensen zeg maar?
quote:GalaxyGuardian schreef op 01 januari 2015 @ 23:10:

En toch Eldorado zou ik er eens wat milder naar kijken. Toen ik hoorde dat mijn stiefzoon van 7 de diagnose HB had wat ook uit de tests bleek voelde ik in eerste instantie boosheid en afkeer. Want ik kan me nog heel goed herinneren hoe ik als 7 jarige was en zie een ventje wat weliswaar echt wel handig is in dingen, maar in heel veel dingen ook totaal niet. Hmpf dacht ik, ze noemen alles hoogbegaafd tegenwoordig what the fuck. En toch sinds hij via school aan bepaalde dingen mag meedoen door zijn labeltje zie ik ook in dat er een ander jongentje rondloopt. Hij heeft er zelf heel veel baat bij. Ik moet hierbij ook echt even de hand in eigen boezem steken en zeggen dat ik eigenlijk sinds mijn kindertijd met een soort tegen-de-wereld-aanschop mentaliteit heb gelopen. En nu stiekem een beetje jaloers ben op het feit dat kinderen nu WEL begeleiding krijgen terwijl ik het destijds lekker mocht uitzoeken. Dan denk ik goh als ik die mogelijkheden en begeleiding had gehad hoe zou het dan gelopen zijn...dat soort dingen. Maar daar heb ik resoluut een streep door getrokken. Want wie zegt dat ik dan een gelukkiger mens zou zijn geworden? Het leven loopt zoals het loopt en ja bepaalde dingen zijn balen, maar waar er een deur dichtslaat in je smoel gaat er toch ergens anders wel weer eentje open.

Voor de helderheid, ik heb nooit het gevoel gehad dat ik nadeel heb ondervonden hoor. In tegendeel, ik heb meer bereikt dan veel mensen met al hun titels ooit zullen bereiken.

Mijn frustratie zit in de automatische reacties die een dergelijk labeltje oproept. De gemakzucht van scholen om kinderen over te dragen aan "het circuit", de intense domheid waarmee mensen hun minachting voor je duidelijk maken en je wel even "een spiegel" denken voor te houden. Ik weet, niet door een dom testje, maar wel mede gevalideerd door uitstekend onderzoek, dat ik slimmer ben dan veruit de meeste academici. Ik heb daar geen last van, in tegendeel. Maar de manier waarop mensen daar op reageren, die frustreert. Je mag het niet zeggen, want dan ben je weer arrogant, maar het is vooral de domheid van mensen die zichzelf dan even heel slim willen vinden, die me de keel uithangt.

[...]

Dat mag je vinden, het is vast ontzettend vervelend om een spiegel voorgehouden te krijgen. Hoog intelligent zijn betekent ook dat je vooruit kan denken en inziet dat bepaalde dingen nodig zijn om verder te komen. School bijvoorbeeld. In ontwikkelingslanden heb je vast ontzettend veel hoogbegaafde kinderen die niet verder komen omdat ze niet naar school kunnen of jong overlijden door ziektes. Hier in Nederland heb je vooral veel verwaande volwassenen die niet over zelfreflectie beschikken.

Ik heb twee masterdiploma's en ben niet hoogbegaafd. Ik ben intelligent, zeker, maar niet bijzonder getalenteerd. De paar hoogbegaafden die ik ken (en daarmee bedoel ik echt, honderd procent zeker, hoog-intelligent, niet getest door een of andere vrijgevestigde psycholoog), hebben twee universitaire studies naast elkaar gedaan, zijn nu dokter, wetenschapper of zitten in de politiek en hebben naast hoge cijfers ook een goedlopend sociaal leven. Dat is pas echt hoogbegaafd zijn. En niet, omdat je ooit uit een dubieus testje de uitslag IQ 130 hebt gekregen denken dat je een genie bent en dan maar geen poot uitsteken.

't Is wel duidelijk dat jij niet hoogbegaafd bent, dat had je er echt niet bij hoeven te vertellen. Als je hoogbegaafd was geweest had je namelijk zelfstandig kunnen beredeneren dat hoogbegaafden niet immuun zijn voor psychiatrische aandoeningen en emoties hebben die hen in de weg kunnen zitten.

No shit, Sherlock...
Occam's razor
@Chihiro

Vroeger zou ik van opmerkingen als de jouwe keihard flippen en wakker liggen en met tig voorbeelden komen zoals onder andere dat niet iedereen op dezelfde manier in elkaar zit. Ik vind je nogal ongevoelig voor het feit dat niet iedereen mazzel heeft in het leven. Wie weet hoeveel ik allemaal had kunnen afmaken als ik niet dusdanig gepest was waardoor ik perfect slachtoffer werd voor misbruik in tienerjaren en waardoor ik nogal veel stomme shit uitvrat in puberjaren. Maar hey no hard feelings zo lopen dingen nu eenmaal. Niet iedereen heeft het voor het zeggen in welk nest je word geboren enzo. Gelukkig realiseer ik me dat een gelukkig leven heus niet hoeft af te hangen van hoeveel veterstrik diploma's je aan de muur hebt hangen en hoeveel geld je op de bank hebt. Dus in zekere zin durf ik te stellen dat ik via alternatieve routes meer geleerd heb dan die mensen die een driedubbele studie volgen met 15 vingers in de neus. Ook moet je soms een beetje mazzel hebben. In het ene bedrijf vinden ze je een vervelende criticaster als je 10 keer verder denkt dan wat ze zelf hebben verzonnen en in het andere bedrijf dragen ze je vervolgens op handen. Het leven is gewoon soms net een flipperkast en het is maar waar je tegenaan botst wanneer je het leven in gelanceerd wordt. Misschien had Stephen Hawking een enorm talent voor hardlopen gehad ware het niet dat hij lichamelijk beperkt bleek. En had hij vervolgens gedacht Och fuck it met school ik ga lekker rennen. Jammer dat mensen er altijd zo'n heisa van maken en een waarde oordeel geven.
Sommige mensen willen ook niet graag toegeven dat iemand anders intelligenter is dan zij. Alsof ze dan minder zijn. terwijl dat geloel is, natuurlijk. Want alleen intelligentie is niet zaligmakend. Op school merk ik dat ook wel eens, vooral bij wat oudere mannelijke collega's. Die kunnen vaak maar moeilijk accepteren dat er gewoon kinderen zijn die intelligenter zijn dan zijzelf. Ik vind het juist heel leuk om die kinderen te helpen in hun ontwikkeling, want ook al hebben zij meer in hun mars dan ik, op dit moment beheers ik die dingen die zij (nog niet) beheersen. Ik word daar niet onzeker van over mezelf. Wijze Oprah zei ooit al eens dat je je het beste kunt omringen met mensen die intelligenter, hardwerkender, serieuzer, bla zijn dan jijzelf. Dan kom je zelf ook tot grotere hoogten. Of dat waar is, weet ik niet, maar ik heb er bij de keuze van man en vrienden wel rekening mee gehouden :D
quote:eldorado schreef op 01 januari 2015 @ 23:20:

[...]

Voor de helderheid, ik heb nooit het gevoel gehad dat ik nadeel heb ondervonden hoor. In tegendeel, ik heb meer bereikt dan veel mensen met al hun titels ooit zullen bereiken.

Mijn frustratie zit in de automatische reacties die een dergelijk labeltje oproept. De gemakzucht van scholen om kinderen over te dragen aan "het circuit", de intense domheid waarmee mensen hun minachting voor je duidelijk maken en je wel even "een spiegel" denken voor te houden. Ik weet, niet door een dom testje, maar wel mede gevalideerd door uitstekend onderzoek, dat ik slimmer ben dan veruit de meeste academici. Ik heb daar geen last van, in tegendeel. Maar de manier waarop mensen daar op reageren, die frustreert. Je mag het niet zeggen, want dan ben je weer arrogant, maar het is vooral de domheid van mensen die zichzelf dan even heel slim willen vinden, die me de keel uithangt.Zie je wel, we denken hetzelfde. Dit had ik kunnen typen. Ik heb heel wat ruzie gehad en gevochten op het gymnasium whaha omdat ik dat gedoe dan zo zat was! Het is ook nooit goed. Je mag het niet zeggen want dan ben je arrogant en dan moet je het bewijzen en weetikveel wat. Donderstraal lekker een end op. Ben nu ook bezig met ervoor zorgen dat ik niet meer in een bedrijf hoef te werken tussen zulke mensen want die vreten veelste veel energie en ik word er doodongelukkig van. Heb helemaal schijt aan mensen die zich beter voelen omdat zij wel een studie hebben afgerond en ik niet. Terwijl ik in een gesprek aan alles merk dat nou ja... ik hou op...we snappen elkaar wel. En inderdaad dat gedoe zit me meer in de weg dan ik mezelf in de weg zit want ben inmiddels wel aardig goeie vriendjes met mezelf.
quote:GalaxyGuardian schreef op 01 januari 2015 @ 23:25:

@Chihiro

Vroeger zou ik van opmerkingen als de jouwe keihard flippen en wakker liggen en met tig voorbeelden komen zoals onder andere dat niet iedereen op dezelfde manier in elkaar zit. Ik vind je nogal ongevoelig voor het feit dat niet iedereen mazzel heeft in het leven. Wie weet hoeveel ik allemaal had kunnen afmaken als ik niet dusdanig gepest was waardoor ik perfect slachtoffer werd voor misbruik in tienerjaren en waardoor ik nogal veel stomme shit uitvrat in puberjaren. Maar hey no hard feelings zo lopen dingen nu eenmaal. Niet iedereen heeft het voor het zeggen in welk nest je word geboren enzo. Gelukkig realiseer ik me dat een gelukkig leven heus niet hoeft af te hangen van hoeveel veterstrik diploma's je aan de muur hebt hangen en hoeveel geld je op de bank hebt. Dus in zekere zin durf ik te stellen dat ik via alternatieve routes meer geleerd heb dan die mensen die een driedubbele studie volgen met 15 vingers in de neus. Ook moet je soms een beetje mazzel hebben. In het ene bedrijf vinden ze je een vervelende criticaster als je 10 keer verder denkt dan wat ze zelf hebben verzonnen en in het andere bedrijf dragen ze je vervolgens op handen. Het leven is gewoon soms net een flipperkast en het is maar waar je tegenaan botst wanneer je het leven in gelanceerd wordt. Misschien had Stephen Hawking een enorm talent voor hardlopen gehad ware het niet dat hij lichamelijk beperkt bleek. En had hij vervolgens gedacht Och fuck it met school ik ga lekker rennen. Jammer dat mensen er altijd zo'n heisa van maken en een waarde oordeel geven.

Ik ben ook gepest. Ik ben ook meermaals langdurig ziek geweest. Het was voor mij juist een reden om me extra te bewijzen. Slecht excuus dus.

Overigens blaat je nu al meermaals uit dat je tien keer verder denkt dan anderen. Hoe weet je dat? Ben je nu ook al psycholoog? Of heb je dat jezelf aangepraat? Dat je tien keer slimmer bent dan al die hoogopgeleide doctorandi?
En mensen moeten eens ophouden met het zien als een wedstrijdje en elkaar aftroeven. Als iemand tegen mij zegt Kijk ik heb blond haar en jij hebt rood haar dan voel ik me toch ook niet bedreigd maar als we het over intelligentie hebben dan is het vuur binnen no time geopend en gaan mensen trachten te bewijzen dat je echt niet moet denken dat je slim bent ofzo. Terwijl ik me in situaties juist vaak onzichtbaar probeer te maken zodat ze vooral niet merken dat ik slim ben. Nog sterker ik ben bijna 32 en durf pas sinds kort gewoon voor mezelf te denken Ja ik ben intelligent. Het is een gegeven geen waarde oordeel. Net zoals ik kan zeggen Ja ik heb maat 42 en ja ik heb dikke tieten. Er zijn dikkere en dunnere mensen, dikkere en dunnere tieten so fucking what.
quote:GalaxyGuardian schreef op 01 januari 2015 @ 23:31:

En mensen moeten eens ophouden met het zien als een wedstrijdje en elkaar aftroeven. Als iemand tegen mij zegt Kijk ik heb blond haar en jij hebt rood haar dan voel ik me toch ook niet bedreigd maar als we het over intelligentie hebben dan is het vuur binnen no time geopend en gaan mensen trachten te bewijzen dat je echt niet moet denken dat je slim bent ofzo. Terwijl ik me in situaties juist vaak onzichtbaar probeer te maken zodat ze vooral niet merken dat ik slim ben. Nog sterker ik ben bijna 32 en durf pas sinds kort gewoon voor mezelf te denken Ja ik ben intelligent. Het is een gegeven geen waarde oordeel. Net zoals ik kan zeggen Ja ik heb maat 42 en ja ik heb dikke tieten. Er zijn dikkere en dunnere mensen, dikkere en dunnere tieten so fucking what.

Jij post hier in een topic dat je zo veel briljanter bent dan de rest en vindt het vervolgens raar als mensen je vragen om onderbouwing.

Echt snugger ben je dus niet.
quote:Chihiro89 schreef op 01 januari 2015 @ 23:30:

[...]

Ik ben ook gepest. Ik ben ook meermaals langdurig ziek geweest. Het was voor mij juist een reden om me extra te bewijzen. Slecht excuus dus.

Overigens blaat je nu al meermaals uit dat je tien keer verder denkt dan anderen. Hoe weet je dat? Ben je nu ook al psycholoog? Of heb je dat jezelf aangepraat? Dat je tien keer slimmer bent dan al die hoogopgeleide doctorandi?

Nou ja eh ik merk het aan dingen binnen mijn werk. Dat ik mijn chef waarschuw voor iets wat ik uit ervaring in de praktijk weet. Voor gek verklaard word door alles en iedereen en 4 jaar later is het hele bedrijf in rep en roer en worden er tig externen aangerukt om het lek te dichten wat ik toen al mijlenver zag aankomen. En ja die mensen hebben aardig wat titels op hun naam staan. De werking (of het gebrek aan usability) van ons intranet was ook zo'n zaak. Mijn baas vond dat ik dat wel even in mijn eentje kon zonder welke kennis van zaken dan ook. Niemand kon lekker werken met dat gedrocht. Ik werd afgeserveerd omdat ik het niet voor elkaar kreeg en de dure projectmanager die met veel bombarie op de klus werd gezet was na een half jaar zwoegen in een heel intranet taskforce team compleet overspannen.

Maare ik gooi je op de negeer. Vroeger konden mensen als jij lekker bij me zuigen maar nu denk ik haha wie ben jij in vredesnaam om dit soort provocerende uitlokkerige bende te posten. Klinkt een beetje als iemand die een goeie beurt nodig heeft eerlijk gezegd.
Galaxy, trek het je niet aan. Je hoeft jezelf niet te bewijzen.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
quote:Chihiro89 schreef op 01 januari 2015 @ 23:33:

[...]

Jij post hier in een topic dat je zo veel briljanter bent dan de rest en vindt het vervolgens raar als mensen je vragen om onderbouwing.

Echt snugger ben je dus niet.

Whahaha zie mijn vorige post. Wat ben jij zuur en gefrustreerd zeg!

Ok jij je zin, ik ben zo snugger als Patrick uit Spongebob. Kun je nu weer lekker slapen vannacht?
quote:GalaxyGuardian schreef op 01 januari 2015 @ 23:35:

[...]

Nou ja eh ik merk het aan dingen binnen mijn werk. Dat ik mijn chef waarschuw voor iets wat ik uit ervaring in de praktijk weet. Voor gek verklaard word door alles en iedereen en 4 jaar later is het hele bedrijf in rep en roer en worden er tig externen aangerukt om het lek te dichten wat ik toen al mijlenver zag aankomen. En ja die mensen hebben aardig wat titels op hun naam staan. De werking (of het gebrek aan usability) van ons intranet was ook zo'n zaak. Mijn baas vond dat ik dat wel even in mijn eentje kon zonder welke kennis van zaken dan ook. Niemand kon lekker werken met dat gedrocht. Ik werd afgeserveerd omdat ik het niet voor elkaar kreeg en de dure projectmanager die met veel bombarie op de klus werd gezet was na een half jaar zwoegen in een heel intranet taskforce team compleet overspannen.

Maare ik gooi je op de negeer. Vroeger konden mensen als jij lekker bij me zuigen maar nu denk ik haha wie ben jij in vredesnaam om dit soort provocerende uitlokkerige bende te posten. Klinkt een beetje als iemand die een goeie beurt nodig heeft eerlijk gezegd.

Getuigt van een hoog niveau, je laatste zin.

En dat bedrijven vaker wel dan niet slecht internet hebben, daar hoef je niet hoogbegaafd voor te zijn. Bij elke baan die ik gehad heb heerste dat probleem. Veel bazen willen geld besparen maar hebben daarbij geen kaas gegeten van computers, omdat het iets is dat na hun tijd pas echt op is gekomen. Zelfs toen ik in een callcenter werkte werd daar over geklaagd, en mijn collega's hadden bijna allemaal mbo gedaan.
Whaha sinds wanneer heeft intelligentie wat met je niveau te maken ik snap nog steeds niet waarom jij denkt er zoveel mee op te schieten met mij genadeloos uit mijn tent trachten te lokken hier. Te triest voor woorden en dat beticht mij van geen niveau hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven