Geld & Recht alle pijlers

Schuldsanering

11-03-2015 18:20 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Heeft er iemand ervaring met de schuldsanering?

Ik heb mijn ex geholpen uit de schulden komen, heel stom, ik weet het en zit er nu inmiddels zelf in en hij is vertrokken op het moment dat zijn laatste rekening voldaan was.

Ik weet niet meer wat te doen nu.
Je kunt googlen op Wsnp en bij de Nibud kijken.
Je kon toch niet bij je geld en je had al een bewindvoerder?
Ik heb ervaring; je mag me een pb sturen als je wilt en vragen hebt?
Wat Thordis zegt dus. Het geld van je overleden man werd toch al door een bewindvoerder geregeld?

Hoe kun je dan schulden hebben?
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
In 1 week tijd gaat hij terug naar zijn ex omdat jij geen geld meer wilt geven, wil hij terugkomen en 10:000 lenen en heb jij schulden opgebouwd ondanks bewindvoering en een spaarrekening waar je niet bij kunt.

Echt. Volgende keer iets langzamer opbouwen en ietsje minder extreem, dan wordt het geloofwaardig.
Hoe hoog is jouw schuld dan lellebel?

Misschien is het verstandig om bij de bewindvoerder die over het geld van je overleden man gaat eens te informeren?
quote:Thordis007 schreef op 11 maart 2015 @ 18:29:

In 1 week tijd gaat hij terug naar zijn ex omdat jij geen geld meer wilt geven, wil hij terugkomen en 10:000 lenen en heb jij schulden opgebouwd ondanks bewindvoering en een spaarrekening waar je niet bij kunt.

Echt. Volgende keer iets langzamer opbouwen en ietsje minder extreem, dan wordt het geloofwaardig.

Ze heeft geschreven dat er geld van haar overleden man ergens vaststaat waar ze niet bij kan..

Niet dat ze voor de rest ook onder bewind staat..
quote:diamond-gloss schreef op 11 maart 2015 @ 18:33:

[...]

Ze heeft geschreven dat er geld van haar overleden man ergens vaststaat waar ze niet bij kan..

Niet dat ze voor de rest ook onder bewind staat..

Jawel. Er is een bewindvoerder

En de overleden man kan geen bewindvoerder hebben. Die is namelijk overleden.
Lellebel1983

21-02-2015, 14:22

VALENTINAMARIA SCHREEF OP 21 FEBRUARI 2015 @ 14:20:

waarom heb jij bewind?

Heeft mijn overleden man zo gewild , voor later en wss omdat hij weet dat ik naïef ben pfffff
quote:Thordis007 schreef op 11 maart 2015 @ 18:34:

[...]

Jawel. Er is een bewindvoerder

En de overleden man kan geen bewindvoerder hebben. Die is namelijk overleden.

Ja dat snap ik

Ze schrijft in dat topic dat haar man dat geld vast heeft laten leggen en dat zij daar niet bij kan..

Zal dan iets van een fonds ofzo zijn?

Misschien is het geen bewindvoering maar iets anders?
quote:Thordis007 schreef op 11 maart 2015 @ 18:37:

Lellebel1983

21-02-2015, 14:22

VALENTINAMARIA SCHREEF OP 21 FEBRUARI 2015 @ 14:20:

waarom heb jij bewind?

Heeft mijn overleden man zo gewild , voor later en wss omdat hij weet dat ik naïef ben pfffff

Ja ik weet het maar heet dat echt bewindvoering na een overlijden?

Mijn ex-schoonvader heeft ook een aanzienlijk bedrag voor mijn dochter vast laten leggen,hij overleed toen zij 6 maanden oud was en dat geld wordt pas uitgekeerd als ze 21 is.

Niemand kan verder aan dat geld komen maar volgens mij heet dat geen bewindvoering toch?
quote:diamond-gloss schreef op 11 maart 2015 @ 18:38:

[...]

Ja dat snap ik

Ze schrijft in dat topic dat haar man dat geld vast heeft laten leggen en dat zij daar niet bij kan..

Zal dan iets van een fonds ofzo zijn?

Misschien is het geen bewindvoering maar iets anders?

onder curatele?

''Curatele is bedoeld voor mensen die hun financiële en persoonlijke zaken niet zelf kunnen regelen. Die mensen zijn handelingsonbekwaam.''
life is to celebrate
Ben ook wel benieuwd naar TO's antwoord op de vragen van Thordis.
En wat anders dan bewindvoering maar het wel zo noemen?
quote:Feeksje1977 schreef op 11 maart 2015 @ 18:43:

En wat anders dan bewindvoering maar het wel zo noemen?Dat heet wel bewindvoering hoor bij overlijden geld wegzetten waar begunstigde onder voorwaarden aan kan voldoen.
Dat is geen bewindvoering nee.
quote:LeolaMarie schreef op 11 maart 2015 @ 18:42:

[...]

onder curatele?

''Curatele is bedoeld voor mensen die hun financiële en persoonlijke zaken niet zelf kunnen regelen. Die mensen zijn handelingsonbekwaam.''Curatele is weer heel iets anders.
Er werd in dat topic gesproken over beschermingsbewind.
quote:diamond-gloss schreef op 11 maart 2015 @ 18:40:

[...]

Ja ik weet het maar heet dat echt bewindvoering na een overlijden?

Mijn ex-schoonvader heeft ook een aanzienlijk bedrag voor mijn dochter vast laten leggen,hij overleed toen zij 6 maanden oud was en dat geld wordt pas uitgekeerd als ze 21 is.

Niemand kan verder aan dat geld komen maar volgens mij heet dat geen bewindvoering toch?

Dat heet een fonds toch?

Maar goed TO lult een beetje uit d'r nek. Je mag niet de sanering in met een vermogen... Als zij schulden heeft en haar partner heeft geld nagelaten... Is er altijd een speciale closule dat de schulden mooi verrekend word met het fonds.

Hoe die closule nou hete weet ik ff zo snel niet meer... Lang gelden dit...
life is to celebrate
quote:Thordis007 schreef op 11 maart 2015 @ 18:47:

Er werd in dat topic gesproken over beschermingsbewind.

Het wordt steeds gekker..

Als ze onder beschermingsbewind staat is het toch godsonmogelijk dat ze door die klaploper diep in de schulden is geraakt?

Of ben ik nou gek?
quote:LeolaMarie schreef op 11 maart 2015 @ 18:48:

[...]

Dat heet een fonds toch?

Maar goed TO lult een beetje uit d'r nek. Je mag niet de sanering in met een vermogen... Als zij schulden heeft en haar partner heeft geld nagelaten... Is er altijd een speciale closule dat de schulden mooi verrekend word met het fonds.

Hoe die closule nou hete weet ik ff zo snel niet meer... Lang gelden dit...Ja dat dacht ik dus ook..
quote:Thordis007 schreef op 11 maart 2015 @ 18:46:

[...]

Curatele is weer heel iets anders.

Klopt, maar er is iets wat TO niet eerlijk vertelt. En dit lijkt mij z'n gevalletje curatele...

Je mag de sanering niet in met eigen vermogen! Als zij nu aangeeft dat haar Partner haar een vermogen heeft nagelaten. En we hebben het hier over een volwassen vrouw... geen kind of minderjarige...

Waarom mag zijn dan niet aan het geld komen? Een fonds oprichten is niet goedkoop, en vaak keert een fonds een vast bedrag per jaar uit zodat je aan het einde van de rit niet met enorme belastingen in je maag zit.

Dan klopt er toch iets niet aan dit hele verhaal?

Of ze moet onder curatele zitten met allemaal moeilijke psychische problemen... Dan kan het wel weer kloppen...
life is to celebrate
Sorry Lellebel maar ben je nou echt zo blind en stom geweest?!
Onder curatele lijkt mij geen slecht idee, ik zou het opereren en een tijdje proberen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven