Geld & Recht alle pijlers

Schuldsanering

11-03-2015 18:20 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Heeft er iemand ervaring met de schuldsanering?

Ik heb mijn ex geholpen uit de schulden komen, heel stom, ik weet het en zit er nu inmiddels zelf in en hij is vertrokken op het moment dat zijn laatste rekening voldaan was.

Ik weet niet meer wat te doen nu.
mosterd meds, mosterd
Met maar 1 lening kom je niet in de schuldsanering. Daar zul je goede afspraken mee moeten maken. Ik raad je zeer aan om jezelf te beschermen, vanaf nu tot zo lang je nodig hebt en ga in beschermingsbewind. Dat is precies voor mensen zoals jij, die kwetsbaar zijn en waar makkelijk misbruik van kan worden gemaakt. Zo kun jij niet meer zomaar je goeie geld aan anderen doneren. Denk aan je kind!
In mijn ogen heb je gefraudeerd door een lening aan te gaan voor een ander die jezelf niet kunt afbetalen. Ga met de verstekker van die lening praten, misschien kun je afspreken om voorlopig de rente te betalen tot je wat meer geld hebt en jij kunt blijkbaar aantonen dat er geld is alleen je kunt er niet bij.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Jammer dat je kind er ongewild bij betrokken is geraakt, anders zou ik zeggen......net goed!
quote:viva-amber schreef op 12 maart 2015 @ 06:37:

In mijn ogen heb je gefraudeerd door een lening aan te gaan voor een ander die jezelf niet kunt afbetalen. Ga met de verstekker van die lening praten, misschien kun je afspreken om voorlopig de rente te betalen tot je wat meer geld hebt en jij kunt blijkbaar aantonen dat er geld is alleen je kunt er niet bij.

Hoezo gefraudeerd?

Die lening staat alleen op haar naam dus op het moment dat ze die lening afsloot kon ze hem ook betalen neem ik aan anders had ze die lening niet gekregen.!
quote:Lellebel1983 schreef op 11 maart 2015 @ 20:58:

Ja ik heb er een potje van gemaakt dat weet ik imiddels ook wel.

Ik weet idd niet eens of ik in aanmerking kom maar mijn persoonlijke lening bedraagt nu nog 31000 euro, en ik kan maandelijks niet veel meer missen om af te lossen dus vandaar mijn vraag

Op basis waarvan heb jij in godsnaam een lening van ¤ 31.000,00 gekregen?

Ik neem aan dat de bank die je dat heeft geleend naar je inkomen en draagkracht heeft gekeken? Is er daarin iets veranderd waardoor je nu opeens niet meer aan je aflossingsverplichting kan voldoen?
quote:julius schreef op 12 maart 2015 @ 11:09:

[...]

Op basis waarvan heb jij in godsnaam een lening van ¤ 31.000,00 gekregen?

Ik neem aan dat de bank die je dat heeft geleend naar je inkomen en draagkracht heeft gekeken? Is er daarin iets veranderd waardoor je nu opeens niet meer aan je aflossingsverplichting kan voldoen?Onderpand mijn huis en idd ben mijn goede baan kwijt
Nu als de sodemieter in contact met je leningverstrekker! Je huis staat op het spel!
quote:Doreia schreef op 12 maart 2015 @ 12:50:

Nu als de sodemieter in contact met je leningverstrekker! Je huis staat op het spel!Wat denk je daarmee te bereiken? De verstrekker van de lening wil gewoon geld zien. Die is hoogstens bereid rente en aflossing ietwat op te schorten. Maar uiteindelijk moet het gewoon betaald worden.
quote:tietanium schreef op 12 maart 2015 @ 13:22:

[...]

Wat denk je daarmee te bereiken? De verstrekker van de lening wil gewoon geld zien. Die is hoogstens bereid rente en aflossing ietwat op te schorten. Maar uiteindelijk moet het gewoon betaald worden.Ze kan het niet betalen. Als ze niets van zich laat horen, staat er straks een meneer voor de deur die de woning komt taxeren en dan wordt die per opbod verkocht. Kan ze beter nu alvast de situatie uitleggen en vertellen wat ze aan eraan gaat doen.
Beste TO,

Ik vind dit een hele rare en nare situatie voor je. Ik hoop dat je steun krijgt van familie en vrienden. Iedereen maakt wel eens fouten en zonde dat de jouwe zo duur zijn geweest. Maak ze nooit meer meid! Probeer het verleden los te laten en te richten op de toekomst.

Vraagje is het niet mogelijk om de schuld af te kopen? Ik hoor en lees wel eens verhalen over mensen die hun schulden voor 30% afkopen. Misschien kunnen je ouders je daar bij helpen?
life is to celebrate
quote:diamond-gloss schreef op 12 maart 2015 @ 08:37:

[...]

Hoezo gefraudeerd?

Die lening staat alleen op haar naam dus op het moment dat ze die lening afsloot kon ze hem ook betalen neem ik aan anders had ze die lening niet gekregen.!Zij kent haar huishoudboekje en financiele situatie beter dan de bank. Zij is willens en wetens een financiele verplichting aangegaan en zij heeft een schuld aanvaart (getekend) die zij niet kan nakomen. Zelf had zij dat geld niet eens nodig. Zij heeft het gedaan voor iemand die ook zijn financiele verplichtingen niet kan nakomen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 12 maart 2015 @ 14:37:

[...]

Zij kent haar huishoudboekje en financiele situatie beter dan de bank. Zij is willens en wetens een financiele verplichting aangegaan en zij heeft een schuld aanvaart (getekend) die zij niet kan nakomen. Zelf had zij dat geld niet eens nodig. Zij heeft het gedaan voor iemand die ook zijn financiele verplichtingen niet kan nakomen.

Toen ze die lening afsloot kon ze haar financiële verplichtingen gewoon nakomen anders had ze die lening niet gekregen.!

Inmiddels is ze haar goede baan kwijtgeraakt en gaat het dus niet meer..

Heeft niks met fraude te maken..
Jammer TO! Heel naïef en zonde. Maar daar koop je nu niks meer voor.

Er zit maar één ding op: Een goede baan zoeken en afbetalen. Heel zuur maar het kan niet anders meer.

Je ex heeft je flink misbruikt. Vertel alsjeblieft nooit meer iemand over dat fonds! Dat trekt vaak aasgieren aan zoals je ex. Laat je geld niet blinken. En leen nooit meer geld om aan een ander weg te geven. Een ander moet zelf zijn schulden maar aflossen. Daar hoef jij niet voor op te draaien. Dit is geen echte liefde geweest.

Helaas! Maar nu moet je je schouders er onder zetten en aflossen. Doe het voor jezelf en je kind. Zorg dat je je huis behoudt en je rekeningen betaalt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven