Fake Facebook

22-06-2015 23:53 157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zit al een tijdje met iets waarvoor ik mij heel er schaam en waarvan ik denk en ook wel weet dat het niet normaal is, maar ik kan er niet mee stoppen.

Ik ben in behandeling bij ggz en ik heb zo'n 3 jaar geleden een fake Facebook account aan gemaakt waar ik mijn therapeute een vriendschapsverzoek heb gestuurd welke zij ook heeft geaccepteerd. In die tijd was zij een lange periode afwezig en zo wilde ik er achter komen waarom dat was. Ik ben toen ook familieleden gaan uitnodigen en zo probeerde ik een steeds beter beeld van haar leven te krijgen of zo. Voor de rest doe ik daar helemaal niks mee, maar ik log wel een aantal keer per week in om te kijken of er iets nieuws is. Zij is niet de enige. Ik heb ook een docente van school uitgenodigd, maar zij heeft mijn uitnodiging niet geaccepteerd. Daarna ben ik vrienden/familieleden van haar gaan uitnodigen zodat ik toch bepaalde dingen op haar profiel kan zien.

Aan de ene kant vind ik het dus super raar van mezelf, maar aan de andere kant denk ik als zij gewoon een openbaar profiel hadden had ik dit ook allemaal kunnen zien. Mijn vraag aan jullie is; wat jullie hiervan vinden?
quote:mwa schreef op 23 juni 2015 @ 00:56:

ik veronderstel het niet, ik vraag het!Probeer het ook met eens deze ; ?????????????????????????????????????????
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 juni 2015 @ 00:59:

[...]

Probeer het ook met eens deze ; ?????????????????????????????????????????wat zijn dat???
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 juni 2015 @ 00:58:

[...]

Dan had je dat " dus " er niet bij moeten zetten.

" Dus jij vindt het normaal ? " versus " vind jij het normaal? " Zie je het verschil?Ik zou je nu toch echt niet druk maken over mijn zinsopbouw, maar om TO die heeft immers meer aandacht nodig dan ik ;) Sterkte en succes ermee TO! Toedels
quote:sabbaticalmeds schreef op 23 juni 2015 @ 00:59:

[...]

wat zijn dat???
quote:mwa schreef op 23 juni 2015 @ 00:59:

[...]

Ik zou me nu toch echt niet druk maken over mijn zinsopbouw, maar om TO die heeft immers meer aandacht nodig dan ik ;) Sterkte en succes ermee TO! Toedels nou kijk, dat is leuk. Eerst verbaal geweld toepassen en dan zwaaien.
quote:parquette schreef op 23 juni 2015 @ 00:57:

Vraagggg... Wat je hier nu ziet gebeuren is ook wel wat er gebeurd op het WWW. Voor jou is het onschuldig voor nu nog en ik geloof ook dat je er niks kwaads mee bedoeld.

Maar toch, dat je dit nodig hebt om jezelf goed te voelen betekend dat je iets mist in jezelf. En je kan dat inderdaad anoniem zoeken. En je kan dit je rest van je leven volhouden om anoniem aanwezig te zijn bij mensen die je een bepaalde comfort bieden. Zodat je rust hebt, kan slapen, je veilig en geliefd voelt, waardoor je ergens bij hoort en niet meer alleen bent. Maar is dit de manier? Wil je in deze fantasie blijven leven?Ik bedoel er ook inderdaad echt niks kwaads mee, maar ik snap nu wel dat het echt zo overkomt. Het is niet de manier, het helpt ook vaak niet meer en in de fantasie blijven leven wil ik ook zeker niet. Het is voor de rest ook echt alleen 's nachts het is niet dat het overdag mijn leven beheerst, maar ik weet ook wel dat er wel voor de rest heel wat schort en dat daar verandering in moet komen.
Waarom denk je dat het niet meer werkt?
Wie denken de mensen die jou hebben toegevoegd dat je bent?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 juni 2015 @ 01:06:

Wie denken de mensen die jou hebben toegevoegd dat je bent?Ik heb geen idee, als het goed is kennen ze de naam niet, want die heb ik zelf verzonnen en niet een echt standaard veel voorkomende naam en ik heb ook geen foto..
quote:vraaagg1993 schreef op 23 juni 2015 @ 01:02:

[...]

Ik bedoel er ook inderdaad echt niks kwaads mee, maar ik snap nu wel dat het echt zo overkomt. Het is niet de manier, het helpt ook vaak niet meer en in de fantasie blijven leven wil ik ook zeker niet. Het is voor de rest ook echt alleen 's nachts het is niet dat het overdag mijn leven beheerst, maar ik weet ook wel dat er wel voor de rest heel wat schort en dat daar verandering in moet komen.

Ik kan me voorstellen dat dit heel eng is om bespreekbaar te maken, de kans dat je die vertrouwdheid gaat verliezen bestaat. Toch hoop ik voor jou dat je dit zo kan om buigen dat je er niet meer over hoeft te fantaseren maar dat je een leven mag leiden waarin er werkelijk iemand voor je is 's nachts.

Daarnaast is de nacht de ideale tijd om je te verliezen in je gedachte, als je alleen bent, droomt over wat je zou willen en het niet binnen handbereik is. Overdag ben je bezig, wordt je afgeleid en is het misschien minder aanwezig, maar zo gauw je alleen bent kan het de overhand nemen.

Als je al in therapie bent en het lukt je niet ondanks dit topic en je voornemens om hier anders mee om te gaan, zou dat een veilige omgeving zijn om dit bespreekbaar te kunnen maken. Ook al vertel je niet de directe aanleiding, wat je bezighoudt in de nacht en jouw oplossing voor een bepaalde soort van bevrediging of eenzaamheid mag een onderwerp van gesprek zijn.

Daarnaast zijn er genoeg mensen die zich vastklampen aan een bepaald beeld, alleen jij hebt nu de mogelijkheid om dit beeld, wat niet echt is, los te laten en er een werkelijkheid van te maken.

Ik hoop echt dat het je lukt.
quote:parquette schreef op 23 juni 2015 @ 01:09:

[...]

Ik kan me voorstellen dat dit heel eng is om bespreekbaar te maken, de kans dat je die vertrouwdheid gaat verliezen bestaat. Toch hoop ik voor jou dat je dit zo kan om buigen dat je er niet meer over hoeft te fantaseren maar dat je een leven mag leiden waarin er werkelijk iemand voor je is 's nachts.

Daarnaast is de nacht de ideale tijd om je te verliezen in je gedachte, als je alleen bent, droomt over wat je zou willen en het niet binnen handbereik is. Overdag ben je bezig, wordt je afgeleid en is het misschien minder aanwezig, maar zo gauw je alleen bent kan het de overhand nemen.

Als je al in therapie bent en het lukt je niet ondanks dit topic en je voornemens om hier anders mee om te gaan, zou dat een veilige omgeving zijn om dit bespreekbaar te kunnen maken. Ook al vertel je niet de directe aanleiding, wat je bezighoudt in de nacht en jouw oplossing voor een bepaalde soort van bevrediging of eenzaamheid mag een onderwerp van gesprek zijn.

Daarnaast zijn er genoeg mensen die zich vastklampen aan een bepaald beeld, alleen jij hebt nu de mogelijkheid om dit beeld, wat niet echt is, los te laten en er een werkelijkheid van te maken.

Ik hoop echt dat het je lukt.Dank je wel! Maar los van alles, het is dus ook echt niet normaal om dmv denken/fantaseren dat mijn leven anders is of jeugd anders had geweest?
quote:mwa schreef op 23 juni 2015 @ 00:39:

[...]

Pardon, je hebt het tegen TO mag ik hopen, ander echt Omgekeerde wereld dit haha,

Nee, ik heb het echt tegen jou.

Ik vind dat je nogal een toon aanslaat tegen mensen die je niet kent en waar je verder niks van weet.

Niet iedereen met een fake account op FB is per definitie een engerd.
What have we done....
quote:vraaagg1993 schreef op 23 juni 2015 @ 01:12:

[...]

Dank je wel! Maar los van alles, het is dus ook echt niet normaal om dmv denken/fantaseren dat mijn leven anders is of jeugd anders had geweest?

Ik zeg niet dat het niet normaal is. Wel dat je wegvlucht van je leven en in een fantasie keert die jou rust geeft maar zoals je zelf zegt eigenlijk niet meer werkt.

Ik denk dat er genoeg mensen wegvluchten ( en vooral in de nacht) in een fantasie. Dromen over wat je niet hebt maar wel zou willen hebben, geld/liefde/vrienden/familie/verre reizen. Het is niet raar om te dromen, dat is zelfs heel normaal en kan je geluk verhogen als het tot een uiteindelijk doel zal leiden.

Zoals jij het overbrengt is je fantasie en werkelijkheid bij elkaar brengen. Daarin schuilt het gevaar. Niet omdat je het naar elkaar toe willen brengen en omdat je bezig bent met je droom te realiseren. Wel omdat je het op een anonieme, en ergens ook stiekeme manier doet waar het object geen weet van heeft. Je probeert je doel niet te bereiken, je probeert alleen je fantasie te vergroten. En het werkt niet eens meer zoals je zelf al aangeeft.

Leven in een droomwereld is alleen fijn als het leidt tot je droom, op een manier waarop je stappen zet die werkelijk en kenbaar zijn in de realiteit. Waar je uiteindelijk echt iets mee kan.
quote:mwa schreef op 23 juni 2015 @ 00:50:

[...]

Maar wel even ziek!Ze is zich bewust dat het niet helemaal gezond is en vraagt advies. Ze staat open om haar gedrag te veranderen dus bovenstaande tekst helpt haar niet. Probeer haar dan te helpen. Dat is ook haar vraag.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:mwa schreef op 23 juni 2015 @ 00:59:

[...]

Ik zou je nu toch echt niet druk maken over mijn zinsopbouw, maar om TO die heeft immers meer aandacht nodig dan ik ;) Sterkte en succes ermee TO! Toedels Nou doei
Dank je! Je slaat echt de spijker op zijn kop. Ik zou heel graag willen dat mijn leven vroeger en ook nu wel anders had gegaan, het besef dat ik dat niet kan veranderen doet ook pijn en dat is denk ik ook de reden waarom dat fantaseren niet altijd meer helpt en het zal inderdaad ook niet helpen om stappen te zetten waarmee ik iets kan. Tegelijkertijd vind ik het ook eng om realistische dingen te "fantaseren", omdat ik er bang voor ben dat dat niet voor mij is weg gelegd of dat dat toch nooit zal gebeuren of zo.
zijn meer mensen die dat doen, fantaseren dat ze in een ander liefdevol gezin leven.

daar is echt niets mis mee hoor. het is alleen maar ellendig dat je dat nooit mee hebt mogen maken.

zolang je niets vreemds doet met je fb-account moet je daar ook niet te hoog aan tillen.

die mensen accepteren tenslotte zelf allemaal jouw vriendschapverzoek.

want zo te lezen knoop je geen praatjes met ze aan.

weet je dat heel veel mensen een fake account hebben om fotoos te kunnen zien.

als mensen niet willen dat iedere onbekende dat ziet moeten ze het niet zo open zetten dat vrienden van vrienden mee mogen kijken in je etalage

en zelf 3x nadenken eer ze een vriendschap accepteren met een naam die hen onbekend is.
is een imvu niks voor je?

kan je een eigen karakter maken en een hele mooie fantasiewereld.

en kan je ook binnenstappen in andermans fantasiewereld.
Ik denk ook je niet de enige bent en dat het best vaak voorkomt.

Elsa, wat is imvu?
is een 3D chat en dan maak je een poppetje aan, best mooie poppetjes

ik heb daar jaren geleden eens rondgehangen, maar is niks voor mij

maar het is echt wel heel mooi

zo had iemand een hele mooie dansvloer en dan ga je dansen met die ander zijn creatie
Klinkt best leuk.

Heb het ondertussen ook even opgezocht op Google.
en als je een beetje goed digitaal kan ontwerpen, bijv kleding of meubels, kan je er nog echt geld mee verdienen ook
quote:Elsa schreef op 23 juni 2015 @ 01:43:

zijn meer mensen die dat doen, fantaseren dat ze in een ander liefdevol gezin leven.

daar is echt niets mis mee hoor. het is alleen maar ellendig dat je dat nooit mee hebt mogen maken.

zolang je niets vreemds doet met je fb-account moet je daar ook niet te hoog aan tillen.

die mensen accepteren tenslotte zelf allemaal jouw vriendschapverzoek.

want zo te lezen knoop je geen praatjes met ze aan.

weet je dat heel veel mensen een fake account hebben om fotoos te kunnen zien.

als mensen niet willen dat iedere onbekende dat ziet moeten ze het niet zo open zetten dat vrienden van vrienden mee mogen kijken in je etalage

en zelf 3x nadenken eer ze een vriendschap accepteren met een naam die hen onbekend is.

Wel fijn om te lezen dat ik toch niet de enige ben. Aan de ene kant ben ik het met je eens, ik heb niet gedaan alsof ik een bekende van hun ben of zo, dus ze hebben gewoon een geheel onbekend iemand geaccepteerd. Als ik dit met mijn eigen fb had gedaan, was ik waarsschijnlijk ook geaccepteerd en had ik het ook allemaal kunnen zien. De reacties van de andere hebben mij wel laten inzien dat er een groot verschil zit tussen mijn eigen account en het fake account. Ik zie nu foto's en lees berichten waarvan niet bekend is dat ik die zie.

Bedankt voor het meedenken, maar ik denk dat dat ook niks voor mij is. Ik hou niet van spelletjes of met vreemden chatten en digitaal bewerken is ook niet echt iets voor mij..
Vraaagg,

Wat als je het nepaccount opzegt? Fantaseren mag altijd maar moet dat met echte foto`s? Gewoon een vraag he want ik denk dat er geen kwaadheid in het spel is, maar wel verdriet.

Zou je in paniek raken als je niet meer in hun leven kan kijken? Of probeer eerst een paar dagen niet onder dat account in te loggen en te lezen/zien.

Probeer wat gezelligs te doen met je irl vriendinnen.

Goed dat je inziet dat het eigenlijk zo niet kan. Je bent sterker dan je denkt, meen ik echt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven