Hoog sensitief

13-08-2015 13:31 186 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier mensen die hier ook mee geboren zijn, hoe ga je hier mee om in het dagelijks leven, werk en in relaties? Ik ben er pas achter gekomen door therapie dat ik hoog sensitief ben en blijf toch in het dagelijkse leven heel veel prikkels binnenkrijgen waardoor het gewoon af en toe echt niet makkelijk is.

Graag alleen reacties van mensen die hoog sensitief zijn..
Dan moet je niet hier zijn.

Maak je borst maar nat.
Huts!
Graag alleen reacties van mensen die hoog sentitief zijn...
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dit wordt weer een gezellig meeleestopic
quote:viva-amber schreef op 13 augustus 2015 @ 13:34:

Graag alleen reacties van mensen die hoog sentitief zijn...Sowwy....
Huts!
Ik denk dat je meer respons krijgt als je eens rondkijkt op het forum van <knip> .nl: <knip>

Oh wacht, ik mocht niet reageren. Nou, vergeet mijn reactie maar.
Ik ben toch wel heel nieuwsgierig waar hoog sensitief nou een afgeleide van is, is het dan dat je je overal aan irriteert??
Mag laag sensitief ook?
quote:Graag alleen reacties van mensen die hoog sensitief zijn.. je weet dat je hier op een openbaar forum zit toch? Ik reageer waar ik zelf wil, dat bepaal je als TO niet!
Jammer, ik ben laag sensitief
Ik dacht: oh interessant, een topic over hoogsensitiviteit. Ben daar zelf namelijk ook wat zoekende in sinds kort. Maar jouw toon, en vooral dat je alleen reacties wilt van mensen die ook hoogsensitief zijn, maken dat ik afhaak. Waarom zo'n houding? Dat gaat je in ieder geval niet helpen met je hoogsensitiviteit.
Gewoon een andere sticker voor overwerkt/ ik wil graag een sticker anders weet ik niet hoe ik mijn leven in moet vullen.
Ik ben hooggevoelig voor mensen die beweren hooggevoelig te zijn. Gaat recht mijn allergie in.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Oei...
quote:boterhammie schreef op 13 augustus 2015 @ 13:37:

Ik ben toch wel heel nieuwsgierig waar hoog sensitief nou een afgeleide van is, is het dan dat je je overal aan irriteert??Haha ja dat kan wel een effect zijn inderdaad, maar dat schetst niet het hele plaatje hoor! Ik weet er (nog) niet veel van, maar het zit om vooral in prikkelgevoeligheid. Dat kan gaan om geluid, geuren, mensen, gevoel op de huid (bepaalde stoffen), snel geëmotioneerd zijn, een heftig gevoelsleven, enz. enz. We kennen allemaal wel een geluid waarvan we zeggen: IEKS (nagels op het krijtbord) maar als je hooggevoelig bent, dan gaat het veel verder dan IEKS. Dan kun je van een bepaald geluid (ik noem een koffiebonenmaler) bijkans agressief worden. Niet dat je daar iets mee doet, maar om aan te geven hoe zoiets binnenkomt. Overigens moet je hoogsensitiviteit niet verwarren met overgevoeligheid (aanstelleritis) en bovendien is het ook helemaal niet zo speciaal hoor. Zo rond de 1 op de 5 mensen hebben dit in meer of mindere mate.
Wat voor therapie is dat?
quote:ollekebollekeknolleke schreef op 13 augustus 2015 @ 13:39:

Jammer, ik ben laag sensitiefIk ben hoog agressief.
quote:boterhammie schreef op 13 augustus 2015 @ 13:37:

Ik ben toch wel heel nieuwsgierig waar hoog sensitief nou een afgeleide van is, is het dan dat je je overal aan irriteert??Nee als je hoog sensitief bent dan erger je je aan dingen, of die dingen irriteren je
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Aureel schreef op 13 augustus 2015 @ 13:44:

[...]

Ik ben hoog agressief.
quote:rosemetijs schreef op 13 augustus 2015 @ 13:44:

[...]

Uit zich alleen bij hoogsensitieven, hoor.

En beelddenkers.
quote:Pigwidgeon_ schreef op 13 augustus 2015 @ 13:41:

Ik ben hooggevoelig voor mensen die beweren hooggevoelig te zijn. Gaat recht mijn allergie in.

Bij mij ook. Terwijl ik recent ontdekt heb dat ik het zelf ook heb... maar mooi dat ik het hooguit hier anoniem meld, heus niet in het echte leven. Ik moet niks van interessantdoenerij hebben. En zo speciaal is het ook helemaal niet, 1 op de 5 mensen heeft het in meer of mindere mate.

Van een deskundige op dit vlak hoorde ik dat juist de mensen die te pas en te onpas roepen dat ze zo hoogsensitief zijn, het meestal niet zijn. En mensen die zeggen 'wie, ik?? neeee', die zijn het vaak wel.
Maw, het zijn dus dingen waar mensen zonder die sticker zich ook aan ergeren, alleen geen probleem van maken.
Lange tenen syndroom en huilie huilie gedrag. Maar goed laten we het "prikkels van buitenaf" noemen dan vergoeilijken we het nog een beetje.
Nou to,wat vind je van de reacties,kun je er iets mee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven