Kinderwens

05-09-2015 16:34 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ruim 7 jaar samen met mijn vriend. We wonen samen in een appartementje.

Ik zou ontzettend graag een kindje willen

Financieel is het niet heel handig en zeker ook niet door de woonruimte.

Mijn vriend is 30 en ik ben 28.

Op zich is dat een prima leeftijd voor kinderen.

Maar het kan nu gewoon niet.

Ik wil dat het goed is als er een kindje zou komen.

Ik denk er de laatste tijd veel aan en ben soms jaloers op mensen die wel een kindje krijgen en alles goed voor elkaar hebben.

Ik denk ook vaak we worden wel steeds ouder, hoe lang gaat het nog duren voor het wel mogelijk is.

Zijn hier ook vrouwen die graag kinderen willen maar dat het om een bepaalde reden (nog) niet mogelijk is?

Hoe gaan jullie daar mee om?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Wanneer is de situatie goed voor je? Een ideale situatie zal je nooit krijgen om kinderen te krijgen.
Jaloers zijn schiet je weinig mee op. Wat doen jullie eraan om jullie situatie te verbeteren zodat het krijgen van een kind mogelijk wordt? Je bent 28 dus zo oud ben je echt nog niet. Ik ben er steeds meer aan toe maar wij vinden onze woonruimte nu niet geschikt dus daar zijn we nu hard mee bezig. We focussen ons eerst op het een en dan op het ander.
Financieel beter en groter wonen
Mijn vriend is ook erg makkelijk hij denkt het komt wel.

Ik denk we worden wel steeds ouder
Keuken1987 wat doe je nu om dat voor elkaar te krijgen?
Eigenlijk vrij weinig heb pas weer een baan gevonden maar dat is nog maar voor niet zo veel uren
Voor mij is dit wel herkenbaar. Mijn vriend studeert nog, waardoor wij het financieel verstandig vinden om nog te wachten. Maar soms word ik gek van het wachten als ik overal lieve kleine baby's zie.
Maak voor jezelf, heel zakelijk, een duidelijk plan waarin je naar je doel toe werkt. Klinkt heel saai, maar op die manier heb je je droom iets meer in de hand en voelt het wellicht fijn om er zo naartoe te kunnen werken.

Maar zoals hierboven al gezegd: meestal zijn de omstandigheden niet perfect om aan kinderen te beginnen. Bovendien heb je ook geen garantie voor de toekomst, ook al zou op het moment van zwanger worden alles perfect zijn.....
28 jaar is echt nog niet te oud, hoor, je hebt nog veel jaren te gaan. De situatie zal echter nooit perféct worden, het leven is dat gewoonweg niet. Wij zijn al wat ouder, wilden alles op de rit hebben, maar in de tijd die het mij kostte om zwanger te raken (2 jaar) gebeurden er allemaal onverwachte zaken. En nu hebben we dus absoluut niet alles op de rit, maar komt er wel een zeer gewenst kindje
Ook herkenbaar! Vriend en ik zouden het heel leuk vinden om een kindje te krijgen. Maar ook voor ons is het nu nog niet het goede moment. Ik zou graag eerst een iets stabielere werksituatie hebben. Mijn contract loopt in december af dus ik ben al op zoek naar iets nieuws. Maar ik vind het wachten wel moeilijk hoor. Vooral als je in de stad loopt en overal zwangere vrouwen ziet of schattige kindjes.
Qua woning kan ik het begrijpen echt waar. Maar financieel stabiel kan er altijd van alles gebeuren ik denk dat het daarin verstandiger is om een goeie buffer te hebben dan bijvoorbeeld een vast contract. Wij zijn wel bezig voor een kindje mijn vriend studeert ook nog maar financieel redden we het prima. Geen etentjes elke week maar goed genoeg voor nu. En we gaan een goeie toekomst tegemoet. En ik denk echt dat een stabiele omgeving met veel liefde ook heel erg belangrijk is. Al moet je het idd wel kunnen betalen. Maar een iPhone 6 als ze 5 zijn vind ik bijvoorbeeld niet nodig haha.
Ja, daar heb je wel gelijk in elonie. Een vast contract is tegenwoordig ook nog maar weinig waard, dat weet ik. Met veel liefde zitten we in ieder geval goed Financieel zouden we het opzich ook best redden hoor, ook als ik geen baan zou hebben. We hebben ook al een grote buffer opgebouwd. Maar eigenlijk is dat ook niet de enige reden. We wonen nu ook nog vrij klein (huren). Eigenlijk zouden we eerst iets groters willen kopen. Ik weet dat een baby niet meteen heel veel ruimte inneemt, maar toch. Alles bij elkaar opgeteld en het feit dat ik nog vrij jong ben, hebben we besloten dat het verstandiger is om nog even te wachten. Wel leuk om te lezen dat jullie wel gaan voor een kindje, ik hoop dat het snel mag lukken!
quote:lionlily schreef op 05 september 2015 @ 16:48:

28 jaar is echt nog niet te oud, hoor, je hebt nog veel jaren te gaan. De situatie zal echter nooit perféct worden, het leven is dat gewoonweg niet. Wij zijn al wat ouder, wilden alles op de rit hebben, maar in de tijd die het mij kostte om zwanger te raken (2 jaar) gebeurden er allemaal onverwachte zaken. En nu hebben we dus absoluut niet alles op de rit, maar komt er wel een zeer gewenst kindje

TO, een kindje heeft weinig nodig. Dat lees je met regelmaat hier op het forum. Je kunt wel jaren gaan wachten met het creëren van de ideale omstandigheden, maar die komen er vaak gewoon niet. Wij hebben het ook niet ideaal hoor, niet zo ideaal als ik zou willen in ieder geval. Maar ik ben dolblij met onze dochter en onze tweede spruit op komst.

Je moet eerst nog eens proberen zwanger te worden, misschien heb je bij die tijd een mooi jaarcontract of een vast contract (maar ook dat is echt niet meer heilig op vandaag hoor). Maak je er niet al te druk over, met gezond verstand kom je er echt wel.
Laat je grootste dromen je grootste prioriteit zijn.....
quote:apiejapie schreef op 05 september 2015 @ 17:22:

Laat je grootste dromen je grootste prioriteit zijn.....Die vind ik mooi!
De eerste jaren heb je toch niks aan een kinderkamer. En zo duur hoeft het ook niet te zijn.
Wil je partner ook graag een kind?
Je wil het beste voor je kind en dat zal als hij/zij er eenmaal mocht komen alleen nog maar erger worden. Je moet je denk ik niet afvragen of jullie situatie nu de beste is om een kind te krijgen, maar of het genoeg is.
Financieel zouden we het opzich wel redden, het is ook vooral de woonruimte.

Ik vind de woning die wij nu hebben echt niet ideaal.

Bijvoorbeeld geen lift alleen een trap. Dus dat word sjouwen met kinderwagen , boodschappen tassen ect.

Als de situatie niet ideaal is om een kind te krijgen vind ik niet dat je kan zeggen maakt niet uit de eerste jaren heeft het kindje niet veel nodig.

Dan is het toch egoïstisch om in zo situatie en kindje te krijgen.
quote:Rubber_Ducky schreef op 05 september 2015 @ 17:35:

Wil je partner ook graag een kind?Hij wil kinderen maar dat hoeft niet perse nu. Hij wil best tijdje wachten.
quote:Keuken1987 schreef op 05 september 2015 @ 17:56:

Financieel zouden we het opzich wel redden, het is ook vooral de woonruimte.

Ik vind de woning die wij nu hebben echt niet ideaal.

Bijvoorbeeld geen lift alleen een trap. Dus dat word sjouwen met kinderwagen , boodschappen tassen ect.

Als de situatie niet ideaal is om een kind te krijgen vind ik niet dat je kan zeggen maakt niet uit de eerste jaren heeft het kindje niet veel nodig.

Dan is het toch egoïstisch om in zo situatie en kindje te krijgen.Oh, je wilt er niet over praten? Je wilt gewoon oordelen. Prima, succes ermee verder
Zoals al eerder hier gezegd, streef naar een bepaald jaar. Hoeft geen datum te zijn, maar gewoon een globale schatting. Ga eens kijken of een andere woning die ongeveer hetzelfde kost een mogelijkheid is. Ik woonde ook op een appartementje, wel met lift, maar klein. Ik heb me in 2012 voorgenomen om in 2014 een andere woning te vinden met tuin. Dit is uiteindelijk gelukt. Helaas kan je niet alles plannen (ik werd werkeloos), maar we kunnen het op 1 salaris doen. Ik heb me wel actiever ingezet om ook het doel te bereiken, ondanks hobbels op de weg. 1 ding wat ik ook geleerd heb, wees niet jaloers op mensen met een kinderwagen. Er kunnen diep trieste verhalen achter schuil gaan (ook daar ben ik helaas achter gekomen door eigen ervaring). Wij zitten financieel gezien ook niet op een hoge trede, maar we kunnen ervan leven en hebben geen schulden.
Je beperkt je nogal door... Sorry, door alleen maar te klagen. Je kunt het ook oplossen. Appartement met een trap? Kind op de slaapkamer als het nodig is en kinderwagen standaard in de auto. Geen auto? Kind in de draagdoek. Zie je jezelf niet hoogzwanger boodschappen naar boven sjouwen? Laat je vriend ze halen die paar weken of bezorgen. Geen vast contract? Verhoog je je buffer op de spaarrekening wat en kijk je waar je geld kan besparen zodat je ook minder inkomsten nodig hebt. Kind te duur? Laat aan vrienden en familie weten dat jullie blij zijn met alles wat ze over hebben aan kleding, meubeltjes. Ga je je goed inlezen op borstvoeding geven, houd je 9 maanden marktplaats in de gaten voor goedkope wasbare luiers... Plus, door de knelpunten op te lossen ipv er over te klagen zul je ook nog eens een stuk gelukkiger worden en minder jaloers zijn op anderen
Er zijn zoveel mensen due hun kind en boodschappen tillen.

Ik begrijp echt het probleem niet. Zijn het vijf trappen? Is het appartement maar 30 m2?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven